[SGW] Oefencross Broekelo 8/9 okt - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:25

xSiep schreef:
Wie waren er te fotograveren?
http://www.fotowvd.nl dus, die stond vandaag bij het heksenoog + strobalen
Maar zag heb ook een gezien bij de waterbak en bij de dubbel..

AnkeVivaldi (op bokt): heeft van sommige foto's gemaakt bij de paddestoelen (nr. 11).
ik weet niet of ze nog meer foto's heeft gemaakt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:36

Die uitslagen op de site zijn echt super leuk gedaan met die foto's. :j

Die van zondag staan er nu ook op.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:39

Hee wat leuk had dat nog niet eens gezien! :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:50

zo ook weer terug..
had voorgenomen alles hoog te springen behalve de brug (want ze kent geen afsprong)
nou toch een paar lage genomen omdat het toch iets hoger was dan op de foto leek.. achteraf denk ik had ik wel kunnen nemen die hoge.. nouja..

Heb wel de paddestoelen hoog gesprongen.. dacht probeer 1x anders pak ik de lage.. nou ze trok echt aan op de sprong en ze nam hem zo appeltje eitje.. yeh..

uiteindelijk 14e van de 29 geworden :D (in groepen)

deze foto heb ik gekocht
http://img831.imageshack.us/img831/5320 ... 102010.jpg

Annetje

Re: Oefencross Broekelo 8/9 okt - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:55

Fijn om te lezen dat velen van jullie het zo goed hebben gedaan! Ik ben vandaag eventjes wezen kijken (hebben langer in de auto gezeten dan dat we daar geweest zijn :roll: ) en ik vond het zo verschrikkelijk jammer dat ik niet mee kon rijden! Het zag er echt mooi uit!

Ik heb volgens mij nog twee bokkers gespot. Tinker Bartje is een bokker toch? En Fjordy zagen we ook langscrossen in het turquoise.

Viel me op dat er echt een groot verschil in niveau te zien was. Ik heb ruiters gezien die eruit zagen of ze met een endurancerit bezig waren, lange teugels, lange beugels en geen verlichte zit, maar ook ruiters die echt volle poel gingen, over de hoge sprongen vlogen of het niets was en heel erg netjes in de verlichte zit zaten. Knap hoor +:)+
Heksenoog hindernis heb ik trouwens gemist, waar zat die ergens?

Ik heb ook foto's gemaakt en die komen in het centrale topic.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:59

Wat een heerlijke cross was het weer!!

Alles tot in de puntjes geregeld.

De cross ging super. Alle hindernissen hoog en foutloos gesprongen.
We zijn 3e geworden in groepen paarden. We waren alle 2 foutloos en ook hoog gesprongen. Nu waren wij minder slim om niet op de tijd te letten en gewoon over de finisch gecrosst :P

Tijd 00:14:34 .. 1minuut22 te vroeg .. mjahh wel 3e geworden en enorm genoten !!

We hebben overigens met blinddoek gereden
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:59

Heksenoog zat gelijk na het stapgedeelte, voor de brug! :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:02

Nou bij mij ging het op zich wel aardig. Wou overal de hoge nemen. :D

Alleen in het begin zat ze te etteren, omdat ze haar vriendinnetje had achter gelaten. Ze wou een paar keer omkeren, steigeren en alles. Zo liepen we wel aardig wat vertraging op en moest ik noodgedwongen 2x de lagere nemen, omdat ze gewoon niet vooruit wou.

Vanaf hindernis 5 ging de knop gelukkig om en werd ze weer lekker voorwaarts uit zichzelf. Op de strobalen hadden we 1 weigering, maar vond dat niet een echte want het was niet vanwege de hindernis maar ach ben bij hindernis 1 ook al gematst (ze wou gewoon omdraaien vanwege het vriendinnetje, maar onderbrak wel mijn hele lijn en moest opnieuw aanrijden).

Toen ging het echt super lekker! We waren net ingehaald en moest haar echt inhouden de rest van de tijd, want ze heeft niet genoeg conditie om 4 kilometer een hoog galoptempo en we willen natuurlijk ook geen blessures.

