[SGW] SGW Nijeberkoop - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:46

als je 180 punten in de B/L/M hebt, is dat 60%, dan mis je dus 40%
dat doe je x1,5 dus 40x1,5=60 strafpunten voor de dressuur en de rest zoals Hester vertelt :) er wel rekening mee houden dat 2 weigeringen op dezelfde hindernis geen 40 maar 60 strafpunten is ;)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:09

@ Margriet ... half braaf half stoute W :P

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:34

Gefeliciteerd Hilde en Kimdepim!!!

Ik heb een minder leuk verslag.
Bij het indraaien van mijn kalkoenen in de nieuwe kunststof ijzers, bleken deze niet te passen :( . Ze komen uit Duitsland vandaan, dus even nieuwe had ik niet. Toen toch maar geprobeerd zonder kalkoenen op het natte gras.
Na de dressuur stond ik toch nog eerste met 192 punten.
Springen reed ik natuurlijk toch wat voorzichtiger. Paard ging wel goed tot we bij hindernis 5 kwamen. Daar scheen de zon net op het glimmende plankje. Het was ook net een spiegel met zonlicht erop. Paard schrok ervan en weigerde op het laatste moment. Hij wilde er ook niet meer overheen dus ik kon weer gaan... -O-

Ik heb dus niet meer mogen crossen. Gelukiig hebben we het gecombineerd met een paar dagen rijden door het Drenths friese Wold, dus ik ben niet helemaal voor niks heen gegaan. Maar het was goed balen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:22

Ik vond het een geslaagde dag gister.
Iedereen gefeliciteerd met de goede uitslagen, voor degene die wat minder gingen: :(:)
Laatst bijgewerkt door Sim op 18-10-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Melding foto's verwijderd. Daar is een speciaal topic voor.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:26

Ah, dat is idd balen!

Ik heb crosstraining gedaan.. begon al goed, madam was behoorlijk knetter.. eerste sprongetje ging goed, daarna de iets hogere 1 proberen.. ik had verwacht dat ze niet zo springen (ze twijfelde en ging recht op een boompje af) maar ze sprong toch.. onder me vandaan. Dus aan de andere kant lag ik ernaast := Daarna weer opgestapt en toen gingen we er wel samen overheen :))
Rest ging super, alles gedaan dat we probeerden.. Helemaal leuk. Nog wel bijna in de waterbak gelegen (na een afsprong.. :x ) maar nét blijven zitten gelukkig _O-
Heb nu wel wat pijn, stuk gezicht is wat dik.. ze trapte nog na oid.. Boeiend.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:31

Kim, Mirthe, Hester en Hilde gefeliciteerd met jullie prijzen en kampioenschappen!!!!
Verder iedereen die lekker gereden heeft, een dikke pluim!
En wilde het even niet: volgende keer beter :(:)

Kon lekker uitslapen, we hoefden pas om 11.30 te dressuurrijden (maar ook pas erg laat crossen, 16.22...)
Dressuur ging bij ons niet echt fantastisch. Naast ons in de baan was een paard flink aan het protesteren en stuiteren. Dat vond Kees iets interessanter dan zn eigen dressuurproef, dus 179 pnt (nog gedeeld 5e)
Springen ging erg fijn en had mooi controle. Een mooi nul rondje.
Cross begon ook erg goed, ook al vond ik de eerste hindernis best wel ver van de start af staan.
Bosje ging ook erg leuk met die op-en afsprongen. Het volgende bosje iets minder, want daar liepen een aantal mensen lang in de weg en gingen pas laat aan de kant, en op het laatst vlak voor die oxer zag Kees die grote stapel met kuilpakken en de shovel van MM ;) , dit was natuurlijk allemaal erg interessant, waardoor we een dubbele stop kregen op die oxer. Gelukkig sprong ie de 3e keer wel en hebben we verder het crossparcours zonder fouten afgelegd. Ondanks die 2 stops heb ik toch wel qua rijden een goed gevoel over de cross. Heb de hele cross goed controle gehad en paard was fijn aan het been.
Ennnnuuh ik was stiekum de enige die blij was dat Matty haar paard niet helemaal fit was :P Matty, thanks voor je hulp!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:42

reeskees schreef:
Ennnnuuh ik was stiekum de enige die blij was dat Matty haar paard niet helemaal fit was :P Matty, thanks voor je hulp!
>;) ^) En bedankt, hè.

