[SGW] SGW Barchem - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Barchem - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:14

Idd, volgend jaar gaan we vol goede moed verder. Ik weet dat Sims het kan.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:24

mijn verslagje voor de B HC.

Vanochtend al vroeg gedressuurd. Ging niet zo lekker, maar toch 192 punten.
Springen ging heel fijn, foutloos!
Daarna de cross in en voorzag geen problemen, die zijn er ook niet geweest! Uk pakte super
aan, maar kan echt wel merken dat dit een stapje lager was, dan we gewend waren. Hij ging
gewoon als een speer en heel simpel. Dus foutloos en net een paar sec buiten de tijd.

Daarna het L en M gelopen. L zag er super uit en vind het dan ook heel erg jammer dat ik hem niet heb kunnen rijden.
Voor mijn gevoel was dit redelijk vergelijkbaar met Hattem. M stond echt dik! en hoop dat ik volgend jaar het M mee kan rijden!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:47

Zo, ik lees goede verslagen vandaag :)

Tientjeh, een keer een niveau lager is voor het paard ook wel fijn. Daar krijgen ze veel vertrouwen van. Goed gedaan!

Marloes, hihi met twee weigeringen derde worden, zul je niet zo vaak meemaken inderdaad. Gefeliciteerd :D

Simmie, Inderdaad, gewoon doorgaan. Jullie kunnen het!

Voor de overige prijswinnaars: gefeliciteerd!!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:14

Super iedereen die fijn heeft gereden en prijswinnaars gefeliciteerd!
Melanie en iedereen met wat mindere uitslagen :(:)

Mijn dressuur ging niet zo als normaal maar ook niet heel slecht, 185 punten.
Springen ging wel fijn, foutloos rondje.

En de cross was helaas na hindernis 3 al voorbij voor ons, cyrano had een bloedneus.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:32

Ik heb ook wat wisselende gevoelens over afgelopen weekend. Gister ging m'n grote eigenlijk best goed, ik heb haar net een maandje en ze liep hier toch mooi met twee stops rond in de L (sommige dingen snapt ze gewoon nog niet) Vandaag m'n kleintje mee voor een rondje B HC, ze is een poosje ziek geweest en dus even geen wedstrijden gehad, nou dat was te merken :o ze was echt hyper. Hierdoor slechte dressuur en een fout met springen. In de cross liet ze even merken dat ze niet voor niks een vosmerrie is en was echt verschrikkelijk eigenwijs :( Echt heel jammer want ik heb toch best hoge verwachtingen van dit paard. In de winter maar goed trainen zodat ze volgend jaar wel helemaal goed zijn!
Ik heb trouwens wel twee supergafe foto's gescoord :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:54

Renske, het was inderdaad lekker om een keer een cross te rijden zonder ´druk op de ketel´. Gewoon heel simpel en relaxt.

Dorien, mijn ouders hadden het erover dat je inderdaad een heel eigenwijs paard had! haha. nou ja, hier heeft ze ook weer van geleerd!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:57

Iedereen met goede resultaten +:)+ En degene met mindere gevoelens :(:)

Hierbij ook mijn verslagje:

Dressuur ging goed, inrijden wel net wat beter maar over de proef was ik erg tevreden! Dit resulteerde in 188 punten waar ik ook erg blij mee was. Daarna even cross gelopen, erg leuke maar technische rit. Hierna ook het springparcours gelopen en ook hierin zaten redelijk wat bochten etc. maar dit vond ik opzich wel fijn! Toen het springen, ze voelde fijn aan en springparcours was foutloos. Toen langs de da hartslag 54, dus weer lekker laag ;) Begin van de cross, ze reageerde lekker op het been en begon in een flinke galop aan de cross. Hindernis 1 t/m 4 gingen goed, hierna schrok ze helaas van het vallende water naast hindernis 5, dus hierop helaas een weigering.. Hierna heb ik het alternatief gepakt wat ze goed nam en verder hebben we de cross goed uitgereden. Wel 45 seconden tijdsoverschrijding.. Hartslag na de cross was 56, ook weer lekker laag dus! :D Al met al was ik er tevreden over deze laatste cross van het jaar en het was een super afsluiter voor ons! :)
Een paar foto's van onze cross zijn te vinden in het volgende topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=183&t=1194093

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:13

Welke fotograven waren er? Ik weet evenementenfoto. Maar wie zat er in de tent. Er waren behoorlijk wat fotograven in het parcours...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:38

In de tent is MDH photodesign, maar die plaatsen nooit foto's op internet :n

Ik baalde wel dat er geen stand van Evenementenfoto was. Ik heb nog een tegoedbon voor 1 foto en wilde graag die van Diepenheim bestellen. Maar ja via internet heb je natuurlijk niets aan die bon :(

@ caroline: gefeliciteerd trouwens, top gereden!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:51

@ rowo.. kun je dan niet bellen.. misschien kun je het wel regelen dat je de tegoed bon kunt gebruiken..

iedereen met prijzen gefeliciteerd..
iedereen met mindere uitslagen.. op na volgend jaar :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:52

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:53

xxitsmexx schreef:
@ rowo.. kun je dan niet bellen.. misschien kun je het wel regelen dat je de tegoed bon kunt gebruiken..