We hebben 1x een afsprong gedaan tijdens de crossles. :+ Alleen wou hier toch de ophaalbrug gewoon proberen, omdat ze nieuwe dingen altijd vrij goed aanpakt. Zag er zelf wel tegenop, maar heb het gewoon gedaan en ze deed het echt goed, liet zich netjes zakken. Ze sprong op dat pad in het bos wat daarna komt nog wel een paar keer over een soort kuil in het pad, dat is echt zo stom. :')

Bij hindernis 17 (twee kleine afsprongetjes achter elkaar) twijfelde ze wel even en moest ze even kijken, maar toen netjes gedaan. Vond dat zo stom nadat ze net de doodenge ophaalbrug zo netjes had gedaan. :D

En toen de waterbakinsprong, ze twijfelde, maar ging toen toch. Ik duikelde een beetje voorover, maar ze ging stilstaan zodat ik weer goed kon gaan zitten. <3 Uiteindelijk gefinished in 18:51 wat ik best netjes vond, want het eerste deel ging traag maar daarna hadden we een goed tempo.

Erg geslaagde dag dus! :j Kan niet wachten op de foto's.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:26

Wij hebben ook een super dag gehad.

Had gister al beetje gekeken welke ik hoog en laag wilde springen, uiteindelijk toch de eerste 2 voor laag gegaan, is onze eerste keer zo'n cross en zat zelf aan het begin met wat zenuwen.

4 wilde ik hoog doen, maar ze wilde er langs en kreeg haar zo nog wel goed voor de lage, dus die maar gesprongen. 5, 6, en 7 ook hoog gedaan, 9 eerst een weigering die eigenlijk niet nodig was, daarna goed over de hoge. 10 vond ik er hoog uitzien, dus gelijk laag gedaan, net als de paddenstoelen, ze ging zelfs al kijkerig langs die hoge paddestoelen. Daarna ook alles weer hoog gesprongen, brug was ook geen probleem.

Alleen kwam toen de waterbak, ik stond er net voor en toen werd er geroepen dat ik gelijk aan de kant moest, ruiter achter me was de controle kwijt. Maar daarna wilde Annebel ook echt het water niet meer in, dus jammer genoeg 3 weigeringen. En zoals verwacht hadden we tijd te kort, maar daar had ik zelf voor gekozen, wilde liever iets rustiger rijden en de eerste keer goed rondkomen.

Ben erg tevreden. Volgend jaar gaan we zeker weer. Foto's van de fotograven waren van ons ook erg leuk geworden. Die door het heksenoog trekt ze alleen erg vaag haar benen in naar de zijkanten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:12

Helaas kon ik toch niet starten, vrijdag van een paard geklapt, naar ziekenhuis afgevoerd en ik lig nu thuis plat. Boel gekneusd maar niets gebroken gelukkig.
helaas geen cross.
wel leuk om jullie verslagen te lezen maar extra balen dat ik niet kon starten

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:20

Ik heb echt heerlijk gereden!
Was voor ons de allereerste keer dat we een cross gereden hebben. Hadden allee nog maar in moordrecht getraint en 1x in ede bij tim lips.
Ze heeft het super gedaan, kwam vaak wel iets terug op de hindernis maar sprong bijna alle hoge zonder problemen!
Alleen de brug wou ze niet, dus daar de zandzakken genomen en de paddestoelen stopte ze dus daar ook maar voor de lage gekozen (we waren er tenslotte voor het vertrouwen). Het water heb ik meteen de lage genomen want water is nog een probleem maar zonder dat iemand voor moest gaan zijn we er helemaal zelf door heen gekomen! Eenmaal erin moest ze er wel even over na denken hoe ze er dan uit moest :+
Ben super trots dat ze zo voor de eerste keer veel hindernissen sprong zonder te twijfelen!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:43

Dit is de foto die ik besteld heb :+:
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 09:10

Siep moest jij zondag in de laatste groep? Ik heb namelijk iemand zien losrijden op een vos die ik zo ontzettend gaaf vond! Beetje heet beestje, veel afdruk. Heb er ook foto's van, maar die staan nog op de camera.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:22

Wauw wat was het gaaf! Volgend jaar zeker weer. Wel 336 seconden te laat over de finish maar 't was onze eerste cross en het was toch best zwaar.
Ben erg benieuwd naar foto's! Heb via wvd al 1 op A4 besteld.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:04

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:42

Annetje schreef:
Siep moest jij zondag in de laatste groep? Ik heb namelijk iemand zien losrijden op een vos die ik zo ontzettend gaaf vond! Beetje heet beestje, veel afdruk. Heb er ook foto's van, maar die staan nog op de camera.

