[SGW] Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:39

Super Lotte! Mooi dat je ook nog hebt kunnen trainen om tussendoor ook nog een paard in te halen :)
Netjes Sann! Hopen dat je stijl voldoende is zodat je op de Gelderse kunt starten! En je stijl was voldoende lees ik een paar erichten later, alvast veel succes!
Ik vond trouwens juist het stuk naar hindernis 2 toe niet zo goed, eigenlijk het hele stuk op de graslanden. Maar omdat bijna iedereen een andere weg heeft genomen is dat niet onwijs kapot, behalve bij de sprong zelf. Ik heb een paar keer een beetje creatief aangereden, zodat ie niet door de dikste blub moest. Bij de zwaan was het echt slecht, ik hoop van harte voor iedereen die morgen moet starten dat dat wordt aangevuld met (wit/geel) zand.
Dressuurterrein was goed!
Gefeliciteerd met je 6e prijs Sann!
Netjes Natasja!
Super van je zusje Jantine!
In de tent was MDH photo design, komen uit Drenthe. Stonden ook bij 6AB. Weten nog niet of ze het online zetten, misschien wel omdat de verkoop op wedstrijd vandaag niet zo liep ofzo. De website is www.mdh-photo-design.nl
Super Ruud! Jullie gaan gelukkig weer goed!

Ik zal zo even een verslag doen, maar ik ben heel tevreden :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:43

Evony schreef:
Juventus schreef:
6AB was Evenementenfoto
Binnen in de tent was er ook 1, MD of MH ofzoiets? Weet niet of ze een site hebben

nee ze hebben geen site, heb het na gevraagd foto's waren alleen daar te bekijken en te bestellen.

Ik heb het ook gevraagd en tegen mij zeiden ze dat de foto's ook op de site komen. Heb nog kaartje gekregen voor de website.
http://www.mdh-photo-design.nl dat is de site..
Lijkt me dan dat ze wel op de site komen.. Anders wel stom. Want ik heb het expres nog gevraagd, nou ja... We zullen wel zien!

Gefeliciteerd nog met je 7e plek!
Gefeliciteerd Ruud, wat goed! Die zwaan was idd heel kijkerig! Fijn ook dat je het zo op kon lossen met springen. :)

mistid

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:10

Nou mijn verslagje :D .
Vanochtend half 7 de wekker, uitgeslapen dus, haha. Om kwart voor 8 weggereden, we waren er om 20 voor 10 dus ben meteen de cross gaan verkennen, omdat tussendoor een beetje krap zou worden.
Toen dressuur, met losrijden kreeg ik ontzettend fijne lengtebuiging (heeft Vos wel eens wat moeite mee), alleen in de ring ging het niet meer zo super. Wel een redelijke proef gereden met lekkere stukken. Had 183 punten, en op mijn coupon stond: een proef was met goede stukken, eerlijk gereden en een tevreden pony. Haha dat vond ik wel leuk :D .
Springen deed hij niet echt zijn best en tikte er toen 2 af.
In de cross ging hij mooi van start over hindernis 1, en toen kwam hij op het grote open veld en dacht "Jeuj ruimte!", we gingen dus mooi slingerend naar hindernis 2. Daar fietste mijn instructrice van het HTC en die riep me toe dat ik hem een tik moest geven, gevolgd door het beruchte zinnetje 'Stil zitten' (zegt ze altijd, haha wil veel te veel regelen). Hij vervolgde toen heel braaf, heb de zwaan wel iets scheef aangereden omdat hij wel eens naar rechts wil rennen ipv links de bocht om, dus heb iets afgesneden. Had ik ook een mooiere afzet en landingsplaats. Op het veld een stukje afgesneden naar 6, hem mooi op het achterbeen gezet voor de hindernis en heb niet bijgehouden hoeveel galopssprongen hij daar had, maar het zullen er vast 3 of 4 zijn, Vos kennende. Op het landhek kwam hij iets terug, daarna ging hij heel fijn door de cross en ging de rest heel fijn. Hij was alleen een paar keer lomp en sprong wat tegen de hindernissen aan. Waterbak ging hij mooi in. Foutloze cross, was 12 seconden buiten de tijd.

