[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:23

Zo meiden weer goed gereden lees ik +:)+

saskiaojan

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:43

Ola,

wij zijn ook weer thuis, wat een heerlijk weertje en mooie cross.
baas is in het m met zijn hengst over de kop gegaan op hindernis 9, beiden gelukkig ongedeerd. Daarna nog 1 in het L, jong dier had 3 weigeringen in totaal....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:09

@ Merel: gefeliciteerd met je super debuut! Komt helemaal goed met die trakheners!!
@ Sasiaojan: gelukkig zijn ze beiden ongedeerd!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:29

Merel_Claire: Mooi debuut zeg, mijn paard had net als die van jou ook precies 48 en 66 bij de da, koele kikkers :Y) .
Noor: Super van je debuut, maar dat had ik in Oudkarpel al gezegd :D !
Dat Shanouk niet rond is gekomen verbaast me wel, ik zag haar echt onwijs goed van start gaan over de eerste 2 hindernissen toen ik daar de da ging.

We hadden Bam laten overnachten op de manege , dus wij konden lekker "laat" opstaan. Dressuur voelde heel fijn en ging ook wel goed, alleen in de galop was ie een beetje stout, de 188 punten vielen me wat tegen.

Springparcours begon fijn, ik wilde belonen in de bocht naar 2, vliegt mijn teugel los en ga ik er met 1 teugel overheen :+ (brave goedzak :(:) ), toen maar aan de rechterteugel een volte ingetrokken en teugel gepakt, verder super doorgereden met fijne afstanden, Bam gooit er standaard 1 balk af in het parcours maar vandaag met die volte natuurlijk ineens niet, toch weer 4 punten :Y).

Cross wilde ik rustig van start, Bam was het er hier niet mee eens, dus de controle was ver te zoeken, hij sprong wel lekker, voor de keuken had ik nog steeds geen controle en vlogen we erlang, volte ingedraaid en hij doet in een keer de lijn keuken-kookeiland helamaal super :7.
Daarna hem even onder appèl gezet door goed terug te gaan zitten voor de lastige 5-6 lijn, die was echt als uit het boekje :D.
De rest van de cross fijn uitgereden, piano, heuvel met boom, trakhener, heg en water.... niks was te gek 8-)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:38

Lees goede resultaten..
@ noor sterkte morgen want dat wordt spierpijn :D

Ik had van de week de startlijsten gezien. Ik vond dat er veel open plekken waren. Ik ben gewend dat de wedstrijden aan de oostkant van Nederland snel vol zitten...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:48

Ik las dat iemand mee was met de M-combinatie die over de kop ging, ik heb bij de fotograaf de foto gezien waarbij het paard met zijn nek dubbelgeklapt op de grond lag en de ruiter half in de lucht :oo , was echt zo'n foto als dat je wel eens van een internationale wedstrijd ziet, echt wonderbaarlijk dat ze er ,gelukkig, zo goed vanaf zijn gekomen zeg.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:52

Noor & Clair, super van jullie L-debuut!
saskiaojan, gelukkig zijn ze beide ongedeerd.
Evie_Bandido heeft ook superfijn gereden :D

Ik heb de oefencross gereden, had er veel zin in maar viel me ontzettend tegen,
Elvis deed het erg leuk maar waren toch een paar punten waarmee ik zou zeggen
volgende keer niet meer. Dus ik hou het gewoon lekker bij crosslessen en dan de
oefencross in wieringerwerf. Nu wil ik niet zeurderig overkomen maar zal een aantal
punten noemen:

- Mijn groep was qua lengte van de paarden best slecht georganiseerd, we zaten met een A-pony met
een heel jong meisje, 2 D pony's, mijn E-pony dan en een paard.

- De hindernissen stonden ontzettend laag, sommige waren dan nog wel op een leuke hoogte. En we
mochten ook ontzettend veel sprongen niet doen terwijl die juist op een betere hoogte stonden
en niet onzettend hoog of groot waren. Zoals de boomstammetjes bij het water, de boomstam die grote berg op, de Malle Jan (met mijn crossles hadden we precies zo'n soortgelijke hindernis op dezelfde hoogte gesprongen) en zo nog een paar hindernissen. Koste Elvis dus weinig moeite omdat het echte huppeltjes waren.

- De instructie was ook niet echt geweldig, noem het maar eerder: spring deze hindernis maar. Ik heb liever een man met een harde stem die precies zegt wat je moet doen zoals: Rechtop zitten, contact houden etc... Volgens mij als je een leuke instructeur/instructrice had gehad was het allemaal veel leuker geweest.