Vandaag was ik vergeten het nummer te noteren, anders was ik vandaag naar ze toe gegaan. Maar probleem is; hoe bewijs ik dat ik zo'n bon heb. Naja we zien wel ff.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:20

Ik heb nu geen tijd om alle verslagen, want ik moet nog leren helaas ;(

Wel even snel mijn eigen verslagje:

Met dressuur 182 punten, springen foutloos. En met de cross iets twijfelachter dan in Princenhage, wel foutloos, maar met heel veel tijdfouten.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:21

MDH plaatst soms foto's. Zit bij mij in de buurt. Had 1 leuke veldfoto van mij maar zo'n foto heb ik al van Gorssel. Rest foto was type duikboot :+ . knipmoment meer richting landing dan boven de sprong. Hoop dat iemand anders dat nog heeft. 06 nr van evenementenfoto staat in het andere topic van Barchem

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:57

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:00

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:12

Die 3e ken ik, maar ik kan m niet groter krijgen?
Ook niet met klikken ofzo..

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:28

Zit net naar de uitslagen te kijken en ben gewoon 5de geworden 8)7
Zat in de prijzen _O- en dat met een weigering

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:48

Ik zal ook eens een verslagje typen van vandaag.

Dressuur viel niet tegen, kan de spanning van Velvet steeds beter laten afvloeien. :)
Had 176 punten, dat vond ik dan wel weer iets laag uitvallen, maar goed, is ook maar net wat de jury wil zien en ik ben vooral blij dat er wel gewoon echt vooruitgang zit in de dressuur. :)

Voor het springen was Velv erg vrolijk, toen ze eenmaal mocht springen in de ring was het goed en ze sprong dan ook foutloos rond (weliswaar wat enthousiast, maar ach ;-))

Toen langs de DA geweest en daarna richting cross. Ze ging eigenlijk heel fijn van start, was dan ook zo over hindernis 1 en 2 heen. Vlak voor hindernis 3 op het bospad liepen allemaal mensen met honden, dus maar even snel geroepen want ze hoorden/zagen me niet aankomen, waren gelukkig net op tijd van 't pad af en Velvet liet zich niet van de wijs brengen en sprong keurig door.
Toen op het zand over die weg reed er een quad van de organisatie voor me midden op het pad, dus moest weer roepen := (die gingen overigens meteen toen ze me hoorden zo snel mogelijk aan de kant +:)+, zat blijkbaar nogal dicht op m'n voorganger, toen al..)
De heuvel deed ze keurig en ook hindernis 5 met het water deed ze heel simpel. Toen bij hindernis 6 zat ik ineens heel dicht op m'n voorganger, zij had een weigering maar reed nog wel net voor mij aan. Naja, toen zat ik dus héél dicht achter haar en besloot maar ff snel in te halen omdat ik niet heel dicht achter haar wilde zitten (mag ook nog eens niet) en dan zou ik enorm moeten inhouden terwijl zij mij voor moest laten gaan.. Kwam dus niet helemaal mooi voor 7AB maar fanatiek als Velvet was snapte die precies wat de bedoeling was en ging ze keurig door. De bocht naar hindernis 8 ging niet zo fijn, Velvet was enorm sterk vanaf het moment dat ze zo dicht bij dat andere paard zat.. De hindernis zelf ging dan wel weer prima. Toen richting eerste waterbak, 9 sprong ze braaf maar ze schrok heel erg van het water en vloog naar links in de landing (paar mensen keken me beetje benauwd aan die daar links stonden), had toen alleen de pech dat de combinatie die ik had ingehaald wel meteen rechtdoor door het water ging en ik dus weer vlák achter haar zat. Naja, na hindernis 10 nam zij een hele ruime bocht richting 11 en ben ik gewoon rechtdoor gegaan om een goede lijn te krijgen voor 11AB, wilde namelijk rechtdoor gaan en niet het alternatief nemen, daardoor kwam ik weer voor haar en daarna heb ik gelukkig geen last meer gehad van andere paarden.. 11AB sprong ze dan wel weer super fijn, keurig rechtdoor. Maar vanaf toen was ze helemaal enorm sterk, had soms echt ff heel weinig te zeggen :\. Bij de hindernis voor het water stond ze nog bijna stil maar met stemhulp ging ze toch braaf door, water sprong ze ook braaf in en de rest was ook geen probleem. (behalve dan dat ik minder controle had dan ik wilde hebben)
Uiteindelijk foutloos gefinisht, met wel wat tijdsoverschreiding, maarja dat had iedereen immers..

En toen ik bij de uitslagen ging kijken bleek ik ineens 1e te staan *\o/*
Dus dat was opzich wel een super afsluiter van het seizoen!

Baal er wel nog steeds van dat Velvet zo enorm sterk werd in de cross. Denk dat het toch door dat inhalen/ingehaald worden/inhalen met dat andere paard is gekomen, maarja ook dan moet ze in principe nog gewoon luisteren. Komende tijd maar even extra goed op controle trainen en volgend jaar nog een paar keer B en dan kan ze wel naar het L :).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:34

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:41

Wauw Sim, wát een gave foto zeg!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:44

Thanks! Vind 'm zelf ook heel mooi. Alles klopt, kleuren, hindernis, achtergrond, precies op het juiste moment genomen! Echt gaaf.

[SGW-ITP] Sims in Barchem

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:15

Ik lees wisselende resultaten :)

Voor degene bij wie het goed ging: Dat zal een heerlijke afsluiter zijn :D
Voor degene bi wie het minder ging: Volgend jaar weer de draad oppakken en weer knallen!! :j

Wat leuk dat iedereen de cross zo mooi vind!! :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:15

Gaaf Simmie.
De foto had misschien wel iets meer van voren genomen mogen worden. Ik denk dat ik dat iets mooier had gevonden.
Wat leuk dat je naam bij de foto staat. Leuk dat ze daar zo'n moeite voor doen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:17

Daar heb ik dan weer te weinig verstand van Leliaardje. Maakt niet uit. Ik vind 'm zo ook ontzettend gaaf!