[SGW] Tripalon Laren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Re: Tripalon Laren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:33

Wie weet trouwens wie die fotograaf was bij de waterbak. Volgens mij had deze fietskleding aan (blauw-geel...)
Moet een mooie foto zijn geworden!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:45

En ook ik ben weer veilig terug!!!
Vanmorgen eerst de dressuur, teveel gekletst met Buxy@bokt dus Toline wilde de dresuurring niet in haha en liep nogal ontzettend belachelijk te steigeren! Erg fijne jury meneer met veel geduld, en mijn lieve vriendinnetje pakte Toline bij het hoofdstel. Uiteindelijk een fijne proef gereden 176 punten, de jury vond het verbazingwekkend en had niet verwacht dat Toline in de ring zou blijven!
Toen cross, en ja we begonnen met 4 ,en na 4 hindernissen vonden de 2 andere dames uit onze groep dat ze meer wilden galopperen en dus gingen ze er vandoor, goeie leer voor de volgende x hun gaan niet meer met ons...
Maar goed ook dat ze weggingen want doordat hun paarden elke x weigerden zakte de moed ook in Toline en mijn schoenen,waardoor we 4 hindernissen in totaal niet hebben gesprongen.Uiteindelijk kwamen we dus bij Buxy en vriendin en hun paarden sprongen supertop en Toline (en ik ) werden door hun topperpaardjes (NOG SUPERBEDANKT DAARVOOR!!!) weer helemaal stoer en Lientje sprong alles zonder enig twijfel!!!!
Springparcours was foutloos!!!
Waterbak was voor Toline appeltje eitje!! hihi!!!

Alleen erg jammer dat bij de laatste hindernis niemand stond om de mensenmenigte tegen te houden na de afsprong!!!!

Verder TOP dag!!!!!!!!

Nu op naar indoor Saasveld, 17 oktober BB springen!!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:14

Ik vraag me af wie de fotograaf was van zaterdag bij de stram?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:45

Mijn man heeft zaterdag en zondag aardig wat foto's gemaakt.
De link naar het webalbum staat in het fotografentopic.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:01

@Bar Ik zie alleen fotos van de ponys zaterdag, klopt dat??

snoopymisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:01

Volgens mij was er geen fotograaf op zaterdag, alleen een aantal mensen die gewoon foto's maakten voor zichzelf,
ik heb er ook nog 1,5 uur gestaan met mijn camera, wachtend tot al mijn vriendinnen voorbij waren :o

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:06

Haha graag gedaan hoor TolineS, ik vond het erg gezellig! en zo hebben we elkaar mooi kunnen helpen!

Dankzei jou gingen Baron en Roan heel makkelijk mee de waterbak in!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:07

Zensation schreef:
@Bar Ik zie alleen fotos van de ponys zaterdag, klopt dat??

Staan er een paar bij van vandaag maar niet zoveel.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:34

Jammer Toline dat het zo moest gaan met je groepje.
Das voor mij ook de reden dat ik alleen start.
En voor wat betreft de afsprong, ook ik sprong bijna een aantal voetgangers omver welke de bocht omliepen.. Mijn paardje schrok zich een ongeluk

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:44

ik wil ook wel graag alleen starten maar ja, zover is Toline nog niet..... Die had alweer moeite ook in de springring om alleen te zijn haha!!
Maar goede afspraken voor de tijd schelen ook een boel!!

snoopymisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:56

maar voor voetgangers was het absoluut niet duidelijk dat daar een sprong zat, hadden ze iets beter aan mogen geven ;)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:58

dat vind ik ook!! Wij moesten vanuit de akker schreeuwen dat we eraan kwamen, en die laaghangende tak daar was ook erg leuk..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:02

Zo wij zijn ook weer thuis :)

Vanochtend begon het al goed, we zijn omdat we vroeg waren om kwart over 6 de vrachtwagen gaan starten zodat deze even lucht kon draaien. Zetten we daarna het licht aan, flits..... Vriend van mijn moeder was al wakker en kwam ons helpen. Hij heeft even gekeken en het was de zekering, dus thuis zekering gehaald. Nadat we het goede zekeringkastje hadden gevonden en de zekering vervangen deed het licht het weer. Maarja remlicht dus mooi niet, daar ook een nieuwe zekering in. En die knalde er elke keer weer uit. Lampjes open geschroefd, zat er een draadje tegen de ankerplaat waardoor er kortsluiting was ontstaan. Daarna deden de knipperlichten het ook niet helemaal goed meer dus hup lampjes weer open en alles nu echt goed aangedraaid.
Gelukkig konden we toch nog weg, het werd weliswaar 7 uur ipv half 7 maar we nemen altijd al wat speling.

10 uur in Laren aangekomen, springparcours even bekend. Die bocht van 2 naar 3 sloeg werkelijk waar in de eerste ring nergens op, de achterste was een stuk logischer. Betaald en rugnummers gehaald.
Opzadelen voor de dressuur. Toen erop. Ik denk dat iedereen ons luid en duidelijk heeft gehoord. Zodra ik bij Nowie wegreed ging Cheeka flippen en ging in volle galop terug naar Nowie :') Uiteindelijk toch maar druk bezig gehouden en toen moesten we al rijden. Zoals we al verwacht hadden precies gelijk, mijn zus kon gelukkig uit der hoofd rijden :j
Nouja met een hele hoop gegil naar elkaar zijn we beide in de baan gebleven in de juiste gang ook nog. Ik heb me echt kapot gelachen. Had achteraf nog niet eens de laagste punten, had 172 en er waren er nog twee onder mij. Mijn zus had een keurige 187 punten gehaald.

