[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:22

sas1965: van jou heb ik dus nog wel foto's in de waterbak :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:33

Citaat:
hihi, dat was ik :+
werd er overigens niet ingestuurd hoor, heb er zelf toestemming voor gevraagd omdat sunny dus 0,0 wedstrijdervaring heeft en dan alvast aan lopen op gras kan wennen ;) vond t zo sneu voor je, mooi dat je toch nog over 1 kwam door mij O:)

Moet wel even vermelden dat mijn pony jouw paard niet heeftgebeten, je liep ontzettend kort voor mij langs (ik zie met spanning ook niet alles hoor, dus no offence ;) :+ ) en je paard haalde meteen vol uit naar mijn pony := ehbo was er ook toen meteen bij, hij heeft me lekker te grazen genomen net boven mijn knie dus was ff erg pijnlijk! mijn stalgenoot was idd flink over de zeik omdat jij 'gewoon' doorliep - die leven gewoon erg mee zullen we maar denken ;) Mijn moeder en stalgenootjes hebben sunny ff door die keuring heengeloodst, dat lukte me dus niet meer :+ Na ff flink oprekken (AAAAAAUUWWWW _O- ) ben ik er snel opgeklommen en heb ik heel koppig ook de cross superfijn gereden! Sunny heeft ervan genoten, ben allang blij dat je paard mij raakte en niet mijn pony :D

knie is een beetje instabiel nu, mja.. wat wil je met zo'n bult en wat schrammen erop :=

mijn 'paard' (D/E ponytje _O- ) stopte idd op 6 omdat ik met mijn rechterbeen niet meer het zadel kon vasthouden (dat deed teveel pijn :+ ) ze kwam er zo schuin op dat ik dr op de rem getrokken heb - anders was ik dus gelanceerd! :')

ach.. kon het wel hebben.. we waren ook gruwelijk laat omdat we sochtends met trailerpech stonden en minder dan een uur voordat ik moest starten pas in princenhage aankwamen _O- kan allemaal wel erbij toch :') ?

Ik heb geen idee wat er gebeurde, kan met mijn lengte niet over mijn paard kijken :o dierenarts zei tegen mij dat jouw paard naar de mijne beet maar ik zou het niet weten. In ieder geval erg bedankt voor je hulp in het parcours en hoop dat je been snel over is, weet hoe een pijn het kan doen en ben ook erg blij dat je geen stift in je been hebt gekregen.
Namens mijn paard nogmaals sorry!
Wel lekker waardeloos dat mijn paard dan precies naar jouw moet slaan! Afijn zal voortaan proberen op te letten dat ik niet andere de pas afsnij.
Hoop dat je ondanks de pijn wel een lekkere cross gereden heb maar volgens mij ging alles verder vrij probleemloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:34

Flutterby schreef:
sas1965: van jou heb ik dus nog wel foto's in de waterbak :+ ?

O, leuk, kan je die sturen?

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:37

ja hoor!

via de pb of via de e-mail?
het is niet veel, maar altijd leuker dan nix toch :D ?

heb echt een fijne cross gereden hoor, zal vanavond maar eens een verslagje gaan typen _O- :+

excuses aanvaard O:) (vond jouw paard stiekem best leuk nl ;) ik hou wel van praatjes)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:29

De meeste verhalen hier klinken wel positief! +:)+ Jammer voor de mensen waarbij het iets minder ging...
Ik kreeg net te horen dat ik uiteindelijk nog 9de geworden ben bij de oefencross... Vind ik best wel gaaf :D
Ook heeft iemand mij nog hele mooie foto's gestuurd van het springparcours, kzal ze zo ff posten :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:29

Wow, hoop positieve verhalen zeg!!
Heel fijn om te lezen dat het met mijn Nickje ook allemaal goed gegaan is en ik ben trots op de tijdsoverschrijding die je gereden hebt joh!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:30

Wat een wisselende verslagen :oo

Startnr 17 meldt zich :D
Vanmorgen vroeg in het donker begonnen met de cross lopen :oo Ook een leuke ervaring! Aankleding zag er echt super uit!
Met de dressuur was het onwijs koud! Ik voelde mijn vingers en tenen niet meer, maar ondanks dat heb ik nog nooit zo genoten van een dressuurproef. :+: Uiteindelijk 183 punten, viel wat tegen, maar gewoon super tevreden.
Foutloos gesprongen.
In de cross een weigering op de molenwiek, door afwachtend rijden van mij. En boven aan het water stond ze even stil en deed een pas achter waarts, maar liep als een volleerd paard het water in, wat ben ik mega trots :+:

Uiteindelijk een 5de plaats en een super gevoel!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:33

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:39

Ja idd Saskia. :D
Mooi dat je hem hebt kunnen uitrijden, maar ontzettend jammer van het gestaak weer :(:)

Leuke foto's Isjtar!

