[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Re: HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:53

Rosalie, super foto!
Echt leuk, zou ik eigenlijk ook eens moeten proberen, het zou hier wel gaan :D

Anthea, spijtig dat het niet zo goed ging! Mijn paard spring ook absoluut niet graag in een kleine bak, zou best daaraan hebben kunnen gelegen!

Ik ben net naar Unes geweest. Eventjes dekentjes verwisseld en wat gestapt in de buiten bak
HEEFT IE ZEKER EEN KILO SNEEUW GEGETEN :D Jezus, ik wist dat hij wel graag eet maar dit was dus nog erger als met gras of zo :D Idioot ! 8)7

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:37

Goeiemiddag!
Koud is het zeg!! Ik heb echt leuke dagen :D Vanochtend een half uur met een van de fokmerries bezig geweest, onder het zadel stappen. Ze vond het heerlijk om weer wat te doen! Daarna kwam er een vriendin op stal die een half jaar in Zuid-Afrika is geweest. We hebben heerlijk gekletst, en ik ga nog een keer foto's kijken. Daarna nog het paard van een stalgenote gereden, fijn beest :D
Vorstin heeft de hele ochtend lopen hinniken als ze me hoorde, dus die was blij dat ik haar daarna eindelijk eruit haalde. Vorstin heb ik lekker aan de dubbele longe gelongeerd, die was fris!! Ze liep wel fijn :)

Leuke kerstkaart Jetske! Veel plezier in Kootwijk
Welkom terug uit Zweden Hilde!
Haha, lekker handig Kim :P
Gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend PB!
Jammer dat het niet lekker ging Anthea!
Leuk Rosalie :D Ik zag ook een foto daarvan in het Lammert Haanstra-boek staan!
Haha, gekke Unesco Epona :D

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:43

Leuk dat Vorstin fijn liep!
Ik vertrek nu voor 1 nachtje naar de zee, met de hond. Dus ik zal pas morgen middag weer aanwezig zijn. (of ik moest een onbeveilligd netwerk vinden :D ) Dus tot dan :wave:

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:43

Goede middag

Jeetje vief -16 :+ brrrr
Hier is het -7

Snoek lekker druk dagje gehad!
Kim fijn he die sneeuw :+ en dat met een fiets ik ken het :=
Jet fijne vakantie maar dat had ik al gezegt ;) en tanx voor de kerst kaart ;)
Anthea jammer dat het niet helemaal ging zo als je wou.
Rosalie leuke foto!! hij is braaf zeg, denk dat die van mij gelijk het rit aan neemt _O-
Pb gefeliciteerd met je boyfriend!

Zo heb vandaag 3 paardjes gedaan 1 werd gelukkig gereden, ander lekker gestapt aan de hand (25 jaar oud)
En jackson gesprongen, ging lekker was allen wat Te over enthausiast! dus lag er bijna naast :+

GA nu lekker chocolade melk nemen mij te koud!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:46

Shanouk heb je schaatsen? Die kan je dinsdag meenemen :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:19

Ik heb het nieuwe topic gevonden.

Wel alle dagen meegelezen maar niet de puf en tijd om te reageren. Het waren heftige, drukke, maar ook hele mooie dagen. De avondwake en de afscheidsmis waren heel mooi, ook na de tijd bij ons tijd in de tent met 100en mensen was toch mooi. Nu komt het erge nog en dat is het gewone leven.

Morgen ga ik met Zetje 2 proefjes rijden in Saasveld voor de afleiding. Alleen dinsdag maar gereden, maar dat boeit niet.

Bedankt voor alle lieve berichtjes!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:53

Snap dat je gewoon gaat rijden Rowo. Afleiding zal je goed doen :). Kan Zetje vast wel hebben.

Misted: Juist ja :Y)

Vief: Jaaa, helaas dat ik daar dus niet bij ben :( .. Baal enorm. En vond dat mijn ouders eigenlijk ook niet mochten komen omdat ik vorig jaar ook al niet kon. Eerste kerstdag zou ik met Wim en Fam uiteten en tweede kerstdag moet ik werken. Baaal :( :( ..

Vanavond word weer een koud avondje/nachtje op de fiets := Ga me maar weer warm aankleden :+.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:40

Goedeavond!
De wereld ziet hier nog steeds erg wit en het is stervens koud buiten. Paarden al drie dagen niet in de wei geweest, alleen maar eruit tijdens het mesten om een stukje te wandelen. Weltsieger ging iedere keer op dezelfde plek uit zijn dak om daarna weer als een mak schaapje mee te lopen. Pancho heeft zijn passage veelvuldig geoefend terwijl Vivre het allemaal absoluut niet boeiend vond en met een slaaphoofd achterop liep.

Snoekiej: is lekker met de paarden bezig geweest.
Rosalie: leuk dat je dat kunt zo met je paard!
Epona: veel plezier aan zee!
Anthea: Vivre houdt ook niet van springen in een te kleine bak. Springt daarom buiten ook altijd veel beter.
Rowo: heel veel succes morgen en vooral even lekker rijden en nergens aan denken.
PB: gefeliciteerd met je vriendje!