- Het was veel stappen, stilstaan en wachten tussen de hindernissen door. Elvis stond dus de hele tijd te huppelen en te steigeren/bokken, die wilde veel liever lekker gaan springen. Dus had de hele tijd mijn handen vol aan hem. Het was veel leuker geweest als we allemaal op een 'volte' om de beurt de hindernis de hele tijd sprongen en daarna naar de volgende waren geweest zoals ik bij een groepje zag die bezig was toen ik nog niet erop zat. Zat ook een meisje tussen (met een D-pony) die de hele
tijd als eerste wilde maar die pony vondt het ontzettend eng en weigerde dus echt heel vaak. Maar als ze als 2e ging ging het wel goed en sprong hij het zo. Dus dat was vaak lang wachten..

- Er was ontzettend veel aanhang mee waaronder veel kinderen. Al die mensen stonden steeds best wel op een in de weg staan plek. De kinderen gingen lekker vaak op de hindernissen zitten die je moest springen of je wilde naar een hindernis toe en dan moest je allemaal kinderen ontwijken en dus een beetje zigzaggend naar de hindernis toe.

Gelukkig doe ik volgend jaar lekker officieel mee.

hoop niet dat jullie me erg zeurderig vinden :o

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:15

Evie_Bandido schreef:
Ik las dat iemand mee was met de M-combinatie die over de kop ging, ik heb bij de fotograaf de foto gezien waarbij het paard met zijn nek dubbelgeklapt op de grond lag en de ruiter half in de lucht :oo , was echt zo'n foto als dat je wel eens van een internationale wedstrijd ziet, echt wonderbaarlijk dat ze er ,gelukkig, zo goed vanaf zijn gekomen zeg.

Dat was mijn baas....Gaat goed met beiden hoor!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:20

Super Noor! Evie ook super gedaan! En Claire ook :D

Gelukkig zijn beide heel gebleven Saskiaojan!

Balen dat de oefencross niet echt beviel Damelza!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:22

het was leuker geweest als je net als met een BB-cross gewoon dat hele rondje in je eentje had mogen doen :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:23

Van wie hadden jullie les Damelza?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:23

ponyparadijs schreef:
Van wie hadden jullie les Damelza?

ehm, de tante van Ilona & Maaike Bos. (die zaten ook bij mij in het groepje)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:25

De tante van Ilona Bos? Dat zegt me dan weer niks! hahahaha! Maar goed het is een naam om te onthoude n dat je er geen les van wil.
Jammer dat het niet van Ronald was. Daar hebben we een aantal trainingen van gereden en die is echt luid en duidelijk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 20:26

Jammer dat het zo tegenviel Damelza.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:26

saskiaojan schreef:
Evie_Bandido schreef:

Dat was mijn baas....Gaat goed met beiden hoor!

Dat hoorde ik, een verbaasde vrouw achter de computer vroeg, echt 100% serieus en ook begrijpelijk als je die foto hebt gezien, of het paard nog leefde, was wel echt een heftige foto. Ik weet niet of je hem gezien heb?
Iemand vertelde dat ze helemaal in orde waren en volgens mij heb ik dat paard ook nog gezien, terwijl het vrolijk naar de grote heuvel zien rennen waar ik stond te kijken.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:27

ponyparadijs schreef:
De tante van Ilona Bos? Dat zegt me dan weer niks! hahahaha! Maar goed het is een naam om te onthoude n dat je er geen les van wil.
Jammer dat het niet van Ronald was. Daar hebben we een aantal trainingen van gereden en die is echt luid en duidelijk!

Ja idd, die was er wel heel even om te helpen met een paard in het water te krijgen maar daarna ook niet meer. Het is volgens mij net van wie je les krijgt, anders was het veel leuker geweest.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:27

Noor, nogmaals super gedaan! Echt een droomdebuut! Was trouwens niet gek dat je eraf lag met loscrossen, want dat smalletje rolde dus een stukje mee! Echt super voor de eerste keer L :D
Netjes Claire! Jammer dat ik je niet meer gezien heb, maar super gereden!
Jammer dat het niet zo fijn ging Saskia. Gelukkig hebben paard+man niks!
Netjes Evie! Ik stond net bij de keuken toen je daar langskwam. De tweede keer ging de eerste sprong net, maar die daarna ging prima!
Damelza, ik ben het met je eens. Was heel erg blij dat ik uberhaupt mee kon doen, maar het duurde heel lang. Gelukkig mocht ik wel gewoon L sprongen meepakken, want anders was het wel heel erg.

Nou, hier ben ik dan hoor :+
Met losrijden voor de dressuur was Vorstin best fijn, maar in de proef was ze een beetje vervelend. Toch wel een aardig proefje dacht ik. Tot ik de punten hoorde: 165 en als 1 van de laatste! Zo slecht ging het ook neit dacht ik :=
Daarna met Noor de cross gelopen. Hele mooie cross met een aantal punten waar je goed op moest letten.
Losspringen ging best lekker, en het springparcours ook. Op 2 schoot ze echt weg en had ik een balkje, maar verder had ik haar beter onder controle dan vorige week. Loscrossen heb ik niet zo fanatiek gedaan, schrok aardig van Noor die viel!

