[SGW] Waar kan je het best je debuut maken????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: Waar kan je het best je debuut maken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:33

Mijn favoriete cross is Texel!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:41

Fijn topic, ik wil volgend jaar m'n B debuut gaan maken. Ik woon in Zuid-Holland dus alles is erg uit de buurt, Lisse wil ik sowieso starten dan natuurlijk, maar Etten Leur is ook wel aan te rijden. Als iemand nog tips heeft voor andere locaties, ik zit de voor mij onbekendere plaatsen te googlen :Y) , maar veel erg uit de buurt. Kan wel voor een keer, maar dat gaat in een seizoen niet meerdere keren mogelijk zijn vrees ik...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:43

Kweet niet of je al een keuze gemaakt hebt maar mij werd afgeraden om in Diepenheim te beginnen omdat er daar een soort waterval in dat waterbak zit.

Over Neede hoorde ik ook al veel verhalen, heb toch voor Neede gekozen als 2e/ 3e cross omdat Lisse helemaal bos is. Vind ik voor ons nog niet geschikt!

Ben in Oudkarspel begonnen. Cross niet mogen rijden, maar ik vond het wel een mooie wedstrijd/ cross om mee te beginnen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:31

Ik vond Barchem (iig 2 jaar terug)een hele fijne cross voor pony's. Helaas vorig jaar met mn paard de cross niet mogen rijden.
Maar toen voor pony's een mooie cross. :j alleen waterbak loop je naar beneden erin dus maar dat was voor mij geen probleem.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:37

o ja, de waterbak in barchem is niet erg eenvoudig. redelijk steile afloop naar het water.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:54

Verder wel goed te doen in Barchem??? Want als ik naar de foto's bekijk is het verder geen moeilijke cross. Wel mooi aangekleed.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:42

Barchem vind ik een hele pittige cross. Vorig jaar bij het verkennen "liep het me bijna dun door de broek".
Ik heb altijd het gevoel dat als je foutloos door Barchem heen komt, dat je klaar bent voor een hogere klasse. De B-cross ken ik niet, maar het lijkt mij geen geschikte cross om te beginnen, (als het niveau net zo is al de L) maar wel een prachtige cross, heerlijk terrein, maar een debuut daar????, nee.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:41

texelse schreef:
Barchem vind ik een hele pittige cross. Vorig jaar bij het verkennen "liep het me bijna dun door de broek".
Ik heb altijd het gevoel dat als je foutloos door Barchem heen komt, dat je klaar bent voor een hogere klasse. De B-cross ken ik niet, maar het lijkt mij geen geschikte cross om te beginnen, (als het niveau net zo is al de L) maar wel een prachtige cross, heerlijk terrein, maar een debuut daar????, nee.

Okj, dan valt denk maar af.
Ik denk dat ik het maar op Bathmen houd en misschien toch nog een andere daar voor maar weet het nog niet goed.
Iemand die wat weet over diepenheim??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:44

Barchem is in de B-ponys prima te doen hoor! Ook als 1e cross.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:47

Simmie schreef:
Barchem is in de B-ponys prima te doen hoor! Ook als 1e cross.

okj, allemaal andere reacties, ik vond het zelf van de foto's af te zien ook niet heel pittig maarja zo zegt iedereen weer wat anders. En Diepenheim???

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:49

Diepenheim is een leuke cross. Wel een spannende waterbak want er zit een trap in waar het water vanaf stroomt. Het ene jaar moet je er van af, maar het komt ook voor dat je de waterbak van de andere kant moet nemen en dan moet je er tegenop. Kan lastig zijn met een paard wat nog niet bevestigd is op het water.
Ga er zelf ook heen (L-paarden) en ben benieuwd hoe mijn (safe op het water) paard er op reageert.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:56

Simmie schreef:
Diepenheim is een leuke cross. Wel een spannende waterbak want er zit een trap in waar het water vanaf stroomt. Het ene jaar moet je er van af, maar het komt ook voor dat je de waterbak van de andere kant moet nemen en dan moet je er tegenop. Kan lastig zijn met een paard wat nog niet bevestigd is op het water.
Ga er zelf ook heen (L-paarden) en ben benieuwd hoe mijn (safe op het water) paard er op reageert.

okj, dat is zeker erg spannend.
Hij is niet egt moeilijk geweest met de trainingen op het water maar dat klinkt toch wel erg spannend.
Dus ik denk dat het misschien volgend jaar dan wel leuk is als ik al meerdere cross heb gereden.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:12

Volgens mij zit de waterval er niet in voor de B. In ieder geval de keren dat ik in diepenheim geweest ben niet... Ik vond het wel altijd een fijne cross, mooie lijnen en waar nodig een goed alternatief!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:21

Kan zijn, tis al wat jaren geleden dat ik daar met mijn schimmeltje B reed en de laatste jaren is eea er een stuk makkelijker op geworden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:21

handig topic dit. Volgend jaar wil ik pas officieel starten. Dit jaar start ik al wel Broekelo. Nu lees ik net dat een boscross niet helemaal handig is maar ik zie wel wat er gebeurt, in het ergste geval is het een heel lange buitenrit :+ (paard kan het ene moment alles weigeren en de volgende dag weer alles springen; ze is af en toe wat eigenwijs en dan keldert haar zelfvertrouwen tot beneden 0, maar goed van Rob mocht ik het proberen).

