[SGW] SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:02

Dan heb jij oude regelementen NicoleRomeo.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:03

NicoleRomeo schreef:
Simmie schreef:

Dat is een slechte zaak, maar ook de taak van de hindernisrechters/officials om de ruiters te zeggen dat ze niet meer verder mogen rijden.

In het regelement staat dat je na een val weer op je paard mag stappen en verder rijden mits je geen hulp van derden hebt gekregen. Oftewel; wanneer niemand je paard vast heeft gehouden of jou heeft geholpen. Je krijgt dan wel 60 strafpunten maar kunt de cross wel uitrijden.

Dat is toch veranderd? In de oude reglementen was dat wel zo.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:07

NicoleRomeo schreef:
Simmie schreef:

Dat is een slechte zaak, maar ook de taak van de hindernisrechters/officials om de ruiters te zeggen dat ze niet meer verder mogen rijden.

In het regelement staat dat je na een val weer op je paard mag stappen en verder rijden mits je geen hulp van derden hebt gekregen. Oftewel; wanneer niemand je paard vast heeft gehouden of jou heeft geholpen. Je krijgt dan wel 60 strafpunten maar kunt de cross wel uitrijden.

Er is nog niet erg lang geleden een regelemtswijziging geweest van de knhs, elke val betekent voortaan uitsluiting, ook bij het niet aangereden hebben van een hindernis ;) .

Wat me laatst wel opviel is dat er in de Boktwiki nog steeds staat dat een val alleen strafpunten oplevert, misschien een idee om dat aan te passen om misstanden te voorkomen , simmie?

Sim

Re: SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:08

Goeie tip Evie. Bedankt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:23

volgens mij zijn er nog meer dingen die moeten worden bijgewerkt, geen idee of bv de nieuwe wp'en regeling erin staat (min 165 punten met dressuur etc).

Ik lees trouwens heel wat gemengde verslagen, kop op en gefeliciteerd, voor wie het betreft.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:26

Valyra; wat jammer zeg!
NicoleRomeo; goed van de cross, inderdaad veel pony's die erg terugkwamen
Dyon; Fijn dat je tevreden bent!
Nessie; jij hebt dus de cross niet eens kunnen rijden :(:) Hoe voel je je nu?
Mistid; ook voor jou een :(:) Heel jammer!
Daandriaan; wat goed zeg! Jammer van de stop
Daphne; wat jammer zeg, ik zag daar veel problemen :+
Noor; wat een verhaal zeg :D Echt wel toppie om het zo op te lossen :))
Marielle; ook erg tevreden!
Roxxiej; wat een superdebuut zeg!
PB; fijn dat je ook tevreden bent over Trakkie!
Fellow; jammer van bij de bulten waar wel echt goed dressuur gereden :j

Ik heb vanmiddag verkent voor maandag en het lijkt me goed te doen. De hindernissen zijn niet supermoeilijk, maar de bulten maken de cross wel lastig. Ik was er tijdens de pony's B maar wat ik zag vond ik niet heel goed. Kinderen met erg lange beugels, onvaste zit en de pony's weinig ondersteuning geven. Ik denk dat dat ook de reden was dat er veel problemen waren bij hindernis 7 :o

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:30

Vind het slecht dat men gewoon door rijdt. Westerbork heeft het zelf op hun website staan.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:34

caroline78 schreef:
Vind het slecht dat men gewoon door rijdt. Westerbork heeft het zelf op hun website staan.

Mensen horen zelf op de hoogte te zijn van de reglementen. ;)

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:49

Lielle schreef:
volgens mij zijn er nog meer dingen die moeten worden bijgewerkt, geen idee of bv de nieuwe wp'en regeling erin staat (min 165 punten met dressuur etc).

