[SGW] Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:23

Tja, mensen vertrouwen toch op hun instructeur. Gelukkig vind "mijn" instructeur het ook een oneerlijke hindernis!
Ook zijn er genoeg mensen die (met alle respect) nog niet veel ervaring/verstand hebben en die hindernis dus gewoon wel springen. Die kun je het niet echt kwalijk nemen. Een (goede) instructeur zou toch beter moeten weten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:37

Simmie schreef:
Inderdaad een belachelijke hindernis. Wie die bedacht heeft.....
Maar, het zal je verbazen hoeveel mensen dat ding nog springen en er zijn zelfs instructeurs die hun leerlingen dat heksenoog/greppel laten springen. Onbegrijpelijk, zijn echt 2 totaal verschillende hindernissen....

Klopt, Rom heeft mijn groepje hem vorig jaar laten springen. Ik vond het al een spannende hindernis, maar ik was zo bezig met Vorstin (die was toen errug vervelend), dat ik gewoon op Rom vertrouwd heb en die hindernis gesprongen heb.
Gelukkig ging het goed, maar achteraf vind ik het echt een rothindernis.
Je vertrouwt inderdaad op je instructeur, en daarom spring je iets. Ik heb nog nooit een hindernis niet gesprongen, die ik van mijn instructeur 'moest' doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:47

Kerwin gelukkig weer beter Sannn :j

En de lage klasse moet ik zeker wel kunnen redden. Ik hoop eigenlijk dat we er toch wel zonder probelem door komen en ik dus achteraf spijt ga hebben toch niet 80 te zijn gestart :D

Melanie, zou super zijn als je van te voren foto's maakt en plaatst :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:56

Denk dat je 80 ook wel aan kunt, maar voor safe gaan is denk ik beter. En je kan altijd de hindernissen van 80 meepakken die je wel wilt springen. Als ik hindernis van 80 niets vind doe ik hem niet of andere.. Tel je alleen in het klassement niet mee.. Tenminste dat dacht ik :P

Ik zou denk ik ook op mijn instructeur vertrouwen als die had gezegd kan wel.. Het is dat ze mij toen zei deze hindernis is gevaarlijk dus die spring je nooit dat ik er ook zo over denk. Al zou ik nu ik wat ouder ben ook meer zelf na gaan denken.

Fijn dat Kerwin weer goed is! :)

Nimber

Re: Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:19

Ik rijd ook mee in de 60. Ik ben niet zo'n held. Ik heb een tripalon van 60 uit gereden en 1 van 80 en ik moet zeggen dat de 80 me vies tegen viel.
Ik heb inmiddels 4 crosslessen gehad 3 van de training midden nederland en 1 korte met enjoy the ride.
Ik ben dus op en top beginner. ga voor de lol. Desnoods ga ik overal langs maar dan heb ik wel een mooie rit gehad

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 06:36

Ik spring die heksenoog wel altyd daar. Maar dan wel het liefst via de kant dat het greppeltje zit. Dan heb je bijna een bulfin/heksenoog in 1.
Wel is deze hindernis flink gekapt. De sprong is veel lager geworden en hoger uitgesneden. De sprong is nu denk ik maar 50 cm ofzo.

Ik zit nog te twijfelen of ik mee zou doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:05

Als ik goed begrijp kan ik prima 60 doen en combinatiesprongen die bij de 80 wel bij horen er ook evt. achteraan doen dus? Dat zou wel fijn zijn :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:12

xxitsmexx schreef:
Ik spring die heksenoog wel altyd daar. Maar dan wel het liefst via de kant dat het greppeltje zit. Dan heb je bijna een bulfin/heksenoog in 1.
Wel is deze hindernis flink gekapt. De sprong is veel lager geworden en hoger uitgesneden. De sprong is nu denk ik maar 50 cm ofzo.

Ik zit nog te twijfelen of ik mee zou doen.

Dan nog vind ik het een onverantwoorde sprong. Een instructeur zou beter moeten weten.

@Bienotje, ja je mag andere hindernissen meepakken in je lijntje bijv
Zoals die op-aflijntjes daar achter zit 2e gedeelte (was een keer) dat voor 100 was maar die lijn sprong ik gewoon mee, is simpel lijntje dus :+

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:52

Een tijdje geleden (denk 2 jaar) deden Jenga_8 en ik mee aan de oefencross op L-niveau. We vonden deze hindernis ook erg gevaarlijk en zijn heel serieus naar de organisatie toegestapt om onze zorgen te uiten. Jenga was toen al M-crosser en ik bijna. Ik heb gezegd dat ik hem erg gevaarlijk vond en dat ik me ook veel zorgen maak over de andere ruiters. (hij was verplicht in de oefencross opgenomen om in aanmerking te komen voor prijzen) We hebben echt alles aangevoerd om uit te leggen waarom die hindernis gevaarlijk is als je hem van de heg-kant springt. Maar ze zeiden gewoon: als je hem eng vindt dan sla je hem toch over? Toen we nog verder argumenteerden dat hij ook (en juist) voor andere, minder ervaren crossruiters gevaarlijk is, zeiden ze: het gaat al 30 jaar goed dus hij blijft er gewoon in.
Ik heb het er later met Rob Janssen over gehad en die vond hem ook gevaarlijk, volgens hem is hij alleen bedoeld om vanaf de andere kant te springen.
Jenga en ik zijn eromheen gereden en hebben onszelf daardoor dus uitgesloten van plaatsing. Ik houd mijn paard liever heel!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:23

