[SGW] SGW Maarsbergen - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: SGW Maarsbergen - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:22

Wiso had idd ook een waterprobleem. Inloop doet ze nu eigenlijk altijd al :D

Evelien, jammer van je foute passage bij de stormbaan met Wendel. En Capri had blijkbaar geen last van warmte ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:24

Oeh Agnes ik schrik van je berichtje meid! :oo
Doe maar rustig aan! 10 min. buitenwesten betekent in elk geval een zware hersenschudding. Geen internet voor jou dus de komende dagen! Lekker op bed of op de bank niets doen.
Wel fijn dat je vriend zo slim is om gewoon het paard op de wagen te zetten ondanks dat zijn vriendin daar gewond ligt te wezen +:)+

Moltje fijn zo'n paard die ook weet welke hindernissen hij wel moet en welke niet :P

En de rest die ook fijn gereden heeft +:)+ Knap gedaan en gefeliciteerd voor de mensen met een mooie score.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:26

Daar hadden ze geen van beide last van :D Alle andere paarden stonden rustig stil en die van mij stuiteren gewoon rustig door. Ik had geloof ik meer last van de warmte, toen ik van Capri af kwam ben ik even gaan zitten, ging bijna van mijn stokje.
Vond het trouwens een super mooie cross!

Lees gelukkig een hoop positieve verslagen. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:29

ik vond het ook een top dag!
Compliment voor de organisatie, volgend jaar ben ik weer van de partij :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:57

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:01

Ha zelfs nog 8ste geworden en ik mag het volgende keer rustiger aan doen (ik ben te hard gegaan :P )

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:04

super ruud! Gefeliciteerd :D
En volgende keer mag je langer genieten van je cross :P

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:06

Ruud, fijn dat je lekker gereden hebt! En succes met de endurance morgen. Leuk dat jullie in verschillende takken van de sport actief zijn.

Yvetje, goede hartslagen. Ik dacht dat ik laag was, maar ik lees hier veel meer paarden met nette hartslagen. Blijkbaar hebben ze toch niet zoveel last van de hitte als wij denken. En een gelukkie dat je langsloper niet gerekend is. Heb je nu winstpunten gehaald? En wat bedoel je met de dierenarts bij hindernis 2?

Lielle, goed gedaan hoor. En wat een hoge dressuurpunten!

Marloesjuh, gefeliciteerd met je prijs. En misschien aan het eind van het seizoen L starten?

TanteCay, fijn hè, die meedenkende paarden. :D Goed gedaan hoor!

Simmie schreef:
Niet mogen verkennen bij het water hadden wij ook last van. Stiekum toch gedaan.... :o
Stoute Simmie!!! ~~}>

Mootje, goed gedaan voor de eerste keer. En fijn dat ze de reglementen hadden aangepast. Hopelijk gaan ze die ook landelijk aanpassen. Ik vind het leerproces veel belangrijker, zeker in zo’n oefencross! Als je eruit moet na een weigering heeft je paard maar één ding geleerd… ;)

Riannhuh, dat stuk na je vierde weigering heb je maar mooi even meegenomen. ;) En de cross heeft blijkbaar een kalmerende werking op je paard. Volgende keer beter!

bvw, fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden. En dat je er achter bent gekomen dat je voor de hindernis in de verlichte zit moet blijven. Rijd je hem nog wel wat meer bij elkaar voor de sprong, of niet? Met mijn paard werkt het juist omgekeerd. Bij hem moet ik echt gaan zitten, als ik teveel voorover zit voor de hindernis weigert ie eerder.

EvelienH, jij had dus echt een :Y) en een O:)?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:08

rijd haar niet bijelkaar, vind ik heel apart dat ze het dan wel gewoon doet. Eigenlijk ook wel handig, gewoon zitten en meeliften :P

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:12

Ja, dat is handig. Misschien dat je straks in de hogere klasses wel wat meer bij elkaar moet rijden, maar dan heeft ze al weer zoveel kilometers gemaakt dat ze wel wat makkelijker zal springen.