Dat klinkt wel als Adin, maar ik zat in groep 4, wel als een van de laatsen :P

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:38

Ook lekker gereden in het begin wat lastig omdat onze pony voor mij zat en weigerde maar uiteindelijk toch los gekomen en toen ging ie als een speer zelfs de waterbak en de brug waren geen enkel probleem.
Bijna alles hoog gesprongen alleen in het begin niet.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:04

Even ego berichtje, ga zo lezen hoor *D

Ik was gisteren 1e in Groep 5 Paarden met Fjordy, en beste van de dag haha! Was blij dat ik gebleven was.
Ik heb gewonnen ; 20 euro, Rodania Horloge én een Mountain Bike ! *\o/* *\o/* *\o/*
Was echt wel verbaasd, en natuurlijk super trots op Fjordy !

Hij ligt er alweer maandjes uit qua crossen, maar merkte dat hij weer in zijn nopjes was haha.

Echt mijn complimenten naar organisatie, echt super cross. Leuk, en vond echt leuke prijzen, zeker voor oefencross !
Ook erg gezellig, veel leuke mensen !

Zag helaas van mij geen foto's op FotoWvd ;(

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:08

Ik zag het net al op de uitslagen, super gedaan hoor Amber :D En fjordy natuurlijk ook, hij leek er inderdaad echt weer zin in te hebben :j
Jeutje wat een prijzen zeg, gefeliciteerd hoor!

Ik heb nog wel een foto van je + filmpje :P zal ik er vanavond even opzetten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:12

Wauw echt haha wat leuk!
Zeker bij de coffin, god wat ging hij hard door dat Mais :=
Jij ook nog gefeli he !!! Super hoor met je mooie Adin ! Gave foto ook!

Ben het wel eens met Annetje, zei het nog tegen mijn vriendin :j.
Vele zaten echt op hun kont, te bonken. De grond was al flink zwaar, echt beter voor paard dat je gewoon in verlichte zit blijft.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:11

Gefeliciteerd Amber. Leuke opsteker; die konden jullie wel een keer gebruiken.
Gaat het nu niet kriebelen om toch weer officieel te gaan?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:25

gefeliciteerd amber!

Verder lees ik veel fijne verslagen: top!

Ferrose heeft toch wel een heftige glijer gemaakt in de cross. Gelukkig stond mijn afspraak met de osteopaat al voor vandaag. Ze was behoorlijk door haar rug gegaan en ze was scheef (en ik doe heel veel in mijn rijden fout, maar scheef heb ik ze nog niet gehad). Het viel me gister en vandaag al op dat Ferrose nog wat meer sjaggi dan normaal was op stal en een ongelijke bewegingsafloop had. Dat is gelukkig weer opgelost. Wat een braaf paard heb ik toch dat ze zonder miepen of zelfs maar iets anders te lopen de hele cross heeft afgemaakt.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:26

_Sim_ schreef:
Gefeliciteerd Amber. Leuke opsteker; die konden jullie wel een keer gebruiken.
Gaat het nu niet kriebelen om toch weer officieel te gaan?

Ja echt haha, heel erg !

Heb mezelf opgegeven voor Bathmen, maar even afwachten.
Anders volgend jaar weer paar keer B (HC). :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:31

Snap ik. Eenmaal verslaafd blijft verslaafd. Misschien had
Fjordje gewoon even rust nodig.

Leuk, Bathmen! In het L of Bhc?

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:31

Amber super, gefeliciteerd
Kim :(:) Balen dat je niet mee kon doen