Iedereen die vanavond/vanacht nog de kou in moet: sterkte en pak je dik in!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:07

Ja het wordt echt hartstikke koud vannacht :oo

Ik heb eigenlijk best veel zin om nog even op stap te gaan. Nu mijn vriend nog maar even zo ver krijgen. Misschien wil hij wel rijden, hoeven we niet te fietsen.. Hij heeft denk ik nog een kater van een feestje van gisteravond waar ik niet bij was :+

@ Sussie, ik denk dat met een beetje geduld mijn paard alles wel wil leren! Dit was ook de eerste keer dat ik de slee erachter had. In de toekomst wil ik misschien ook af en toe gaan mennen. We hebben al tuig en een menkar omdat mijn moeder heeft gemend. Het zou vast goed voor hem zijn, belast hij zijn rug ook niet! Dan heb ik straks écht een veelzijdig paard, denk niet dat veel mensen kunnen zeggen dat ze dressuren, springen, crossen en mennen met één paard :P
Laatst bijgewerkt door Rosalie123 op 19-12-09 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:10

:wave: Zo nieuwe topic ook weer gevonden!

@Mandy: Fijn dat het wel mooie dagen waren! Maar kan me voorstellen dat je vooral nog erg geleefd wordt. Goed dat je het morgen in ieder geval gaat proberen met Zetje als afleiding! Maar vooralsnog heel veel sterkte de komende periode!
@Rosalie: Leuke foto! En wat leuk dat hij het zo makkelijk oppakte!
@Epona: Veel plezier aan zee! Al zal het daar ook flink koud zijn!
@Kim: Je fietstocht klinkt spannend :D Hopelijk is iedereen heel gebleven!
@Sussie: Hier zijn de paarden ook zo fris met dit weer!
@Anthea: Balen dat je niet zo lekker hebt kunnen springen, maar wel goed dat je hebt door gezet!
@Snoekiej: Erg leuk om al die verschillende paardjes te doen! En fijn dat Vorstin lekker liep.
@LZ: Mooie opening zeg!!!

Ik ben vanmorgen op springwedstrijd geweest met Jipje. Meneer was echt megafris en had geen behoefte aan stappen :o Alles was versnelling 'hard' zo ongeveer en ik had er ook een hard hoofd in hoe ik het parcours door moest komen. Eenmaal in de ring ging het eigenlijk nog wel ok, alleen naar hindernis 1 drukte hij me flink door de hand waardoor ik een balk had. Daarna meneer even goed duidelijk gemaakt dat ik erop zat om ook nog wat te vertellen te hebben :o en de rest van het parcours eigenlijk heel fijn uit kunnen rijden. Kwam dus uiteindelijk toch met een lekker gevoel de ring uit. Daarna nog gewerkt en nu net pas thuis.
Hier is het ook mega koud, BRRR!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:43

@ Rowo: veel succes morgen!
@ Rosalie: Gaaf zeg! dat zou ik ook weleens met Bandido willen proberen, hij is bomproof, maar ik denk dat als ik er een slee achterhang we toch wel ineens heel hard gaan ;)
@ Epona : Je paard is niet de enige die dol is op sneeuw, Bandido heeft gisteren in de paddock ook zeker wel een kilo sneeuw gegeten, poedersneeuw is favoriet, maar ja Bandido eet ook sigartettenpeuken uit de bloembak naast de bak als hij de kans krijgt 8)7 , en hij gaat er ook echt doelbewust op af maar gelukkig kan ik meestal alles op tijd uit zijn bakkes trekken (het is hem al 3 keer gelukt om daadwerkelijk een hap te nemen :o )
@ Kim: leuk fietsavontuur, daarom haat ik fietsen :+ !
@ Anthea: jammer dat het niet zo ging als je wilde.
Snoekiej: Jij hebt er maar druk mee

Zo Bam heeft morgen officieel sneeuwvrij (:) , ik had een dressuurwedstrijd gepland staan, maar nadat we gisteren de parkeerplaats over geijsdanst zijn om met de trailer naar les te gaanen die weersvoorspellingen, heb ik toch maar afgezegd, vind het nieteens zo jammer eigenlijk :o allebei lekker vrij morgen en geen tenen eraf vriezen ;)

edit: typefouten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:11

:wave:

Rowo: Veel succes morgen! Ik denk dat het wel goed is, even wat afleiding :)
JN: Fijn dat je toch lekker hebt gesprongen
Rosalie: Wat een gave foto zeg! Zoiets lijkt me ook wel heel erg leuk met Yentil, alleen moet ik daar dan even de juiste dingen voor vinden :D
Evie: Is idd niet zo heel erg om niet te rijden, het is zooo koud :Y)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:17

En hier ook iemand die het nieuwe topic heeft gevonden, erg leuk. Goed gedaan LZ :))

En alvast de kerstwensen van Jetske :D En echte winterfoto's van Rosalie, erg leuk. Hier vriest het vooral, we hebben amper sneeuw. Zoals Vief al zei heeft het een graadje of 16 gevroren vannacht en was het vanochtend rond 10 uur nog -10 :oo

