[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:00

Talida schreef:
Ik zal wel een oude zeikerd zijn maar vind het eigenlijk geen stijl om iemand ander te laten starten terwijl het al gezegd is dat het niet mocht, en dan gaat diegene ook nog hindernissen springen die niet bedoeld zijn. Voor hetzelfde geld was die nog niet helemaal klaar of weet ik het...

Zoals ik al eerder probeerde te zeggen, ik wist dus niet dat dit niet mocht, en heb de cross commissie net al gemaild hierover.
Het paard kan het zeker, en de ruiter heeft zelf L gecrosst, als het niet verandwoord had geweest, had ik het ook zeker niet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:01

mijn vriend heeft vandaag de BB meegedaan hun 2e cross, gelukkig was zijn paard vandaag niet kijkerig en kwam hij foutloos door het springparcours(en snel), cross sprong 1 hé wat is dit maar kon wel doorgedrukt worden, 2 schrok hij zich wild en ging ruim voor de sprong in de ankers maar na een flinke ruzie (steigeren en staken) nam hij hem toch, bollenmanden stopte hij ook op(die kende hij ook nog niet) rest ging goed tot het water tot op de rand en toen er niet in te krijgen, jammer maar blijft een moeilijke waterbak, daarna nam hij nog even de dubbelsprong van de L mee (tot mijn verbazing) en als laatste heksenoog ook zonder problemen, weer een ervaring rijker, en een stuk beter als de BB in Vlietlanden. Overigens 64 harstslag voor en na de cross, zijn conditie is dus oké.
Jammer alleen dat er geen inspringboom of iets dergelijks a la crosshindernis was om in te springen, is zeker voor onervaren paarden toch wel handig om dat nog even te springen, verder was alles weer super.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:01

:@ GR Roos, Jaa gaat meer om de hoogte van het springparcours vaak,
Zoals de volwassenen met Fjorden dat die niet de 80 cm parcours moeten.

Trouwens onbeschoft zeg van die EHBOer :=

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:05

Haha jammer dat ik dat gemist heb! En zal even vragen waarom dat eigenlijk mocht, meerijden met de pownies

@ Daniek, je hebt zelf hier neergezet dat je dat wilde doen en er is toen al geantwoord dat dat niet mag. Wel netjes dat je even gemaild heb :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:06

hetismij schreef:
Maar volgens mij kan ze helemaal niet die boom hebben gesprongen die ook in de B stond, want die was afgezet met lint tijdens de BB paarden..

Nee hoor stond niet afgevlagd of iets dergelijks want Jurgen heeft zelfs beidde bomen gesprongen (had het in zijn enthousiasme niet meer zo door en sprong gewoon wat hij tegen kwam)
Ik stond daar en heb nummer vier voorbij zien komen was erg verbaasd omdat ik ook had meegemaakt hoe ze voor en na het springen was, dacht nog zo die heeft een knopje omgezet zeker.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:07

Dus die kan ook de officiele B in :+

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:09

Talida schreef:
Haha jammer dat ik dat gemist heb! En zal even vragen waarom dat eigenlijk mocht, meerijden met de pownies

@ Daniek, je hebt zelf hier neergezet dat je dat wilde doen en er is toen al geantwoord dat dat niet mag. Wel netjes dat je even gemaild heb :j

Ook daar heb je gelijk in, alleen dat was een beetje voor-stress :P Ik had eigelijk gewoon verwacht dat ik het zelf ging doen, daar kwam ik natuurlijk ook voor, anders had ik mezelf niet opgegeven..
Maar zoals ik ook aan de cross commissie net heb laten weten, was ik zo bang geworden, dat ik er helemaal naar van werd, en dan kan ik echt niet meer logish denken, laar staan rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:11

Talida schreef:
Dus die kan ook de officiele B in :+

Wat de hoogte betreft wel maar is net als mijn eigen witje nogal kijkerig maarja beest had zes maanden geleden nog nooit een crosshindernis gezien.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:12

Dan issie vast daarna afgezet met lint, omdat dat toch niet de bedoeling was. Was wel jammer had ook liever die tweede boom ook erbij genomen (was dezelfde boom als in de indoorcross) want dat was een veel betere lijn als die grote bocht die ik er nu omheen moest maken :P

Anoniem

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:24

Helemaal mee eens!

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:19

Lekker vandaag op de fiets naar het crossterrein gegaan, ideaal is dat. ;)
Op m'n gemakje de cross gelopen en een aantal bokker voorbij zien komen. Met wat posters zitten kletsen en ondertussen gekeken hoe men een hindernis aanreed, ik trok mijn conclusies....... :D
Bij het water heb ik Coriienrn en hetismij nog keurig netjes het water in zien gaan. Hoorde overigens daar al veel horloges af gaan, je moet erg doorrijden begrijp ik? Heb alleen Annemieke (met zoef) gemist, heb d'r wel in de losrijbaan voor het springen zien rijden maar niet de cross dacht ik?

Aan het einde van de cross kwam ik stijljury Roos nog tegen en uiteraard in het begin Canter met de mooie spullen wagen ;)

Vond het erg warm en broeierig vandaag, als Lux aangeeft dat het te erg voor hem wordt dan ga ik niet voluit in de cross. Alhoewel ik wel eens graag in de buurt van de ideale tijd binnen wil komen. Maar zag erg veel paarden met erg veel vermoeidheid vanmiddag.