Terug naar de wagen, broodje eten, singels wisselen en er weer op. In caroussel los gereden want dan waren ze braaf :+ Wal een paar keer op gestapt en toen in draf en galop. Ging super :D Toen steiltje nog even gesprongen en we mochten starten.
Degene die voor ons starten of daarvoor dat was echt een komisch gezicht. De een stopt de ander loopt door en toen sprongen ze tegelijk :))

Hindernis 1 hadden we allebei gelijk een stop. Voor hindernis 2 kwamen we eerst het veld al niet op, om daarna 40m voor de hindernis al stil te gaan staan. Dus wachten op de volgende en erachteraan. Vervolgens stonden we bij strobalen met zeiltje langs de weg waar ze niet langsdurfden :') Toen zouden we met iemand meerijden, en die reden na de volgende hindernis gewoon keihard door in galop. En daar sta je dan weer... Hindernis 4 ging goed. Bij de in-uitjes was ook alles weer eng. Toen kwam Madeleine eraan met nog iemand, onze redders in nood. Daarna super door de in-uit. Hindernis 6 dacht ik dat ze in een keer zou doen, schrok ze van zo'n karretje aan de zijkant...
Daarna kwam Cheeka in het ritme en werd ze stoer. 7 ging super, mooi voorwaarts. en op het open veld ook. Die gaffel dacht ik echt die kost me mijn knieën, maar echt super er doorheen :j Nowie stopte daar nog een keer.
Nou de waterbak, ze had bijna een voetje in het water :') Madeleine heeft Nowie nog aan het hoofdstel gepakt, maar ze doen het gewoon echt niet. Of dat ooit nog goedkomt :=
Afsprong weer super, al maakte Nowie echt een rare sprong waardoor zuslief een beetje uit balans was. Laatste stuk echt nog even voluit gegaan :D
Aan het eind nog even voor het vertrouwen de wal nog een keer op gereden.
Nowie sprong foutloos en was lekker aan het brullen naar Cheeka, de lekker begon te steigeren :=
Moeder kwam gelukkig net aangelopen dat ik moest, want ik wou het graag op film. Mijn eerste parcours met Cheeka :D Ging echt super, niet overal een mooi tempo (voor Cheeka krappe bochten) en wat dicht op 3. De laatste een pechbalkje, maar ben erg tevreden :j
We hebben Madeleine nog maar even heel hartelijk bedankt, zonder haar waren we nergens gekomen :) Ze had iemand mee die op Marengo reed, dus heb nog een echt crosspaard gezien ook :))

We hebben allebei een hoop geleerd weer. Al willen we in Broekelo graag met een ervaren paard meerijden :j
Volgens mij heb ik Toline ook zien rijden :j

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:14

hej heb je mij zien rijden??? Waar?????????? of stond Tolientje toen rechtop of keihard rondjes te draaien????????????????

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:24

Bar schreef:
Mijn man heeft zaterdag en zondag aardig wat foto's gemaakt.
De link naar het webalbum staat in het fotografentopic.

ik ga eventje kijken.
bij de waterbak hebben ze mij vaka op de foto gezet.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:25

Nee je stapte richting dressuur baan dus toen deed je nog normaal :)) Een vos tuiger toch?
Ik zal zometeen mijn filmpje er nog even bijzetten :j

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:54

Bij de dressuur zijn me alleen 2 vosjes die naar elkaar hinnikten opgevallen, maar dat was jij dus niet goldie?

Er staat ook hele mooie foto van mij bij die site van Bar _O-
Afbeelding

MAAR, mn tenen zijn netjes :') en de balk bleef liggen!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:58

leuke foto,
mijne van de waterbak stond er niet bij.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:58

Je moet me toch haast gezien hebben als ik na jou heb gereden :P
Zeker mooi je tenen naar binnen :P Ik had daar echt een gave sprong :j

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:59

Als je het origineel wilt moet je ff je mail PB-en Astrid.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:03

Leuke verslagen allemaal om te lezen!
Ik zat vandaag bij de in-uitjes, was gelukkig allemaal goed gegaan, we hadden geluk met het weer dus helemaal goed!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:04

Haha dan heb je ons wel gezien met die paarden die al 20m van te voren stil gingen staan. Wel super dat jullie vroegen of je moest helpen +:)+

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:05

Hmm ja eigenlijk wel, ik dacht eerst dat je naast de ring stond, maar daarna werd je nog omgeroepen dacht ik dus heb ik je niet gezien volgens mij? Nouja ik weet het niet precies meer !

@ bar: zal ik doen :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:07

Ja ik had vrij laat door dat ik werd geroepen, hoorde het bijna niet...

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:19

Goldie schreef:
Haha dan heb je ons wel gezien met die paarden die al 20m van te voren stil gingen staan. Wel super dat jullie vroegen of je moest helpen +:)+

Haha, jij was niet de eerste en ook zeker niet de laatste die dat deed!