[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:41

Gaby Dekkers en Elaine Pen was 2de met haar pony. Waren ook de enige twee foutloze.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:43

Was dat toevallig dat arabiertje, zweetvosje? De laatste of 1 na laatst combinatie in het Z? Die reed hem heel fijn rond in de cross.. Zag er opeens allemaal zo simpel uit, echt super!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:43

Is een NRPS'er van een volbloed vader.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:45

Oh, oké.. Zag er een beetje uit als een arabiertje. Leuk dat zij foutloos was, zag er ook heel fijn uit :) Echt een vermogen heeft dat beest! Gaaf!

Overigens heb ik haar ook op de film, dus als iemand haar kent :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:06

Even snel nog een verslagje, morgen bijlezen :)

Dressuur ging redelijk, vooral veel aan het oplossen geweest in de proef aangezien hij steeds een beetje afhaakt in de proef. Keer stil gezet en paar keer goed rond erdoor gezet. 191 punten en stond iets van 6e ofzo?

Springen helaas een langsloper, kreeg niet heel fijn ritme maar op de film ziet het er toch nog wel goed uit.

Vorig week Tacxk stiften gekocht waarvan er nu 4 !!!!!! afgebroken in zn ijzers zitten dus hij stond ook niet heel stevig vandaag.

Cross ging heerlijk behalve dan de 1e poging bij de pallisade. Poging erna flink aangemoedigt en toen ging ie wel. Verder overal echt lekker gereden.

En ik ben zelfs nog 5e geworden met een stop. Was idd erg dik dus ben heel tevreden.

TG en op de coffin gemaakt door bokker: _Irene11_
http://www.youtube.com/watch?v=UntaYjkSPyU
:D

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:55

Lielle, jij reed echt goed! :j Je bleef er goed aan rijden.
Heb je helaas niet op de foto gezet. Wist niet dat jij ook op bokt zat.

Pollemaster

Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 07:27

@ Moeder van Noor, ik zal vanmiddag wel ff kijken wat ze voor dressuurpunten had!
Met Jer die loskwam ging het ook wel heel suf. Noor dacht dat ik hem vast had, ik dacht dat Noor hem vasthad, en Jer dacht joehoe!!

Mooie foto van Lielle!
Netjes hoor Joyce!
Jammer van je twee stops Evie. Bij die palissade keken de meest ervaren paarden al behoorlijk, zal wel vanwege het schip zijn geweest.
Nogmaals balen van je val PB, maar super van Maat :D
Goed gereden TG! Wat galoppeert TG toch heerlijk ruig zeg :D

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:02

Mooi filmpje Teegee :) Hij kijkt goed naar de sprong!

Snoekiej, Heel erg veel succes vandaag, balen dat het niet lukte....

Lielle: Fijn dat het zo lekker ging. Wanneer ga je weer M starten?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:08

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:21

Ik heb een lekker dagje gehad gisteren, vond het wel erg warm, maar beter als regen. Dressuur ging ok, bodem was wel hard en daar is Smurk geen fan van. 193 klopte helemaal. Springen ging heel fijn, vond het wel een heel onlogisch parcours met rare haakse lijnen en wendingen. Voor de cross had ik vooral schrik voor hindernis drie, ik vind het raar dat die voor het L hoger, en met minder aanleuning, stond dan voor het M. Dus even goed aangestoken, waarna hij er keurig overheen ging. Na de afsprong bewust het alternatief gereden, maar na het 1e steiltje trok hij erg aan op de rood-witte blokken die erachter stonden(die springen we altijd in de les), daardoor iets te sterk teruggenomen, te weinig gereden en daardoor een banketstaaf stop op de 2e steil, eigen schuld. Daarna wel weer super, mooie afstanden overal, als een sneltrein het water in en door. Ondanks de stop maar 4 sec. buiten de tijd. Al met al heel lekker gereden en hoewel ik het een mooie cross vond, zeker geen faire cross, ook enorm veel mensen eruit en veel geklaag bij de organisatie, da's dan wel jammer...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:43

dia248 schreef:
Voor de cross had ik vooral schrik voor hindernis drie, ik vind het raar dat die voor het L hoger, en met minder aanleuning, stond dan voor het M.

Ik was hier hindernisjury en qua aanleuning was dat het eerste wat ik zei toen ik de hindernis zag! De M hindernis was zeker hoger en breder dan de L hindernis. Qua fouten M/L maakte het niet zo veel uit, want er waren een heleboel stops op!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 27-06-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:44

Jammer van je stop op de tweede stijl dis, het was ook een behoorlijk scherp lijntje, gelukkig ging de rest van de cross wel fijn. Het was inderdaad wel een pittige cross, behoorlijk technisch, maar ik vind toch niet dat hij niet fair was hoor :n, wel fair maar uitdagend vond ik hem ;) . Ik vond alleen het ontbreken van beschrijvingen bij de hindernissen zwaar storend.

Ik hoorde toen de uitslag er later hing ook veel mensen die verbaasd waren dat ze uitgesloten waren, er was ook een -ruiter die vertelde dat dat waarschijnlijk kwam doordat ze bij de Mexicaanse hoed maar 1 boom hadden gesprongen, waardoor zij zelf in de M en Z was uitgesloten.
Dat was ook wel onduidelijk aangegeven, ik ging vrijdag parcours lopen en toen was het parcours al vrijgegeven, maar hingen er nergens borjes met uitleg voor ander klasse's zoals er in andere crossen wel hing.
Bij de Mexicaanse hoed stond mr. vd Marel vlaggetjes op te hangen en heb ik gevraagd hoe het moest, anders had ik ook niet geweten hoe je hem moesten springen wanneer je de punt niet deed. (gelukkig ging de punt super dus had ik dat probleem ook niet gehad).

