[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:44

de uitslagen staan online, ik heb haar op de waterbak gezien en dat ging goed.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:48

*gaat even de uitslagen bekijken* :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:49

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:07

Ik vond het trouwens een prachtige cross gisteren. Bodem hield zich onverwacht goed, en de route andersom werkte ook prima. Waterbak kwam wel vroeg, maar je had wel de kans om goed in je ritme te komen op 1 t/m 3. Het slootje in het L viel volgens mij uiteindelijk erg mee voor de meesten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 11:14

Lielle schreef:
Het slootje in het L viel volgens mij uiteindelijk erg mee voor de meesten.

Of de meesten hebben toch maar het (op het allerlaatste moment bedachte) alternatief genomen. :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:17

@Simmie: Wat balen dat Sims je zo in de steek liet :(:) Ik heb je parcours van een afstandje gezien en ze liet je echt 'stikken', ze had zat af kunnen gaan. Hopelijk komen jullie snel weer uit de dip!
@Lielle: Super dat Ojee zo fijn in de cross ging! En je weet in ieder geval waar het aan ligt met springen, haha!
@Schoentje: Ik zag je met Zazou voorbij komen en dat zag er super uit! En zo te lezen heb je met de andere paarden ook fijn gereden!
@Mark: Balen van je val zeg! Ziet er inderdaad behoorlijk heftig uit!
@Marloes: Gefeliciteerd met je eerste plaats en je Brabants Kampioensschap!
@Vera-Pino: Ik heb je volgens mij op het water gezien en dat zag er inderdaad heel safe uit! Fijn dat ze zo lekker aanpakte!

Ik ben nog steeds helemaal in de wolkem na mijn rit gisteren.
Dressuur was niet geweldig voor ons doen, 188 punten en een gedeelde 6e plaats. Daarna Jipje alvast gekeurd en alles was OK. Dus hem even aan de hand laten grazen en daarna opgezadeld voor het springen. Ik had best wat kriebels in de buik, hij was nogal fris en van de week was ik er met springen nog goed hard vanaf geklapt. Maar met losspringen pakte hij eigenlijk al fijn aan en in het parcours heeft hij me goed geholpen :D Een foutloze rit en binnen de tijd! Gelukkig dat was alweer een hele opluchting voor mij :o Maar ja, toen de cross, het grote open veld was voor mij het grootste probleem, Jipje wil altijd moeilijk weg bij de start, dus was erg spannend. Van start gegaan in een rustige galop compleet opgesloten tussen mijn benen en hand in de hoop dat ik hem toch kon overtuigen rechtdoor te gaan, gelukkig mijn aanpak werkte :o al gingen hindernis 1 en 2 wat twijfelend, daarna was hij overtuigd en heb ik heerlijk kunnen genieten onderweg. Hem hem onderweg compleet doodgeknuffeld en beloond, was zo blij en heb dan ook heerlijk kunnen rijden. Het slootje was hij niet van plan, heb er dan ook geen probleem van gemaakt en ben langs het witte vlaggetje weer omhoog gereden en toen weer verder. Ik kwam over de finish met een dikke grijns op mijn gezicht en die gaat er voorlopig ook niet meer af. Hij kwam nog zo fit als een hoentje over de finish, in tegenstelling tot mij :P . Uiteindelijk hebben de tijdsstrafpunten ons weerhouden van een prijs, maar ik heb hem dan ook bewust in zijn tempo laten lopen. Ik had me in ieder geval geen mooier afscheid van de SGW kunnen wensen met hem, al had ik het daar gisteren ook wel even moeilijk mee.... Maar je moet ook een keer kunnen stoppen en op deze manier heb ik wel een hele mooie afsluiter *D Dus nu gaan we ons weer meer richten op de dressuur en het springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:19

dat viel niet mee, dan moest je ze toch wel bijna in het slootje parkeren om om dat vlaggetje te kunnen draaien. Degenen die ik er heb gezien, hadden iig geen problemen, en de hindernisjury zei ook zoiets. Ojee keek even maar sprong gewoon daarna.
Jipje, je blijschap straalt van je bericht af! Super gedaan, en een prachtig afscheid.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:25

Gefeliciteerd met je prijs Vera! Netjes hoor :D
Klinkt super met alledrie Schoentje! Gefeliciteerd met je eerste prijs!
Lielle, dat is waar.
Wat ontzettend fijn Benthe. Klinkt echt helemaal super. Wat jammer dat je gaat stoppen met hem, maar wel logisch. Beter stoppen nu het nog goed gaat dan als het niet meer goed gaat.

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:52

MARKdeGROOT schreef:
Dressuur ging wel redelijk, alleen wat laag gepunt vond ik zelf.. 173.
Springen ging echt heel fijn!

En ja, toen de cross!
Hindernis 1 2 3 gingen goed! en tja toen de waterbak!
A en B gingen goed toen de afsprong op C, hij sprong gleed denk ik over een steen uit, en toen vielen we samen ondersteboven!
Alles is gelukkig goed, op een paar schaafwonden en beurze plekken na!

Hier een filmpje! :+

ik ben ook in de L met mijn paard gevallen zoals op het filmpje te zien is
was startnummer 92 reed int geel
misschien dat iemand dat ook op filmpje heeft??
zou wel fijn zijn als ik dat kan terug zien
wat er prceis gebeurt is

mijn paard heeft flinke wondjes aan het hoofd
net iets boven het oog en achter zijn hele oor open:(
en op zijn benen allerlei kleine wondjes
maar nog geen dik of warm been

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:48

momelientje schreef:
MARKdeGROOT schreef:
Dressuur ging wel redelijk, alleen wat laag gepunt vond ik zelf.. 173.
Springen ging echt heel fijn!

