[SGW] SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:29

Netjes toch yvonne :)

Ik lijk wel een kreeft :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:34

Ik sluit me aan bij Shanouk en Simmie, dressuur aardig, springen ging wat hard waardoor ik een fout op de tripple maakte verder goed gesprongen.
Naar de startbox toe al een aanvaring met paardlief maar uiteindelijk ging ze wel, was braaf in de startbox, rustig eruit gegalopeerd en een dejavu er gebeurde precies hetzelfde als vorig jaar in Maarsbergen alleen dit keer nog erger, staken en achteruit rennen, gewoon niet bij de meute weg willen ondanks de paarden in het weiland ernaast, heb haar tot op 2 meter voor de sprong gekregen maar never te nooit bij de sprong in de buurt gekregen.
Ik dacht na Etten Leur dat ik dit gedrag onder controle had maar helaas.

Heb nog geprobeer om bij te schrijven voor de oefencross maar de laatste nummers waren reeds vergeven.
Ook nog even gevraagd of ik tijdens het ombouwen voor de ponys even naar de sprong mocht proberen te stappen maar no way, niet toegestaan.
Echt balen want zo kan je dit gedrag dus niet analyseren en aanpakken aangezien ze het in de trainingen totaal niet meer doet.

Jetske super debuut hoor en Corien uiteraard heel erg gefeliciteerd, heb je alleen uit de verte gezien.

Verder uiteraard voor Sim en Shanoek :(:) , balen ik weet dus hoe het voelt, ben wel blij dat ik dit keer wel door het springparcours kwam.

Alle andere gefeliciteerd met jullie tevreden ritten en goede resultaten en voor degene waarbij het minder ging, keep on smiling!
Doe ik ook (als een boer met kiespijn)

Op naar Oudkarspel met lood in de laarzen ;(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:40

Goedzo Yvetjes!
Neeee Simmie, niet weer ;( :(:)
Gefeliciteerd Marloes&Corien met jullie prijzen!
Goedzo Jets :D
Netjes Yvonne!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:40

_Yvonne_ schreef:
Op het open veld rijden zoals nu bij 1/2 en 10 tm 15 had ik zo nog nooit gedaan in een cross en ik moet zeggen dat het moeilijker is dan dat t lijkt. De paarden gaan dan veel meer zoeken en slingeren ipv rechtdoor. Of hoe hebben jullie dat ervaren?
Normaal gesproken is die van mij juist heel fijn op het weiland. Ze heeft de hindernis al ver van tevoren in zicht en gaat dan recht op haar doel af. Jammer van je weigering op 2, maar verder netjes hoor!

Jij ook al Saskia :(:) We kunnen zowat wel een clubje beginnen :( Echt heel balen. Jij dus al voor hindernis 1. Ik er vlak na helaas. Gelukkig kon ik nog wel een stukje doorrijden, maar dat hielp niet veel. Ga jij zondag nog trainen in Lunteren? Misschien dat je het dan nog met Rom/Michiel kan bespreken en dat die tips hebben.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:42

Sas hoorde het, echt klote!!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:11

Corien super goed! *\o/* en een super Debuut Jetske! Pff ben bekaf, ga zo lekker richtig bed. Heb net nog 3 andere paarden verzorgd en zit nu als een zombie op de bank met mijn laptop op schoot. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:48

Snoekiej schreef:
_Yvonne_ schreef:
Op het open veld rijden zoals nu bij 1/2 en 10 tm 15 had ik zo nog nooit gedaan in een cross en ik moet zeggen dat het moeilijker is dan dat t lijkt. De paarden gaan dan veel meer zoeken en slingeren ipv rechtdoor. Of hoe hebben jullie dat ervaren?
Normaal gesproken is die van mij juist heel fijn op het weiland. Ze heeft de hindernis al ver van tevoren in zicht en gaat dan recht op haar doel af. Jammer van je weigering op 2, maar verder netjes hoor!

Jij ook al Saskia :(:) We kunnen zowat wel een clubje beginnen :( Echt heel balen. Jij dus al voor hindernis 1. Ik er vlak na helaas. Gelukkig kon ik nog wel een stukje doorrijden, maar dat hielp niet veel. Ga jij zondag nog trainen in Lunteren? Misschien dat je het dan nog met Rom/Michiel kan bespreken en dat die tips hebben.

Morgen naar Nieuwveen, strafkamp :(

En inderdaad volgende week Lunteren, tja Rom, Michiel en Wendela proberen me te helpen waar het kan maarja in de training heeft ze dat gedrag niet meer en thuis alleen weg gaat eigenlijk ook best wel goed, laatste tijd met gewoon springen eigenlijk ook niet meer hoewel ik met springwedstrijden momenteel weer andere problemen heb.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:51

Ja ik ook ga zo douche en op bed.. eerst me kreeften huidje in smeren :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:24

Jeetje Sim wat balen!! Zeker nadat het in Castenray zo super ging. (ben wel heel nieuwsgierig geworden naar wie je nu bedoeld :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:37

Yvonne netjes gedaan zeg!

