[SGW] SGW Castenray, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: SGW Castenray, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:48

Ik was al bang voor het Z toen ik aan het lopen was. Vond de picknickplaats een prachtige hindernis, maar of het echt reëel is om aan het einde van de cross nog een combinatie hindernis te plaatsen een A, B, C, D, E, en F element (waarvan 2 een opsprong waren, 2 pciknicktafel achtig en nog smalle champion)....

Was blij dat ik nog niet Z was gestart :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:49

Ach jee! Bianca gevallen... Hopelijk valt het idd mee. Wat wel haar eerste Z-cross, jammer dat dat zo moest verlopen.
Beterschap Bianca.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:52

Mistid: Zo'n opmerking zou ik ook niet maken als iemand "wat overgewicht " zou hebben, maar deze man was echt té zwaar om uberhaubt op een paard te zitten, laat staan te springen :n.
Ik weet niet of iemand anders deze meneer ook gezien heeft, maar het was echt onverantwoord, dat paard kon gewoon haast niet springen door het gewicht van de ruiter, waardoor ze dus het hele parcours afbraken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:01

Hmm als het echt zo dramatisch is dan is het idd wel onverantwoord.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:25

Ik heb die man ook zien springen, maar ik vond niet dat het door het gewicht van de man kwam. Het was imo gebrek aan ritme en passende afstanden. Ruiter kwam niet echt fijn mee op de sprongen, maar dat kwam doordat de afstanden echt voor geen meter klopte.
Overigens vond ik niet dat de man TE zwaar was om paard te rijden. Ik heb wel zwaardere mensen te paard gezien.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:35

Mischien niet te zwaar om paard te rijden op een heel rustige manier, ik mag dan mischien overdrijven maar van mij zouden ze dat vanaf een bepaald gewicht mogen mogen verbieden.
Om te springen met de manier waarop hij dat dier belemmerde, het is mischien maar mijn mening maar ik vind dat gewoon niet kunnen :n, ik vond hem gewoon TE zwaar om te springen.
Natuurlijk belemmeren wel meer ruiters hun paard, maar met zo'n gewicht komt er bij elke crash midden in de hindernis, en dat waren er nogal wat, een nog veel grotere klap op het lijf van dat paard door het gewicht. Ook al zou deze man technisch geweldig rijden vind ik nog de klap op het lichaam van het paard te groot. Dat vind ik echt niet kunnen tegenover het paard, je hebt toch geen respect voor je dier, denk ik dan :?

Ach ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Die van mij heb ik alleen wel wat bot gebracht inderdaad Mirthe, daar moet ik je gelijk in geven.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:48

Hoi mensen, ik ben nog heel.
M'n gezicht ziet er schandalig dik en blauw uit, maar niks gebroken. M'n huid is niet eens kapot.

Ik kwam wat dicht op 9a en toen vielen we dus. Sh*t happens. Nu maar hopen dat het paard niet te hard geschrokken is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:52

Balen zeg, gelukkig is er verder niks van je gezicht kapot.
Heb je je verder niet bezeerd of viel de val zelf wel mee?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:59

Iedereen gefeliciteerd en de mindere resultaten vol goede moed naar de volgende cross, doorzettingsvermogen is nog steeds te belonen :P

Ik heb een top weekeinde!

gisteren in het B goede dressuur balkje in springen maar al minder spanning en cross geweldig nog wat mindere momenten waar de controle even achterwegen was maar dat was minimaal dus al heel erg tevreden en een 3e plek

Vandaag in het M mooi gebouwd wel technisch en jammer van de regen. een goede dressuur gereden een foutloos rondje gesprongen en ook top maar dan ook echt super gecrosst 11 sec erbuiten maar zoo blij ze was zo fijn.

Uiteindelijk een 1e plek en 5.9 pnt los met nr 2 en de overal prijs gewonnen en de rabobanktalenten prijs. Dus mijn weekeind kan niemand meer stuk maken.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:27

Simmie, kei goed gedaan! Fijn dat je weer kon crossen en helemaal geweldig dat je meteen even foutloos rijdt.
Prijswinnaars gefeliciteerd.
Ik heb ook met verbazing naar een aantal combinaties gekeken gisteren. Ze zouden eigenlijk een onvoldoende in het springen moeten kunnen geven zodat er niet gecrosst mag worden, al reden er genoeg zoveel strafpunten of disc. dat ze toch niet aan springen toekwamen.
Ik heb lekker gereden.
Ik dacht dat de dressuur wel fijn ging en de 183 punten vielen me ook tegen. Maar na commentaar van mijn toeschouwers en de film nog eens teruggekeken te hebben was het gewoon veel te braaf, zonder power...
Springen ging heerlijk foutloos. De cross ging ook heerlijk. Foutloos en ruim een halve minuut buiten de tijd. Die tijd maak ik me niet druk om was blij dat hij vandaag al een stuk beter wilde galoperen tussen de hindernissen dan de laatste cross.
Op de sprong kwam hij nog wel terug maar hij gaat toch door.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:32

Mooie rondes voor jou dus Sabine! Goed gedaan!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:36

Fijn dat het meevalt Bianca!
Super Vera! Gefeliciteerd!
Netjes Sabine!