Toen naar de start. Mocht het heuveltje vast een paar keer aflopen en dat ging goed. Starten ging gelijk goed, en hindernis 1 en 2 gingen echt heel fijn! Naar drie ging ze wat hard. Bij hindernis 3, de keuken, stopte ze. Ik weet niet zo goed of ze de hindernis eng vond (ze kijkt nooit naar gekke hindernissen) of geen zin meer had. Daarna was het gelijk weer klaar en wilde ze niet naar voren. Omdat ik geen zin had in weer 2 verliespunten ben ik na nog 1 poging gestopt en heb het parcours vrijwillig verlaten. Gelijk daarna hoorde ik omroepen dat ik 3 weigeringen had, dus ben gelijk naar de hindernisrechter gegaan. Federatievertegenwoordiger erbij en die was het gelukkig met me eens. De hindernisjury ook trouwens. Dat scheelt gelukkig.

Daarna Vorstin weer op de trailer gezet en me aangemeld voor de oefencross. Mijn vader wilde ineens niet meer komen, dus het was even niet zeker of ik wel mocht rijden. Maar gelukkig kwam hij uiteindelijk toch. Met de oefencross was Vorstin nog behoorlijk fris. In het begin wilde ze gelijk niet weg bij de groep, maar gelukkig kon ik doorzetten. De sprongen waren (uiteraard) geen probleem. Ze zoefde overal zo over. Water ging ook uit het boekje. Gelijk over de boom erin gegaan, en dat ging zonder problemen. Ik mocht gelukkig wat L sprongen pakken. Daar was ik wel blij mee. Vooral de bult vond ik een erg leuke hindernis!
Heb ook zelf een stukje gereden van 1 tot 3. Dat ging ook goed. Ben een paar keer als eerste gaan springen en ben een aantal keer een stuk weggereden van de groep, en dat deed ze gelukkig wel goed. Al met al ben ik wel aardig tevreden, maar ik had liever gehad dat ze het gelijk gedaan had.

Organisatie van de oefencross was idd wel een beetje slordig geregeld. Gewone meiden die ons moesten begeleiden, heel veel wachten omdat de vorige groep nog bij de hindernis ervoor was, heel veel weigeraars (en niet goed oplossen). Maarja, ik was al zo blij dat ik mocht rijden, dat ik me er verder buiten gehouden heb. De rest van de organisatie vond ik wel super en de cross vond ik erg mooi!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:30

Wat jammer Shanouk! Gelukkig kon je nog meedoen met de oefencross, zodat je het wel hebt 'gewonnen'

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 20:31

Ik ben blij voor je dat je toch enigszins een tevreden gevoel hebt Snoek. Toen Noor vertelde dat je daar nog was om de oefencross te rijden, had ik echt met je te doen. Zo balen dat Vorstin je weer in de steek liet! Gek dat ze eea bij de oefencross wel goed deed als eerste.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:32

Snoekiej schreef:
Organisatie van de oefencross was idd wel een beetje slordig geregeld. Gewone meiden die ons moesten begeleiden, heel veel wachten omdat de vorige groep nog bij de hindernis ervoor was, heel veel weigeraars (en niet goed oplossen). Maarja, ik was al zo blij dat ik mocht rijden, dat ik me er verder buiten gehouden heb. De rest van de organisatie vond ik wel super en de cross vond ik erg mooi!

had je ook nog zien rijden Shanouk, toen ging ik net naar hindernis 1 toe. Mijn instructrice was volgens mij idd ook maar een gewone vrouw, dus niet echt een crossinstructrice.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:35

Simmie, in het begin vond ze het ook niet zo leuk als eerste hoor! Wij begonnen bij het alternatief bij de trakhener, en daar kreeg ik haar echt niet overheen eerst. Toen ff aangepakt, maar ondertussen gingen er al anderen. Op de sprong daarna waar ik als eerste ging kwam ze ook behoorlijk terug. Daarna ging ze wel weer beter!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:36

Wat ontzettend jammer voor je Snoekiej. Wel fijn dat je de oefencross hebt kunnen rijden.

Jammer ook voor jou Damelza dat het tegen viel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 20:41

Inmiddels staan de uitslagen ook al op startlijsten!
\Ik zie dat Amber helaas het springparcours niet is doorgekomen. Wat sneu! Ik weet maar al te goed hoe ze zich moet voelen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:46

Nee niet alweer ;( wat vervelend voor Amber! Helaas weet ik ook hoe ze zich voelt!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:47

He wat balen van Amber! zat al te wachten op haar verslagje.. :(:)
Voor jou ook erg balen Snoekiej, maar wel fijn dat je uiteindelijk 'gewonnen' hebt!

Voor de rest gefeliciteerd met de fijne uitslagen!

Ik kon helaas niet komen (meedoen en fotograveren beide niet). Het weer zat jullie wel mee zeg! Ben benieuwd naar foto's!