[SGW] SGW Diepenheim - verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:40

@ sim, Balen jo dat je verkeerd gepasseerd zou zijn. Je hebt wel gelijk die stijl mocht je springen want was geen hindernis en ook niet afgevlacht.

@billy fijn dat het wel lkkr ging en dat alles goe gemaakt is :D

@muts_marijke zo goede lichaams beweging gehad dus :Y)

Ben zelfs nog tweede geworden in ring 5 :D .

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:23

Marloes, Balen dat ze je zo liet zitten. Jammer genoeg ken ik het probleem. :(
Voor iedereen die baalt :(:) en voor de rest, super goed gedaan!

Wij zijn vrijdag al richting Diepenheim vertrokken, paardjes hebben bij BV thuis geslapen en wij zelf bij de buren in het B&B. Savonds, nadat we de cross hadden gelopen zijn we nog gezellig uit eten geweest, was geslaagd!

Vanochtend ging om 05.45 de wekker, aankleden, paarden aankleden en richting wedstrijdterrein.
Capri was als eerste aan de buurt, dressuur ging aardig, hij was redelijk koel voor zijn doen. Punten vielen wel tegen, 180 terwijl we normaal altijd rond de 193 zitten. Springen ging goed en zelfs gecontroleerd! Foutloos. Cross ook foutloos en bijna overal rechtdoor, alleen bij het water niet omdat hij zo achtelijk groot inspringt, leek mij geen strak plan. Wel wat buiten de tijd maar heb heerlijk gereden! Dit was eigenlijk de eerste keer dat hij te sturen en te remmen was, toch best fijn om controle te hebben. :)
Uiteindelijk was ik 7e, buiten de prijzen maar heel tevreden.

Wendel is heel de week al niet zichzelf (lees, nog zenuwachtiger en drukker dan normaal :+ ) We zijn 1 oktober van stal veranderd en daar heeft ze nog steeds moeite mee .
Dressuur ging niet geweldig, toch nog 185 punten. Springen was een drama, ze was zo heet dat ze stuiterde ipv galopeerde en dan is het moeilijk om je afstanden te rijden. Had een stop op 2, kijkerige muts en daarna een balk op 2. Eigen schuld, was boos en heb haar en overheen geschopt en dat is meestal niet zo n succes. Normaal loopt mevrouw simpel fouloos dus dit was wel een enorme tegenvaller.
Cross was weer hetzelfde als ik Lisse, eerste twee hindernissen een stop en daarna als een speer. Had nog wel een langsloper op de puntjes, maar dat vind ik geen drama aangezien het pas haar eerste seizoen is! Heb bij de Trakehner het alternatief genomen omdat ze nog niet safe is op trakehners en ik gewoon een fijn rondje wilde rijden voor het vertrouwen.

In Princehage ga ik tot hindernis 3 gewoon, ~~}> stomme mutserige merrie! Wat het probleem nou is geen idee, met trainen springt ze alles en stopt ze eigenlijk nooit maar op wedstrijd moet ze altijd de eerste twee hindernissen van dichtbij bekijken.....

Paarden....... _-:(

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:05

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:10

Wat een stoere foto's!!

caro29

Re: SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:39

Wat een mooie foto's.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:47

nou hier mijn verslagje ben met een zuur gevoel naar huis gegaan overigs;

dressuur ging aardig was erg tevreden voor mijn jonkie maar het kon beter. Toch kreeg ik een compiment van de jury dat ik zo netjes gereden had; 195 punten. Ik was echt super trots :D

Toen 5 uur wachten voor het springen, springen werd ze erg heet waardoor ze soms op MEGA groot ging, resultaat= 2 balkjes was ik niet zo tevreden over omdat ze het gewoon makkelijk kan.