PB: hihi, jammer dat je wat verkeerde sprongen had genomen. Maar mooi om te weten dat ie het kan :P

Gefeliciteerd SplashIsLief :D !

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:23

Sas wel fijn dat je idg wel de cross in mocht!!! en uit gereden hebt!! wel jammer van star dat ze niet mee wou werken!

Hoe ging jurgen?

Pb je zij het al, ach ja tis meer de ervaring dan dat je voor prijzen rijd denk iik?

Splashislief gefeliciteerd :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:35

Ik ben er ook weer!
Vanochtend om half 4 de wekker, zo vroeg hadden we het nog niet gehad :=
Toen we om half 8 aankwamen begon het net licht te worden, dus gelijk de cross gelopen. Daarna dressuren, Vorstin was echt heel fris en wilde het liefst het hele losrijterrein over galopperen. Desondanks een redelijk net proefje, 194 punten. Toen heeel snel omzadelen, en gauw naar het springen. Ik had er nog maar 4 voor me, dus werd gelijk heel zenuwachtig. Vorstin had er weer zin in, wat een wappers zeg! In het parcours ging ze weer te hard, en hoorde ik een paar keer een tik tegen de hindernis. Gelukkig was alles blijven liggen (heb ik ook eens geluk), foutloos!
Daarna gauw even een paar keer over de losrijboom, en de cross in. Starten ging weer niet zoals ik wilde, wat deels kwam omdat ik perse in het starthok stil moest staan, ipv van achteren vanuit stap gelijk doorrijden. Gelukkig stond Annemiek & family er om me toe te schreeuwen, waardoor ik haar toch aan het lopen kreeg. Ze voelde best afwachtend, dus ik heb haar flink naar voren gereden. De hele cross heb ik haar alleen maar naar voren gereden, terug durfde ik niet omdat ze dan gauw stopt. De hindernissen waren niet het probleem, dat ging heel simpel. Op de molenwiek kreeg ik haar alleen niet terug, dus op het laatste moment toch nog maar die volte gereden, ipv rechtdoor zoals ik van plan was. Verder ging alles heel fijn. Voor het water stond ze even stil, maar ging er daarna in. Ik reed denk ik weer te afwachtend. Toen ik weer bij het hoofdterrein was kwam ze weer terug, dus weer naar voren gegast. En toen waren we foutloos :D De cross was voor mijn gevoel zo voorbij, maar dat bleek ook wel uit mijn tijd: 3.40 ipv 4.07! Ik had dus echt keihard gereden, en het moet er vreselijk uit hebben gezien. Voor mijn stijl heel terecht een 5. Ik bleek uiteindelijk nog 4e geworden te zijn, dus ik kreeg nog een envelop mee :D Het was voor mij een super afsluiting van het seizoen, en we weten wat ons te doen staat. Ik denk dat ik een horloge ga kopen, en me toch weer meer met het tempo ga bemoeien. De gulden middenweg tussen hard en foutloos, en op mijn tempo en stoppen is er nog niet, maar hopelijk vinden we hem!

Netjes hoor Isjtar!
Knap hoor Corella!
Netjes Marloes!
Super zeg Altos! Zeker voor zo'n onervaren beestje!
Netjes hoor Polo :) En gelijk heb je, voor de oefening kan je toch meepakken wat je leuk vind :)
Gefeliciteerd Jetske! Helemaal super zeg :D
Jammer dat je eraf lag Corien! Maar verder wel lekker :) Hij gaat het vast nog wel leren :)
Dat is balen Sfranken! Hij ging juist zo super toch? Misschien idd niet onverstandig om een stapje terug te gaan :j
Jammer Ingrid
Jammer dat het niet zo lekker ging Whitje. Wel super van het water!
Netjes hoor WhiteWoman!
Balen Hetismij! De molenwiek was ook best wel pittig in vergelijking met de rest!
Super hoor Evie! Netjes toch :D
Gaaf hoor Natalie!
Gefeliciteerd Jitske! Wat doet Velvet het netjes zeg!
Jammer dat hij weer zo staakte Sas, maar wel super dat je de cross hebt uit kunnen rijden!
Oei wat pijnlijk Dahana! Wens je dochter maar sterkte :(:)
Balen van je been Flutterby
Wat leuk dat je ook meedeed PB! Netjes hoor :D Ging het met je knie?
Gefeliciteerd Splashislief!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:45

Super Shanouk! Gefeliciteerd met je prijs :D !

