[SGW] SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:30

Ruiters met prijzen gefeliciteerd! Hieronder volgt mijn verslagje:

De dressuur ging met inrijden lekker, helaas in de proef wat minder. 177 en 190 pnt. waar wel een groot verschil tussen zit :oo . Met springen 2 slordige balkjes en met de cross 2 weigeringen, 1 op de punt en de ander op de paddestoel. Ben erg tevreden, het was een pittige cross! De eerste deelnemer in de L-pony´s was uitgesloten in het springen en de 2 die daar op volgden waren beide gevallen in de cross. Hierdoor werd de cross even stilgelegd en kon ik daarna starten ;) . Op naar Hattem :D

billy1

Re: SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:14

Weten jullie toevallig of er gisteren nog fotograven aanwezig waren?

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:19

goede en mindergoede verslagen :)
ik mag morgen rijden, heb er zin in :D

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:23

@billy1 : iniedergeval mdh photo & design :)

Nog 2 foto's die mijn zus heeft gemaakt:
Op de punt, na een weigering:
Afbeelding

Op de boom, bijna vanuit stilstand, na de opsprong:
Afbeelding

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:24

mooie foto's :)
was de bodem eigenlijk goed te doen?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:27

Mooie foto's DyonS! Dat was dus ook de punt voor B paarden?
Dan had ik hem wel gedaan, ik liep gisteren toen de M aan het springen was. In het vervolg doe ik dat maar niet meer. :D

Hoop voor iedereen daar dat het in Barchem niet zo regent als hier!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:28

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:28

Wow mooie foto's Dyons! Wat startte je? Was die punt ook voor de B paarden?

edit: sannn vraagt hetzelfde :+

@ dorien: balen van je stop, maar op naar Bathmen!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:43

Punt is ook B paarden! De L paarden moest erna nog 1 doen.

DyonS netjes gedaan hoor! Gave foto's!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:44

rowo schreef:
Wow mooie foto's Dyons! Wat startte je? Was die punt ook voor de B paarden?

edit: sannn vraagt hetzelfde :+

@ dorien: balen van je stop, maar op naar Bathmen!

Ik startte in de L-pony´s, de punt was iid ook voor de paarden. Er zit wel een alternatief op, maar dit kost heel veel tijd, dan moet je 2 bankjes helemaal rondom het veld :)
Laatst bijgewerkt door DyonS op 23-10-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:46

ai_luf_u schreef:

Bodem was prima, hopen dat het hier zo stopt met regenen want daar wordt de bodem natuurlijk niet beter van ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:53

DyonS schreef:
Ik starte in de L-pony´s, de punt was iid ook voor de paarden. Er zit wel een alternatief op, maar dit kost heel veel tijd, dan moet je 2 bankjes helemaal rondom het veld :)

Jaa inderdaad. Had dat al gezien bij het cross lopen gisteren. Maar toen stond het allemaal op M paarden hoogte. Daarom de vraag of dit de B paarden hoogte was!

Benieuwd hoe de rest het gedaan heeft vandaag. :)

op evenementenfoto.com staat trouwens dat ze in barchem zijn dit weekend.

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:02

Ik ben in opdracht gaan fotograferen vooor http://www.mdh-photo-design.nl/.
Heb gisteren gefotografeerd en vandaag tot ca 14.00 uur. Ben toen maar gestopt want begon weer te regenen

ai_luf_u schreef:

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:02

Ik heb net gedressuurd, was heel tevreden en de jury ook, 197 punten :-) er staat weer een dikke cross, ben benieuwd. Ik ga bij de eerste boom voor het water wel het alternatief rijden en verder in priincipe rechtdoor.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:04

Netjes Lielle!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:13

Hier ook helemaal blij. Mijn vriend mocht vandaag. Dressuur niet zo goed, 176 en 179 wel terecht paard was erg gelukkig met zich zelf nadat ze alle fluitjes had gehoord. Springen FOUTLOOOOOOOSSSSS dat heeft ze nog noooooit gedaan. (onze paniekvogel) we waren daar al heel erg blij mee. Toen de cross.. mevrouw kwam zo hoog omhoog dat mijn vriend er in het start hok al af lag... :P :o maar ze bleven achter de startlijn. Hij mocht dus ook gewoon starten, 3 sec te laat door zijn afstappen. Maar foutloos gecrosst binnen de tijd!!!!! Resultaat, 3e van Gelderland in de L

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:17

Super Lielle!
Muts_marijke: das wel een geniale actie! Feliciteer hem maar :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:31

Mooie dressuurpunten Lielle!
Gefeliciteerd Marijke! Zei je gister nog van het springen, super dat het foutloos ging. De cross ook, was goed pittige. Wel mooi dat hij er dan voor de startlijn naast staat. :D
Weet je wie het L gewonnen heeft?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:35

Gefeliciteerd met Geert Marijke! Super gedaan zeg. Mooi opgeklommen in het klassement!

@ lielle: das een hele mooie uitgangspositie. Welke van je paardjes startte je?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:36

:wave: Ik meld me ook, na een heftig dagje.

Allereerst: MutsMarijke, dankjewel voor je hulp. En Muriel voor de gewweldige foto's!

