[SGW] Cross Holten - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:43

Anders ik wel! Ik kende niemand, maar zeker bij 12, 13 en na 4?

Nishant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:50

Roxxiejj schreef:
Ik ben er ook een paar tegen gekomen. Zeker weten bij 12, 13 en 4 volgens mij ook nog..

Nummer 45 meld zich! :D

Van jou heb ik een foto bij hindernis 11 of 12.

Nishant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:51

_Sas_ schreef:
Nummer 35 was ik! Fjord die niet door de greppel wou :+

Van jou had ik er ook nog eentje:
Afbeelding

_Sas_

Re: Cross Holten - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:54

Thanks!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:05

Nogmaals. Lezen is vaak erg moeilijk.

Simmie schreef:
Moderatoropmerking:
Ik citeer uit de regels van SGW & Eventing:

Citaat:
Richtlijnen
6) De verslagentopics van de gereden wedstrijden blijven maximaal 2 weken ná de wedstrijddatum open om je verslag in neer te zetten. Daarna gaan ze op slot. De starttijden-topics gaan direct, na afloop van de wedstrijd op slot.
7) Het is niet toegestaan om, in welk topic dan ook, verzoeken tot het maken van foto's te doen. Als iemand aangeeft foto's te willen maken dan is melding daarvan in het voorbesprekingstopic toegestaan. Wil je graag dat die persoon foto's van je maakt, stuur de betreffende bokker dan even een pbtje. Dit om de topics overzichtelijk te houden en niet vol te laten stromen met berichten als "wil je van mij ook foto's maken?" Hetzelfde geldt voor vragen in de trant van "heb je toevallig van startnr. .. ook foto's gemaakt?" Stuur een pbtje aan degene die foto's heeft gemaakt! Verzoeken in de topics worden verwijderd!

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:17

jep voorgaande jaren heb ik meegereden met een zwarte welsh cob hengst. :D
Dit jaar was hij er ook maar reed zijn eigenaar hem zelf.

Volgendjaar hoop ik weer van de partij te zijn met mijn jonkie :9

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:20

chantycom schreef:
jep voorgaande jaren heb ik meegereden met een zwarte welsh cob hengst. :D
Dit jaar was hij er ook maar reed zijn eigenaar hem zelf.

Volgendjaar hoop ik weer van de partij te zijn met mijn jonkie :9

oh wacht eens.. was dat het paardje die zo gilde en met zijn benen sloeg als er een ander paard in de buurt kwam??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:20

Damn dus hij was er tóch??? Ik dacht dat er toevallig een paard met dezelfde naam was... Nou heb ik 'm niet gezien. Ik vind dat zo'n onwijs mooi beest.....

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:25

ik heb hem wel gezien(A)
voeig jaar had ik ook een hengstje mee.
toenw aren we eerste, dit jaar helaas geen prijs...
ik ben trouwens erg benieuwd naar de uitslagen hoeveelste ik dan ben geworden.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:27

hey sonja, sorry dat ik je geen gedag heb gezegd!
maar ik moest met spoed weg.. hebben met ons allen een hele fijn dag gehad, de paarden(en ik ook trouwens) waren munt gisteravond.
Ze hebben goed hun best gedaan, en de ruiters vonden het ook een geweldige dag!
bedankt namens ons allemaal!

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:29

Normaal gesproken doet hij dat niet hoor Jentel. :=

Maar ik weet niet hoe hij onder zijn eigenaar was op concour....
Ik had er tenminste nooit last van, hinnikte alleen als er een ander paard heel dicht in de buurt kwam maar verder niet. Anders zou ik nooit een hengst meenemen op een onderlinge wedstrijd. :D
Je moest hem wel goed aan het werk houden, anders gaat hij wel fratsen verzinnen.
Maar ik heb hem dit jaar dus niet gezien ;)

Dit is hem: (filmpje -de cross bij de eik die ik vorig jaar met hem reed)

http://www.youtube.com/watch?v=JEPsRvkcz6Y

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:31

Ach lieverd, vanaf halverwege de dag zie ik onze lieve heer voor een krentenbol aan op zo'n dag, dus ik heb het niet eens gemist...
Bij de jurypostenbriefing is het kwartje niet eens gevallen dat Chantal Chantal was :D terwijl ik WIST dat ze d'r was... Wij misten onze derde vrouw op het secretariaat en dat hebben we gevoeld. Gelukkig heeft Loekie ons tussen het rijden door steeds hartstikke fijn uit de brand geholpen, maar het is eigenlijk iets te druk geweest om leuk ook even met mensen bij te kletsen tussendoor, dat is er nu echt niet van gekomen.

Ik overweeg ook sterk om volgend jaar "alleen maar" als deelnemer aanwezig te zijn, want het is zó'n gave dag, dat wil ik een keertje helemaal meemaken :P Ik heb nu van de 6 jaar dat ik hier woon 5 jaar geholpen op het evenement, dus ik denk dat het tijd is dat ik mijn stukje van het stokje overdraag :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-09 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:31

edit: al weer 2 jaar geleden :+

haha sonja! ik dacht al dat je het niet door had! hihi
enja chantal = dus dé Chantal haha }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:34

Sorry... :o

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:39

chantycom schreef:
Normaal gesproken doet hij dat niet hoor Jentel. :=

Maar ik weet niet hoe hij onder zijn eigenaar was op concour....
Ik had er tenminste nooit last van, hinnikte alleen als er een ander paard heel dicht in de buurt kwam maar verder niet. Anders zou ik nooit een hengst meenemen op een onderlinge wedstrijd. :D
Je moest hem wel goed aan het werk houden, anders gaat hij wel fratsen verzinnen.
Maar ik heb hem dit jaar dus niet gezien ;)

