[SGW] SGW Neede - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: SGW Neede - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:12

Voor de mensen die goed hebben gereden en in de prijzen zaten, proficiat!

Voor de mensen waar het even wat minder ging, kop op en volgende keer beter!

Ik ben lichtelijk iets zenuwachtig voor morgen. Na mijn val ben ik nu nog bang om te vallen, omdat het natuurlijk nog niet 100% genezen is. En ik zie een beetje tegen het picknick tafel, bolletje en tafel gebeuren op.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:38

Gefeliciteerd voor de mensen met goede resultaten!

Tientjeh ik ken het.. Heb hem net gelopen, maar vind hem pittig.
Die twee puntjes achter elkaar en idd die tafel, bolletje tafel is ook technisch en lastig..

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:42

Gefeliciteerd iedereen met de prijzen!
Weet er toevallig iemand wie die fotografen waren in de SGW?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:46

Ik heb vandaag met Bam gereden. Dressuur ging niet echt goed, maar ook niet slecht. Geen grote fouten iig. 193 punten. Met springen een stop op 8a, verder wel foutloos en binnen de tijd.
De cross ging goed. Na hindernis 2 was ik alleen zo stom om links te gaan en toen moest ik met een slinger weer naar rechts, maargoed. Foutloos gecrosst en 6 sec te langzaam. Als ik dus niet dat 'ommetje' had gemaakt had ik de tijd wel gehaald waarschijnlijk.
Nog 5e prijs gewonnen en een leuke foto van in de waterbak gekocht :)

Ratjelover: :(:)
rowo: netjes hoor. Gefeliciteerd met je eerste winstpuntje!
Jammer dat je uitgesloten was Martine, wel fijn voor je dat je door mocht rijden.
Mooi van je fijne gevoel over de cross Hester. Ik heb een deel dressuurproefje gezien. Leuk paard heb je!
Mooi dat je tevreden was Nikki
Caroline: Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Malloesje!
Tierania: wij hebben een foto gemaakt van de uitslagen. Er staat idd dat je bent gediskwalificeerd .. Balen zeg :(:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:50

Zo ben ook weer thuis

Vrijdag om 14.00 vertrokken van stal, we kwamen om 17.30 aan in neede bij stal geerke :)

Erg fijn dat de paardjes lekker op stal konden na zo'n eind met de trailer.
Wij zijn toen gelijk de cross gaan lopen, en het spring parcour :)

Vandaag jackson en bam klaar gemaakt voor de dressuur.

Ik ben met mil en jetske en jackson naar de dressuur baan gegaan, Los rijden niet te lang gereden, en hij was redelijk in zijn proef (halve proef tong over het bit) Merk dat ik niet meer rij maar afwacht, dus voortaan me zelf onder me reet schopen :)
Al met al nete proef reslutaat 185 punten :)
Toen rustig naar de trailer gestapt, en omgezadelt, Parcour kon ik dus al dus gelijk richting spring ring.

leker even gestapt voor jackson zijn gestelt heid.
Heb wat sprongetjes gemaakt, en vond het oke.

Spring parcour in tot 8B ging het goed dacht ik dat ik klaar was wil ik bijna afgroeten zegt ze jury eehm volgens mij vergeet je er 1 ik SHIIIIIIIIIIIT 9!!!!!! ik in volle galop volte gemaakt en HUP over 9 heen
Lekker slim, weer een echt leer momentje :o Dat doe ik dus nooit meer _-:(
Maar goed toch 16 strafpunten door de tijd.
Toen de keuring, ging goed hij had 56 hartslagen, dus met goed gevoel naar het los rijden.

Even wat gestapt, en wat sprongetjes gemaakt tempo wisselingen, en toen klaar gemaakt om de cross.

Met de start ging het goed, hindernis 1 beetje twijfelent, maar pakte goed aan, en goed over 1, 2 op drie kwam hij beetje terug, omdat er een pop vlak bij de hindernis stond :+ Dus ja ook goed over 3 4 was A>B ging ook goed, kreeg zelfs aplaus :D
5 water kwam hij erg terug goed doorgedrukt en hup 1 x de waterbak in :)
Boom het water uit ook goed, 6 goed, 7,8,9,10 11 landhek, was mijn fout hup stop erg balen maar ja toch maar op nieuwe aan gereden, 12 waren 2 dikke bomen als banken goed ondersteunt zonder problemen er over heen, 13 zwaan ook weer een stop helaas was erg kijkerig, maar goed kleine volte en hup er over heen.
14a en b gingen ook goed 15 ook 16, 17 ook.