@Marieke, ja maar bijv in 80 sprong bijna niemand 'm, maar toch bijv Amber had prijs terwijl ze die niet sprong.
Maar in 100 sprongen mensen m idd wel... :n belachelijk eigenlijk

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:13

Doen er ook mensen mee aan de rit met opdrachten (5km) in de ochtend?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:00

Ik heb me opgegeven voor 1 meter.
Heb er weer zin in! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:14

Die rit is vrij lang, want je moet steeds stoppen voor opdrachten ed.
En om te crossen EN die rit te doen is niet fair tegenover mn pony, vaak is het bloedheet bij de oefencross en dan word het echt teveel :j

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:35

De rit is maar 5km.... en dat is 's ochtends. De cross is maar 2.5 km. Lijkt mij niet te veel. Wel hopen dat het niet te warm is, inderdaad.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:07

Hmmm, nou word ik toch wel enthousiast als ik dit lees... Heb door een blessure 3 jaar niet kunnen crossen met mijn paard maar ben het nu weer rustig aan het opbouwen. 7 juli heb ik een crosstraining bij Alice en misschien is het wel een goed idee om daarna dit oefencrossje mee te pakken (als de training goed is gegaan natuurlijk, denk dat het springen prima zal gaan, ik spring thuis ook al weer veel crosshindernissen, het is de vraag hoe haar been het gaat houden maar ook daar heb ik alle vertrouwen in).

Moet dan alleen nog even bedenken of ik 60 of 80 ga doen. We zijn L startgerechtigd, maar dus wel 3 jaar geleden voor het laatst gecrosst. De hindernissen thuis springt ze met het grootste gemak en die zijn ook zeker 80 maar wil haar ook niet overvragen. Misschien toch maar opgeven voor de 60 dan. Wat denken jullie?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:02

Martine, ik zou gewoon voor de 80 opgeven. Zo hoog is dat niet (vorig jaar deed je met TM ook de 80 toch?) en als er een hindernis is die je niet aanstaat (of met name de bodem in de afzet- en landingsplek dan sla je die toch gewoon over? Zie het als een training om weer te ervaren hoe het is om een cross te rijden.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:06

Dank je voor die reactie, mijn eigen gevoel was toch ook wel dat ik de 80 moest doen, heb me een half uurtje geleden opgegeven en inderdaad 80 ingevuld. Ik spring alleen wat ik safe vind en wat ik zie zitten, inderdaad ook met heel goed letten op de bodem, dat herinner ik me nog wel van de vorige keer. Heb met TM daar ook 80 gesprongen, was in mijn herinnering niet heel erg hoog.
Dan zie ik je vast daar wel, zag in dit topic dat je waarschijnlijk ook mee doet, toch?
Laatst bijgewerkt door martinev op 26-06-10 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:08

Jep, Genk gaat 'm niet worden omdat dat over 3 dagen wordt verreden. Blijft het dus toch Lunteren. Doe ik met Ztje de 60 en Sim mag in de 100 cm meelopen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:10

Pff, over drie dagen is wel wat veel van het goede, jammer want zo'n wedstrijd is wel erg gaaf om te rijden!
Maargoed, dan zien we elkaar weer eens op een cross!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:17

Ik doe ook alleen de oefencross. Net vandaag weer voor het eerst kunnen rijden. Pols overbelasting, dus doe nu ff rustig aan. Maar neem aan dat ik gewoon kan crossen dan, duurt nog aantal weken. :)
Heb er wel echt zin in, net terug van Vlietland. Gave cross daar! Gaat nu echt kriebelen.. Hoop dat het goed gaat in Lunteren en dan hoop ik stiekem dat er nog plek is in Wieringerwerf en mijn ouders net zo enthousiast zijn en zeggen geef je maar op :D of vriendin vinden die mee wilt!
Dan doe ik in september/ oktober wel 1 minder. Heb er dan ook 5 om de week staan, 2 nog niet opgegeven maar wel in de planning. Ook beetje te veel van het goede misschien. :o Maar juist in het naseizoen is alles 'dichtbij'..

Jammer Simmie dat je niet naar Genk kan. Lijkt mij heel gaaf om zo'n wedstrijd te mogen rijden.
Cross je ook wedstijden met ze allebei of alleen met Sim?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:46

Het is wel de bedoeling dat Ztje ook wedstrijden gaat lopen. Als het goed is in WW zijn eerste officiele!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:17

Leuk! Succes ermee :)
Misschien zie ik je dan ook nog in WW.

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:13

Heb me net ook opgegeven voor de 80cm. met Noire :D Heb er al zin in!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:20

NoireIdylle schreef:

Leuk!! Zie ik je vast wel haha

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:19

MelanieB schreef:
NoireIdylle schreef:

Leuk!! Zie ik je vast wel haha

Ja idd leuk! :D Ik heb gisteren helemaal de smaak te pakken gekregen bij Lozeman. Ik ga voor de 17e nog even een keer "spelen" in de tuin van Gert Boonzaayer en dan Lunteren mn eerste oefen. Verder nog opgegeven voor 3 trainingen in het najaar en wil een paar keer oefen rijden in Biddinghuizen. Op voorhand alvast Bathmen en Hattem officieel opgegeven.. Zo leuk een nieuwe uitdaging :9