Ik lees trouwens heel wat gemengde verslagen, kop op en gefeliciteerd, voor wie het betreft.

minimaal 165 punten? Mijn broer had 158 punten en die heeft de cross gewoon uitgereden?
Sorry dat ik neit op de hoogte was van het vernieuwde reglement! heb een hele tijd niet gecrosst en de laatste keer dat ik reed was dat nog wel zo, sorry!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:50

je mag de cross wel rijden maar je hebt dus geen winstpunten, ook al ben je foutloos. Je mag ook maar max drie balken hebben met springen.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:53

Ik ben ook weer terug uit Markelo.
Dressuur ging erg lekker, had 197 punten en stond 4e van mijn ring. Daarna het springen. Ging niet helemaal naar mijn z'n, te weinig ritme en stak mijn been af. Pony sprong verder wel alles braaf. Had ook 10 strafpunten in het springen.
Tijdens het verkennen van de cross had ik nergens een ojee moment. Heb opzich wel lekker gereden alleen bij de motorcrossbulten ben ik wel telkens in draf naar beneden gegaan. Vond het toch wel een beetje erg steil. Verder had ik een banketstaaf weigering op hindernis 7 (volgens mij, iig je moest toen gelijk links naar beneden). Tweede keer aangereden en de pony sprong hem gewoon netjes. Uiteindelijk verder foutloos de cross uitgereden met een gemiddeld stijlcijfer van een 6.
Over het algemeen genomen ben ik zeer maar dan ook zeer tevreden over de pony. Na 2,5 jaar niet meer gecrossd te hebben was dit toch wel een fijne cross, ook voor het vertrouwen.

Verder, iedereen die goed gereden heeft gefeliciteerd!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:04

@Roxxiej; kan best zijn dat ik dat was, want jij moest ongeveer springen toen ik moest dressuren :P
't was een vosje, D-pony :P

ik zag mooie resultaten van sommige! :) gefeliciteerd daarmee! :)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:07

tientjeh schreef:
ik lees goede en minder goede verslagen!

Wat mij wel opviel, vandaag met lopen, is dat wanneer mensen van hun paard vielen, de meeste de regelementen niet kennen en opstappen en doorrijden.Terwijl dit dus niet mag.

Helemaal mee eens! Ik heb de cross samen met Tientjeh gelopen en wij hebben ons er echt over verbaasd dat er zo maar wordt doorgereden na een val. Wat ik extra banketstaaf voor de deelnemers die dit gedaan hebben vind is dat ze hiervoor vaak groen licht van de hindernis controleurs hebben gekregen. Je krijgt hiervoor naelijk een hele boze brief van de KNHS. Toch mag je dit echt niet doen!! Deze reglementen zijn puur en alleen zo opgesteld voor je eigen veiligheid!!!!!!
Noor dus ook wat jij hebt gedaan om je paard van de bult af te krijgen wordt gezien als een val en betekend uitsluiting!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:08

Hoor goede en minder goede berichten! Jammer voor degenen die uitgesloten zijn en gefeliciteerd voor degenen met een goed resultaat.

Ikzelf heb erg fijn gereden vandaag.
Dressuur 181, had hoger gekund, maar Merel is donderdag door de tandarts onder handen genomen, dus mocht niet klagen.
Was een braaf en saai proefje :D

Springen ging heel fijn en was ik foutloos.
Cross ook foutloos, maar had helaas iets tijdsoverschrijding. Merel wilde erg hard, dus heb haar zoveel mogelijk bij me proberen te houden. De heuvels waren lastig, maar ook een super uitdaging.
Nog 1 keer in de B in Castenray en dan ga ik de overstap maken naar de L.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:15

Ik ben net terug ^^.
Ging hardstikke goed voor de eerste keer :D !

Dressuur 180, zoiezo niet verdiend want het ging echt té slecht.
We zijn geen dressuurcombinatie, thuis begint ze aan de teugel te lopen enal, maar op cc is dat nog wat ver te zoeken sommige stukken.
Daar in tegen zijn andere stukken wel weer netjes :).

Springen was ik foutloos, ging lekker :).
Cross ook helemaal foutloos, het ging echt heel lekker.
Alleen van start gaan ging nog wat stroef.
Begon ook lekker rustig, maar ging later al stuk harder dan me normale tempo.
Het stuk van 4 naar 5 toe, dat rechte stuk maakte ik ook flink gas, en de piano deden we vanuit draf :P.
Die rare bocht van 6 naar 7 ging ook goed, maar de bulten vond ze wel zwaar, ze viel steeds stil boven op de bult :o
Bij de waterbak kleine twijfel, maar ze ging er goed in.

