[SGW] SGW Lisse 2010 - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

Re: SGW Lisse 2010 - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:45

Hey je hebt het zelfde borsttuig als mij!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:46

<3 Hij is leuk he

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:51

Echt geweldig heb er wel bijna 3 maanden op gewacht

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:52

Ik heb ook een tijdje staan kijken in de buurt van de hindernisjury en er werden idd ontzettend veel zesjes gegeven. Ben het helemaal met Magicsanne eens dat er soms echt slecht werd gereden. Vooral die verlichte zit, allemaal plat op de kont. En die bocht namen er ook maar weinig netjes gecontroleerd. Mootje (ik ben trouwens van de vos die vroeg hoe het gegaan was toen je terug liep naar de trailer) ze stonden bij het laatste stukje dus ze ter hoogte van de ena laatste hindernis. Zo konen ze de heg zien, de wending naar de boomstam en de lijn naar de laatste sprong, redelijk stuk dus om een eerlijk beeld te krijgen.
Heb me overigens vreselijk geergerd aan mensen die hun paard na de finish gelijk op de rem trekken en omdraaien om te gaan kletsen :( Je paard heeft z'n uiterste best voor je gedaan, draaf dan op z'n minst even uit, kleine moeite lijkt me.

Ik zelf had een droom debuut in het L :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:55

:oo Meen je dat nou? Zal wel aan 't paard liggen dan :D
Mijn paard veegde die heg, maar daar was hij dus niet voor bedoeld :+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:15

Klinkt goed, Amber, Mootje en Daandriaan!

Ik heb vandaag in de B gereden. Olivier ging braaf in de dressuur, 203 punten en een 2e plaats :)
Springen ging foutloos, cross ging redelijk. Olivier was erg terughoudend vanwege het donkere bos, en omdat zijn vriendje ergens anders in het bos crosste.
Ik moest hem iedere sprong aanmoedigen en toerijden, dat ben ik niet van hem gewend. Toen we bij de open plek bij het water kwamen gingen we ineens in volle galop rechtsomkeert, al die mensen en het water waren eng. Het kostte heel wat aanmoedinging van mijn kant voordat we bij het water waren, het water liep hij zo in. Verder ging het weer goed.
Dat werd als 2 weigeringen gerekend en heel veel tijdfouten.
Doordat Olivier zo aarzelend was vandaag, moest ik totaal anders rijden dan normaal, als hij de hindernissen echt opvreet. Daardoor hadden we echt slechte afstanden af en toe, en moest ik meer gaan zitten voor de sprong. Normaal gesproken hebben we een 7 of 8 voor rijstijl, vandaag werd dat terecht een 5,8.
Toch een goed gevoel, we hebben weer een leuke dag gehad, en hebben de finish gehaald. :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:21

Amber_ schreef:
martinev schreef:
Had je nog door dat ik naar je riep toen je richting de heg reed, Amber?

:)) Jaa haha
Was dat met Toot of Charlie ?

Was met Charlie!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:23

Hey Mootje,

Heb je nog zien rijden, je paard pakt idd best hard die haag:(
Maar verder zag het er super uit.

HeleenXX heb jou ook gezien maar je kreeg wel aplaus toen je de waterbak voor was;)

Hinderlijk trouwens hoe mensen zich er mee bemoeide met de waterbak!
Klikken zeggen tikje er bij belonen en dat soort commentaar!

Groetjes Isabelle
Laatst bijgewerkt door Beli op 26-09-10 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:25

Ja, Ik schrok er zelf ook wel van :j Paard heeft ook een paar schaafplekken op zijn achterbeen!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:28

Beli, ja dat applaus viel mij ook al op :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:30

Beli, Daar heb ik niets van meegekregen. In Vlietlanden heb ik daar iemand op uitgesloten, trouwens

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:36

Waarop heb je iemand uitgesloten, Mootje?