Voor mij staat 1 ding vast, volgend jaar kom ik weer!!!!!!!!!!! (mits verhinderd door blessures)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:44

Snel even alle verslagen doorgelezen!

Dikke :(:) voor Amber, Ruud en Bianca

Simmie, wat onwijs fijn dat jullie zo goed gingen!

Andere goede verslagen super!!! :D

HIer ook nog een blije bokker, een 4e prijs in het M :D :D

Dressuur ging wel lekker, 198 punten en stond daarmee 6e.
Springen helaas 2 balkjes, net wat kort eronder. Maar toch een fijn rondje want hij werd niet bang/paniekerig na die fouten.
Cross foutloos en 15 sec te langzaam, hij ging als een speer!! Echt super fijn gereden. Alleen wat mensen laten schrikken want hij ging een beetje vroeg af op de trakehner, was toch erg blij met een paard met vermogen :+

Maar echt super blij met mn 2e M cross wat er stond toch wel wat!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:47

Super Karen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:07

Dat is wel heel goed gedaan Karen. Het M in Castenray is echt niet misselijk! Gefeliciteerd!!!!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:19

Vandaag ook naar Castenray geweest,
Dressuur was een ramp, ik lief zelf weer te veel te rotzooien met men handen dat het weer in de soep liep. 187 punten,
Daarna springen, Remember was wel erg heet, maar sprong echt als een raket :P
En toen de cross, hij sprong alles super, zelf had ik wat twijfels op de 3 sprong, die vond ik wel lastig, maar meneer springt er overheen alsof het niks was! En toen de waterbak, een stop! Dus ik weer boos :P Na de val in Etten leur in de waterbak ben ik gfaan trainen bij de smet en sprong meneer alle water hindernissen, en waregem sprong hij ook zo het water in, en nu had sir Remember er geen zin in blijkbaar :+
Maargoed, toch nog 9e geworden, en volgende keer beter!

Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar behaalde resultaten!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:00

Teegee, Vera, Mark, Sabine: Super gedaan zeg! Gefeliciteerd!
Bianca, wat naar.. het ging net zo goed met je! hopen dat je er snel bovenop komt!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:42

Ik ben helemaal kapot!
Maar wat een weekend!
Ontzettend genoten, hard gewerkt en nog wat prijzen gewonnen ook nog! (3e in het M en 7e in het L-zaterdag)
Balen was wel dat ik gisteren helemaal doorweekt thuis kwam, mijn auto'tje vast zat in de blubber, ik met mijn gympies aan een trailer uit de blup heb staan duwen en het donderde en bliksemde toen we weg gingen na de prijsuitreiking van het Z.

Verder veel bokkers gezien en wat gekletst (die volgens mij niet allemaal doorhadden dat ik het was hihi).
De opmerking van Patsmu over het gejakker in het B is helemaal waar. Zo krijgen we ongelukken, heel jammer.

Oja, en Bianca, heel fijn om hier wat van jou te lezen! Ik maakte me al zorgen nadat ik hoorde dat er wat aan je hoofd mis was....
En je paard zag ik terugkomen, dat viel op het eerste gezicht ook ook wel mee, hopelijk zijn jullie snel weer allebei hersteld... sterkte en beterschap!
Sim! Super toch! Ik had het gezien! (van een afstandje, tijdens mijn race-tegen-de-klok)
TG, ik was dus degene die voor Jan (van Beek) de prijs ophaalde gisteren. Weet niet of het je gezien had! Hij was 3e in het M.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:03

Sim, super van je springparcours, en vasthouden zo!
TG; super dat je daar foutloos gecrosst hebt in het M!

Ik lees toch wel wat van ongelukken. Hopelijk heeft er niemand iets aan over gehouden.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:05

Iemand een idee waar de uitslagen staan??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:06

ik was ook al aan het zoeken, heb nog niets gezien?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:12

Ik zag super uitslag voorbij komen :)
Gefeliciteerd allemaal :)

Zusje was eerste in de L bij de pony's met die valk hengst, 208, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst :)
Die zwarte hengst in de L uhm, net buiten de prijzen, 188, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst volgens mij :o
En zondag in het M gereden met die andere pony, had ze volgens mij 186 in de dressuur, foutloos gesprongen, en een weigering in de cross :)

Dus ze heeft wel een geslaagd weekend gehad :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:26

Yolien, volgens mij heb ik je op het voorterrein een paard over zien nemen van Jan!!! Een mooie vos??

Thanks Simmie :o

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:27

Ik zit ook te wachten op de uitslagen, omdat ik nog niet weet hoeveelste ik ben geworden :P

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:48

TeeGee schreef:
Yolien, volgens mij heb ik je op het voorterrein een paard over zien nemen van Jan!!! Een mooie vos??

Thanks Simmie :o

Kan kloppen, hadden gisteren 3 vossen bij hihi...