[SGW] Verslagen oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:55

Bedankt voor het filmpje! het ziet er inderdaad rustig uit maar je hoort het gewoon de paarden door de modder sompen.... Ik ben benieuwd morgen! Vandaag hebben we in Bussloo getraind en dat ging aardig! daar was het alleen maar drassig zand en de sprongen gingen goed!

Iemand ook met kalkoenen gereden?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:00

Ja ik heb met punten gereden!

Heb trouwens het filmpje,er waren best veel van zulk soort drassige stukken.
Laatst bijgewerkt door __Rianne op 10-10-09 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:00

Wij hebben de knoop doorgehakt. We gaan niet. Wat iemand eerder al zei, een cross moet je lekker door kunnen rijden en niet tussendoor stappen of rustig draven. Volgend jaar beter |(

gomir

Re: Verslagen oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:12

Wij gaan wel gewoon. Het is wel 2,5 uur rijden, maar de paarden zijn fit en ik heb geen haast, dan rijden we onderweg gewoon in draf ipv in galop als het op stukken zwaar is. Filmpjes die ik tot nu toe zie vallen me niet eens zo tegen, ligt natuurlijk wel water, maar het is grotendeels zandbodem en dat kan vrij lang aan. Rond de hindernissen lijkt het nog best te doen en dat is het belangrijkste :j

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:13

we gaan sowieso maar zullen meer de lage hindernissen pakken en een minder hoog tempo. Wil me paardje niet verpesten met zoiets.
Maar heb er wel zin in!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:15

OMG dat filmpje _O-
Snap nu waarom Birthe vroeg of ik nog niet schor van het schreeuwen was. Wat een kreten kraam ik uit hahaaa :+

Overigens heb ik een fijne cross kunnen rijden ZONDER kalkoenen. Met deze bodem kun je wel 3 cm punten onder doen, maar glijden blijf je toch doen.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:18

nou ik was 15e _O-

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:19

Afbeelding

foto van de training van vandaag... dit ging erg goed dus ik heb alle hoop dat mijn paard en zijn bijrijdster in ieder geval veel plezier gaan beleven morgen!

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:54

Ik doe morgen ook mee! Ik rijd in een groep van 3, De Boscrossers uit Zwolle e.o. ;)
Wij hebben als groep al besloten er een mooie veredelde bosrit van te maken!
Heb er wel heel veel zin in!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:57

Moderatoropmerking:
Houden jullie er rekening mee dat dit een VERSLAGEN topic van de verreden wedstrijd is? Hier graag alleen verslagjes van degenen die al gereden hebben. Andere berichten in het voorbesprekingstopic!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:04

Ik ben ook weer terug van mijn pony!
was een super leuke dag! jammer van het weer en het terrein!!
het was met inrijden helemaal niks.. heb lekker zitten kletsen met bokkers!
Heb een paar keer een hindernisje gepakt maar het was bijna niet te doen!
hindernis 1 ging heel goed! dat was alweer een goed begin...
toen hindernis 2.... kwam niet helemaal lekker mee maar ze sprong super!
hindernis 3 tot en met hindernis 8 gingen heel fijn! was wel een beetje een slingerweg vond ik!
maar mijn pony vond het niet erg volgens mij! ik kon mijn ogen dicht doen en ze wist wel waar ze heen moest!
toen kwam ik bij de paddestoelen! ik dacht onee.. daar gaat ze stoppen maar ze sprong er super overheen!
en toen mochten we lekker stappen! Was een beetje te snel gegaan! want simone dijsselhof zag ik 20 meter verderop stappen!
oeps... achja! heb de pony daar een beetje in moeten houden! Hindernis 10 sprong ze ook goed overheen!
en toen de brug! die vond ik wel link zo ver naar beneden! maar we hebben hem gedaan! ze sprong er in een keer overheen!
was super blij verder sprong ze alles super tot de waterbak! had daar 2 weigeringen! ze stond er al met 2 benen in en toen ging ze weer omhoog |( beetje jammer! maar toen maar het alternatief! toen de indiannen! hah! heb ik een leuke foto van ze springt als of ze over een hindernis van 1.60 heen moet! kijk alleen stom naar beneden!!
toen de laatste hindernis! ze stond bijna stil maar toen zag ze de finish en toen ging ze toch maar! haha! toen nog een eindsprintje die er met moeite uit kwam! maar.... dat had niet gehoeven! mijn tijd was 14.51! iets te snel! was uiteindelijk 5e!!!!!
zag ik net op de uitslagen!
heeft iemand nog foto's van mij ik reed in het groen met bruin! groene scapa, donkere vos! Nummer 156!!

Succes morgen iedereen!! miss zie ik nog wel een paar! ik moet nog mijn prijs ophalen!!

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:41

Oh hoorde net dat ik 3e was in 2e groep DE pony;s:D

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:43

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 07:15

Ik zag net op de uitslagen dat ik maar 2 seconden te snel was met Witje :D

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:33

@ simmie..sorry! Vanavond ons verslag ;)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:37

Mijn verslag dan ook maar :+

Cross alles hoog gepakt, na 4 km was ze echt moe, kon amper nog galopperen. :(:)
Daardoor had ik een stop op de piano, terwijl ze de brug in 1x deed :+ en een stop op de waterbak, toen het lage maar genomen.
Verder alles foutloos en maar 13 sec. buiten de tijd(van die 2 weigeringen dus)
De cross was voor Zen net wat te lang doordat het zo zwaar was maar ben heel erg tevreden!