Graag gedaan, hoor! :D Ik ben gewoon onmisbaar. :P
Laatst bijgewerkt door Puera op 18-10-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:43

Ja dat vond diegene waar ik mee mee was ook wel heel fijn... al die mensen op de alternatieve route bij de waterbak. Ze schrok zich rot toen ze ineens al die mensen zag staan. Gelukkig stoven ze op tijd uit elkaar maar ik vind wel dat ze als ze een alternatieve route uitzetten dit wel aangegeven moet worden dat mensen daar niet moeten gaan staan. Dat is in Westerbork ook netjes afgezet.
Misschien een tip of idee voor volgend jaar.

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:56

@mistid ik snap nu wat er veranderd is in de uitslagen bij de L -CDE. Larissa stond na de eerste uitslag 4e en later 5e maar we hadden niet echt goed gekeken naar de tijden e.d. dacht dat doe ik later wel en toen was er inmiddels e.e.a. veranderd.

Even verslagje van mijn kids Zaterdag. Na veel wind op de afsluitdijk en omleiding bij Joure kwamen we rijkelijk laat aan. Snel stiften indraaien en zadelen en nog 2!!!! minuten om los te rijden voor de dressuur. Gelukkig is Pride een lieverd en liep haar proefje wel maar uiteraard was ze niet echt lekker warm gelopen 182 pnt viel nog alles mee. Snel cross lopen en weer erg kort in de tijd naar de springtuin waar ze nog snel even kon kijken wat het parcours was en waar nog even snel besloten werd dat ze eerder moest starten omdat er anders onnodig omhoog en omlaag moest worden gebouwd (ze stond als d pony op de lijst en is met 1.30 toch echt en c ik had daar over gemaild maar er veranderde niks op de lijst). Even snel een sprongetje inspringen en daarna een foutloos parcours rijden Wat een fijne pony is het toch!! Ook de cross ging super en foutloos, iets buiten de tijd terwijl ze vaak te vroeg binnenkomen maar Pride pakte echt super aan en met die 5e plaats voor dit kleintje toch een superfijne cross.
Robin ging met Mystery (op zijn verjaardag) zijn eerste L cross starten wat inhield dat hij ook zijn eerste L dressuurproefje moest starten. Dat valt niet mee met dat kleine hete beesie maar hij was met zijn 170 punten dik tevreden (weet iemand trouwens hoe veel punten je in de dressuur moet hebben om winstpunten te kunnen halen??)
Na het lopen van de cross (hij liep al wat te zeuren) bleek hij behoorlijk ziek en had hoge koorts niet echt lekker voor een kind met Diabetes dus snel aan de paracetamol en jas uit om te proberen af te koelen. Na een tijdje besloot hij dat hij toch graag wilde proberen te starten. Dus zadel op en naar de springring. Voor het springen bleek een ijzer los dus alvast de hoefsmid gewaarschuwd dat er na het parcours ff snel een ijzer moest worden vastgezet. Helaas viel de eerste balk in het parcours maar verder bleef alles netjes liggen, het zullen de zenuwen zijn geweest. Snel naar de vc en hoefsmid (wat was die man supersnel) en nog op tijd bij de start!!
En... zoals we mystery kennen een foutloze cross en 20 sec. ONDER de ideale tijd!!
Helaas was Robin daarna zo ziek dat we echt naar huis toe moesten. Hij was de enige in zijn klasse (L cat. A) dat we echt voor de prijsuitrijking naar huis toe moesten. Ik weet niet of ze hem apart hebben gerekend (zo stond hij wel in de uitslag) maar we konden zeker niet eerder een prijsuitr. verwachten/krijgen dus we hopen dat iemand die we dat gevraagd hadden dat evt. mee heeft kunnen nemen.
Vandaag terwijl hij ziek op de bank ligt zijn verjaardag vieren. Gelukkig zijn cadeautjes ook als je ziek bent altijd leuk!!