Ben heel tevreden, én nu hebben we de wp's voor het NK. 3 maal is scheepsrecht heeft Vossie maar weer bewezen :Y) (1e keer kreupel na springen, 2e keer 2 stops in de cross en dit was de 3e keer)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:16

Top vosje! Nu nog je onderschrift aanpassen :D
Zag dat het springen niet echt hoog stond en daar worden sommige best laks op.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:17

Iedereen hier heeft het echt super gedaan :) kan iedereen appart benaderen, maar heb alleen maar goede uitslagen gelezen! gefeliciteerd met wp'en en prijzen.

Ik heb meegedaan met de oefencross, ben zo trots op mn pony :) Ze heeft enorme waterangst en wist wel dat ze er niet door heen wou (heeft halfuur geduurd voordat ik er door heen was, was er eerst afgevallen en daarna veel pogingen gedaan, maar ik moet en zou alleen door die waterbak met haar gaan en niet 'achter iemand aan', leert ze niks van)
Verder maar 1 weigering in de cross, zat echt vol verbazing op mn pony :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:52

AnkeVivaldi jij was achter mij of niet ?

wij waren foutloos allen de waterbak wou hij eerst niet,
de hindernis er voor wel.
was de 1e keer dat hij er niet door wou maar later ging hij wel.

AnkeVivaldi doe je volgende week ook mee in aalten bij de slingeplas ?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:55

Ja dat klopt :) heb er nog een halfuur over gedaan bij het water haha. Maar wou gewoon graag in mn eentje haar er doorheen krijgen, dus lied eerst de hele bende (waren er iets van 5 die allemaal niet door het water wouden) voorgaan :P

Nee doe daar niet mee! jij veel succes :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:05

oke.
dankje.
doe je nog een andere cross mee ?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:23

caro29 schreef:
Top vosje! Nu nog je onderschrift aanpassen :D
Zag dat het springen niet echt hoog stond en daar worden sommige best laks op.

Ja idd, en het was ook een hele opluchting na de losspringbak. Normaal springt hij bijna een halve meter over, maar dat kan ik nu op de foto's niet terugzien. Van voor deed hij wel heel dapper zijn best, maar liet zijn achterbenen wat laks hangen.

Netjes Anke&Askazita!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:28

Proficiat iedereen met de goede resultaten.
@ Ankevivaldi, knap dat je uiteindelijk toch door het water bent gegaan.

Ik heb ook een erg fijn dagje gehad.
Fijn gedressuurd, liep wel wat voorzichtig door de bodem, maar nette proef gereden. Bleek ook in de punten 201 punten.

Springen ging paardje weer eens veel te snel, maar wel foutloos. Heb normaal met springen een andere bitje in, maar vind dit niet fijn voor het crossen.
En toen een heerlijke foutloze cross gereden, 11 seconden te laat binnen. Komt omdat paardje nog iets te veel terug komt voor de hindernissen, maar dat is fijner dan dat ze er zonder controle opaf stormt, zoals met trainen bij Rob vaak.

Na uren wachten op de uitslag toch nog een 6e plaats. Ben trots op mn paardje voor haar 2e cross.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:42

Erg netjes RedFlame! Super resultaten bij alle 3, jammer van de tijd, maargoed je had iniedergeval goede controle dat is erg belangrijk!

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:44

Urose schreef:
Zo ben ook ff in Neede geweest. Bodem was idd best slecht. Rondom die zwaan dat weiland was wel erg zwaar.. Verder tijdje bij water gestaan. Nog paar eraf zien gaan. Reden te hard met de pony's over de boom (B pony's mocht je ook langs de boom maar dat wist (bijna) niemand), en toen schrokken de pony's van het water en gingen op de rem hahah..

Foto's zijn idd bij 6 gemaakt. Verder weet ik eigenlijk niet.
Mdh heeft wel een site maar zet de foto's er niet op.