Zijn er nog mensen die parcours verkend hebben met Tim Lips?
En hoe was dat? Had ie nog wat zinnigs te zeggen? :=

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:14

Ik vond het trouwens top dat hij er was. Hij had ongeveer 10 mensen bij zich en heeft speciaal de L gelopen omdat er veel L rijders bij waren. Daarna heeft hij zelf nog de M gelopen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:26

@Jobke: ach die uitslagen zien we vanzelf wel, m'n zus had iig foutloos gereden, dat is het belangrijkste ;) De paarden (en wij ook) waren blij dat we weer thuis waren :j
Parcours met Tim Lips lopen was dus ook geslaagd zo te lezen ;) Het leek mij ook wel leuk en leerzaam, maar we moesten toch echt naar huis.

De meeste mensen hebben wel een geslaagde dag gehad zo te lezen, en volgens mij waren er een hoop paarden die de sjoelbak even goed wouden bekijken van dichtbij :)) en prijswinnaars gefeliciteerd!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:26

Jobke, wat fijn dat je een goede hulp had voor vandaag! en veel telefoon? hopelijk niet teveel afmeldingen!

Voor de mensen die goed hebben gereden +:)+
En voor de mensen met mindere resultaten :(:)

Agnes, jeetje dat is schrikken. Kwam gelijk weer in mij boven met mijn aanvaring met een boom in Gorssel. ( ik had alleen
alles aan de zijkant kapot. Lees, scheurtje in de bekken, nierkneuzing, schaafwonden en een grote bult) Gelukkig kom je er nog
zo vanaf!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:28

Jobke, fantastisch georganiseerd weer! Complimenten! En dit keer heb ik me aan de regels gehouden... :)

Nessah, wat een schrik! En ik had je nog wel zo succes gewenst toen je naar het springen stapte. Toen zei je al dat je die sjoelbak eng vond... Jammer hoor, nu maar even goed op jezelf passen en gewoon weer blijven oefenen. Komt goed!

Stond gezellig naast Lielle met de trailer. Dus Simmie inderdaad ook gezien... ;) Had behalve voorlezer verder geen hulp, maar dat gaat gelukkig heel makkelijk met Senwood. Die maakt zich niet druk, dus we rommelen gezellig aan zo saampjes.

Mijn dagje was ook weer goed. Dressuur was beetje slome vertoning, maar goed genoeg voor 198 punten (beetje veel). Springen was weer droomrondje. Fijn springpaard - echt niet in de buurt van het hout willen komen! Hartslag was 56 na springen, dus Senwood was weer mega relaxed.

Cross gingen we goed van start, maar helaas vond Senwood de sjoelbak toch wel heel vreemd. Hij ging echt vol in de rem, en we stonden er midden voor (geen langsloper dus maar een echte stop!). Tweede keer aanrijden flink doorgeduwd. Hij had er nog steeds geen zin in, maar ging toch maar en stootte even flink z'n voeten - schrok ie zelf van! Puntje ging beetje slordig, maar daarna weer in het gareel. Super fijn door het water. Bij de opsprong nog even een weifeling, maar deze keer ging hij gelukkig wel vanuit een sukkeldrafje door. Uiteindelijk 18 seconden buiten de tijd gefinisht (niet slecht met een stop). Hartslag 66 (na 6 minuten al aangeboden...) We waren nog 8e, net buiten de prijzen. En weer een puntje erbij!

De stijlprotocollen waren er nog niet na de prijsuitreiking, maar Jobke stuurt ze per email toe als je even een mailtje stuurt naar het wedstrijdsecretariaat. Maar je moet wel geduld hebben, want ze gaat eerst op een welverdiende vakantie!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:32

Ah Astrid, dan stond je ook praktisch naast ons. Wij stonden 2 trailers verder op met een blauw gele trailer.
Fijn dat ook jij een goede dag had ondanks de stop.

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:35

Die sjoelbak!!!! Mijn schoonvader heeft die oa gemaakt. Echt een stoer ding.

