[SGW] air jacket

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: air jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:53

als je rustig afstapt, gaat dat ding niet af; met een sprong wsl wel.

welkom verwdrgr, leuk je op bokt te zien :j

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:06

Simmie schreef:
verwdrgr schreef:
De gasflessen hoef je alleen te vervangen na een val. Of als je vergeet om hem los te maken van je zadel als je van je paard afspringt.

Ik las op de site van het air jacket dat als je vergeet het vest los te klippen bij het afstijgen dat het vest zich juist niet opblaast. Er is echt een bepaalde valkracht nodig om het vest op te laten blazen. Dus dat scheelt weer.

Het Airjacket is bevestigd aan het zadel met een clip. Als je los van het zadel komt wordt je airjacket geactiveerd en dus opgeblazen. Als je door de finish komt moet je dus eerst je airjacket losmaken van je zadel voordat je van je paard springt. Ik ken een ruiter die het vergeten was los te maken en van haar paard sprong en toen PFFFFFF ....Michelin vrouwtje. Devoucoux zadels heeft een speciale bevestiging gemaakt voor de airjacket. Er is geen valkracht nodig om het vest op te blazen het is net als bij een boot of jetski (pols is met koord bevestigd aan noodstop) als je eraf valt treed de dodemansknop in werking en stopt de boot, bij de airjacket wordt het vest geactiveerd als je van je zadel valt.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:58

Lielle schreef:

Denk het niet hoor.
Heb een demonstratie gezien laatst, hij gaat alleen af bij een klap laat maar zeggen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:22

ik ging even in op het bericht van Yolien.

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:28

Natalie1993 schreef:
Lielle schreef:

Denk het niet hoor.
Heb een demonstratie gezien laatst, hij gaat alleen af bij een klap laat maar zeggen.

Beste Nathalie,

Dit is niet juist wat je schrijft. De airjacket gaat af als de ruiter los komt van het zadel. Het bevestigingskoord van de airjacket die vast zit aan het zadel "triggert" het mechanisme en laat het vest opblazen. De val / klap heeft er niks mee te maken, alles gaat erom dat de airjacket te ver van het zadel raakt bij een val en dus in de lucht al wordt opgeblazen (bevestigingskoord raakt los). Als je land op de grond dan is het vest al lang en breed vol.

PointTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:18

Beste allemaal,
Ik zie dat er nogal wat vragen zijn over het Point-Two Airjacket. Als er mensen zijn die een demonstratie willen bijwonen of dit willen organiseren dan kunnen jullie die via de website kenbaar maken: http://www.point-two.nl
Het is echt het meest innovatieve en effectieve veiligheidsprodukt van de laatste jaren en het werkt echt!

Het Airjacket is pas in februari dit jaar in Engeland op de markt gebracht. Doordat het airjacket daar een paar keer echt goed gewerkt heeft (oa bij Oliver Townend, vier dagen voordat hij Badminton won) is het in korte tijd door alle topruiters daar geaccepteerd.
In Burghley en in Boekelo droeg al de helft van de deelnemers het airjacket... Mensen die Annemieke Wieken hebben zien crashen in Boekelo met het airjacket bevestigen dat het super werkt.
Het voorbeeld van Karim in Fontainebleau (paard kwam op de ruiter) is al eerder aangehaald en mag ook genoeg zeggen.

Ik heb dit jaar in de B in Vlietland een meisje compleet over de kop zien slaan dus ik denk dat er niet alleen op internationaal niveau behoefte is aan een dergelijk veiligheidsproduct.

Wij zijn pas sinds oktober bezig om het produkt in de markt te zetten en denken dat pas het volgend eventingseizoen er ook hier volop gebruik van zal worden gemaakt.

Het is erg leuk om te lezen dat er ook op Bokt al een hele levendige discussie over gaande is en wij volgen dit graag. Alle kritiek is welkom en wij moedigen dit ook aan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:21

PointTwo schreef:
Ik heb dit jaar in de B in Vlietland een meisje compleet over de kop zien slaan dus ik denk dat er niet alleen op internationaal niveau behoefte is aan een dergelijk veiligheidsproduct.