J_N; gelukkig uiteindelijk toch nog een redelijk gevoel!
Anthea; jammer zeg.. En van de grootte zou best kunnen, Fari heeft ook een hekel aan klein.
Corien; weer opgewarmd van de choco? Kan me voorstellen na 3 paarden..
Snoekiej; ondanks de kou klinkt het als een geslaagd ochtendje :)

Ik ga morgen denk ik maar eens weer wat aan de paarden doen. Bop laat ik nog maar even tot ik thuis weer wat kan en Fari mag dan even mee naar de manege. Gister zou ik wedstrijd hebben gehad maar toch maar afgemeld. Volgende week Marienheem springen is het eerst weer, we zullen zien..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:31

Goeieavond!!

WOOOOOOOOWWW -16 daar? Pfff... toch niet leuk meer := ....

Shanouk, klinkt als een leuk ochtendje :)
Mandy, succes op wedstrijd en nog hele veel sterkte :)
Rosalie, wat een geweldige foto :)) Moet ik maar eens proberen :P

Pfffff... Wolin had een stalmoed :oo , ongelooflijk, bokken, steigeren, bokken, steigeren, bokken, springen, steigeren.. en dit was nog maar op de terugweg van de paddock.. :oo Echt zo gek als een deur.. Ze kan er echt niet tegen, zo veel op stal :(:) , ze staat al op minimaal voer en ze komt er toch echt twee keer per dag uit.. Dus ik ben gaan longeren, maar ze vind het nooit zo leuk in de binnenlongeerbak, dus ik had gewoon halstertje om gelaten.. Gaat ze aan de kletter, galoppeert ze naar buiten, rechtsaf tussen de stallen, glibber de glibber.. ze stond stil, wijdbeens.. te snurken.. _-:( _-:( _-:( Maar naar binnen, hoofdstel omgedaan.. Wo even 3 rondjes uit haar dak laten gaan en toen weer terug, want de bodem is veel te zwaar, echt slecht :n .. Morgen maar kijken hoe de pezen zijn na al dat geglibber in volle galop :\ .. Verbaasde me dat ze nog gewoon rechtop stond eigenlijk, ze is zo vliegensvlug..

Wilde vanavond naar Avatar gaan met broertje, maar de remmen van mijn fiets vriezen gewoon vast waar je bij staat en ik had geen gevoel meer in mijn neus, tenen en vingers... Bovendien wil ik 'm graag in 3D zien en dat kan geloof ik niet bij ons in Leiden, dus we hebben 'm maar laten schieten..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:34

Mandy: Heel veel sterkte ermee. Juist nu die afleiding zoeken is goed. Hoe moeilijk het soms ook is.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:58

avond!

ook het nieuwe topic gevonden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:34

Leuke foto Rosalie, hoe heb je die slee gemaakt :D ?

@ Benthe, fijn dat je een fijn gevoel had.
@ Anthea, jammer dat ie de hoek niet echt waardeerde. Meno heeft dat ook hoor, dat hij in een 20x40m springring gewoon geen ritme kan krijgen.

Mijn beloofde foto
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:23

Gaaf Mistid!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:53

Gaaf Mistid!! :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:27

Gaaf hoor mistid!!
Rowo/mandy afleiding is juist goed, (ten minste bij mij hielp het erg goed) veel succes morgen! :)

Heeft hier vanavond nog wel gesneeuwt, dus me auto zat weer lekker onder :+
Zo ben weer warm, nu lekker in me bedje in :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:29

Ik ben net uit eten geweest met mijn moeder, haar nieuwe vriend en mijn broertje. Was wel gezellig. Heb alleen echt te veel gegeten :o Na de chocomelk was ik echt heel erg misselijk, ook van de drukte en de warmte binnen. Gelukkig is het nu weer weg :)

Fijn dat de alle herdenkingen zo mooi waren Rowo. Nu wordt het inderdaad het moeilijkst. Goed dat je afleiding zoekt :(:)
Netjes gereden hoor Benthe! Ondanks zijn frisheid!
Rare Wolin weer ;)
Leuuuuke foto Mirthe :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:43

Oeh Bah Shanouk.. ik heb dat ook wel eens ja := ...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:45

Ik had al niet echt honger, maar het eten was toch wel lekker. Maar veel :wow: Alleen het hoofdgerecht was meer dan genoeg geweest, maar we hadden van tevoren een menu genomen. Handig :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:45

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:47

Die is gaaf Mistid, echt apart! Wat een sneeuw bij jullie... hier ligt nog geen 0,5cm.
Wel is het erg koud, maar heb het buiten nog geen minuut koud gehad afgelopen dagen. Vind het wel lekker, ff frisse wind aan de kop.

Hier zijn de paarden overigens gewoon zo'n 8 uur per dag buiten geweest. Gewoon hooi in de wei en ze lopen hun rondjes wel. Rondjes rennen laten ze echt wel na het 1x geprobeerd te hebben.