Eerst morgen nog Astrid. Heb maar 8 gaten in de L en de M. Dus ben erg blij!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:46

Jobke schreef:

Hij was zeker stoer die sjoelbak - vond m'n paard ook! :j

Veel succes morgen, Jobke. Fijn dat er weinig gaten zijn. Het wordt ook iets minder tropisch, dat scheelt. Hoop dat het onweren wacht tot alles klaar is! Dan mag het wel even regenen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:47

Toen wiso stopte voor de sjoelbak zaten we zowat bij de hinderniscontroleur op schoot! Terwijl ze net rustig een patatje dacht te eten...
Heb de sjoelbak zelf ook even bewonderd met parcourslopen én kon het niet laten om even te testen of het echt wou.... En jawel het ging perfect :P

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:48

Ruud_O schreef:
Ah Astrid, dan stond je ook praktisch naast ons. Wij stonden 2 trailers verder op met een blauw gele trailer.
Fijn dat ook jij een goede dag had ondanks de stop.

Leuk Ruud - zal volgende keer beter opletten. Was blauw-geel niet de kleur van Brazilie? Nou ja, die liggen er nu toch uit... :P

Gefeliciteerd met je fijne resultaat!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:54

Jobke schreef:
8 gaten, dat betekent dat er geen wachtlijsters meer zijn, ook fijn.
Ik hoop dat vandaag ook iedereen van de wachtlijst heeft kunnen starten, met al die uitvallers.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:54

Jobke: Wat een super gave cross en een leuke organisatie. Top!
Ik ben alleen vanwege de hitte zo snel mogeljk weg gegaan. had graag nog meer gezien van deze mooie locatie.

Nessah: Beterschap meid. Toen we net weg wilden gaan vingen we op dat jij in een ambulance was afgevoerd.

Melanie: balen dat ze het regelement pas later aangepast hebben. Wel wijs om voor je paard (pony) te kiezen.

Ruud: wat fijn dat je weer hebt kunnen crossen.

Ik ben dubbel tevreden. Dressuur na kort losrijden volgens mij prima, weet nog geen uitslagen. Springen foutloos. cross (bijna) alles super zonder enig probleem. Alleen op de sjoelbak 2 stops tot Owen besloot dat het wel erg jammer was om nu al klaar te zijn. Daarna alleen nog even schrik bij de strombaan. Linten na de afsprong hingen er gister nog niet en ik belande er bijna in. Na de cross een hartslag van 60. daar was ik helemaal blij mee. Paard heeft dus voldoende conditie en kon de warmte dus inderdaad prima hebben. Kortom: heerlijk warm dagje met een tevreden gevoel

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:59

Wachtlijst is 0!!! Was gisteren ook heel blij met een bokker die nog even in de reguliere B ging starten met Olijfje ipv de oefencross. En ook nog de 1e prijs halen. Super!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:40

RUUD @ fijn dat je gevoel zo goed was...!!8ste plek super !!!
YVET @ mooi gereden dus !!! jammer van die langsloper maar als ze het niet aanrekenen dan is zo...
LIELLE @ 10e plaats , dat is nog wel netjes joh met 1 weigering !!
NESSAH @ heeeeeeeeel veeeeel beterschap gewenst, ik hoorde idd einde van de dag al dat er iemand van bokt een ongeluk had gehad maar wist niet wie... :(:)
MOTJE @ hahah ja....die Otto is niet gek ... :D heerlijk dat je weer fijn gereden hebt en veel plezier op de Bronsweg.. ;)
MOOTJE @ ik zag je paard tijdens het inspringen ook al een paar flink klieren, lijkt me geen gemakkelijke....lijkt wel alsof hij het er een beetje omdoet, want tijdens het inrijden was er naar mijn idee niets aan dehand, je sprong niet eens en hij begon al te huppen.
BVW @ wat gaaf dat jij de sjoelbak getest hebt...!!!! _O- dat was niet eens bij mij opgekomen!!!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:43

Jobke schreef:

Deze hindernissen bij 5 vond ik echt geweldig mooi !!!! ;) niet alleen de sjoelbak maar al die componenten bij elkaar, echt CREA BEA iemand geweest om dat uit te bedenken. :D

Is er van de oefencross ook een puntenlijst van de jury, daar heb ik niet eens opgelet. :o als dat wel zo is dan zou ik hem ook nog wel graag via mial willen als dat kan. ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:48

Ik doe morgen wel verslagje...nu ff slapen, :Z ik heb in ieder geval genoten en heerlijk gereden..