EvelienH

Ik ben ook tevreden over mijn dubbel L debuut! Eerst mocht Wendel, dressuur ging redelijk, 186 punten. Springen foutloos en 3 weigeringen in de cross. Ze had een beetje moeite met op gang komen, mede doordat er geen cross hindernissen waren om los te springen :? Na hindernis 5 pakte ze weer super aan! Ben tevreden, ze moet gewoon meer vertrouwen krijgen en dan komt het allemaal goed.
Met Capri heb ik maar kort los kunnen rijden met dressuur, hij was erg gespannen in de ring. Had 193 punten. Springen onterecht een weigering aangerekend, paard staakte maar niet in de buurt van een hindernis. Ringmeester vroeg nog; Doet hij dit vaker zo uit het niets, uhhh ja, hij is niet helemaal normaal. ;) Heb het er met een aantal mensen over gehad en ze vonden het allemaal raar dat het als weigering is aangerekend. Daarnaast 2 voor tijd door zijn gekl**t. Cross foutloos en zelfs gecontroleerd, soms wel met grof geweld maar je moet ergens beginnen. :D Uiteindelijk 30 sec. te langzaam. Ging eigenlijk heel fijn behalve dat hij weer zo belachelijk groot het water insprong. Hij is bang van water en het lijkt wel alsof hij denkt; Als ik nou heeeel groot inspring, spring ik misschien wel over het water. :+ Landde ergens middenin de waterbak en was blij dat ik geen gewone cap op had. :P
Menneer was ook met starten weer zo debiel aan het doen, met 4 benen de lucht in, steigeren, bokken, dat paard weet echt niet wat hij met zijn spanning moet doen.

Zal morgen even alles lezen, ga nu lekker douchen en :Z
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 26-09-10 20:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Beli

Ja maar dit waren gewoon de omstanders die er niets mee te maken hadden!
Deden ze bij mij gister ook al dat klikken, hij kwam aleen maar wat terug?!! Ik weet dat je niet geholpen mag worden maar hier kan je toch niets aan doen? (ik vond het ook vervelend)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:39

Heleen, Uitsluiting door hulp van derden (dit was een vader en tevens KNHS official).
Inderdaad, vreemden die zich ermee bemoeien houd ik ook niet zo van :n

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:43

Ik heb er zelf niks van gemerkt vandaag, dat mensen zich met mij bemoeiden bij de waterbak.

Welterusten Evelien, fijn dat je goed gereden hebt :)

Ik stoor me trouwens wel aan het enorme zweepgebruik van mensen. Gister heb ik even bij de waterbak gekeken en vandaag bij het springen. Maar volgens mij slaan veel mensen hun paard bij voorbaat al uit gewoonte de hindernis over.
;(

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:44

@Mootje ik bedoel idd die boom in de laatste bocht. (mijn kids rijden op pony's en daar was wel een klasse M vandaar de verwarring)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:50

Goedenavond.
Zamero: Jeetje wat een lelijke val zeg, achterover de waterbak ik, sterkte met de spierpijn :(:) .
Martinev: Top!
Hetismij: Gefeliciteerd met je eerste prijs!
daandriaan: Gefeliciteerd met je zesde plek.
Amber: Gave foto zeg van Toot, die gaat nog mooie punten halen in de dressuur zo te zien :D !
broertje: Had jij toevallig nr 71? ik heb voor ik de cross in moest nog even met diegene geklets, en die had ook een L-debuut namelijk.
Mootje: Ik heb je in Lisse al een paar keer gesproken, maar echt een ontzettend goed debuut!
Heleen: Mooie punten, jammer dat je gevoel in de cross niet helemaal fijn was.
Evelien: Mooi debuut met beide paarden, jammer van de weigeringen met Wendel.