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:12

ik ben ook terug van princenhage :D
uitgebreid verslag komt nog, maar ben zoooo blij en trots nu :):)
ik ben met mijn allereerste cross gewoon 3e geworden :oo :D

snoekiej: gefeliciteerd met je 4e plaats :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:13

Wat goed! Gefeliciteerd :D

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:27

ik ben vanmorgen heel vroeg uit bed gegaan om op tijd op wedstrijd terrein te zijn, zodat ik nog een keer de cross kon verkennen, want ik was echt hele stukken kwijt in mijn geheugen :+ dit was voor mij de eerste cross dus zeer spannend voor mij :P

na het verkennen van de cross compacta opgezadeld voor de dressuur..
mijn zus leest normaal altijd mijn proefje voor, maar die kon het niet vinden en kwam veel te laat aan.. (wat van mij kant dus een hoop spanning gaf) dus heb een heeeeele lieve mevrouw aan de kant gevonden die mijn proefje voor wilde lezen. ik ben deze mevrouw echt eeuwig dankbaar :))
dressuur proefje liep dus niet helemaal lekker door de spanning van mij kant waar ik toch stiekem wel last van had. ik had daarvoor 53 strafpunten. (194 punten)

daarna op het gemakje ander zadel opgelegd en op naar de springring :D (heb daar snoekiej nog gezien en ff gesproken ;) )
het springen ging wel lekker. kwam bij veel hindernissen mooi uit en kwam mooi foutloos rond. :D
bij de controle bleek alles goed en mocht dus op naar de cross :D :):)

wat een geweldig gevoel geeft dat zeg :oo :D
compacta keek echt nergens naar en zeilde overal overheen :+: zelfs de molenwiek, waar ik het toch niet helemaal op had. ik had alleen een kleine miscommunicatie in de waterbak :') paard wilde namelijk over de boom in het water springen van het L dus moet even goed bij sturen _O-
ik was binnen de 20 sec. marge over de finish dus had ook een foutloze cross :D :):) ik had 3min. nog iets..

hiermee heb ik dus een mooie 3e plaats gehaald in de klasse B voor de eerste keer :):)

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:33

Ik heb nog foto's gemaakt, Vandaag én gisteren, dus als je je startnummer stuurt in PB kan ik kijken of ik foto's heb!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:24

Goed joh allemaal :D!
Ik heb ook foto's gemaakt, zaterdag de hele dag door, met pauzes :').
Dus niet iedereen staat erop, maar wel een aantal.
PB even startnummer en uiterlijk daarvoor :).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:47

Bedankt :D
Eertjuh, gefeliciteerd! In welke ring zat jij?

En nog even speciaal voor mamabird:
Ik vond het helemaal top geregeld allemaal +:)+ De aankleding was ook heel leuk, met als hoogtepunt het stropaard :D

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:56

gefeliciteerd met de prijzen zeg :D

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:59

snoekiej: ik zat bij jou in de ring ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:05

Blond he O:)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:15

lees toch van vandaag allemaal positieve verslagen :D

*\o/*

@mamabird: allemaal zelf gemaakt :oo
dat is een werk geweest! vond vooral die halloween hindernis erg leuk, met die spinnetjes overal langs :))

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:19

dahana schreef:
Als trouwe meelezer van de verslagen, dan ook een reactie van mij:
@mamabird: bedank je man dan ook alsjeblieft voor de hulp aan mijn dochter Ilse. Zij reed in volle galop met haar knie tegen een boom aan, en helaas wint de boom altijd. De dokter dacht dat haar knieschijf gescheurd zou zijn, maar gelukkig op de foto niets te zien. Zwaar gekneusd, knie dik, blauw en kapot, maar vooral haar imago :D is het meest gekwetst.