Het inrijden was erg slecht, heel zwaar, heb bijna niet ingereden.
Op de uitslagen lijst stond dat ik 10 strafpunten had op de 3 sprong(hindernis 13 volgens mij) terwijl ik 100% zeker weet dat ik hoog(links, dan in het midden en dan de rechtse) heb gesprongen!
Protest ingediend, werd briefje erbij gepakt, hadden ze mijn Goed over hoog kruisje doorgekrast en goed over laag aangekruist.
Degene na mij ook, dus dat vond ik heel raar!!
Die mevrouw zei dat het niets uitmaakte voor eindklassement(ok, dan gaan we naar huis) of ik nou wel of niet 10 strfptn had, zie ik nou potverdorie op de uitslagen dat ik 6e was en dus wél prijs had!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:53

Ik heb vanmorgen gestart. Was dood zenuwachtig maar mijn paard heeft me er echt doorheen gesleept. De bodem was heel heel slecht. Eerste stuk viel nog mee.na hindernis 3 heb ik de galop achterwege gelaten voor de draf en later zelfs een stuk gestapt omdat het te zwaar was voor wup.

Wup keek nergens naar vond alles leuk en trok mooi op de sprongen aan.Ik heb overal de hoge hindernissen genomen en dat ging super. Ik was dus zooo trots en Blij dat ik foutloos de cross uit kwam *glunder*

Helaas veel te langzaam (ondanks dat ik nog 2 combinatie's heb ingehaald) 128 strafpunten voor de tijd en daarmee de 8e plaats!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:01

Super Kim! Heb je nog zien rijden, geloof hindernis 13 die 3sprong in het maisland! Zag er netjes uit :j
Gefeliciteerd met je 8e plek!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:07

Wij hebben best lekker gereden, Nick liet zich goed inhouden waar dan nodig was en ons jonge paard was niet echt van plan voorp te rijden, maar heeft wel netjes alles gesprongen.

Het was netjes van de organisatie dat er naast de parkeerplaats een stuk afgezet was om los te kunnen rijden, erg jammer was het echter dat hier niet even iemand met een portofoon stond om je op tijd naar de startruimte te sturen.
Als je je daar te vroeg meldde werd je namelijk wel weer terug gestuurd naar het parkeer terrein, maar niemand die dus even zei wanneer je wel mocht.
Wij kwamen daar 1 minuut na onze starttijd, er werd wat mopperig gedaan over dat te laat komen, zijn uiteindelijk 2 minuten later gestart, maar echt vriendelijk ging dat niet daar. Erg jammer, want verder was de organisatie netjes in orde.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:13

ik ben blij dat ik me afgemeld heb begin deze week... het weer was prut en de bodem is erg slecht lees ik, wat dat betreft dan ook geen spijt. welzijn van paard boven alles en blessures kan ik echt niet gebruiken, zeker niet nu ik voor het htc geselecteerd ben..wel jammer..hopenljk volgend jaar beter weer en bodem

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:16

Wij hebben gisteravond enorm zitten twijfelen wel of niet te gaan.
Wij hebben toen besloten wel te gaan, maar rustig aan te doen. En ik ben heel blij dat we gegaan zijn, inderdaad zaten er een aantal flink zware stukken in, maar daar hebben we rustig gedraafd, zelf een paar keer gestapt en daarmee is het prima gegaan.
Tja, je moet niet belachelijk naar de gestelde optimale tijd gaan rijden, dan heb je idd kans op blessures in de zware grond, maar zo rustig aan, hebben we een heerlijke rit gehad en alles kunnen springen.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:25

Ik heb vanmorgen gereden en het was een leuke ervaring. Alvaro ging erg lekker, wel wat stops en er langs gereden, maar ben heel tevreden. Hij nam de brug en piano juist heel makkelijk terwijl hij het water niet in wilde springen. Grappig ook dat hij langs hindernis 2 kneurde..haha, die was best simpel. Heb trouwens wel merendeel de lage sprongen gepakt was best zwaar voor zo'n jonkie. Ik ga vanaf nu lekker oefencrosjes meepakken. Paardje vond het erg leuk!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:45

Goldie en ik hebben ook superfijn gereden! De paarden zijn zelfs in het water geweest!
Paarden kwam net ook weer mooi fit van de wagen en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Uitgebreide verslag volgt nog wel vanavond.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:54

Ik heb idd ook absoluut geen spijt dat we wel gegaan zijn. De bodem was helemaal niet ernstig, als je je tempo aanpast was het goed te doen....We zaten welliswaar ver over de optimale tijd, maar dat maakt me niets uit...

Heb heerlijk gesprongen en daar gaat het om!!!

Wat ik alleen inderdaad erg telleurstellend vond was dat we te laat gestart waren, wat ook niet echt goed georganiseerd was....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:56

Was idd erg lastig in de gaten te houden vanaf het losrijveld. Zeker als je dan onderweg naar de start nog enge dingen tegenkomt en wat vertraging oploopt :+

Ik heb ook echt superfijn gereden, Nowie gaf echt een goed gevoel!

Nog ontzettend bedankt dat we met jullie mee mochten rijden!