[SGW] SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:23

Wat goed Margriet! Gefeli met je wp.
Fijn dat Zodiack in de cross toch lekker aanpakte Sabien! DAt geeft toch wel weer hoop. Cross was niet simpel.
Heleen, jammer van je weigering.

Ik ben al weer een poosje terug en best tevreden. Heb iig alle 3 de onderdelen gedaan, hoewel ik het laatste onderdeel niet afgemaakt heb.

Dressuur koos ik voor heel simpel en braaf rijden omdat Stief nou eenmaal nog niet sterk dressuurmatig loopt. Ik hoopte op 170 maar ik kreeg er 182. :D Daar was ik al heel blij mee!
Springen ging wat minder. Stief was hier en daar afgeleid door de reklameborden en andere zaken die zijn aandacht trokken. :+ Daardoor let hij niet meer echt op mij, verliest ritme wat resulteert in een but-afstand die soms een balk kost. Resultaat was dus 2 balken en een weigering op de laatste. Was een triple-bar en hij wist gewoon niet goed wat hij daar mee aan moest. 2e keer aanrijden sprong hij wel maar nam nog de achterste balk mee. Maar, we waren rond (met een boel tijdfouten) en mochten crossen.

Prima hartslag van 48. Paar keer een inspringsprong gedaan en daarna van start. Eigenlijk deed hij dat aardig voortvarend net of hij dit vorige week nog had gedaan. De 1e hindernis keek hij wel iets op maar ik kon hem wel mooi doordrukken. Toen naar 2 een aardige steeple haag. Daar kwam hij erg op terug maar weer kon ik hem met aanmoediging doorrijden. Hij oversprong zich wel gigantisch op de haag; door het ritmeverlies kwamen we dicht en van vegen heeft hij nog geen kaas gegeten. Gelijk dik flitslicht in onze ogen want daar zat de fotograaf. :D

Tussen 2 en 3 galoppeerde hij lekker door, maar 3 in het vizier krijgende kwam hij al weer erg terug, ik drukte hem wel door en met het zweepje 2 keer aangemoedigd, maar toch stond hij op het laatste moment stil. Hij vond het echt eng en wist gewoon niet wat hij er mee aan moest. Het was ook een lastig te taxeren hindernis voor een paard met weinig (spring) ervaring. 2e keer aanrijden was hij nog niet overtuigd dat het niet eng was en stopte hij weer. Iets strenger aangepakt en toen ging hij wel, maar weer met een hoge wapper en zijn lichaam ineengekrompen. Hij was gewoon echt bang. Op 4 hetzelfde verhaal en bij de 3e poging ging hij wel. Ben nog even het greppeltje doorgeweest wat er achter lag en toen ben ik gestopt. Het was gewoon net even te kijkerig/veel voor hem. De enge dingen deed hij dan wel uiteindelijk maar puur voor mij. 2 keer weigeren betekent echt dat hij bang is.
Veel meenemen en veel zien. Komt wel goed met Stief.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:37

Netjes hoor Magicsanne
Balen dat je uitgesloten bent Fellow, maar je zag het toch gewoon aan de kleuren van de bordjes?
Fijn dat Zodiack het goed aanpakte SFranken!
Balen van je weigering Heleen. Vond ie het slootje eng?
Gefeliciteerd met je foutloze cross Daandriaan
Super hoor Margriet! Ze begint het te snappen!
Ik had je al gesproken Simmie, jammer van de weigeringen van Stief, maar hij heeft weer wat geleerd! Hij komt er wel :)

Ik ben vanmiddag even wezen kijken bij een vriend. Hij reed zijn 2e cross met dit paard. Dressuur ver bovenaan met 214 punten, springen 2 balken en de cross foutloos net buiten de tijd. We hebben voor de sier nog op de prijsuitrijking gewacht, was hij gewoon eerste :D Heel netjes dus!