Dat was ik.
Gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:26

Sim, je word in ieder geval nog meisje genoemd! dat is nog eens goed voor je ego...!
@ pointTwo: ik geloof ook zeker dat ze enorm veilig zijn, maar de aanschafprijs voor een amateur ligt voor mijn gevoel te hoog. Het gaat in ieder geval ver boven mijn budget, omdat ik hem dan ook nog graag in crosskleuren zou willen hebben. Misschien is er inderdaad een mogelijkheid om een partij met meerderen te kopen en daar een leuke prijs voor te maken?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:26

He PointTwo, wat goed dat je hier even mee komt praten, veel dingen zijn nog onduidelijk voor sommige. Ikzelf ben op de demo bij Madeleine geweest in Boekelo, en daar is voor mij al heel veel duidelijk geworden, heel interessant.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:32

tientjeh schreef:
Sim, je word in ieder geval nog meisje genoemd! dat is nog eens goed voor je ego...!

:D Dat zeker! En aangezien ik dit weekend een respectable leeftijd ga bereiken......

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:19

Point Two, misschien een idee om tijdens indoor Wanroy een demonstratie te geven? Ik ben er dan ook met mijn stand en we zouden daar dan eventueel een tijdstip af kunnen spreken dat je je demonstratie geeft, dan kan ik dat ook kenbaar maken.

PointTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:26

Hoi Sim!
Alvast gefeliciteerd dan maar! :-)
Ik stond zelf bij de startbox klaar dus heb het van veraf gezien, het zag er veel te spectaculair uit. Blij te lezen dat je het er goed vanaf hebt gebracht!

Dan de prijs.
Over de prijs wil ik niet heel zielig doen maar het is nu eenmaal ook een kostbaar product. De inkoopprijs is ook erg hoog en als je bedenkt dat we nog moeten adverteren, stands huren, demo's verzorgen, etc...
Natuurlijk kunnen we wel wat doen als er mensen zijn die gezamenlijk willen inkopen maar verwacht geen spectaculaire kortingen want dan krijgen we ruzie met de verdelers in andere landen. Wij moesten zelfs de prijs al verhogen om discussies te voorkomen.

Is het anders voor mensen een idee om gespreid betalen aan te bieden? Hoor hier graag een reactie op.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:18

Een interessant topic, blijf graag op de hoogte.
Ik vind het een zeer interessant product, maar ook voor mij is het bedrag veel te hoog. Daar en tegen vind ik mijn eigen veiligheid erg belangrijk en wil daar dus wel wat geld voor opzij leggen. Alleen als student is een bedrag van 500 euro gewoon echt niet haalbaar. Voor mij is gespreid betalen nog niet echt een optie, want het grote bedrag blijft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:22

Ik deel de mening van Nadua. Als student is het gewoon een te hoog bedrag en ik ben allergisch voor gespreid betalen.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:43

verwdrgr schreef:
Beste Nathalie,
Dit is niet juist wat je schrijft. De airjacket gaat af als de ruiter los komt van het zadel. Het bevestigingskoord van de airjacket die vast zit aan het zadel "triggert" het mechanisme en laat het vest opblazen. De val / klap heeft er niks mee te maken, alles gaat erom dat de airjacket te ver van het zadel raakt bij een val en dus in de lucht al wordt opgeblazen (bevestigingskoord raakt los). Als je land op de grond dan is het vest al lang en breed vol.

Oja, dat is waar - excuses!
Maar het ging erom dat er geen ontploffingsgevaar was bij het afstappen :P.

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:42

Misschien een tip?

Kijk eens op www.hit-air.info, veel info en een goedkoper alternatief voor die dure point two.
Ik rijd zelf met een hit-air en ben echt super tevreden! Ook heb ik al twee keer "plezier" gehad van de stuitbescherming. Die heeft die dure niet en daar hoor je niets over.....
Ook was het vest iedere keer helemaal vol ver voordat ik op de grond plofte...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:41

Hierbovevn is al uitgelegd waarom de Hit-Air minder veilig is en voor de eventing geen goed alternatief.