Dressuur mooi op tijd erheen. kom ik er bij het opzadelen achter dat ik mn cap thuis heb gelaten, natuurlijk oerdom. Gelukkig waren er geweldige mensen waaravn ik de cap mocht lenen, ondanks dat die wat te groot was. Uiteindelijk de proef met de cap van Chartje gereden.
Proef was braaf, kreeg er niet veel meer uit. volgens mij 177 en 179.

vandaag had ik enorme zin in. Nes was aan het begin wat sloompjes maar sprong fijn los. toen het parcours in, hij ging er fijn. af en toe overkruist wat ik niet heb gecorrigeerd om toch ritme te kunnen houden. rare sprong op de laatste dubbel, maar foutloos!

Cross begon goed, ik heb het tempo wat hoger gelegd en dat reed veel fijner. Nescio lette meer op mij en was fijn te rijden. Bij 5, de tafels kon ik de lijn niet vinden toen ik aanreed dus ben ik toch voor het alternatief gegaan. Verder de paddestoel, stapel, houtschuur fijn, water deed hij super! De opsprong met inuit boom vond ik lastiger rijden dan verwacht maar ging ook goed. Schaapskooi was heel gaaf! :D Voor het water eerst het alternatieve boompje en op de afsprong het water in stopte hij. Ook de andere twee pogingen kreeg ik hem niet door. Hij vertrouwde het echt niet. dus daar hield het voor ons op.
Erg jammer, maar kan paard niet veel kwalijk nemen. later heb ik bekeken dat ik ook beter anders had kunnen aanrijden of op Chartje had kunnen wachten na de 1e weigering. niet aan gedacht in de drukte.

Nes pakte zo fijn aan vandaag. Hij doet het dit seizoen boven verwachting, en dit kan ook gebeuren.

al met al even balen, maar toch apetrots op mn heerlijke beest. :j

PB, ik heb je gister gezien toen je net de cross uitkwam dus heb je maar met rust gelaten ;) wat heb je goed gereden!
Sim, ik zat zo hard te twijfelen of jij het was! maar we hebben dus samen losgereden en al. volgende keer even op de juiste manier kennis maken :)
Billy, super gereden!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:46

Gisterenmiddag nog gefotografeerd en tijdens het verplaatsen van de ene hindernis naar de andere kwam ik deze combinatie tegen ;)
Kon het ff niet laten *-:) *-:)
De rest van de foto's komen op http://www.mdh-photo-design.nl/
Afbeelding

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:48

Josfoto schreef:
Gisterenmiddag nog gefotografeerd en tijdens het verplaatsen van de ene hindernis naar de andere kwam ik deze combinatie tegen ;)
Kon het ff niet laten *-:) *-:)
De rest van de foto's komen op http://www.mdh-photo-design.nl/
http://www.pbase.com/joska/image/129669805.jpg

Dat is wel een gave foto! Heb je toevallig ook een paar mooie plaatjes van mij kunnen schieten (nr. 67 rood groene outfit), ben zo nieuwschierig :D !

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:50

Mooie foto´s hier allemaal! :).
Goede en minder goede uitslagen. Ik hoop dat het stopt met regenen! :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:26

Mijn zusje is ook gestart met mijn paard. Wat teleurstellende punten in de dressuur, waar ik de jury ook niet in snap. Wat willen ze zien in een B sgw proef.

Springen 1 balkje en de cross een langsloper. Al met al nog 15 sec binnen de tijd binnen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:27

Gefeliciteerd voor alle goede resultaten en fijne ritten! Voor degenen die morgen nog moeten, sterkte en succes. Het begon toch aardig te regenen begin van de middag.

Mooie foto's Dyon! Ik zie mezelf heel vaak op de kiek staan. Hardstikke leuk!

Nou, idd mijn 3e plek na de dressuur niet vast kunnen houden. :+
2 fouten met springen (balk en stop) maar ik reed zelf wel veel beter dan in Diepenheim, dus dat was een kleine verbetering. Nu de springfouten er nog uit. :P

Cross ging Sim eigenlijk als een speer. Helaas wel weigering op de eerste punt door een slechte aanrijdlijn van mezelf. De 2e keer aanrijden zat ik met mijn afstand niet goed en als ik het 2 keer achterelkaar fout doe geeft Sim er echt de brui aan, dus nog een stop en dan zit je gelijk aan de 60 strafpunten. :( Toen het alternatief genomen, maar omdat ik de kluts kwijt was 8)7 LANGS 6a gereden en eerst 6b gesprongen _-:( , nog eens 20 erbij. Wel hersteld en verder gereden. Paddenstoel was wat spannend, maar vooral de schaapskooi met de nieuwsgierige pony's was nog spannender; Sim viel zelfs in draf, maar kreeg haar wel keurig door de lijn 14, 15, 16 rechtdoor! Waterinsprong ging super evenals opsprong, plateau met hindernisje bovenop en lekker door naar de finish! Sim vond het water wel heel spannend, ze verliest altijd impuls en valt altijd in draf. Kun je ook goed zien op de foto's van Dyon. Of ze wil haar knappe spiegelbeeld even bewonderen onderweg. :+
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken; paard deed het goed en ik ben tevreden over haar. Nu mezelf nog eens op scherp gaan zetten! ~~}>