Sim

Re: SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:38

Leuk voor Tom Shanouk! Zag hem nog bij de start en hij stond een paar trailers verderop naast ons.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:49

Ow ja hij moest voor mij starten! :) Had nog even met hem gepraat! :D Was jij daar dan bij Snoekiej toen hij aan het stappen was na de cross?? Daar liep ik ook bij!
Simmie jij stond dus achter ons! Durfde geen hoi te zeggen! :+ Simmie trouwens wel jammer dat hij zo onder de indruk was! Maar hij heeft iig weer veel geleerd! :)
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 22-08-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:52

Wow, das goed van je vriend Snoekiej! :D
Lees goede en minder goede verhalen... :(:) voor de minder goede.
Gefeliciteerd met je foutloze cross Dandriaan.
Jammer van je weigering Heleen.
Gefeliciteerd met je 2 wp Margriet!
Jammer van je weigeringen Simmie. Het is voor Stief natuurlijk ook allemaal nieuw, hij is iig weer een ervaring rijker. Komt wel goed! :) Wel mooi je dressuurpunten! Edit: Zat net even het foto topic te kijken, maar die haag jeetje dat is een sprong. (Al snap ik wel dat er voor de B wat weggehaald is, maar toch ;) )

Ben benieuwd naar de uitslagen, deden ook wat mensen van training van mij mee voor het eerst. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 22-08-10 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:52

Haha, dan weet ik nu weer wie je bent Margriet! Ik liep idd met Tom mee vanaf het springen en na de cross. Ik zag idd dat jullie vlakbij stonden Simmie! Wij kwamen trouwens niet met de auto het veld af, ook niet met 4-wiel aandrijving. De auto had zichzelf helemaal ingegraven. Toen paard er weer uit, trailer eraf en een duwtje gegeven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:53

Margriet, Simmie is niet eng hoor!
Snoekiej, Leuk dat Tom eerste geworden is :j
Simmie, Jammer dat Stief zo geimponeerd was door alle entourage! Inderdaad, lekker veel meenemen en dan komt het helemaal goed :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:54

Ik heb jou totaal over het hoofd gezien Margriet! Sorry.
Enne gewoon hoi zeggen hoor! Ik kijk wel boos maar ben het niet. :D
Wij kwamen er simpel af met onze Volvo XC.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:55

Goed verslag van Stief Sim!! Komt helemaal goed!

Super van je cross Margriet!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:58

Haha bij het inspringen zei je dus nog wel wat tegen mij, toen begon ik al te twijfelen! Toen vroeg iemand of ik zenuwachtig was en toen zei ik nog dat ik dat idd was omdat ik de vorige keer tegen een boom was geknald en toen zei jij nog dat er hier dan wel genoeg stonden! :) (zo dat staat er lekker duidelijk! := ) Volgende keer zeg ik hoi!
Snoekiej ok! Dan weet ik wie je bent! :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:11

Wij zijn ook weer thuis!
En het resultaat van vandaag mag genoemt worden!

Dressuur heerlijk ontspannen. Wat resulteerde in 205 punten en een voorlopig eerste plaats in ring 1 voor het Noord-Hollands kampioenschap!
Springen foutloos.
Keuren 60
Cross ging super, foutloos rond!
Uiteindelijk bleek ze een tijd te hebben gereden van 4.44 en de ideale tijd was 4.38 dus maar 6 seconden te langzaam.
Super tevreden dus.

Resultaat:
Floss en Znoesje zijn

Noord-Hollands kampioen SGW B paarden

geworden

Kort gezegd ging het dus geweldig!!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:12

Zo wij ook weer terug.
Al zijn we zonder paard heen gegaan |(

We hebben genoten, waren verbaasd en schrokken af en toe.
Lekker her en der staan kletsen (mensen zijn voor geinteresseerd in onze honden) en heb het nodige gefilmd.

Weer viel reuze mee en ik wil hem volgend jaar zeker rijden.

Verder iedereen met goed resultaat gefeli en de rest gewoon blijven oefenen :P
Laatst bijgewerkt door Ruud_O op 22-08-10 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:14

Gefeliciteerd Ponyparadijs!! Knap gedaan, Oudkarspel was toch haar 1e SGW?
Hoeven jullie gaan 4 wp te hebben?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:17

Inderdaad Oudkarspel was de eerste cross voor deze combinatie.
Waar moeten wij 4 winstpunten voor hebben? Om over te gaan naar het L bedoel je?

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:19

He! Dan hebben wij een tijdje met jullie staan praten :P Zowel bij de foto's als bij de prijsuitrijking!
Ook via deze weg nogmaals, gefeliciteerd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:22

Margriet_ schreef:
Haha bij het inspringen zei je dus nog wel wat tegen mij, toen begon ik al te twijfelen! Toen vroeg iemand of ik zenuwachtig was en toen zei ik nog dat ik dat idd was omdat ik de vorige keer tegen een boom was geknald en toen zei jij nog dat er hier dan wel genoeg stonden! :) (zo dat staat er lekker duidelijk! := ) Volgende keer zeg ik hoi!

