[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 16:24

Noorwijdenes schreef:
Ik vond ook een mooie cross en voor mij/ons was het ook best een uitdaging (coffin hadden we eigenlijk nog nooit gedaan, maar dat ging super), dat bleek ook wel uit onze uitsluiting op het water :) Dus billy1: goed gedaan!! (wel jammer dat ik weer 2 puntjes kwijt ben haha)

In de B kun je geen verlies rijden. ;)

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:33

Ik ben ook weer thuis na een lange dag.
Dressuur ging wat rommelig voor mijn gevoel, wel 4e met 189 punten.
Springen ging super, foutloos
en de cross.. het was allemaal wat spannend na mijn val in Hattem.. Maar hij pakte alles super aan! Super fijn gereden, geen twijfels en binnen de tijd.

Gewacht op de uitslag maar dit ging niet helemaal lekker door een computer foutje.. Ben 1e of 2e geworden, ben naar huis gegaan, prijzen worden opgestuurd.

Lekker dagje, mooie afsluiting en een mooie cross!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:36

:wave: morgen lees ik verder bij en komt er een verslagje maar ik ben tevreden.

Ons schimmeltje heeft zaterdag haar debuut gemaakt in het B met Sjoerd, ze was echt superbraaf en had alleen een langsloper op de eerste van de coffin. Ojee ging vandaag ook heel lekker, dressuurproefje kon ik lekker blijven rijden, springparcoursje voelde heel simpel (alleen een domme balk van mij) en in de cross pakte ze weer echt aan, anders dan Ysselsteyn. Alleen het water blijft nog wat lastig, ze ging er braaf in maar ik had geen impuls meer over en dus een stop op de boom in het water. Tweede keer ging het wel goed, net als de andere lastige sprongen. Dik tevreden dus.

Dorien, nogmaals complimenten, wat een prachtige cross!
Sfranken, ik stond achter je moeder op het secretariaat zaterdag, daarom wist ik al dat je jarig was.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:15

Lielle, heb je schimmeltje gemist, moest thuis nog een stuk bestraten en nu we op tijd klaar waren had dat de prioriteit.
Fijn dat je zo lekker gereden hebt.

Corien en Noor, dan zijn jullie vast een van de weinige. Heb een hele tijd met Gert Boonzaaijer gesproken en die zegt ook dat mensen zuchtend de beugels korter maken als hij ze les geeft, maar de keer daarna komen ze gewoon weer met de beugels 3 gaten te lang de les in. Dat was ook echt iets waar alle juryleden het aldoor unaniem mee eens waren. Beugellengte.... Vond het wel grappig om te horen dat een 2* ruiter omschreven werd als een typisch dressuurmeisje. Ze werd door aan aantal niet herkend denk ik............

xxitsmexx

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:35

had 185 punten voor de dressuur..
springen ging heel goed meneer was wel super heet en had de turbo aan maar kon alles goed aanrijden overal super afstanden en foutloos :D
cross maakte hij al een mega sprong op h2 hij ging echt heel hoog. een weig op h5.. daar liepen kinderen rond te schreeuwen en paard was er met gedachten niet bij.. en een weig op h8 het dakje ook weer met kinderen mensen dan let hij gewoon niet op mij en de hindernis.. h10 zag ik het meest tegenop (na mijn val 2006 dat ik gevallen ben van een opsprong en onder het paard ben beland en daarna in zkh) maarja had zoiets van ik kijk naar boven en zien waar we eindigen.. en hop we waren boven :D verder ging alles super goed.. water ook super door..wel beetje kijkerig op de hindernis in het water met banden maar sprong het wel super :D
helaas dan geen puntjes erbij maar wel super gereden ..
op naar barchem

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:50

ik heb bij dit paard wat ik nu rijd, de beugels in de cross ook 2 gaten te lang, het paard wil de laatste tijd nog wel eens hoog op de rem gaan en rechtop komen en gelijk erachter aan bokken als iets in het bos eng is, wat in deze cross ook weer het geval was, en dan vind ik ''crossbeugels'' even niet fijn en veilig zitten, heb dan liever even een iets lange beugel, en zo gauw het goed gaat gaan mijn beugels weer korter!

soms zie ik ook mensen met echt lange beugels cross, dan heb je toch ook geen kont meer over aan het eind? :Y)

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:01

vandaag ben ik ook geweest naar Bathmen!

dressuur ging niet zo fijn, had 186 punten en stond op een gedeelde 6e plaats.
Springen foutloos echt heel fijn!
en cross ging echt heel goed! alleen 3 seconden buiten de tijd!
had een 2e plaats, en daar ben ik erg trots op! :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:04

Yes, gelukt!!! *\o/*
We zijn helemaal rondgekomen en we hebben ook nog een hoop hindernissen op L-hoogte gesprongen. (oja, voor degenen die het niet gevolgd hebben: we reden zonder zadel en hoofdstel)

Verslag per hindernis:
1 geen probleem :D
2 Op het laatste moment besloten toch de linker berkensprong te nemen, die stond op L-hoogte maar ging soepeltjes.
3 Bos uit, geen probleem. (ook L)
Op 4, de eerste van de schuine dubbelsprong hadden we een weigering, hij kwam een beetje teveel terug. Omgedraaid en opnieuw aangereden en toen ging hij prima over 4 en 5.
Bij de hooiberg, nummer 6 (L-hoogte), keek hij wel even op het zeil dat ervoor lag, maar ik kon zijn aandacht naar de hindernis brengen en die sprong hij goed.
Evenals 7, de boomstam gevolgd door een helling af.
Smalletje 8 en waaier 9 gingen goed. (volgens mij beide L-hoogte) Hier begon hij wel erg veel eigen initiatief te nemen (om door het bos te scheuren) dus heb ik hem even terug naar stap genomen. :Z
Toen 10 A en B, de dubbelsprong, ging erg lekker.
11, de coffin, vond ik erg gaaf. We hebben de hele coffin rechtdoor gesprongen! :))
De hindernis voor het water (L) ging gelukkig goed, ik dacht dat hij misschien wel wat te veel zou terugkomen door het water erachter maar dat viel mee.
Bij het water de insprong genomen, heel rustig aan laten zakken.
Nog twee hoge hindernissen te gaan. Nummer 14 het veld op vond ik wel erg spannend, en de laatste, maar ze gingen allebei prima! En gefinished! *D