De cross begon goed, tot hindernis 11 ik moest stoppen er was iemand in hindernis 12 gevallen.
Alleen werd de cross niet stil gelegt bij de start dus op een gegeven moment stonden we met zn 2e bij hindernis 11 en nog een paar combinaties voor ons in het parcours.
Na 15 minuten konden we pas weer door, nou mijn paard had echt iets van; ik dacht dat ik al klaar was, had er geen rimte in.
Toen liep er nog eens een man met zijn 3 jarige dochtertje in zijn armen recht voor hindernis 12, en die had niet door dat iedereen tegen hem aan het schreeuwen was dat hij aan de kant moest waardoor ik met een zeer rare slinger naar/over hindernis 12 ging.
Vanaf 11 moet ik haar gewoon overal voor aansproren er zat gewoon geen ritme meer in, voor de gewone hindernissen ging het nog wel maar bij het water blokkeerde ze volledig.
Gevolg 2 stops en een super chagga me :+

Heb echt een beetje een baal gevoel over deze dag want ik had hier gewoon makkelijk foutloos kunnen zijn. Maar goed.

iemand enig idee waar de jury zat? en welke fotograaf er was?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:27

Ik heb een jury gezien tussen de trakhener en kwart molenwiek :)

Evony; jammer zeg! Echt ook gewoon overmacht maar wel goed te verklaren.
Evelien; Dus wel fijn gereden, dat is altijd wat waard. Jammer van de stops met je 2e paard, hopelijk komt ze daar snel overheen!
Chartje; gefeliciteerd met je prijs.

Ik ben net nog heel even wezen kijken. Heb in de gauwigheid toch nog een heel aantal bokkers voorbij zien komen :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:04

Even snel een verslag van mij. Zo nog de boel opruimen.

Dressuur ben k maar heel snel de ring in gegaan, want het terrein was echt slecht. Brave proef, met 198pnt.

Springen moet ik me echt heel heel heel diep gaan schamen. Ik reed alleen maar terug en het paard heeft me gruwelijk geholpen. Een wonder dat ik met 1 balk en 1 stop (naja stop; 15m voor de hindernis stond ze al stil) rond ben gekomen. Wel 11 (!!!!!) tijdfouten. Mijn aller diepste dieptepunt ooit en ik ben nog steeds boos op mezelf.

Cross ging geweldig daarentegen. Nergens twijfel en overal rechtdoor. Helaas ging ze wel achterwaarts bij het water, wat dus een stop was. Maar ben super blij hoe ze daar rond ging....

Al met al vooral een goed gevoel, maar een mega schaamte over mijn springen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:09

Eef, Top dat Capri zo te controleren was. Jammer van Wendel haar stops!
Chartje, Gefeliciteerd met je prijs.
Evony, Jammer, maar het kan altijd gebeuren dat de cross stilgelegd moet worden!
Rowo, Haha, gelukkig zeg je het zelf al ;) Fijn dat de cross wel goed ging!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:17

Ik ben er ook weer.
Even kort verslagje want wil zo nog weer terug voor de stijlpunten + commentaar aangezien dat in Gorssel niet zo best was.
Dressuur moesten we allebei wakker worden en paardje loopt niet lekker op zo'n zuigende bodem. Dus beetje geploeter en tegenwerkend paardje, want die wil geen vieze voeten, maar had nog net 180 punten in de dressuur (had lager verwacht, maar waarschijnlijk hield de jury rekening met de bodem)

Met springen was ze al wat meer wakker, echter kon ze het ritme niet krijgen en waren de meeste hindernissen noodsprongen. Ondanks dat ze vaak wat aantikte slechts 1 balk binnen de tijd, dus heeft mijn miepie netjes gedaan.

Vervolgens de cross in, toen werd ze wakker.
Lekker vlot over de hindernissen heen alhoewel hindernis 4 (die donkere smalle met takjes bovenop) wel verleidelijk was om erlangs te vliegen. Na de opsprong (vanaf het maïs) was ikzelf de weg kwijt. mijn schakeling van licht naar donker ging te langzaam waardoor ik langs de hindernis voor de waterbak vloog.
Omgedraaid en deze als nog gesprongen. Vervolgens het smalle gangetje de waterbak in waarbij miep even stil stond om te checken op krokodillen. (ze houdt gewoon echt niet van vreemd water en dat moet ze er ook nog in af stappen) Maar met wat tikjes toch de waterbak in. Verder ging het redelijk goed. Soms wat rare sprongen omdat mannen met mountainbikes voor de hindernissen fietsen en het alternatief genomen op 13 (dacht de heg met gat ervoor) waar ik blij was deze keuze te hebben gemaakt. Maar ben weer trots op mijn meisje dat we zo door onze 2de cross zijn gekomen. Wel de laatste voor dit jaar helaas.. Nu gaan we weer dressuurproefjes rijden.