Oh, dus toch! :D

Ponyparadijs gefeliciteerd. Heel knap gedaan!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:23

O dan weet ik wie jij bent hahahahahaha!! Wat leuk. Jij had het ook niet verkeerd gedaan toch? Was ook in de prijzen gevallen toch?

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:23

Ik was 5e :)
Maargoed, Floss had het ook regelrecht verdiend, zo'n proef, en verder foutloos echt top!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:25

Ruud_O schreef:
We hebben genoten, waren verbaasd en schrokken af en toe.

Wat dan? Heb je enge dingen gezien?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:27

daandriaan schreef:
Ik was 5e :)
Maargoed, Floss had het ook regelrecht verdiend, zo'n proef, en verder foutloos echt top!

Het ging inderdaad heel erg fijn!
En ben erg blij dat Floss haar zo fijn door de cross heeft gereden!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:33

Ik zie veel goede resultaten! Top!

Lielle, beterschap! Jammer van Rai :(:)
Simmie, Toch netjes, zo leert ie alleen maar meer! Ben benieuwd naar die foto dan :))

@Jetske, waarom afsluiter in de L? Stap je over naar M ofzo? :P Of mis ik wat :o

@Ponyparadijs, ik las het al op hyves, top! Gefeliciteerd ook voor jou!

Voor degene waar het minder ging: :(:)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:36

Ik ben ook weer thuis, ons SGW debuut overleefd! :D

Dressuur ging braaf (heb maar 2 rondjes gedraafd en gegalopeerd, toen moest ik er al in :+ ) 184 en stond 3e.
Springen vond de haflinger toch echt niet nodig, veel te laag :Y) 4 balken
Cross vond ze in het begin indrukwekkend, moest erg doordrukken. Helaas een weigering op hindernis 3 maar voor de rest foutloos rond!
Ik had nog een 3e prijs maar werd later terug geroepen.. Er is een fout gemaakt en ik bleek 4e te zijn ipv 3.. Beetje banketstaaf :7 }:0
Maargoed, uiteindelijk dus nog 4e en dat voor ons debuut!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:40

Daandriaan: Gefeliciteerd met je prijs!
Margriet: Gefeliciteerd met je winstpunten! Mooie stijlcijfers :j
Simmie: Jammer dat je de cross niet hebt kunnen afmaken, maar je paard is wel weer een ervaring rijker idd!
Ponyparadijs: Gefeliciteerd! :D
Shanouk: Leuk voor Tom zeg!
Assiejlover: Gefeliciteerd!

Melanie: Volgende keer gaan we M idd. Dus dat heb je wss gemist :))

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:41

Inmiddels ben ik ook terug.
Dressuur ging naar mijn gevoel wel goed maar de punten vielen een beetje tegen. 177...

Springen ging ook wel lekker na 1 domme sprong op hindernis 2. Wel foutloos.

Helaas ging de cross niet lekker.
Uit het starthok wou hij niet naar hindernis 1. Hij kon erg goed op zn achterbenen staan. En dat ging wel even door. Na wat aanmoedeging met het zweepje toch gesprongen. Hindernis 2 kwam hij weer terug maar kon hem in de draf er over drukken. Hindernis 3 ging goed. Maar helaas de bloemetjes van hindernis 4 waren te eng. Hij stopte en hij bleef stoppen. En dat was het einde van de cross voor mij....

De honden van Ruud ook nog gezien. Erg leuke dieren!

Laura, Super gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie naar het L?

Verder idereen gefeliciteerd die lekker gereden heeft
en Jammer voor de mensen waarbij het iets minder ging!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:44

Jetske_ schreef:
Daandriaan: Gefeliciteerd met je prijs!
Margriet: Gefeliciteerd met je winstpunten! Mooie stijlcijfers :j
Simmie: Jammer dat je de cross niet hebt kunnen afmaken, maar je paard is wel weer een ervaring rijker idd!
Ponyparadijs: Gefeliciteerd! :D
Shanouk: Leuk voor Tom zeg!
Assiejlover: Gefeliciteerd!

Melanie: Volgende keer gaan we M idd. Dus dat heb je wss gemist :))

Aahaa, okee! Stoer! :) Waar ga je debuut maken? :)

@Saden, jammer! :(:)