Waar mocht je langs die boom dan? Ik reed ook B-pony's maar ik helemaal niet gezien dat je er langs kon :? Ik ben dus ook gewoon over de boom gesprongen en toen dacht ik dat Vitalis het water wel insprong, maar toen stond hij stil en toen lag ik op zn nek :+ . Ben gelukkig blijven zitten en hij is blijven staan en er daarna ingesprongen. Het is gelukkig niet als weigering gerekend. Mijn cross ging verder heel erg goed :D. Was de eerste keer dat ik met klok had gecrosst en ik was binnen de tijd.

Springen ging ook goed en foutloos. Dressuur ging voor mijn gevoel best netjes. Ik had 172 punten, ik had eigenlijk wel gehoopt op tegen 180, maarja de jury's willen helaas wat anders zien :P .

Uiteindelijk 4de geworden *\o/*. Voor mij dus een heel geslaagde dag!

Super voor de mensen die goed gecrosst hebben! En helaas voor de mensen bij wie het niet zo goed ging, volgende keer beter!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:10

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten! Hieronder volgt mijn verslagje ;) :

De dressuur ging heerlijk, had voor het eerst 190 pnt. in de L1 dressuur dus was helemaal happy :D . De jury gaf ook nog eens allemaal complimentjes, bijvoorbeeld: die loopt wel erg braaf, en dat voor een nakomeling van Baccarat :+ (toen had ik nog wel erbij gezegd dat haar brave karakter van Samber komt!). Hij vertelde me ook gelijk de punten dus dat was wel fijn, ook bijna geen negatief commentaar op mn coupon :D . Springen ging ook super, foutloos. De cross was ook foutloos (wel hier en daar wat twijfels, bijvoorbeeld op de zwaan: gelukkig toch uit draf gesprongen!). Nog bijna tegen een boom geknald :oo , na de laatste hindernis (houtstapel) wilde ik rechts langs de boom omdat daar de grond het beste was. Jamaica dacht daar anders over en draaide op het laatse moment naar links waardoor we recht op de boom afgingen!! Was doodeng, maar ons mankeert niets :Y) Helaas 10 seconden buiten de tijd, dit kwam met name door de zware grond... Was echt te zwaar.. Maar ben super tevreden! Beter had het niet kunnen gaan, op die tijd en de boom na :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:25

Hier ook terug. Was vanmorgen al om 6.15 aanwezig om nog effe te kunnen helpen. Moest als 1e in de B. Dressuur was fijn. 191 en stond daarmee 4e. Springen heb ik zelf verprutst en 3 balken. En de cross foutloos maar een halve minuut buiten de tijd. (heb nog nooit de tijd gehaald maar dat komt vast nog goed) en een voldoende voor de stijl

Heel tevreden een super fijn gevoel en 2 winstpunten

Fijn dat er ook nog zoveel andere zo lekker hebben gereden! En heb ook een paar bokkers gezien.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:31

ik zie net dat ik afgerond een 7 heb voor stijl hahaha dus me voor niks zorgen gemaakt :+
iemand enig idee waar de jury leden zaten? had van jurylid A een 6,3 en van B een 7,6

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:39

de 1e jury zat bij die rechthoekige bak hindernis nr 12 (die voor het water bos zeg maar) en de 2e zat bij de laatste hindernis.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:40

oke, die ging ook niet zo lekker. mijn paard struikelde grandioos over een boom wortel, 11 werd een nood sprong en ik moest haar echt bij elkaar rapen daarna hahaha waardoor 12 ook niet echt ging pas na 13 kreeg ik weer wat ritme :+

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 07:35

Even verslagje van mijn dagje vandaag in Neede. Dressuur, hij liep bij het losrijden wat gespannen, later ontspannen, maar in de ring was de ontspanning ver te zoeken. Helaas maar 182 punten, maargoed voor ons doen tevreden. Springen ging wel lekker, hij was goed terug te nemen maar door mijn eigen fout, 1 balkje. Cross was foutloos, hij ging echt super! We zijn geeïndigd bij de prijswinnaars, 5e plek! Super trots op mijn tinker. Op naar Diepenheim!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 07:39

klinkt goed Maren! Ik vind tinkers zo leuk in de cross, heb het met 1 ook zelf gedaan. Veel succes alvast in diepenheim.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 07:50

Gister mijn laatste wedstrijd met mijn pony gereden...
Dressuur had ik 187. Viel wat tegen maar oke. Springen foutloos en de cross ook :D En precies op tijd!

