[SGW] SGW Hattem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: SGW Hattem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:44

Bedankt voor de tip Dorien, dat zal ik eens proberen! :)

Zag idd dat de EHBO bij je stond 's ochtends Bianca :(:) Blij te horen dat het alweer wat beter gaat met je hand!

Ik zag je nog op de wiebertjes Jetske, daar ging je erg netjes iig :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 19:44

EvelienH: jeetje :oo , hopelijk geneest het snel!
Jetske: Jammer van de weigering, maar verder netjes gereden :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 19:47

EvelienH schreef:
Ik ben ook weer een beetje bijgekomen.

Jitske, dat dacht ik al! Ik herkende je paard.
Voor iedereen die fijn heeft gereden, TOP en voor de rest :(:)

Mijn lieftallige paard dacht dat hij een ballerina was en is met gekruisde benen geland in het water. Hij sprong ontzettend groot het water in terwijl er niet eens een sprong vlak voor het water was.
Daarna zag ik het bloed onder zijn springschoen uitgutsen, heel zijn hoef was rood.
Hij heeft met zijn buitenste schoef van zijn rechterbeen de buitenkant van zijn linkervoet geraakt net boven de springschoen. Zijn ijzer was helemaal krom.

Resultaat: ruin 7 cm grote wond tot op de pees. Pees en gewricht zijn gelukkig niet beschadigd. Alles is netjes gehecht en vandaag is mijn eigen DA nog langs geweest om het na te kijken.

Dus als iemand een grote vos met een paarse deken bij de DA heeft zien staan met een plas bloed om zijn been, dat was mijn paard. :(:)

Voor volgend seizoen maar veel water oefenen dat hij dat met meer ontspanning gaat doen. Voor de rest liep hij weer fijn. :)

Vond het trouwens een super mooie cross en ben er volgende jaar zeker weer!

Om wild vlees tegen te gaan, is het misschien een idee om er waterstofperoxide op te doen :) . Dit moet je mengen met water, dus van beide evenveel. Wij hebben dit ook bij onze pony gedaan toen ze een ernstig ongeluk had gehad en haar hele been open had liggen. Dit heeft super geholpen met de genezing +:)+

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:03

Video 1: Pony's L + M (laatste 3 vd L ;-) )

De film van pony's Z en paarden L zijn onderweg.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:14

Goed filmpje :j zo zie je het parcour mooi :j
ben nog wel benieuwd naar het Z/L filmpje :j

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:18

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:41

Oh, wat gaaf zo'n filmpje! Alleen liep het bij mij vast op 4.49 minuut :Y) . Maar wat ik gezien heb: gaaf om te zien!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:42

Inderdaad een super leuk filmpje! Ben benieuwd naar die van de L paarden/ Z pony's :)

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:06

@Evelien: het zit jou niet mee bij die waterbakken. We stonden met foto's maken te wachten bij het beekje en de afsprong, maar zagen je toen niet meer. Na afloop zagen we je bij de DA staan.
Voor het beekje heb ik nog 2 foto's.

Ook foto's voor Evie en voor één van de zusjes vdlei en nummer 201.
Uploaden duurt nog even, zal straks het adres doorgeven.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 21:07

Wat een gaaf filmpje!! Echt heel erg mooi :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:13

@ Millie: Straks hou ik er nog een trauma aan over. :+ Over dat beekje sprong hij ook al heen, gek paard! Daardoor kwam ik ook zo geweldig voor hindernis 3....
Gelukkig hebben de andere twee geen water-fobie. Gewoon veel naar het bos en door alle plassen die we tegen komen, dan komt het vast goed.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:41

De Z pony's

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:47

Zo, die valk gaat maar net goed op het einde := scheelt toch niet heel veel of het was een valpartij..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:48

Wat een instelling hebben die pony's he!
Maar ik dacht dat Leontine foutloos was, maar zo te zien had ze toch een stop op het gat.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:56

Zo zeg, die afdaling blijft toch vreselijk heftig hoor :oo := . Nummer 150 ging daar wel heel netjes doorheen.

Bedankt voor het filmen en monteren Ruud!!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 21:58

_lautje_ schreef:
Maar ik dacht dat Leontine foutloos was, maar zo te zien had ze toch een stop op het gat.

