[SGW] Wat zijn jouw (SGW)doelen voor 2010?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:45

Sempre schreef:
Dat ik in ieder geval 1 succesvolle cross uit rij! :D

ik ga hierin mee :+

Wat ik had gedacht is niet echt uitgekomen. Heb er wat te weinig wedstrijden voor gereden.
Paard heeft ook nog es 2 maand weinig gedaan vlak voor het zomerseizoen.

Dus voor volgend jaar wil ik het beter doen. Heb nu eindelijk een lesgeefster gevonden die me met alles wat kan helpen (dressuur, springen, cross, krachttraining, intervaltraining)
Dus we hopen met de goede voorbereiding dat we de OCC crossjes deftig kunnen uitrijden en wie weet ook wat hoger starten...

MarloesV89

Re: Wat zijn jouw (SGW)doelen voor 2010?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:06

Ik kom hier ook even binnenvallen. ;)

Mijn doelen voor 2010 zijn om in Chaam voor het eerst tussen de paarden te gaan starten met de pony in de klasse B. De planning is om als alles goed gaat weer wat vaker aan start te verschijnen in de sgw.
Ook wil ik B springen gaan starten met de pony. Ben al hard aan het trainen dus ik hoop dat het gaat lukken. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:43

Al ik nu zo kijk, zou ik idd ook wel L startgerechtigd willen worden in de sgw, en mischien nog een over stap kunnen maken.

Eerste de B door knallen :D

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:52

Ik had hier ook nog niet gereageerd, maar natuurlijk wel doelen voor 2010 :D

Ik hoop dat ik dan eens écht een blessurevrij jaar heb, tenminste mijn paard dan. Als dat zo is, moet het wel lukken om L te gaan springen en L2 dressuur te rijden. Daarnaast in het voorjaar nog een paar B crossen rijden en als dat goed gaat, misschien het najaar L crossen.

En ik hoop dat dit alles goed te combineren valt met school. Maar da's denk ik ook een kwestie van goed plannen.

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:16

Simmie schreef:
Jee sandy, dat is een behoorlijke blessure. Beterschap.
Alleen gaat dit topic over SGW doelstellingen voor 2010. ;)

dan is mijn doel voor 2010 ,dat ik weer zo goed als normaal kan lopen en paardrijden
dus ik ploeter voorlopig nog 4x per week op fysiotherapie

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:05

sandyQ schreef:
Simmie schreef:
Jee sandy, dat is een behoorlijke blessure. Beterschap.
Alleen gaat dit topic over SGW doelstellingen voor 2010. ;)

dan is mijn doel voor 2010 ,dat ik weer zo goed als normaal kan lopen en paardrijden
dus ik ploeter voorlopig nog 4x per week op fysiotherapie

SGW doelstellingen ;)

En MelanieB gaat naar Amerikaaaa (high school year volgen :j )

Overigens heb ik al mijn doelstellingen bijgesteld. Paardlief heeft ernstige mok, ik doe er veel aan, maar ik hoop dat dit in 2010 weg blijft (doe er zelf veel aan hoor).
En misschien, ik zeg heel erg misschien, komt er nog een nieuw paardje bij die we ook gaan 'klaarstomen' voor SGW :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:29

Ik was vergeten dat ik volgend jaar weer een projectje krijg om in te rijden. Natuurlijk hoop ik dat dat ook goed gaat en zonder ongelukken.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:04

Ik hoop op een fijn seizoen in de L met Uk. :)
Verder geen doelen, loopt toch altijd anders. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:09

Gaat vast super met jou en Uk en de L, jullie doen het echt super samen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:16

In eerste instantie de paarden allemaal heel en gezond houden. (En mezelf natuurlijk ook)
Met Jipje zou ik graag Z1 dressuur starten en gewoon lekker B blijven springen. Mocht hij in goede conditie zijn heel misschien nog een keer een crossje.
Voor Nika een nieuw huisje vinden en hetzelfde voor haar 3-jarige zoon.
Verder rij ik op dit moment nog een paardje voor iemand anders, deze misschien officieel gaan starten in de B- dressuur/springen/SGW.
En voor mezelf rustig aan op zoek naar een jong paardje.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:21

In 1e instantie gezondheid voor ons beiden. :)

Verder wil ik graag voor eind 2010 succesvol een B- cross gereden hebben. Heb nog nooit officieel een cross gestart, dus dat wil ik dit jaar graag gaan doen! :D
Verder met dressuur M1 met winst en eind dit jaar bijna richting L springen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:41

Mijn doel voor volgend jaar is om allemaal gezonde paarden op stal te hebben :+ (uit ervaring blijkt dat dit doel al haast onhaalbaar is, maar ik zou het wel een keer super fijn vinden!)

Myt:
Dressuur veel ringervaring opdoen in de Z1 als voorbereiding op de eventing wedstrijden.
Springen bevestigen in de M misschien een keertje Z
Eventing bevestigen in de 2* en hopelijk de grote sprong naar de 3* maken

Wak:
Dressuur indoor veel ervaring op laten doen en wanneer ze er klaar voor is naar de M1 (ze heeft net 3x L1 gelopen)
Springen bevestigen in de B daarna naar de L
Eventing bevestigen in de L en later M starten

Reus:
Dressuur klaar maken voor de Z1 en dat ook met succes starten
Springen beginnen in de L en daarna hopelijk M
Eventing bevestigen in de L en daarna M

Coco:
Hopelijk hersteld ze goed van haar blessure en kan ze toch og zadelmak worden gemaakt.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:21

Ik heb wel een aantal doelen voor 2010 ;)

Sofie:
M springen met WP-en.
L SGW met WP-en.
M2 dressuur met WP-en.