Ik hoop van de winter het springen echt voor elkaar te krijgen en dan volgend voorjaar te kunnen beginnen met echt crossen en dan is het heel handig om te lezen wat wel en niet handig is om te starten

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:37

Zelf heb ik mijn eerste debuut gemaakt in Vlietland,
Dit vond ik zelf ook erg te doen voor een eerste cross.
De waterbak was ook echt geen ramp voor mijn paard dus zelf zo als ik iemand advies moest geven jaa Vlietland was erg geslaagd voor mij integendeel van etten leur daar vind ik sommige hindernissen toch niet echt BB waardig

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:19

als je niet per se dit jaar wil starten, zou ik naar westerbork gaan. heel laag, fijn water. dit jaar zou ik barchem kiezen

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:42

Ik heb vorig jaar gereden in:
*Gorssel vond ik op zich wel een fijne en eerlijke cross. Wel pittig maar het was gelijk NK pony's
* Neede heb ik prima gereden. Hindernissen stonden in mijn ogen erg laag.
* Vasse van te voren veel negatieve verhalen gehoord maar ik heb geen problemen gehad. fijne waterbak. Grote ronde plas maar geen aanleuning met aanrijden.
* Nijerberkoop erg teleurstellend in mijn ogen alleen maar bomen met confiferen. Ik weet dat deze er dit jaar niet is.
* Barchem erg mooie maar pittige cross. Mooie hindernissen. 2 waterbakken.
Dan heb je ook nog Westerbork in april. Fijne cross voor de B. Vind ik een fijne om het seizoen mee te starten.

Dit was wel allemaal B paarden. Hou er wel rekening mee dat iedereen zijn positieve of negatieve ervaringen wel heeft... Ik ben zelf vorig jaar begonnen in de B paarden in westerbork. Gorssel was mijn 2e.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:09

Lielle schreef:
slingerende aanrijdlijn, soms publiek in de weg, donker gelegen.

Klopt, daar had ik een botsing met een oversteker 2 of 3 jaar terug, voor mij geen Neede meer. Vond de afstanden toendertijd in de zandloper ook echt niet goed en vind de cross ook niet leuk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:35

Ik schop dit topic weer even omhoog. Ik zit eraan te denken om me toch nog in te schrijven voor de BB van Princenhage, of de week erop de oefencrossachtige boscross van Broekelo te doen. Ik mag geen officiele cross rijden omdat ik nog geen winstpunt heb in het springen. Ik ga volgende week de tripalon in Bussloo doen als simpele oefening.
Ik lees dat velen hier Princenhage niet fijn vinden, maar als ik zo alles bekijk is de BB lager dan de B.
Welke van de twee vinden jullie aan te raden voor ons om dit jaar nog te proberen, Broekelo of Princenhage? Ik weet trouwens niet of ze nog plek over hebben, maar ik zag bij allebei nog niet staan of ze vol waren, dus ik ga ervanuit dat ik nog ik kan schrijven.

Volgend jaar hoop ik mijn officiele debuut te kunnen maken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:58

Ik kan niet oordelen over broekelo omdat ik daar nooit geweest ben. Kan wel wat zeggen over P'hagen.
Ik heb daar de BB al eerder gereden en vond het met een flinke lading trainingen achter de kiezen prima te doen. springparcours staat niet super laag en sommige onderdelen van de cross staat ook boven struikel hoogte. Ik vond het al met al een echt oefen cross alla; kijken of je op de juiste weg zit op B te starten.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:34

ik ken princenhage dan weer niet, maar weet wel dat Broekelo vorig jaar een grote modderbende was. Het terrein wordt daar vrij snel kapot gereden, waardoor de paarden echt diep door de modder moeten. Lijkt me sowieso voor een enkel paard goed, maar als 1e keer zou ik dat helemaal niet doen.
Als je daar goed weer hebt is het wel een hele fijne cross, staat eerlijk gebouwd en is prettig te rijden.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 10:58

Handig al die reacties!!! :P
Ik ga volgende jaar starten, heb me ouders overgehaald :D }>
Ik dacht aan Markelo, leuke afstand voor mij, niet super ver namelijk.
En van de foto's die ik kon vinden ziet het er niet super zwaar of moeilijk uit.
Kan iemand mij hier meer over vertellen??
Dit is mijn lijstje voor de eerste paar wedstrijden.

- Markelo
- Etten-leur
- Castenray
- Oudkarspel
- Leidschendam(Vlietlanden)

Jullie mening graag of dit goede keuzes zijn ;) ??

Groetjes

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:50

Carmen ik heb op internet nog meer van dat soort berichten gevonden en heb me daarom opgegeven voor Princenhage. Nu maar hopen dat er echt nog plek is.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:50

sanurie schreef:
Handig al die reacties!!! :P
Ik ga volgende jaar starten, heb me ouders overgehaald :D }>
Ik dacht aan Markelo, leuke afstand voor mij, niet super ver namelijk.
En van de foto's die ik kon vinden ziet het er niet super zwaar of moeilijk uit.
Kan iemand mij hier meer over vertellen??
Dit is mijn lijstje voor de eerste paar wedstrijden.

- Markelo
- Etten-leur
- Castenray
- Oudkarspel
- Leidschendam(Vlietlanden)

Jullie mening graag of dit goede keuzes zijn ;) ??

Groetjes

het jaar dat ik markelo reed werd het op het motercross terein gehouden waardoor je echt super steile heuvels had, de hele cross lang eigenlijk, ik reed ook nog eens in de stromende regen waardoor mijn paard letterlijk vast gezogen werd in de modder en daardoor op de hindernis stond met zijn voorbenen (niks aan vast gehouden maar hij kreeg gewoon zijn achterbenen er niet uit :+) ik zou markelo niet echt aanraden als eerste cross puur door die heuvels er in, je krijgt geen ritme daardoor