Dit is hem: (filmpje -de cross bij de eik die ik vorig jaar met hem reed)

http://www.youtube.com/watch?v=JEPsRvkcz6Y

Ja dat is hem!
Wat een stoer ding zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:41

Zo lief en eigenwijs als Romy is, zo stoer is Commando :+:
D'r liepen sowieso weer zulke gave paarden bij dit jaar, van wat ik gezien heb. Is leuk om te zien hoor :P

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:44

Viel mij ook op! De helft had ik zo mee naar huis genomen dit jaar! :D

Ik zal tegen de eigenaar zeggen dat hij hem beter onder controle zal moeten houden, jentel! hihi

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:45

ahaha, dit jaar waren er met de prijsuitreiking al wel erg veel trailers weg zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:48

Klopt, we hadden dit jaar ook opvallend veel deelnemers die echt ver weg wonen. Omgeving Utrecht, Brabant, echt bizar :P Wel ontzettend gaaf hoor dat die mensen het er allemaal voor over hebben om zo ver te rijden!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:50

wat ik me nou erg afvraag, het is wel een beetje onbeschofte vraag maar waarom word het elk jaar duurder?
want ik weet nog de eerste keer dat ik meedeed hebben we iets van 12,50 betaald (3 jaar terug) en dit jaar was het alweer 20 euro..

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:56

Ja dat viel mij ook al op!
@misschien omdat ze een nieuwe stal aan heb bouwen zijn? en dus een beetje inkomsten moeten hebben?

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:09

haha Jolien! jij bent een doordenker zeg! :D

De nieuwe stal is btw wel prachtig zeg! Komen jouw paarden er straks ook in sonja?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:40

Komt door de regelgeving in de eventing sport, gok ik. Iedere SG wedstrijd moet gebruik maken van breekbomen en dat kost meer moeite en geld dan wat het normaal altijd is.

20 euro is nog een redelijk doorsnee bedrag. Als je nagaat dat 1 dressuurproef rijden bij een KNHS wedstrij 8 euro is, springen in de B/L ook 8 euro, dan hou je voor de cross weinig over!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:55

Mega leuke dag gehad! Dressuur ging voor mijn gevoel wel aardig, maar bleek vrij hoge punten te hebben (228). Springen 1 balkje en de cross was fantastisch gaaf!
Ben erg benieuwd naar de uitslagen. Komen die ook op internet?
Organisatie, bedankt en complimenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:25

louiisie schreef:
wat ik me nou erg afvraag, het is wel een beetje onbeschofte vraag maar waarom word het elk jaar duurder?
want ik weet nog de eerste keer dat ik meedeed hebben we iets van 12,50 betaald (3 jaar terug) en dit jaar was het alweer 20 euro..

Nee hoor, is geen onbeschofte vraag, mag je gerust stellen. Het brood bij de bakker wordt immers ook steeds duurder en die heeft daar ook een goed antwoord op; heeft met kostprijzen te maken.

Als je een evenement als dit organiseert, maak je kosten. En die moeten er uit kunnen. Het evenement is steeds groter, klantvriendelijker en beter geworden. Maar de regelgeving is ook veranderd. Er zitten dus veel meer manuren in de voorbereiding (denk aan uitzoeken en regelen van bv vergunningen, verzekeringen, ontheffingen etc), er moeten bv veiligheidsregels gevolgd worden waardoor je materialen aan moet passen (denk bv aan veiligheidslepels in je springparcours), er mogen alleen nog gecertificeerde jury's ingezet worden (daarmee borgen we de kwaliteit van je beoordelingen), en een groter aantal vrijwilligers betekent bv ook méér kopjes koffie en patatjes uitdelen, want anders zit er volgend jaar niemand meer als vrijwilliger bij de hindernissen...
Dus het antwoord is simpel: onze kosten zijn gestegen, en DUS zullen de inkomsten ook moeten stijgen. Want zoals onze paarden nooit overspannen zullen worden op De Eik, wordt onze stalhoudster nooit rijk. En we vinden het vreselijk leuk om te organiseren en jullie een zo leuk mogelijk weekeinde aan te bieden, maar... het is niet ZO leuk dat we dan uit pure vreugde de rest van het jaar een boterham minder gaan eten :D

Ik vind 20 euro voor zo'n leuke dag eerlijk gezegd helemaal nog niet zoveel, als ik zie wat er dan allemaal voor je geregeld wordt. Moet je eens een dagje naar de Efteling gaan met de groep waarmee je nu op wedstrijd komt :D
Nee ik denk dat de prijzen nog steeds ontzettend netjes zijn. En... om maar even een open deurtje in te trappen.... dat hebben we te danken aan een groep vrijwilligers die elk jaar weer ontzettend veel vrije tijd hierin steekt. (voorbeeldje? De crossbouwers hebben alle 3 een fulltime (of iets meer) baan, en zijn de laatste 5 zaterdagen voor de cross zonder vergoeding (in weer en wind) aan het werk... is omgerekend een FULLTIME werkweek die belangeloos erin gestopt wordt terwijl ze de hele week al gewerkt hebben, en die dag kunnen ze dus ook niets met vrouw/kinderen/paard of weet ik wat doen he... dus dan blijft alleen hun zondag nog over, en dan begint de normale werkweek al weer ;) ) Of nog een leuk voorbeeldje: "de organisatie" is afgelopen weekeinde van vrijdagochtend tot maandagavond in de weer geweest met de laatste voorbereidingen, de wedstrijddagen zelf, EN het afbouwen van de cross. We hebben allemaal de uren van een normale fulltime werkweek gedraaid afgelopen weekeinde... En inmiddels zit iedereen weer op kantoor of in de auto voor de rest van deze werkweek. Bijslapen doen we komend weekeinde wel weer.
ZO, die mocht best eens gezegd worden vind ik :j