Nou wij hebben ook een mooie generale repetitie gehad :D , dressuur ging fijn, hij liep nou eens niet zo braafjes maar wat vlotter, was goed voor een voorlopige derde plek met 189.
Springen ging op zich fijn en beheerst, de grond was helaas aal aardig stuk gereden wat niet echt fijn was, helaas 2 balkjes eraf getikt.
De cross ging super, wat weifelend van start maar daarna gallopeerde hij lekker door en was helemaal in zijn element op de slingerpaadjes (vliegende wissels in de bochten := ), mooi vlot het parcours rond net iets buiten de tijd.
Ik dacht dat door de balkjes en tijd in de cross een kans op een prijs verdwenen was, later bleek dat ik de snelste ruiter van beide L-ringen was geweest:

resultaat: een eerste plaats 8-), op naar het nk in Ysselsteyn volgende week 8-) !
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 26-09-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:52

Nog een paar mooie foto's van m'n vader gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand trouwens of er nog fotografen waren op zaterdag? Ik weet zeker dat ik bij de tweede bollenmanden hindernis op de foto gezet ben, en hoorde van iemand dat leukopdefoto bij het water stond, maar kan op de site niks vinden!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:53

Ik heb jou gezien!
ik heb je nog succes gewenst geloof ik _O-

Ik was nummer 77, en starten in het limegroen met een bruine rijbroek :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:53

heleenxx schreef:
Ik heb er zelf niks van gemerkt vandaag, dat mensen zich met mij bemoeiden bij de waterbak.

Welterusten Evelien, fijn dat je goed gereden hebt :)

Ik stoor me trouwens wel aan het enorme zweepgebruik van mensen. Gister heb ik even bij de waterbak gekeken en vandaag bij het springen. Maar volgens mij slaan veel mensen hun paard bij voorbaat al uit gewoonte de hindernis over.
;(

Dit viel mij ook al op, en dan vooral zaterdag bij de pony's. Heb een tijdje bij het water staan kijken, sommige kinderen komen als een idioot op het water afgescheurd en als de pony dan stopt gelijk die zweep erover, nou dan krijg je lekker het vertrouwen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:54

Nee idd.. Had ook al gekeken ?

Leuke foto die 1e :)) !! Vrolijk !

Vond de waterbak trouwens wel heel ongelijk ..

martinev

daandriaan schreef:
Ik heb jou gezien!
ik heb je nog succes gewenst geloof ik _O-

Ik was nummer 77, en starten in het limegroen met een bruine rijbroek :)

Ow, dan weet ik wel wie jij bent, heb je ook gezien! Leuk altijd dat je daar dan achteraf achter komt, haha!

astrid65

Leuk al die verslagen, en heel wisselende ervaringen! Gefeliciteerd prijswinnaars! Mootje, je hebt een knap paard, maar wat is ie groooot!

Heb ook een lekker dagje gehad vandaag. Dressuur liep inderdaad enorm in, en 15 minuten losrijden is voor ons niet echt genoeg, dus hij was er net niet door en beetje lui. En dan zo'n saaie B-proef... :O Uiteindelijk nog 179, maar dat mag de pret niet drukken. Springen ging fijn foutloos.

Voor de cross begon ie bij de startbox te piepen en te stuiteren - ik geloof dat ie na 2 jaar het spelletje eindelijk door begint te krijgen... Eerste 9 hindernissen gingen super, maar na de scherpe bocht verraste hij me ineens met een stop op de 'stormschade' boom. Denk dat het een beetje te donker was, en ik had wat harder moeten aanmoedigen. Bij het water stopte hij ook even, maar weet niet of dat een weigering was. Merken we nog wel. Eenmaal in het water wilde hij er niet meer uit! Niet vooruit te branden! Kreeg hem in een soort sukkeldrafje voor de wijntonnen, maar dat was niet genoeg impuls - terug naar beneden naar het water... Daar wilde hij wel weer in, even pootje baden en spletsen! Dat was dus niet de bedoeling. Heb hem weer wakker kunnen schudden en braaf de rest van de cross uitgereden.

Beetje gemengd resultaat dus. 80% ging perfect - nou die andere 20% nog. Gewoon nog meer kilometers maken! Op naar Ysselstein volgende week...

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:56

Amber_ schreef:
Nee idd.. Had ook al gekeken ?

Leuke foto die 1e :)) !! Vrolijk !

Vond de waterbak trouwens wel heel ongelijk ..

Ja, was ook heel vrolijk! Doordat ik zo enthousiast met mijn stem beloon bij de meeste hindernissen sta ik meestal met m'n mond open op de foto's, erg charmant!