Kortom:
Op naar deel 2 morgen....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:50

Amber ik had helemaal geen langs loper hoor :+ ik had 2 stops op 2 hindernis nou ja op B en c :+

Roos heb je mij ook voor bij zien komen nummer 83 :+
Kwa cross echt super, allen die bochtjes doen het hem :j en ja het was ook echt super benauwd, en geen in spring boom, erg jammer en de los rij bak van het springen was om te huilen zo zwaar voor de rest echt een super dag morgen ben ik er weer :D

Ben toch wel trots op deze hindernis :)

Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:27

Daniekjuh, ik heb je ook gezien in de losrijring en in het springparcours. Ik lees nu dat je in het voorbesprekingentopic al het plan had opgevat om iemand anders de cross te laten rijden en daar had je ook al gehoord dat dit niet mocht.

Tijdens het losrijden durfde je de losspringhindernis niet te nemen, in het parcours leek het alsof je het parcours niet had gelopen of in je op had genomen. De toeschouwers moesten vanaf de kant roepen waar je heen moest.

In mijn bescheiden mening, als je dan na het lopen van een cross bedenkt dat je eigenlijk niet durft meld jezelf dan gewoon af. Betaal het startgeld en kom op de dag zelf lekker kijken.

Als je al op je paard gaat zitten met het idee dat je het niet durft (en dus het parcours niet hebt voorbereid en al een noodscenario klaar hebt liggen met een andere ruiter) dan kun je er beter niet aan beginnen. Op deze manier krijg je juist alleen maar ongelukken.

Maar goed, wel netjes dat je de organisatie nog hebt gemaild :-)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:28

Corien, dat is gewoon de hindernis +:)+

Roos, wat raar dat zo'n EHBO-er zo raar tegen je doet :? En ook dat je dan op een onhandige plek moet gaan zitten? Maar goed, gelukkig heeft hij zn excuses aangeboden.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:31

Uit-de-bocht-vlieg- actie:
http://www.youtube.com/watch?v=WhdpCppGe54
Ik tegen mijn vriend: 'heb je niet door gefilmd'? Nee dus, hij is superlief meteen gestopt en naar me toe gerend om me weer op 't paard te helpen :-) (wat dus achteraf gezien niet mocht, sorry daarvoor maar wel een gelukje voor mij (A))
Ik had trouwens even gemist dat je ook de linker hindernis mocht nemen...

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 07:59

asbadedas schreef:
Uit-de-bocht-vlieg- actie:
http://www.youtube.com/watch?v=WhdpCppGe54
Ik tegen mijn vriend: 'heb je niet door gefilmd'? Nee dus, hij is superlief meteen gestopt en naar me toe gerend om me weer op 't paard te helpen :-) (wat dus achteraf gezien niet mocht, sorry daarvoor maar wel een gelukje voor mij (A))
Ik had trouwens even gemist dat je ook de linker hindernis mocht nemen...

Ik vloog daar ook vet uit de bocht _O-.
Mijn moeder stond daar te filmen (filmpje heb ik nog niet gezien) en ik vloog zo door dat gat in :oo!
Gelukkig maakte ze zelf een noodstop en kon ik zo omkeren en doorrijden :D.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 08:22

Apple, ik ben het helemaal met je eens.
Valt me wel op dat veel beginnende crossers niet op de hoogte zijn van de regels.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:29

haha voelde me al een ouwe wijze rot.
Schijnen ook veel in de B geloof ik een boomstam als alternatief voor het water gesprongen te hebben terwijl dit helemaal geen alternatief was...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:34

Klopt wij liepen vrijdag in het bos, stonden we bij de afsprong zegt er een vrouw, ja je moet over (alternatief) en dan recht door het bos in, _O- hetismij jetske_ en millie en ik stonden echt zo te kijken huh :+ zijn hun nou zo dom of hebben wij het mis, Ik zo nee dat is het alternatief! oooh wat zijn jullie slim zeg, wij nee dat is gewoon veel ervaring op doen, en het parcour kennen :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:35

DE hindernis was voor Lasko ook geen probleem :z

Afbeelding
Lekker charmant, maargoed }:0

Nietus, die vrouw zei dat die hindernis niet mee deed ..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:36

Oh ja, nou ja zo iets in die trand, best simpele mensen waren het _O-

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:37

Simmie schreef:
Apple, ik ben het helemaal met je eens.
Valt me wel op dat veel beginnende crossers niet op de hoogte zijn van de regels.

Daar irriteerde ik me ook er aan met in de BB. Ook iemand die een verkeerd bit in had. En nog een die andere laarzen aan moest doen, omdat die niet goed waren.

Lees eerst even het regelement voordat je met zoiets mee doet.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:39

Andere laarzen??? Wat voor laarzen heb je dan in godsnaam aan als ze niet mogen? Regenlaarzen?

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:41

Leuke foto's allemaal :j.
Ik ben zo benieuwd naar mijn filmpjes en foto's (mijn moeder heeft de camera mee en komt pas vanavond thuis) :D.

Even ter oriëntatie, was er in de B ook een alternatief voor het water (gewoon erlangs?)?

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:41

_O- regenlaarzen _O-!
Ik snap dat een bitje stoort, maar het maakt verder toch niet uit wat iemand voor schoenen aanheeft, als het maar gemaakt is voor paardrijden?