Nu ik het zo aan het beschrijven ben besef ik me dat volgens mij alle hindernissen op L-hoogte stonden, behalve 7 want daar ging de L rechtdoor de trapjes op, en 10.

Otto werd wel sterk, want hij wist wel wat er ging gebeuren. (crossen!) Daarom heb ik hem tussendoor ook af en toe terug naar draf of zelfs stap genomen, om de controle te behouden. Ik kan hem wel op volle snelheid door die cross laten gaan, maar dat is geen rijden meer, vind ik.

Als er iemand foto’s of een filmpje heeft gemaakt zou ik het erg leuk vinden om ze te hebben.

Het was echt gaaf. Ik wil wéér!!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:06

Ik heb je gezien bij de hooiberg! echt enorm knap en we hebben dan ook flink geklapt voor je!

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:07

MARKdeGROOT schreef:
vandaag ben ik ook geweest naar Bathmen!

dressuur ging niet zo fijn, had 186 punten en stond op een gedeelde 6e plaats.
Springen foutloos echt heel fijn!
en cross ging echt heel goed! alleen 3 seconden buiten de tijd!
had een 2e plaats, en daar ben ik erg trots op! :D

Waren er al uitslagen bekend bij jou dan?
Ik ben nog steeds aan het wachten op de ' officiele' uitslagen...
De lijsten die eventjes opgehangen werden klopten niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:08

ik heb jou meerdere keren gezien Mark, ik stond nl naast jullie :D Ik dacht al dat jij het was ;)

super gedaan Motje!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:14

Wow, wat gaaf Motje! Knap joh.

Lielle, ik had je niet meer gezien, maar heerlijk dat je weer fijn had gereden :)

Violin liep ook een goede wedstrijd. In de dressuur 196 punten en erg tevreden. springen 2 balken, maar ook wel lekker gereden.
Cross ging weer toppie :) Foutloos en 17 sec. binnen de tijd.
Alles ging eigenlijk als een speer.
Daarna nog even met Sunny getraind wat ook lekker ging, dus ik heb weer een leuke dag gehad :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:16

Renske, ik heb je bij het water langs zien komen! Dat zag er superstrak uit en je kreeg een mooi applaus. Sfeer was enorm gezellig bij het water!

Ik ga er van de week ook eventjes wat dingetjes oefenen. Ook samen met zusje even het water.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:17

Ik had je al persoonlijk gesproken Marieke, maar nogmaals heel knap gedaan. Enorm respect voor jullie saampies!

Mark gefeliciteerd.
Chantal ik zag jou bij de waterbak. Ook gefeliciteerd!
Bvw fijn dat Wiso zo lekker aanpakte bij de start en wat een overwinning bij het water! Echt fijn voor je! De waterbak van Bathmen is niet 1 van de makkelijkste!

Ik heb trouwens veel bokkers/bekenden zien rijden vandaag. Erg leuk!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:18

Sim, ik heb je vandaag volgens mij helemaal niet gezien!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:18

Ik jou ook niet en ik heb er toch wel een beetje op gelet.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:19

haha ik ook al! heb wel gehoord dat mijn grote bontranden op de benen wel opvielen. En mijn blauwe truitje met bruin/blauwe bodywarmer. Liep samen met een jongen van de ponyclub.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:21

Ik had een knalrood fleecvest aan met daarover een zwarte fleece bodywarmer. Mijn man (ook niet echt over het hoofd te zien) liep er ook bij.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:22

heb ik je dan toch zien lopen. Liepen jullie de cross terug, vanaf hindernis 3 richting start?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:23

Ja, toen de L paarden afgelopen was ben ik richting start gelopen omdat Marieke in principe tussen het L-paarden en de start van de M-ponys zou rijden. Ik wilde haar nog even succes wensen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:24

Dan liepen wij net tussen 2 en 3 toen ik je tegenkwam. Was net voordat de M pony´s begon. Dus dat zou dan heel goed kunnen. Kan me herrinneren dat ik wat roods tegenkwam, maar ben ik je dan zo makkelijk voorbij gelopen? dat is gek...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:26

Liep je dan met 2? jongens/mannen en had je een bril op? Want dan heb je ik je toch nog aangekeken en ik dacht al "hee, iets bekends".

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:27

nee ik liep samen met 1 jongen, had geen bril op. Mijn haar op zolder ( opgestoken). Knalblauwe trui met bodywarmer en grote bontjes over mijn bruine laarzen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:30

Dan heb ik je echt niet gezien.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:32

Bedankt tientjeh, het was leuk dat het publiek zo enthousiast was!

@ renskek: fijn dat je goed gecrosst hebt!

Ik heb jou niet gezien Lielle. :+ Waar stond je?

Ik vond ook dat je er wel heel netjes uitzag Simmie, bijna niet herkenbaar in je gewone-mensen-kleren, haha. Maar ik zag je meteen al toen ik het terrein op kwam rijden.