Uiteindelijk maar 22 seconden buiten tijd, dus 8.8 stafpunten, vond het hardstikke netjes :D.
Één zesje, en voor de rest allemaal 7'ens, gemiddeld 6.9 :).

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:16

Bij de tweede val ben je toch pas uitgesloten ?
Alleen bij val van paard en ruiter ben je direct uigesloten.

Is mij verteld.

billy1 schreef:
tientjeh schreef:
ik lees goede en minder goede verslagen!

Wat mij wel opviel, vandaag met lopen, is dat wanneer mensen van hun paard vielen, de meeste de regelementen niet kennen en opstappen en doorrijden.Terwijl dit dus niet mag.

Helemaal mee eens! Ik heb de cross samen met Tientjeh gelopen en wij hebben ons er echt over verbaasd dat er zo maar wordt doorgereden na een val. Wat ik extra banketstaaf voor de deelnemers die dit gedaan hebben vind is dat ze hiervoor vaak groen licht van de hindernis controleurs hebben gekregen. Je krijgt hiervoor naelijk een hele boze brief van de KNHS. Toch mag je dit echt niet doen!! Deze reglementen zijn puur en alleen zo opgesteld voor je eigen veiligheid!!!!!!
Noor dus ook wat jij hebt gedaan om je paard van de bult af te krijgen wordt gezien als een val en betekend uitsluiting!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:18

Hee! Hier nog iemand die terug is uit Markelo!!

Mijn Verslag:

Dressuur was niet echt fijn! ze was erg vervelend maar had toch nog 185 punten! dus niet heel slecht.

Toen springen! Het ging echt súper goed voor mijn doen!
nog maar heb ik iets van 20 starfpunten maar nu maar 4!!
ik had een weigering op hindernis 8 daar liep ze de hele hindernis omver! maar wel binnen de tijd! Ik dnek dat iemand mij trouwens nog wel heeft horen schreeuwen :+

Toen de cross... de eerst hindernissen gingen super goed! ze pakte heel fijn aan maar ik kreeg haar op een gegeven moment niet snel genoeg mee terug dat was voor hindernis 5! toen had ik een weigering en toen viel ik er af!! |( MAar ik dacht idd dat ik niet door mocht rijden! maar, die mevrouw zei dat het mocht! dus ik maar gewoon verder rijden!
toen netjes scheef aangereden op 6 die sprong ze heel fijn!
maar toen hindernis 7 wilde ze niet dus daar 2 weigeringen!
toch ben ik toen nog een keer gaan proberen en toen ging ze wel!
gelukkig maar! toen hindernis 8 dat ging ook goed!
maarja, toen hindernis 9 daar was ik uitgesloten!

Dat was het einde van mijn Cross Markelo...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:20

Carola, val ruiter is gelijk uitsluiting. Bovenstaand verslagje is dus een mooi voorbeeld van hoe het dus niet mag!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:20

Ik was trouwens echt trots op mijn 3 x een 8 voor de stijl :o

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:25

Jaah, ik wist het ook echt niet! ik heb de oude helemaal doorgelezen maar ik wist ook niet dat er een nieuw regelement was! nouja, ik heb het nog gevraagt! kon er dus zelf ook niet zoveel aan doen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:26

wijzigingen voor sgw gaan altijd per 15 maart in, en die kun je nalezen op de KNHS site.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:27

even klein verslagje:

dressuur: heel veel spanning toch 183 punten
springen: Nog steeds heel veel spanning dus 8 strafpunten
Cross: echt helemaal top! foutloos en binnen de tijd.
uiteindelijk 5de plaats

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:31

Chartje: Netjes gedaan, gefeliciteerd! Alleen jammer van je dressuur en springen maar super van je cross :D

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:36

tientjeh schreef:
Carola, val ruiter is gelijk uitsluiting. Bovenstaand verslagje is dus een mooi voorbeeld van hoe het dus niet mag!

Wat ik lees op internet mag je 2x vallen :).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:37

xCarolaa schreef:
tientjeh schreef:

Wat ik lees op internet mag je 2x vallen :).

Dan lees je verouderde reglementen!!!!!!