Jonge paard:
WP-en halen in de L1 dressuur.
B springen met WP-en.

:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:21

Erg lastig om doelen te stellen, maar toch een poging. Even vooropgesteld dat ze gezond blijven en blessure-vrij (net als mij zelf).

Zetje:
L springen, L2 dressuur, B sgw
Maar helemaal afhankelijk van hoe het loopt met veulen. Die moet eerst gezond ter wereld komen en BLIJVEN! Dat is doel 1 :D

Aventura:
Is nog niet eens zadelmak, maar in alle 3 de takken hoop ik haar voor het eind van het jaar (2010) uit te brengen. Moet lukken :j

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:27

Nou eens even kijken.

Dressuur hoop ik na de dip van dit moment toch stiekem wel wat meer te gaan starten deze winter. ALS dat gaat gebeuren wordt mijn doel B+5.
Springen gaan we lekker door (nu weer wat meer les) En af en toe wat L parcoursen springen in 2010. Na het crossseizoen "definitieve" overgang naar de L moet te doen zijn.
SGW: In het begin nog wat L crossen en dan hopelijk (nog even plannen wanneer) de M in! Hoop er iig 1 uit te kunnen rijden.

Ik ga in juni voor een maand sowieso naar Alice Naber, dus daar lekker technische dingen ed oefenen, zodat we klaargestoomd zijn (vooral ik O:)) voor de M.

Hoe ik daarna verder ga met rijden wordt erg puzzelen. Ik ga op kamers, of in Leeuwarden of in Breda. Hoe het dan verder moet met het paard weet ik nog niet. Crossen wordt dan misschien (op M niveau) wel wat teveel gevraagd als ik hem alleen nog in het weekend kan rijden. Maar dat zien we dan wel weer!

En natuurlijk alles gezond houden, en weer plezier krijgen houden in het rijden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:18

Dat ziet er weer uit als een hoop mooie doelen!

Helaas zijn er voor mij niet zoveel doelen te stellen volgend jaar. Startkaart is afgezegd in ieder geval. Ik ga er nu maar van uit dat ik pas weer ga starten nadat ik afgestudeerd ben (over 3 jaar).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 07:49

Jeetje dat is lang zeg floor!!
Maar goed studie is ook belangrijk.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:55

Lielle schreef:
Simmie schreef:
Kort maar krachtig: ik stel geen doelen.
....................................... Het loopt 9 van de 10 keer toch altijd anders.
Ik hoop gewoon dat ik lekker kan blijven rijden!

idem hier. Ik hoop met een stel fijne paarden te kunnen starten volgend jaar en meer plannen maak ik niet.

En ik voeg me ook bij dit cluppie.... :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:11

Door schade en schande wijs geworden.... stel ik wat minder hoge doelen dan voorheen.
-paard gezond houden.
-meer genieten op wedstrijd en blijven rijden.
-dressuur scores opkrikken van nét winst naar zekere winst.
-de nodige B parcoursjes springen
-B SGW starten. (eindelijk)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:24

mijn doel word om volgend jaar wat crosstrainingen te gaan rijden en dan mijn eerste oefencross ooit te gaan rijden :P of het met paard of pony word is nog een vraag :D

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 05:54

pol013 schreef:
Door schade en schande wijs geworden.... stel ik wat minder hoge doelen dan voorheen.
-paard gezond houden.
-meer genieten op wedstrijd en blijven rijden.
-dressuur scores opkrikken van nét winst naar zekere winst.
-de nodige B parcoursjes springen
-B SGW starten. (eindelijk)

Heel goed dat je 1e doel is om je paard heel (gezond) te houden. Dit zouden meer mensen als 1e doel mogen hebben. Alles hangt af van je managment / veterinaire begleiding als die niet goed is kun je alle doelen heel snel bijstellen.

Onze doelen

1) Perfect paarden / stal managment. Preventief veterinair bezoek. Paarden selectief inzetten, niet te veel wedstrijden en voldoende rust tussen wedstrijden.
2) CIC*** Saumur met 1e paard
3) overstap van CIC* naar CIC** met 2e paard

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:49

De doelen zijn simpel maar voor ons al heel wat :D!

- Dressuur B+1
- Springen B+5
- Cross B gestart

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:51

Mijn doelen voor 2010:

Als 1e alles en iedereen gezond blijven.
Als 2e in mei een gezond kind op de wereld zetten
en hopelijk kan ik daarna weer lekker fanatiek sgw wedstrijden gaan rijden met mijn 5 jarige Royal Bravour. Hoop ik aan het einde van het seizoen L dressuur B/L springen en L SGW.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:15

Mijn enige doel voor 2010: gewoon weer SGW kunnen starten zonder blessures van mezelf :o Paard heeft gewoon geen kans om geblesseerd te raken omdat ik hem altijd voor ben :+

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 08:51

Doelen stellen vind ik wat eng aangezien het meestal anders loopt dan gehoopt(afgelopen vier jaar maar één 'heel' cross seizoen kunnen rijden). Maar toch iets waar we aan werken. Voorop staat gezond en blessure vrij voor zowel de paarden als mijzelf(en omgeving ;) ).

Mindira: Proberen weer helemaal te laten herstellen en dan misschien in het eind van het jaar nog een paar crossen rijden. De doelen ten aanzien van klasses zijn gehaald en zou het fijn vinden om nog even te genieten met haar.

Zissi: Jaja sinds 6 dagen nieuw op stal(en onbekend op bokt). Lekker mee beginnen en zien waar het schip strand. Ze is nog erg gevoelig en moet de meeste dingen nog leren. Maar ze is 5 en als ze het goed oppakt volgend jaar toch wat crossen doen voor de ervaring. :o