Fijn dat Zodiack in de cross toch lekker aanpakte Sabien! DAt geeft toch wel weer hoop. Cross was niet simpel.
Heleen, jammer van je weigering.
Ik ben al weer een poosje terug en best tevreden. Heb iig alle 3 de onderdelen gedaan, hoewel ik het laatste onderdeel niet afgemaakt heb.
Dressuur koos ik voor heel simpel en braaf rijden omdat Stief nou eenmaal nog niet sterk dressuurmatig loopt. Ik hoopte op 170 maar ik kreeg er 182.
Daar was ik al heel blij mee!Springen ging wat minder. Stief was hier en daar afgeleid door de reklameborden en andere zaken die zijn aandacht trokken.
Daardoor let hij niet meer echt op mij, verliest ritme wat resulteert in een but-afstand die soms een balk kost. Resultaat was dus 2 balken en een weigering op de laatste. Was een triple-bar en hij wist gewoon niet goed wat hij daar mee aan moest. 2e keer aanrijden sprong hij wel maar nam nog de achterste balk mee. Maar, we waren rond (met een boel tijdfouten) en mochten crossen. Prima hartslag van 48. Paar keer een inspringsprong gedaan en daarna van start. Eigenlijk deed hij dat aardig voortvarend net of hij dit vorige week nog had gedaan. De 1e hindernis keek hij wel iets op maar ik kon hem wel mooi doordrukken. Toen naar 2 een aardige steeple haag. Daar kwam hij erg op terug maar weer kon ik hem met aanmoediging doorrijden. Hij oversprong zich wel gigantisch op de haag; door het ritmeverlies kwamen we dicht en van vegen heeft hij nog geen kaas gegeten. Gelijk dik flitslicht in onze ogen want daar zat de fotograaf.
Tussen 2 en 3 galoppeerde hij lekker door, maar 3 in het vizier krijgende kwam hij al weer erg terug, ik drukte hem wel door en met het zweepje 2 keer aangemoedigd, maar toch stond hij op het laatste moment stil. Hij vond het echt eng en wist gewoon niet wat hij er mee aan moest. Het was ook een lastig te taxeren hindernis voor een paard met weinig (spring) ervaring. 2e keer aanrijden was hij nog niet overtuigd dat het niet eng was en stopte hij weer. Iets strenger aangepakt en toen ging hij wel, maar weer met een hoge wapper en zijn lichaam ineengekrompen. Hij was gewoon echt bang. Op 4 hetzelfde verhaal en bij de 3e poging ging hij wel. Ben nog even het greppeltje doorgeweest wat er achter lag en toen ben ik gestopt. Het was gewoon net even te kijkerig/veel voor hem. De enge dingen deed hij dan wel uiteindelijk maar puur voor mij. 2 keer weigeren betekent echt dat hij bang is.
Veel meenemen en veel zien. Komt wel goed met Stief.

voor de minder goede.
) 

) Volgende keer zeg ik hoi!

4 balken