Had mijn beugels nu 2 gaten korter dan in Gorssel, hopelijk draagt dat bij aan een betere score voor de stijl alhoewel ik er nog niet tevreden over ben. Maar dat zijn puntjes waar we aan kunnen werken voor volgend jaar.
En overig niet zo heel belangrijk maar wel leuk, kreeg compliment van de veearts dat mijn paardje na de cross een hartslag had van 40.. (niet zo raar met 15 minuten uitstappen)

Complimenten voor de bouwers van de cross, vond hem SUPER!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 15:39

Ik was zelfs nog als 9e geëindigd, ondanks 49 punten BOVENOP mijn dressuurscore en nog 12 tijdfouten. Dan is er wel erg slecht gereden.

Had overigens een 6,2 voor stijl. Hoger was ook niet verdiend.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:41

Alle prijswinnaars gefeliciteerd! Hieronder volgt mijn verslagje ;) :

L-pony´s.
Dressuur ging prima, 183 punten. De grond was zeer zwaar, maar gelukkig was ik de eerste die in de ring moest rijden :D .
Springen foutloos, zo hier en daar niet een hele fijne afstand, maar dit kwam mede door de zware grond..
Cross foutloos, 4 seconden buiten de tijd. Ben zeer tevreden, heb voor het eerste de water-insprong genomen. Dat is iig een goede oefening voor Barchem en Hattem want ik denk dat ze op NK in Hattem iig een water-insprong hebben ;) . Ook heb ik 1 keer een alternatief genomen op de heg, vond dit een rare hindernis. Er zat een best wel grote greppel voor en de heg was zo goed als verdwenen dus heb die gok niet gewaagd. Geeindigd met een 4e prijs waarmee ik zeer tevreden ben :D ! Op naar Barchem!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:46

Dan is er zeker niet best gereden Rowo.
Gefeliciteerd Dyon!
Waren de dressuurringen en het springparcours niet verplaatst dan, zoals gister door BV werd gezegd?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:48

_Sim_ schreef:
Gefeliciteerd Dyon!
Waren de dressuurringen en het springparcours niet verplaatst dan, zoals gister door BV werd gezegd?

Inspringen werd verplaatst toen ik de ring in moest :+ !

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:31

Heb niet meegedaan maar ben wel wezen kijken vandaag. Cross zag er erg leuk uit, leuk aangekleed en goeie bodem.
Iedereen gefeliciteerd met prijzen & fijne ritten, en voor de anderen: Volgende keer beter! :(:)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:00

_Sim_ schreef:
Gefeliciteerd Dyon!

Enkele dressuurringen zijn iets verplaatst en het springparcours is zeker weten verplaatst. Het losrijden was eerst nog aan dezelfde kant als gister. Later de ochtend aan de andere kant.

Ik heb vanmorgen ook gereden. Had 189 punten voor dressuur. Springen 2 balken en in de cross helaas eruit op het water.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:18

IK heb helaas wel in het mega slechte stuk moeten losspringen. Heb dus ook amper een hindernis gesprongen. 3/4 van het veld was echt kapot.