Saskia wat klóten, paarden soms :( helaas is en blijven het dieren!

Ik zit nu op de uitslagen te kijken, had een tijd van 4.28 terwijl 4.21 de optimale tijd was. toch netjes gedaan vind ik, al zeg ik het zelf haha. Zeker als je ziet hoeveel tijd ik had laten liggen toen ik door de waterbak stapte :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:43

En ik kan het niet laten om deze ook nog even te spammen, toch nog het bewijs hoe "goed" dat dat bruggetje ging _O- vinet snapt dus het nut niet van een afsprongetje, waarom jezelf rustig laten zakken als je ook heel overdreven hoog en ver kan springen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:47

het is 23.46 en ik heb het eindelijk voor elkaar, pff wat een vermoeiende maar mooie dagen!

UITSLAGEN EN FOTO'S OP WWW.SGWZUIDWEST.NL

ga snel kijken en mail me je startnummer zodat ik je foto's op kan sturen :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:16

Lielle, simmie en saskiakuur: wat balen zeg! Vooral die laatste 2, als je paard dan echt niet lijkt te willen... :(:)

Ik ben een tevreden mens met een geslaagd debuut.

Vroeg opgestaan (4:30 auw!) en royaal op tijd in vrouwenpolder aangekomen. Springparcours gelopen en vond het netjes aan de hoogte staan.
Dressuur proef een beetje lanterfantend in gereden na 10 minuten losrijden. Toch 5e. Wel een schop onder mijn kont hier. Je kunt ook gewoon netjes je best doen en geen programma fouten maken ook (juist) in de B.

Nog een keer het springparcours bekeken en nu begrijp ik het hele ingegraven verhaal. Laag!
Beetje laat met loss springen omdat het wat leek in te lopen maar net genoeg kunnen doen. Toen hij de bel hoorde wilde hij wat opstijgen en werd wat enthousiast rennerig. Toen even ruziën met het gaspedaal (waarbij ik natuurlijk dan weer te veel wil terug rijden) en nog een galop-bok sessie tussendoor maar wel een foutloos parcours. Tegen die tijd was ik echt helemaal in relax modus. Jeej ik mag crossen.

Relax modus heb ik iets te veel meegenomen de cross in denk ik. Weigering op 1 (net als al mijn voorgangers) 2-6 goed. Op 7 kreeg op het laatste moment grote ogen. Of het het heuveltje, de schaduw of de iets lagere landing was, geen idee. 8 goed, bruggetje zijn we vanaf gestruikeld. Bijenstal een echt domme weigering. en de rest allemaal goed. Ik moest hem wel veel meer overtuigen dan ik gewend ben. Hij liep een beetje onzeker rond. Hier kan het natuurlijk de knoert harde bodem geweest zijn in combinatie met mijn (te) laid-back gevoel. Kwam er na afloop ook nog achter dat hij 1 kalkoen miste en 1 heel los (en dus hoog zat). Kan ook net echt lekker gelopen hebben daar.

Ik kwam er na afloop dus ook achter dat ik met 4 weigeringen door heb gereden. Had onderweg hier weinig idee van en moest achteraf echt even denken wat nu waar gebeurt was. heb onderweg ook geen enkele aanwijzing gekregen dat ik er uit moest. Voel me hier dus ook niet echt schuldig over. Zal de volgende keer proberen wat meer op te letten.

Al met al was het een lange leuk dag. Mijn armen zijn zelfs aardig verbrand. Heb nu ook overal spierpijn maar dat is meer te wijten aan de verkoudheid die me bezig houd (en mijn stem heeft laten verdwijnen)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:37

Fijn Pol. Jammer van je 4 weigeringen (en stout dat je doorgereden bent, maar het is je vergeven omdat je het zelf niet door had). Maar waar stond je nog meer stil dan op 1, 7 en de bijen? Ik was dus niet de enige met probleempjes na de kering. Kan het zelf ook niet verklaren.

Beterschap met de verkoudheid!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:43

P0l, er is omgeroepen dat je op de kering 2 weigeringen had.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:54

En jij denkt dat ik dat hoor? :+ En er ook echt erg in heb wat er daarvoor gebeurd is?
Moest heel goed nadenken toen lex me na afloop vroeg hoe het gegaan was.

:)* Dan bedoelde je mij misschien met je opmerking in dit topic? dan moet ik je teleurstellen dat er geen kwade opzet in het spel was.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:04

Saskia: echt verschikkelijk balen, we hoorde het via de omroep :(:)

Marloes: Ze maakte echt een megasprong ja, dat zag ik zelfs door de camera nog :D

Pol! Wij zaten rustig aan de kant en opeens dacht ik je te herkennen toen je langs kwam crossen. Dus ik heb nog een serietjes foto's geschoten van je. Zal ik ze je PB'en?
Mooi dat je tevreden bent!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:06

jetske: foto's zijn altijd welkom. Leuk! Zat jij bij die trein hindernis?