Ze kon alleen maar huilen: "het ging zo goed, Washington (haar paard) ging zo goed, we moesten nog 3 hindernissen, ik wilde zo graag doorgaan, maar het ging niet meer ;( ;( !"

Het was dan ook wel pech, ze stond 2e na de dressuur (B-paarden, ring 4), had bij het springen een balkje op 4 en 2 tijdfouten, en de cross ging tot het ongeluk foutloos en super. Het gebeurde bij het bochtige stukje voor het water, het paard week iets meer uit dan ze gedacht had, waardoor zij in volle vaart tegen de boom knalde met haar knie. Ze probeerde nog door te gaan, hij ging ook braaf verder door het water en de verplichte doorgang, maar toen ging bij Ilse het lichtje uit. Ze kon niet meer staan in haar beugels, haar been deed het niet meer, dus ze moest wel stoppen. Ze had zwaar de balen, niet zozeer om die knie, die deed wel gruwelijk pijn, maar HET GING ZO GOED! Ze heeft het wel 100 keer herhaald, haar paard ging zo goed! :D
Ze was zeker foutloos en binnen de tijd rondgekomen, maar ja, volgende keer beter toch! Gelukkig viel het achteraf nog mee, het had veel erger kunnen zijn.
Dus eindigde ons dagje cross, wat voor ons altijd een feestje is, op de eerste hulp van het ziekenhuis. Hopelijk voor haar is het voor Barchem weer helemaal goed en kan ze dit cross seizoen goed afsluiten.

Nog even een complimentje voor Princenhage, ik vind het altijd gezellig om naar dit terrein toe te gaan. Het is er gezellig, ontspannen, goed verzorgd qua sanitair (niet onbelangrijk!) en je kunt als toeschouwer vrij veel van de cross zelf zien. Dat vind ik altijd leuk! Dus bedankt weer en tot volgend jaar!

Dank dank dank!! Ik zal doorgeven aan mijn man dat het gelukkig meevalt (is altijd fijn te horen). Wel erg sneu hoor!!

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:26

Lees een hoop goede resultaten! +:)+
Voor iedereen met een fijne rit gefeliciteerd!
Voor al diegene die een mindere rit hadden: volgende keer hopelijk beter!

@ snoekiej; wat fijn dat je nu weer fijn rond kon rijden ook al was het wat harder dan je eigenlijk zou willen. Volgens mij stonden jullie naast ons geparkeerd als ik jou profiel zo zie, was je nr 31?
@ eer: gefeliciteerd! Ik zei het toch ;) foto's stuur ik je nog!
@ dahana: wij zagen het gebeuren en riepen al gelijk heel hard auw! Er stond een jongen naast ons met zijn mobiel te filmen die waarschijnlijk bij jullie hoort, dus daar zal ik wel op te horen zijn. Sterkte ermee en hopelijk hersteld ze snel!
@ mamabird: wat moet dat een werk zijn geweest die stro poppen, maar het resultaat was er dan ook naar! Vond de cross heel mooi aangekleed!
@ raket in welke ring heeft u gejureerd?

Nu mijn verslagje van vandaag: Dressuur ging niet zo, toch 2e met 197 pt. Springen; vivre vond het volgens mij maar laag en had besloten dat dat wel op een hogere versnelling kon, wel foutloos. Cross: we hadden helaas weer wat opstart problemen dus op 1 en 2 een stop. En doordat ik niet goed op 6a aanreed ook daar nog een stop. Desondanks toch tevreden; ze draafde braaf gelijk de waterbak in en kon voor de eerste keer tijdens een cross recht over een pad heen galoperen zonder voor van alles en niets van links naar rechts te vliegen. Rijdt toch wel een stuk prettiger en is een stuk minder vermoeiend.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:29

Telt een verslag van de organisatie ook?

Wij hebben een super weekend gehad! Keihard gewerkt en dan zoveel enthousiaste mensen en vrijwilligers... Dat compenseert alle crisis situaties die we hebben moeten oplossen.
Op een paar discussies na, die gelukkig naar tevredenheid en volgens de regelementen zijn opgelost, is het het toch absoluut waard geweest. Het is als organisatie ook heel fijn om feedback te krijgen. Ook minder goede puntjes zijn welkom trouwens, dat nemen we mee in onze evaluatie volgende week.
Wij zijn helaas nog niet klaar: opruimen en evalueren, maar we beginnen morgen weer met goede moed!