Ik denk niet dat ze een weigering aangerekend heeft gekregen, volgens mij stopte de pony net niet ;)

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:04

millie schreef:
@Evelien: het zit jou niet mee bij die waterbakken. We stonden met foto's maken te wachten bij het beekje en de afsprong, maar zagen je toen niet meer. Na afloop zagen we je bij de DA staan.
Voor het beekje heb ik nog 2 foto's.

Ook foto's voor Evie en voor één van de zusjes vdlei en nummer 201.
Uploaden duurt nog even, zal straks het adres doorgeven.

hier http://picasaweb.google.com/Millieballon/Sgwhattem# staan ze

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:16

Dyon: Nou dan weet ik niet wat het wel was. :+

Die afdaling is kicken! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:20

_lautje_ schreef:

Viel mij ook op, maar dat kan ook komen vanwege het vertraagde beeld.

Ruud, erg leuk gedaan die filmpjes!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:26

Ik was erg druk de afgelopen tijd, ben bijna niet meer thuis geweest sinds de cross, daarom even snel een verslagje en ik hoop gauw bij te lezen:

Ondanks tegenwerkende hoefsmeden en auto's heb ik gelukkig toch mee kunnen doen!!! +:)+
Nog wel even 's ochtends een accu ingebouwd en m'n ouwe trouwe (nog niet verkochte) Volvo van stal getrokken, die reed weer als een trein.

Otto maakte het weer spannend bij het springen. Na twee weigeringen op hindernis 3 sprong hij de rest van het parcours wel door. Ik geloof dat het voor het publiek dat ons kent inmiddels ook een thriller begint te worden. Na de tweede weigering riep er een man naar me: heeft ie weer last van zijn rare tik? (of zoiets) Haha, wel leuk dat mensen zo meeleven.
Pfff, helemaal opgelucht door naar de cross.
In de cross nog wel een weigering. Ik heb toch het idee dat Otto de route kent als hij een cross vaker gelopen heeft. Zo had ik wat moeite hem op het open veld naar links naar hindernis 5 te krijgen in plaats van de hindernis midden op het veld. Die sprong hij trouwens wel gewoon maar hij wilde maar moeizaam die kant op.
En verderop een weigering door een vergissing van mezelf. Bij het lopen op vrijdagavond had ik mezelf goed ingeprent dat ik na de afsprong niet de L-hindernis moest springen maar er lastig langs moest sturen. 's Avonds hier op Bokt ook nog een waarschuwing gelezen dus ik zat daar steeds in m'n hoofd te herhalen "stuur erlangs, stuur erlangs, ook al staat ie in de weg!". Dus dat deed ik, NA HET BRUGGETJE! En toen ik erlangs reed zag ik ineens in het groen "13" staan. En ik riep nog "O poedersuiker, die moest wel!" (leuk voor de Bokt-censuur :+ ) Dus er omheen gereden en wel gesprongen. Tijdens het uitstappen hoorde ik van BvW dat de L-hindernis die ik in gedachten had was weggehaald.
Toch een leuke dag gehad, was alle moeite met smid en auto's waard!
Prachtige cross. Ook leuke nieuwe hindernissen zoals het opsprongetje nummer 11. Ik ben benieuwd in welke klasse we volgend jaar mee zullen doen... :):)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:36

_lautje_ schreef:
Dyon: Nou dan weet ik niet wat het wel was. :+

Die afdaling is kicken! :D

Is idd geen weigering, pony heeft niet stil gestaan en heeft ook z'n eigen lijn niet gekruist. Maar spannend was het wel ;-)

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:38

@ Ruud: erg leuke film!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:47

Ruud_O schreef:
Is idd geen weigering, pony heeft niet stil gestaan en heeft ook z'n eigen lijn niet gekruist. Maar spannend was het wel ;-)

Sorry dat ik er weer even over begin dan :o : dan snap ik echt niet waarom wij op de waterbak in Gorssel een weigering kregen: niet stil gestaan, geen eigen lijn gekruist, geen alternatief genomen, alleen een stuk naar rechts het water in gegaan in plaats van in het midden.

Maar verder was het erg leuk om via de filmpjes weer een hoop te herkennen van de cross in Hattem :D .

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 06:53

En de laatste film L Paarden

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 07:47

Mooie flimpjes en foto's! :D