Saskia: Volgens mij heeft mijn vriend jou gezien. Hij wilde echt helemaal niet in de buurt komen geloof ik? Inderdaad wel balen dat er dan niet ergens gelegenheid is om dan toch 1 sprongetje te maken weg bij de andere paarden. Zo kom je met een onzeker gevoel aan de volgende start.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 24-05-10 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:06

pol013 schreef:
En jij denkt dat ik dat hoor? :+ En er ook echt erg in heb wat er daarvoor gebeurd is?

Nee, dat denk ik niet. Ik heb je alleen aangegeven wat er is omgeroepen, omdat jij je hier in het topic afvroeg waar je je weigeringen had gehad.
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je, zeker omdat het je eerste cross is niet helemaal bewust bent van je rit, maar dat je wel weet of je een stop hebt of niet.

Citaat:
:)* Dan bedoelde je mij misschien met je opmerking in dit topic?

Ja, ik bedoelde jou inderdaad.

Citaat:
dan moet ik je teleurstellen dat er geen kwade opzet in het spel was.

Ik zei al tegen iemand dat het misschien verkeerd was omgeroepen. Ik kon me al niet voorstellen dat jij bewust zou doorrijden na 4 weigeringen.
Maar ja, zoals ik hierboven al aangaf kan ik me wel een beetje voorstellen dat zo'n eerste cross een beetje in een roes verloopt.

Enne, niet te persoonlijk opvatten hoor, als het persoonlijk was bedoeld had ik je naam wel genoemd.
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als mensen zich niet aan de regels (lijken) te houden. ;) Dat ligt aan mij, niet aan jou.

Even goede vrienden? :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:12

ja hoor geen probleem. Moet me ook aan de regels houden. en dus beter opletten. 2 x weigering op nr 7 had ik wel door. heb alleen niet zitten tellen en dat zal ik de volgende keer dus wel moeten doen.

Laat het een troost zijn dat ik in de dressuur tot 2 x toe op de verkeerde helft van de volte in galop aansprong ondanks de correcte aanwijzingen van de voorlezer.
Het is meer een structureel probleem, dat niet opletten/luisteren.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:14

Wij zaten in een greppel/sloot met stoelen en al (voor de schaduw :7 ) aan de kant van het veld waar oa de trein opstond. Maar zo snel had ik je nog niet door. Ik heb alleen galopfoto's. Ik PB je! (en nu maar hopen dat ik de goede op de foto gezet heb :Y) )

Lassie was trouwens erg enthousiast in het starthok 8-)
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:14

P0l, misschien moet je de volgende keer een Ipod ofzo meenemen en afstemmen op de frequentie van de omroeper? :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:49

Netjes debuut hoor Pol! Op de kering moet je best opletten, aangezien het ineen omhoog gaat en je een donker bos in rijd. Sommige paarden schrikken daar van. Saskiakur heet trouwens Saskiastar, en ik was er helaas ook zo een met een paard die niet meer wilde. Zal wel aan de tijd liggen :+ Wanneer ga je weer crossen?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:52

Pol mooi debuut dus!!

ArianneF ga je pben voor foto's :D

Mensen sta gewoon op de site :D ikke trots *D
WInnaars 2010 :D

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:03

Ik was ook aanwezig in vrouwenpolder!
Was er 2 dagen, heb zelf alleen gister gereden. Omdat ik het zaterdag zo koud had, had ik gister geen shirt mee genomen en een dikke winterjas! Dus heb het goed warm gehad met mijn lange mouwen!

Toen ik de cross ging lopen heb ik niet zo veel moeilijkheden gezien. Alleen de wateruitsprong. Die hebben we nog nooit gedaan namelijk..
Dressuur ging voor ons doen echt fantastisch! Was 9e in ring 2. (Viel een beetje tegen, maar ben echt blij dat het weer zo goed ging!)

Voor het springparcour was ik echt bang dat me pony zijn voeten absoluut niet op wilde tillen met die laagte.. Gelukkig foutloos!
Bij de DA had Camaro een hartslag van 60.

Daarna nog even de 3 hindernisjes bij het inspringen voor de cross gesprongen. Hij voelde echt heerlijk aan! De ruiter voor mij kwam niet verder dan hindernis 1.. Vol enthousiasme ben ik op 1 aangereden, een klein roepje erbij en tjoep over hindernis 1. Door naar 2, heerlijk gereden. Verder geen enkele twijfeling. Nergens! Water sprongen we zo gemakkelijk uit.. 2 seconden te laat binnen, maar super tevreden!

Na de cross was zijn hartslag 64.

Resultaat: 1e prijs!