Viel net buiten de prijzen, maar ben tevreden met deze afsluiter we zijn nu M startg. :)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:23

Gisteren hadden Arany en ik ons crossdebuut en dat heeft meteen 2 winstpunten opgeleverd!!!

Dressuur ging in mijn ogen best goed, was allang blij dat ze zich liet rijden en er niet als een haas vandoor ging. Maar helaas nog teveel spanning in de ogen van je jury. Ach, daar werken we wel aan.

Springen was foutloos. Ik wist dat het laag was, maar dit was gewoon BB hoogte. Arany is L springen dus dit was een eitje. Het was wel een prettig te rijden parcours.

De cross ging echt fanastisch. Ik vond de bodem op sommige plaatsen wel wat zwaar, daardoor heb ik iets rustiger gereden dan ik in eerste instantie van plan was, vertrouwen vind ik nu het belangrijkste. Ik was erg blij dat ik van te voren nog flink geoefend had op waterbakken, want ze sprong nu met een enorme sprong het water in, zonder twijfelen! Ook de andere hindernissen leverden geen enkel probleem op! We zijn met een enorme grijs gefinisht, wat is dit kicken zeg!

Echt een heel fijn gevoel overgehouden aan mijn eerste echte cross! (eigenlijk was Ermelo met de kwpn paardendagen ons debuut, maar dat is toch anders) Op naar diepenheim over 2 weken!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:54

Goed debuut Carmen! Volgens mij heb ik jou nog gezien. Stonden jullie met je trailer achter ons zeg maar..

Jij gefeliciteerd met je 5e plek Marsafuba!

Benieuwd hoe het vandaag gegaan is..

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:39

hier verslagje van mij..
ten eerste ik was zo giga zenuwachtig (nog nooit geweest).
dressuur ging niet heel erg lekker hij gaf in de galop ook een keer een flinke bok waardoor we bijna bij de jury in de auto zaten.. maar toch 172 punten (had lager verwacht) en met springen kon ik tenminste zelf bijrijden.. fijner dan altijd maar inhouden.. foutloos :D en toen de cross duurde wat langer omdat er iets gebeurt is... en ook foutloos wel buiten de tijd (al had daar vandaag bijna iedereen last van)
heb vandaag wel helemaal op safe gereden..wilde toch weer de vertrouwen na gorssel :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:40

iedereen gefeliciteerd met de prijzen.
mijn ouders zijn er nu ook nog even heen kijken.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:12

ik ben er ook weer.
Dressuur 189 en springen een balk. Na het springen weer teruggegaan naar de trailer. ik ben niet van start gegaan met de cross. Ik vond de bodem niet safe genoeg. Mijn doel was safe en foutloos rondgaan maar dit vond ik niet eerlijk voor mijn paard. Cross was pittig en als die was aangepast ivm de bodem dan had ik het misschien wel gedaan. Toen ik vanmorgen nog even een stukje crossliep was het ambulance personeel bezig met iemand bij de zwaan en toen ik bij de trakhener stond te kijken viel er een paard deels in de greppel letterlijk op zijn rug waardoor het meisje er onder kwam. Een erg naar gezicht. gelukkig er relatief goed afgekomen want het leek een gebroken sleutelbeen op de manier hoe zij wegliep. Ik kwam met een slecht gevoel terug en aangezien ik mij geen valpartijen kan veroorloven met mijn schouders besloten om het niet te doen. Ondertussen geleerd om naar mijn gevoel te luisteren.
Erg jammer want ik had er wel zin in. Volgende week nieuwe kans in Vasse!

Prijswinaars gefeliciteerd!