De na keuring was ook goed meneer had 58 :D

Heb ook nog een mooie foto gekocht :D

Dus al met al een zeer fijn gevoel voor me 3de cross :D
Was 1 min buiten de tijd, en me stijl was DIK VOLDOENDE!!! Dus ben echt happy op naar de volgende :D

Heb ook nog wat bokkers gezien en gesproken :)

Mensen gefeliciteerd met prijzen en punten!
De andere jammer op naar de volgende :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 22:05

Wow een dikke voldoende nog wel? Had je een 10? :D
Wel fijn dat het nu goed was, wel jammer dat je door je weigeringen geen wp hebt. Komt wel, gewoon lekker blijven rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 07:08

@ sjaan: gefeliciteerd met je zusje. De stijlpunten bij de pony's vielen me ook al op... vooral de 1e ring waren de punten echt laag. Ik heb enkele B pony's gezien waarvan ik zeker vond dat ze onvoldoende mochten hebben. Die gingen gewoon echt knetterhard de hele cross door. 1tje was zelfs 42sec TE SNEL!! Dat heeft niets meer met crossen te maken :n

@ jantine: je bent al weg! Maar mega veel succes!

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 07:09

met mij ging het slecht lag helemaal aan mezelf
dressuur:185 (maar helemaal niet verdiend)
springen: 2 of 3 balken(pony kwam niet maar was blij dat ze niet ging staan
cross: 1 weigering(het enigste waar ik trots op ben)

en dan vandaag nog in de M met Powertje

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 07:12

Zo slecht is dat nou ook weer niet toch?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:02

Nee klinkt niet slecht michelleXkim

Simmie nou als je in 2 crossen tegen een 4 zit en nu gewoon van 1 jury 3, 7ens hebt, en 3 6en dan vind ik het van me zelf wel een grotere prestatie dat ik toch beter heb getraint afgelopen weken :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:04

:wave:

Gister was echt mijn geluksdag :D Was jarig en dat gaf me volgensmij vleugels hahaha.. Dressuur ging lekker, had ik 201 punten en was 1e. Jury was helemaal weg van de pony :+ Springen ging de laatste tijd totaal niet maar ging nu echt super! En de crosss voelde ook fijn. Was foutloos en 2 seconden buiten de tijd. Uiteindelijk 1e geworden :D En was vorige week nog uitgebeld.

Vriendin van mij had trouwens ook verkeerde stijlpunten. Had 3x6 en 7,7,5 en toen stond er gemiddeld een 5,85 maar dit moest dus 6,15 zijn. Hoorde meer waarbij de stijlpunten niet klopten. Ik had gelukkig wel voldoende. Bij ons stond de jury bij hindernis 6 alleen daar kwamen we net niet helemaal lekker. Bij hindernis 14 stonden ze ook en daar kwam ze gelukkig wel fijn.

Jouw punten vielen me ook al op Natascha! Normaal heb je echt hoger.

Waren trouwens nog mooie foto's van mdh :j

Iedereen gefeliciteerd met goede resultaten!

Ik las iets over iemand die hindernis ove rhet hoofd had gezien. Dat had ik ook! Je kon dat gele bordje helemaal niet zien toen je vanuit die doorgang kwam. En met verkennen, gewoon superdom. Gewoon langsheen gekeken. Na de tijd twijfelden we al wel welke hindernis het nu was bij welk nummer. En toen wilde ik dus van 11 naar 13 galloperen. Die mensen bij de hindernis helemaal roepen enzo haha dus ik heb ze nog even heel erg bedankt! Zoiets overkomt me echt niet meer :=

WIj gaan zo nog ff in Neede kijken!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:19

Gefeliciteerd Urose!

Mijn foto :)

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:34

Mijn foto's waren helaas niet mooi. Ga nu de foto van Gorssel bestellen, op de laatste hindernis.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:52

Even een vraagje: Bij de uitslagen staat er bij mij onder het "kopje" hindernisfouten v.v. Wat betekend dit?
Ik maak er zelf van voortijdig verlaten i.p.v. Diskwalifisatie?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:56

Val ofzo ? Geen idee eigenlijk

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:00

Vrijwillig verlaten is dat normaal gesproken :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:06

Ik ben alweer terug, en wat haat ik mezelf zeg! Kan me wel voor de kop slaan.

Dressuur ging redelijk, naar omstandigheden dan. Ik kan nog niet echt heel lekker rijden. toch 188 pnt en wat er toen in zat nog 2e.

Daarna het springen. Inspringen ging al niet lekker. Veelste afwachten en een paar keer weigeren. Terwijl Uk nooit gaat staan. Ik kon mezelf in het parcours wel voor de kop slaan. op 4b een weigering. Opnieuw aangereden, kwam hij als een hond over a, dus weer weggestuurd van B. Op het laatst begon ik wat meer te rijden.

Cross gelijk op 1 een weigering. Zat hem terug te prutsen en hij kon gewoon niet meer springen. Ik zat ook erg te twijfelen of ik uberhaupt wel de cross wilde starten, omdat zelfs het springen niet wou. En daarna nog een langsspringer ook het lijntje van picknickbank, bolletje en tafel. Hij sprong wel, maar net aan de verkeerde kant langs de vlag. Dus moet ie nog een keer.