Wij hebben ondanks alles een hele fijne dag gehad en zijn super tevreden en blij met onze kanjerpony's.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:24

Ja was een beetje rare dag,

Met de dressuur was hij behoorlijk gespannen zelfs al met inrijden, heeft waarschijnlijk geweten waar hij was... constant tegen de hand ook mega slechte punten 168 was lichtelijk ook verwacht. Mijn paard is ook echt niet een dressuurtype :D

Springen ging al aardig beter dan afgelopen seizoen, we hadden wat een dipje veel stops, nou is ons voordeel dat hij uit stilstand nog wel ff 90 cm pakt, ging wel redelijk, ik kon op een paar hindernissen lekker doorrijden en op hindernis 5 (wit met zwart gestreept) stonden we een fractie stil en toen alsnog gesprongen, dus al resultaat foutloos.

Toen de cross, beetje twijfeling op hindernis 1, 2, 3 en 4 daarna het gas open gezet en toen ging het lekker, bij de waterbak nog wel ff een beetje uit de bocht gevlogen (iets te fanantiek) op hindernis 9 was hij nog wat twijfelig daarna weer goed gas gegeven en toen ging het pas echt lekker... was aan de beoordelingspunten ook wel te zien in het begin gemiddeld een 5 en aan het einde gemiddeld een 7.
De cross heb ik ook foutloos gereden, ben supertrots op mijn megaknol. ik heb ongeveer 6.30 gereden meende ik.

Ik was alweer naar huis onder het mom van "het was leuk!!!" paardje verzorgd lekker in de wei gezet en bezig gegaan met verhuizen (lekker ook in 1 weekend) toen belde de eigenaar van het paard dat ik 7e stond. Zij zou de prijs meenemen, maar ja mijn vriend stond erop dat ik hem zelf maar in ontvangst moest gaan nemen. Dus toch maar heen gegaan, ben ik ook nog 7e van het noordelijk kampioenschap.

Heb dus weer een leuke dag gehad met mijn topknol!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:59

Super gedaan Renate!! :D En Bruine natuurlijk... :+

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:00

Ik ben natuurlijk ook al een tijdje terug, haha

Het ging zaterdag wel goed.
Met de dressuur kregen we 192 punten en stonden daarmee 2de in de ring.
Met inspringen was ze niet te houden, maar het parcour ging goed. Hier hadden we 1 balkje.
Daarna de cross is, ze was echt super braaf! Ben echt weer trots op dr, na het debakel in Texel :Y)
Het rondje ging mooi tot de laatste hindernis. Dat ging niet helemaal vlekkeloos. Ze hadden me eerst als foutloos doorgegeven maar 1,5 uur later zei de speaker dat het toch een weigering was. Nja het had niks uitgemaakt want we waren 1 minuut buiten de tijd :o Terwijl ze voor mijn gevoel goed doorliep.
We hadden 7,4 voor steil en uiteindelijk in de middenmoot geeindigd.;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:05

Heb jij een Haf die in een streepmodel geschoren is, Photography? Volgens mij heb ik jou zien langskomen in de cross...

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:07

Puera schreef:
Heb jij een Haf die in een streepmodel geschoren is, Photography? Volgens mij heb ik jou zien langskomen in de cross...

Ja klopt, die is half geschoren ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Photography op 19-10-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:20

Ah ok... dan heb ik de juiste voor me. :D Stoer dier hoor! :j

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:29

zo dan ook nog even een verslagje van mij!

dressuur was wederom een drama, mevrouw was al behoorlijk heet. toen had ik een voorleesfout en daarna was ik er al helemaal af. nog een paar beste bokken tijdens de proef en onze 167 punten waren binnen :o
springen was ze erg gretig, wilde vooral alles in rengalop doen wel foutloos en binnen de tijd :D
crossen ging ze super,bij hindernis 1 was ze nog doodsbang voor de poster ( nog nooit eerder gezien ) maar verder ging ze als een speer. er waren behoorlijk wat sprongen die we nog nooit hadden gedaan, maar met een paar monsterachtige sprongen gingen die helemaal goed.
wel bijna een minuut te laat binnen, terwijl ik voor mijn gevoel heel snel was, haalde mijn voorganger ook nog bijna in :=

voor de rest vond ik wel dat ze weer wat meer hadden mogen snoeien, bij de bosjes hing ik elke keerweer in de bomen |(

hesterv

Re: SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:40

Ik had na de waterbak een beste aanvaring met publiek en laaghangende takken :+ (ging rechtdoor door de waterbak en toen direct rechts het bosje weer in...) Daar had het publiek niet op gerekend want er zaten ook gewoon mensen op stoeltjes