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:51

Jammer maar die info klopt niet. Ik heb de importeur van Hit Air gesproken. De CE keuring van Hit Air is tenminste uitgevoerd bij TNO, daar hoor je de Point Two mensen niet over. Er wordt alleen gesproken over een CE op de stof........En dat slaat echt nergens op. De CE van Hit Air is de enige juiste die uitgevoerd is op het airbagsysteem. Kijk anders maar op hun site.
Ik vind dat je altijd eerlijk moet zijn en dat geld ook voor het gewicht. Mijn Hit Air weegt 1,5 kg......Point Two zegt dat hij 2,5 weegt? Misschien gevuld met Sint Nicolaascadeautjes...
Affijn ik ben t kwijt en wens iedereen succes. Ben i ieder geval dolgelukkig met mijn vest van Euro 350!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:17

De Hit Air is gedééltelijk goedgekeurd. Niet het hele vest als geheel is goedgekeurd, maar een aantal losse delen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:25

hopelijk worden ze een stuk goedkoper op den duur zodat ook wij (die niet zoveel geld hebben) ze aan kunnen schaffen,..
t kost allemaal nog niet wat,.. de crossbeschermers voor je paard alleen ook al, dan je gewone BP en dan evt dit nog,..

veiligheid gaat boven alles, tuurlijk,..
maar je moet er wel geld voor hebben...

ik las trouwens gisteravond bij de Hollandsche Manege dat je ze kon huren! 7.50 per uur, dat lijkt me wel wat! alhoewel je hem wel een dag nodig hebt bij eventing :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:44

als ze ze nou eens gaan verhuren op wedstrijden :D?

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:29

Hi Peanutbutter,

Blijkbaar valt het met de veiligheid en betrouwbaarheid van de point two erg tegen. Ze zijn alle vesten aan het terugroepen!!!! Dit staat echter alleen op de Engelse site......
Dit heb ik bij mijn Hit Air toch echt nog nooit gehoord terwijl deze door duizenden mensen gebruikt wordt wereldwijd. Waarschijnlijk toch een betere keuring van Hit Air door TNO Nederland......
Zie hieronder wat op de engels site staat bij Point Two:
ProAir – Voluntary Product Recall on all new faster 0.10 Trigger Systems
Dear Customer
Please Note –Voluntary Product Recall on all new faster 0.10 trigger systems.
Point Two have taken the decision to take precautionary steps and recall all ProAir Jackets that have the new faster 0.10 trigger system attached.
A problem with the manufacturing of the new faster inflating triggers has occurred and, unfortunately, one batch of triggers has not been made to the required standard or strength. In some instances the trigger has started TO CRACK.
We are unable to say which trigger is weaker than the required strength, so we have decided to recall all ProAir jackets that have been updated to the new faster 0.10 trigger system and any newly purchased ProAir jackets with the newer trigger system.
Your whole ProAir jacket will need to be sent back to Point Two to have the amendments made – Please remove your CO2 canister before sending.
Point Two will cover the costs of all postage & packaging.
Unfortunately this process will take around TWENTY working days from today’s date (23/11/09) to be completed.
Point Two feel this is the best course of action to take to ensure there are no faulty items left on the market.
Please accept our apologies for any inconvenience that this may cause
If you require any further assistance on this matter then please don’t hesitate to contact the Point Two office for more information.
Many thanks in advance for your understanding on this matter
Best regards
The Point Two Team

Niet echt een fijn gevoel na het betalen van en mega bedrag! En je bent het vest ook nog eens een maand kwijt?
Fijne service voor dat geld...
Maar goed. Weer een reden om blij te zijn met mijn Hit Air.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:21

Reactie hierboven is een beetje negatief.Vind het top van Air Jacket dat ze productie fout of wat het mag zijn onderkennen.Je kunt natuurlijk ook net doen of je neus bloed.
En een maand kwijt in deze tijd van het jaar is ook niet onoverkomenlijk.
Je hebt er wel weer werk mee maar ben blij dat ze de vesten terug roepen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:47

Daar ben ik het van harte mee eens Damour!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:25

Ik heb even het topic doorgelezen, en begin steeds meer te twijfelen tussen een BP of het PointTwo vest.
Ik heb nl. al eens mijn rug gebroken en wil dat liever niet nog een keer ;)
Is het ook echt zo stevig dat als er een paard op je valt je niet gelijk breekt??
En zijn er al bokkers die het in gebruik hebben?