Ik heb toch wel iets meer overgehouden aan mijn val in Gorssel dan dat ik in eerste instantie dacht. Uk zou nooit weigeren als ik hem genoeg vertrouwen geef. En dat deed ik dus niet, was zelf veelste bang om weer te vallen. Ik heb nog nooit gehad dat ik de cross niet indurfte. Dat had ik vandaag wel, maar mijn vader sprak me nog even toe. Heb voor het vertrouwen wel lekker gereden. Na hindernis 1 ging het verder wel weer super en hij pakte fijn aan. Dus heb mijn vertrouwen wel weergevonden. En dat tafeltje was gewoon een lastig lijntje.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:40

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:18

Urose schreef:
:wave:

Gister was echt mijn geluksdag :D Was jarig en dat gaf me volgensmij vleugels hahaha.. Dressuur ging lekker, had ik 201 punten en was 1e. Jury was helemaal weg van de pony :+ Springen ging de laatste tijd totaal niet maar ging nu echt super! En de crosss voelde ook fijn. Was foutloos en 2 seconden buiten de tijd. Uiteindelijk 1e geworden :D En was vorige week nog uitgebeld.

Vriendin van mij had trouwens ook verkeerde stijlpunten. Had 3x6 en 7,7,5 en toen stond er gemiddeld een 5,85 maar dit moest dus 6,15 zijn. Hoorde meer waarbij de stijlpunten niet klopten. Ik had gelukkig wel voldoende. Bij ons stond de jury bij hindernis 6 alleen daar kwamen we net niet helemaal lekker. Bij hindernis 14 stonden ze ook en daar kwam ze gelukkig wel fijn.

Jouw punten vielen me ook al op Natascha! Normaal heb je echt hoger.

Waren trouwens nog mooie foto's van mdh :j

Iedereen gefeliciteerd met goede resultaten!

Ik las iets over iemand die hindernis ove rhet hoofd had gezien. Dat had ik ook! Je kon dat gele bordje helemaal niet zien toen je vanuit die doorgang kwam. En met verkennen, gewoon superdom. Gewoon langsheen gekeken. Na de tijd twijfelden we al wel welke hindernis het nu was bij welk nummer. En toen wilde ik dus van 11 naar 13 galloperen. Die mensen bij de hindernis helemaal roepen enzo haha dus ik heb ze nog even heel erg bedankt! Zoiets overkomt me echt niet meer :=

WIj gaan zo nog ff in Neede kijken!

He dat was ik :+
Ben ik dus toch niet de enige wie zo dom was haha :o :P

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:29

Ik had ook al betere stijlpunten dan de vorige SGW. Gemiddeld 6,35. Had een 5,7 en een 7. Laatste lijn ging ook heel super vanaf 15. ALs ie bij nr 6 stond, daar ging Vent met een grote wapper overheen dus kon niet makkelijk meekomen maar zo raar ging het ook niet.. :+

@Tierania: oh balen van die misser! Maar wel gróóót leermoment ;)
@Urose: zo he, klinkt goed! Gefeliciteerd met de overwinning :D
@tientje: erg jammer van het springen, maar goed van je dat je doorgezet hebt! Anders ben je nog een paar stappen terug.. Nu gewoon weer oppakken dus!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:31

Hesterv, ja ik had ook zoiets van, als ik nu niet in de cross start, durf ik de volgende keer helemaal niet meer. Maar het koste mn vader nogal wat moed inspreken voordat ik durfde te starten. En nog zo onzeker op hindernis 1. want dat stelde niets voor, maar ik zat zo te prutsen, dat Uk gewoon niet meer KON springen.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:32

tientjeh schreef:
Hesterv, ja ik had ook zoiets van, als ik nu niet in de cross start, durf ik de volgende keer helemaal niet meer. Maar het koste mn vader nogal wat moed inspreken voordat ik durfde te starten. En nog zo onzeker op hindernis 1. want dat stelde niets voor, maar ik zat zo te prutsen, dat Uk gewoon niet meer KON springen.

Ik ben zo op een NK, SGW Barchem in gegaan, in het springparcours eraf gevallen ;( en toen de cross nog in, ook voor het eerst allemaal weigeringen/langslopers overal.. Echt balen maar was wel blij dat ik wel gestart ben. Had er weinig zin in even :P

Wat is nu je volgende cross? Nijeberkoop?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:36

Hattem is mijn volgende cross. Ga nog wel even een keer trainen voortijd, even weer vol vertrouwen rondrijden. Want we kunnen het makkelijk. Tot aan Gorssel zijn we altijd foutloos geweest in de L. En na de val gebeurd er dit. Erg jammer....

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:46

Tientjeh: Goed dat je toch doorgezet hebt. Je moet toch zo het vertrouwen weer krijgen :). Wel jammer natuurlijk na steeds foutloos te zijn geweest. Maar je leert ook weer van zulke dingen :).

Urose: Gefeliciteerd! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 13:54

Wat jammer Tientjeh!
Zelf heb ik na mijn behoorlijke val in Vlietland eerst weer een training gedaan voor ik weer in de cross startte. Puur voor het vertrouwen en ik ben blij dat ik dat toen gedaan heb. Zal het de volgende keer weer zo doen.