@photography: dan heb ik jouw springparcours gezien! Heftig hoor! Gaaf beest!!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:23

ja het publiek zat bij het water niet echt handig reed er ook bijna een paar omver :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:41

Prijswinnaars gefeliciteerd!!!

Ik was hindernisjury en zat bij de laatste hindernis op het land (14 B, 18 L en 21 M/Z) Iedereen heeft deze goed gesprongen gelukkig. Ik heb een hele mooie dag gehad :D Had nog foto's gemaakt, alleen deze zijn allemaal wazig, dat is wel heel jammer.

Mistid: Ik had echt het idee dat jij wel een minuut onder de ideale tijd zou zitten zo hard als jij ging, maar dat viel dus mee :D

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:21

Photography, jij hebt tenminste de eer van de koudbloeden hooggehouden! :)) Super zeg!
Verder ook de andere prijswinnaar gefeliciteerd! :)
En Heleenxx, ik zag je inderdaad in het springparcours bij hindernis 5.. :(:) Echt heel jammer.

En Puera, ik reed inderdaad in Scapa oranje :)

Wij op Hindernis 4
Na weigering toch nog gesprongen.. En hoe.. :=
Vond hem zelf toch best wel spannend -doordat het ook een afsprong was- en dat is geloof ik ook wel te zien.. :')
Afbeelding
Thanx voor de foto's Simone ! :+:

En ook nog 1 van de waterbak. :) -kijk ik alweer zo mooi
Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:43

nette ik heb jou ook nog in cross zien rijden!
Je fjordje deed alles mooi in der eigen tempo, heel relaxt :D
Dat oranje setje is bdw super gaaf!

@magicsanne, super goed van je kids! Voor winstpunten moet je voor de dressuur minimaal 165 hebben.
Robin zat met 170 punten dus wel goed!
Veel beterschap nog voor hem :(:)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:27

Renate gefeliciteerd!
Nette mooi setje en mooie foto's!
Photography gaaf beestje hoor! Bij ons kwam je ook super langs!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:54

Nette schreef:
En Puera, ik reed inderdaad in Scapa oranje :)
Had ik 't toch wel goed gezien. :P Had je bij de dressuur ook al gezien, en Photography ook... maar durfde niet aan te spreken. Staat zo stom als je de verkeerde hebt die niet op Bokt zit. :+

Gave foto's trouwens!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:57

Mwah, ik heb op goed geluk ook aan BVW(bianca) gevraagd of ze op bokt zat :P

Weet iemand of die Wilfred Bosgraaf ook een site heeft? Want ik zag in de tent alleen maar die Arthur van Driest met een stand+printers staan :)

Over die laatste trouwens, ben volgens mij verkeerd voor de foto's gereden in de waterbak :+ Iedereen die rechtdoor in de waterbak is gegaan heeft stuk of 4/5 foto's en iedereen die rechts van het eilandjes is gereden (waaronder moi) maar 1 :o

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:08

Lappie_Lap schreef:
Mwah, ik heb op goed geluk ook aan BVW(bianca) gevraagd of ze op bokt zat :P

Weet iemand of die Wilfred Bosgraaf ook een site heeft? Want ik zag in de tent alleen maar die Arthur van Driest met een stand+printers staan :)

Over die laatste trouwens, ben volgens mij verkeerd voor de foto's gereden in de waterbak :+ Iedereen die rechtdoor in de waterbak is gegaan heeft stuk of 4/5 foto's en iedereen die rechts van het eilandjes is gereden (waaronder moi) maar 1 :o

Volgens mij komen zijn foto's op de site van sgw friesland staan