En ja, toen de cross!
Hindernis 1 2 3 gingen goed! en tja toen de waterbak!
A en B gingen goed toen de afsprong op C, hij sprong gleed denk ik over een steen uit, en toen vielen we samen ondersteboven!
Alles is gelukkig goed, op een paar schaafwonden en beurze plekken na!

Hier een filmpje! :+

ik ben ook in de L met mijn paard gevallen zoals op het filmpje te zien is
was startnummer 92 reed int geel
misschien dat iemand dat ook op filmpje heeft??
zou wel fijn zijn als ik dat kan terug zien
wat er prceis gebeurt is

mijn paard heeft flinke wondjes aan het hoofd
net iets boven het oog en achter zijn hele oor open:(
en op zijn benen allerlei kleine wondjes
maar nog geen dik of warm been

Ook al! :O
Dan ben je denk ik de 5e!
Voor mij waren er al 3 gevallen op precies dezelfde plek!
Ik hoop dat ze voor volgend jaar die waterbak is flink verbouwen, dat als er iemand valt, er geen of weinig wondjes zijn, dit komt volgends mij gewoon door al die puin die erin lag!

Sterkte nog met je paard!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:50

Heb trouwens nog 2 foto`s

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand toevallig nog meer foto`s heeft?! Graag! Misschien kan ik het nog beter zien hoe hij precies gevallen is!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 15:53

Zo Mark! Je paard lag echt flink op z'n rug. Heeft hij nu geen last van zijn val?

Raar eigenlijk, want ik heb nog nooit eerder gehoord dat er paarden vielen in de waterbak in EL en ik kom daar toch al een aantal jaartjes.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:54

Simmie schreef:
Zo Mark! Je paard lag echt flink op z'n rug. Heeft hij nu geen last van zijn val?

Raar eigenlijk, want ik heb nog nooit eerder gehoord dat er paarden vielen in de waterbak in EL en ik kom daar toch al een aantal jaartjes.

Dit jaar vielen er toch echt veel. Ook in`t Z en die liepen schuin het water in, niet eens inspringen dus.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 15:57

Daarom schoentje. Best raar omdat het dus, op een incidenteel geval na misschien, nog nooit eerder is gebeurt dat er veel paarden vielen. En de waterbak in EL pompen ze ook weer leeg na de wedstrijd. Kunnen ze ook de bodemgesteldheid goed in de gaten houden.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:59

Er zijn ook nog verschillende mensen het water in gelopen. Ze konden er geen gaten vinden ofzo. Heel raar ja.
Als je het filmpje van Mark bekijkt, dan kun je ook niet echt een rede bedenken, het gaat zo snel.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:03

schoentje schreef:
Er zijn ook nog verschillende mensen het water in gelopen. Ze konden er geen gaten vinden ofzo. Heel raar ja.
Als je het filmpje van Mark bekijkt, dan kun je ook niet echt een rede bedenken, het gaat zo snel.

Er lagen wel heel veel puin steentjes in, dus misschien kwam hij op een groter steen ofzo, en gleed hij uit, dat is echt het enigste wat ik zo kan bedenken...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 16:03

Het gaat idd heel snel. Je zou idd denken aan een kuil, ongelijke bodem door puin oid. Was, geloof 2 jaar terug, in Boekelo toen ook het geval in de waterbak.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:32

bianca, wie is er regio kampioen in het M geowrden dan, als jij het niet was. Wel goed gereden.
En de vele val partijen in het water. Ik heb er in het L een aantal zien rijden, maar die reden ook veels te hard en ongecontroleerd, waardoor paard helemaal uit balans viel. Dus niet iedereen is gevallen door de bodem, er werd ook soms echt slecht gereden. vaak de onervarenheid van de ruiter

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:37

Marloeske schreef:
bianca, wie is er regio kampioen in het M geowrden dan, als jij het niet was. Wel goed gereden.
En de vele val partijen in het water. Ik heb er in het L een aantal zien rijden, maar die reden ook veels te hard en ongecontroleerd, waardoor paard helemaal uit balans viel. Dus niet iedereen is gevallen door de bodem, er werd ook soms echt slecht gereden. vaak de onervarenheid van de ruiter

Simonne Tuytelaars.
Ik gunde het haar wel van harte hoor, ze was zo blij! Kwam mij nog vertellen dat dit haar 1e gewonnen deken was! vond ik wel heel leuk voor haar.

Ik heb alleen `t Z gezien bij de waterbak, daar was de snelheid niet echt het probleem. Een aantal paarden ging gewoon op de knieën liggen toen ze het water in liepen.

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:10

Mark; ik heb jou zien vallen, zag er niet prettig uit!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:12

shannaaaa schreef:
Mark; ik heb jou zien vallen, zag er niet prettig uit!

Het voelde ook niet echt prettig :P

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:13

Ik vind dat er best veel in de waterbak zijn beland, wat ik de afgelopen jaren toch niet erg vaak heb gezien!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:14

Weet iemand toevallig welke fotograven er waren?
gns-fotografie heb ik al gezien, heeft erg leuke foto`s!
Daar op het terrein was er ook 1
Dus als je het weet graag!

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:21

Gns-fotografie heeft ook nog foto's van je val Mark, zal ik ze hier even wegzetten?

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:23

shannaaaa schreef:
Gns-fotografie heeft ook nog foto's van je val Mark, zal ik ze hier even wegzetten?

die heb ik net gezien ja haha!