Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NicoleRomeo schreef:Simmie schreef:
Dat is een slechte zaak, maar ook de taak van de hindernisrechters/officials om de ruiters te zeggen dat ze niet meer verder mogen rijden.
In het regelement staat dat je na een val weer op je paard mag stappen en verder rijden mits je geen hulp van derden hebt gekregen. Oftewel; wanneer niemand je paard vast heeft gehouden of jou heeft geholpen. Je krijgt dan wel 60 strafpunten maar kunt de cross wel uitrijden.
NicoleRomeo schreef:Simmie schreef:
Dat is een slechte zaak, maar ook de taak van de hindernisrechters/officials om de ruiters te zeggen dat ze niet meer verder mogen rijden.
In het regelement staat dat je na een val weer op je paard mag stappen en verder rijden mits je geen hulp van derden hebt gekregen. Oftewel; wanneer niemand je paard vast heeft gehouden of jou heeft geholpen. Je krijgt dan wel 60 strafpunten maar kunt de cross wel uitrijden.
.
Hoe voel je je nu?
Heel jammer!
Echt wel toppie om het zo op te lossen 

Lielle schreef:volgens mij zijn er nog meer dingen die moeten worden bijgewerkt, geen idee of bv de nieuwe wp'en regeling erin staat (min 165 punten met dressuur etc).
Ik lees trouwens heel wat gemengde verslagen, kop op en gefeliciteerd, voor wie het betreft.

gefeliciteerd daarmee!
tientjeh schreef:ik lees goede en minder goede verslagen!
Wat mij wel opviel, vandaag met lopen, is dat wanneer mensen van hun paard vielen, de meeste de regelementen niet kennen en opstappen en doorrijden.Terwijl dit dus niet mag.
!
.
.
.
.
. billy1 schreef:tientjeh schreef:ik lees goede en minder goede verslagen!
Wat mij wel opviel, vandaag met lopen, is dat wanneer mensen van hun paard vielen, de meeste de regelementen niet kennen en opstappen en doorrijden.Terwijl dit dus niet mag.
Helemaal mee eens! Ik heb de cross samen met Tientjeh gelopen en wij hebben ons er echt over verbaasd dat er zo maar wordt doorgereden na een val. Wat ik extra banketstaaf voor de deelnemers die dit gedaan hebben vind is dat ze hiervoor vaak groen licht van de hindernis controleurs hebben gekregen. Je krijgt hiervoor naelijk een hele boze brief van de KNHS. Toch mag je dit echt niet doen!! Deze reglementen zijn puur en alleen zo opgesteld voor je eigen veiligheid!!!!!!
Noor dus ook wat jij hebt gedaan om je paard van de bult af te krijgen wordt gezien als een val en betekend uitsluiting!
MAar ik dacht idd dat ik niet door mocht rijden! maar, die mevrouw zei dat het mocht! dus ik maar gewoon verder rijden!