Volgens mij was jij het Pb die vertelde dat er zaterdag wel een tekening hing?
Ik heb zaterdag nog een keer parcours gelopen, maar werd net als velen met mij telkens helemaal achter het witte lint gestuurd waardoor de hindernissen zelf niet behoorlijk te bekijken waren, en dus ook die tekening niet zichtbaar was. Ik vind het wel onwijs sneu voor de mensen die mischien wel een onwijs goede cross hebben gereden en hierop zijn uitgesloten :(:) . Ik zou zelf in ieder geval not amused geweest zijn, veel L-combinaties hebben nog nooit zo'n hoed gesprongen en hadden dit ook niet kunnen weten.

edit:
Ik vond de 3de sprong voor de M ook makkelijker dan die voor het L, daar kwam je namelijk wel recht voor en de hoogte scheelde nauwelijks wat. Als je had mogen kiezen was ik ook echt voor de M-sprong gegaan.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 27-06-10 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:52

de parcoursbouwer heeft ons vrijdagavond wegwijs gemaakt op de mexicaanse hoed.

Er zijn wel heeeel veeeel mensen uitgesloten. In ieder geval in het L, de rest heb ik nog niet echt bekeken. Wij keken net het springpacours terug op de video en telden toch 1 balk minder dan de jury....., bizar, want in het echie twijfelden we nog of ze er niet 1 vergeten waren te tellen...... Volgende keer toch maar scherper opletten :o (nog scherper dus).
Het springparcours vond ik erg onlogisch en vreemd gebouwd, maar de cross, nee, ik kan niet zeggen dat die niet fair was. Maar een ieder beleeft het weer op z'n eigen manier. Het was in ieder geval wel een dagje echt genieten! 8-)

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:02

Ik kijk net naar de uitslagen.
ik zie tot mijn verbazing dat ik een weigering in de cross heb.
Ik dnek dat ik wel weet waar ze me dit hebben aan gerekend.
Gelukkig heb ik precies die hinderniss op video staan. Dus ga even proberen nog te bewijzen dat ik nooit mijn eigen lijn gekruist heb in het aanrijden van het alternatief van hinderniss 9 (de punt)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:07

Ik vond de cross zeker wel fair en ook mooi. Hij was wel uitdagend, maar (zeker tijdens het rijden van de M cross) viel hij mij alles mee. Het reed fijn en kreeg een super ritme. Moet alleen zelf geen domme dingen meer doen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:07

Chartje schreef:
Gelukkig heb ik precies die hinderniss op video staan. Dus ga even proberen nog te bewijzen dat ik nooit mijn eigen lijn gekruist heb in het aanrijden van het alternatief van hinderniss 9 (de punt)

Helaas, dit had je op de wedstrijddag moeten aankaarten!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:10

Evie: Edith was zelfs met 3 paarden uitgesloten door de hoed. Echt heel erg zuur voor haar.

Zaterdag hing er idd een tekening en stond meneer van de Marel er en heeft die mij wegwijs gemaakt (na toch wel subtiel duidelijk te hebben gemaakt dat ik gewoon de punten moest rijden :+ )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:11

Overigens vond ik dat hindernis 3 van het L en M de M toch wel wat dikker stond. Heb beide moeten rijden natuurlijk, maar de M sprong was echt wel dikker.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:12

Mootje schreef:
Chartje schreef:

Helaas, dit had je op de wedstrijddag moeten aankaarten!

Daar was ik stiekem al een beetje bang voor. Toen wij weg gingen stond er nog geen weigering achter mijn naam dus dacht dat het wel goed was gegaan. ;( . Tja ik heb een mail gestuurd dus die wacht ik nog heel even af.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:12

Dat hoger had ik niet gezien in mijn quote... Ga hierin mee met PB!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:16

Mo: Waren er serieus veel stops op hindernis 3???
Dat mag toch echt niet gebeuren in die klasse's.
Sowieso vond ik dat er in de M en vooral ook Z fouten werden gemaakt die op dat niveau niet meer mogen gebeuren (incluis die van mijzelf). Het Z was niet simpel, maar zo lastig dat er maar 2 foutloos waren was het ook niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:19

Ja, in het M een stuk of 6 en in de L denk ik wel een vierde van de starts. Bijna iedereen met een weigering had er direct twee. Er werden een hele hoop ruiterfouten gemaakt. Een start (bekende) kreeg al een stop 10m voor de hindernis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:19

De M-sprong was ook echt wel dikker en iets hoger, maar ik blijf erbij dat ik die liever had gesprongen had je mogen kiezen, omdat je daar gewoon beter voor uit kwam uit de bocht.
Vind het ook wel verbazend dat er veel stops waren, maar zeker in het L zullen er wel veel langslopers geweest zijn daar, Mo?

edit: Of waren het echt stops?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:21

Weinig langslopers, maar echt gewoon stops voor de hindernis. Jammer dat de B en BB nog niet waren afgevlagd, want een heleboel reden eerst de middelste en daarna in een volte de L hindernis.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:22

Dat was nou een hindernis waar ik zelfs nooit over had nagedacht dat je er een stop op kon krijgen...
Zeker als je M rijd. Het is gewoon een normaal sprongetje, niks lastigs aan.