Mijn dressuurring ging nog. Bij E en B erg slecht, de rest was gerold en redelijk begaanbaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:49

Rowo, Dan lijkt er inderdaad slecht gereden te zijn!
BV, Dröp eruit op 't water? Hoezo dat, want hij is er toch best safe op?
Dyon, Fijn dat het zo goed ging, gefeliciteerd!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:13

Chartje: gaaf dat je nog 2e was, gefeliciteerd!
EvelienH: jammer dat dressuurpunten tegenvallen, en van de stops maar verder super gereden!
Rowo: wel super gereden verder, inderdaad erg jammer van het springen.. maar moet je maar snel vergeten :)
Dyon: gefeliciteerd! en natuurlijk ook met je verjaardag! mooi cadeautje zo toch?
Buenavista: jammer van het water, wil die dat vaker niet?
Evony: wanneer heb je gereden? heb vanmiddag wel foto's gemaakt (ben geen officiele fotograaf ofzo hoor). De echte fotograaf weet ik niet precies, het had iig 3 letters :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:14

hahaha ik was gister ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:15

Nu mijn verslagje dan maar.
In het kort: 192 punten (eerste plaats), foutloos springen, foutloos cross (14 tijdfouten!) en stijl gemiddeld een 7 :)

De dressuur had ik wel hoger verwacht omdat alles eigenlijk gewoon prima ging, punten vielen tegen maar was laag gejureerd dus stond alsnog 1e :) springen ging ook gewoon probleemloos en de cross het alternatief gepakt (was eerste cross met haar en ging meer voor vertrouwen dan voor risico). Had wel 14 strafpunten voor tijdfouten wat jammer is, waardoor ik geen prijs heb gehaald, maar ben super trots :D

Foto's van vandaag worden geupload, heb de crossers rond 12 uur/half 1 helaas niet, omdat ik toen zelf moest gaan springen. Heb wel wat andere foto's van je Mandy.
Laatst bijgewerkt door AnkeVivaldi op 10-10-10 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:16

Chartje fijn dat het zo goed ging!
Irene netjes gecrosst dus! Balen van de auto!
Simmie jeetje ook balen zeg.
Weule leuk filmpje op RTV Oost.
Billy gefeliciteerd met je prijs.
Evelien nou netjes gecrosst met capri en jammer van de 1e 2 met Wendel.
Mooie foto's Baroen!
Evony dat is erg jammer! Snap dat je baalt.
Rowo jammer van je springen maar ja! Wel super dat ze het crossen weer zo aanpakt!
Susy netjes!
DyonS gefeliciteerd met je prijs! Jij had dat hele rode setje op of niet?
BV jammer dat je bij het water gestrand bent!

Zo nu mijn verslag.
Dressuur ging echt super super super slecht. W vind zulke bodems echt niet fijn. Maar het beste er maar van gemaakt en nog 180. Wat ik al niet had verwacht!

Springen ging eigenlijk heel fijn. Heb heerlijk gesprongen en foutloos, maar 4 strafpunten voor tijdsoverschrijding. :\

Crossen gingen we lekker van start. Ging ook super tot de trakhener. Nam zelf niet een ruim genoege bocht en begrenste toen ook nog eens niet goed aan de rechterkant dus we gingen rechtdoor. Weer opnieuw en zonder twijfel! Verder ook alles super gedaan! Ik ben ook gewoon over 12 gegaan met de greppel ervoor. Alleen op 14 nog wat onzeker er op af maar verder foutloos! Maar helaas mijn stijlpunten waren net geen 6. Had van de ene jury 2 x 7 en een 6. En van de ander bij de trakhener 2 x 6 en een 5. Is trouwens wel verkeerd uitgerekend, want mijn gemiddelde is volgens hun een 5,6. Maar het gem van de 1e is volgens mij een 6,6 (stond 6,3) en van de andere een 5,6. Maakt dus een gemiddelde overall van 6.1. oliebol zit het nu uit te rekenen en heb dus wel een voldoende. Kan ik hier nog wat aan doen? Op mijn protocol staat namelijk een 5,7 en dat betekent geen wp. Kan mijzelf nu wel voor de kop slaan. Zou ik nu nog kunnen bellen????
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 10-10-10 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:18

jazeker, daar kun je wat aan doen! Je hebt de stijlprotocollen als het goed is, dus er is gewoon een rekenfout gemaakt.
Als er bij een dressuurcoupon verkeerd geteld wordt, wordt het toch ook gecorrigeerd.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:18

Ja maar ik ben nu al thuis. Nou ik bel gewoon!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:19

Tuurlijk, je kunt je protocollen toch scannen en mailen, of faxen.