[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:17

@FuegoJoy, heeft je dochter het bit voor het eerst ingedaan met de wedstrijd of had ze er ook al mee getraind?
Een ander bit kan soms idd wel helpen, maar je weet nooit hoe een paard of pony erop reageerd, vandaar probeer ik het altijd eerst
met een training uit (en dan is het nog de vraag hoe ze reageren op wedstrijd, want dat is vaak toch weer een andere situatie!)[/quote]

Het was het bit ( dubbel gebroken bitje ) waar ze altijd mee reed voordat ze overging op een wat scherper bit ( pelham dubbel gebroken) omdat meneer het in het springparcour nog weleens wilde overnemen en de controle dan helemaal ver te zoeken was ,

Ze heeft voor het eerst met dit wat scherpere bit een cross gereden in Wieringenwerf, dit ging erg goed en was fijn te rijden. Volgens deze persoon die haar dit advies gaf bij haar laatste training in Ermelo was dit scherpe bit helemaal niet nodig omdat de pony er niet goed op zou ontspannen tijdens de cross.

maar ach het was maar weer een leermomentje , op je eigen gevoel afgaan en je eigen weg volgen , volgende keer gaat gewoon het bit waar ze meer mee te zeggen heeft erin.

hij nam die Z paarden hindernis trouwens wel supermachtig , allejezus mooi en met gemak hahahahahahaha

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:46

Kim, wat knap van je springpaard! Echt leuk dat ze het met zoveel plezier heeft gedaan :)

Ik heb vandaag in het M gereden. Dressuur ging niet echt goed, maar ook niet echt slecht. Ze was in tegenstelling tot de vorige keer op een normaal concours een bommetje. Dat blijft een beetje lastig in te schatten.
Met springen was ik zelf te druk. Ik heb sinds kort weer fanatiek springles en dat gaat echt super. Ik wilde het nu te goed doen denk ik. Toen ging het ook nog regenen en zag ik niet zoveel meer in het begin. Het resulteerde in een balk op 2, maar het paard deed heel erg haar best en de rest van het parcours was ik foutloos.
De cross ging heel erg lekker, het is echt easy om met Violin rond te rijden. Op het water ging het wat minder lekker, want daar was ze een beetje aan het twijfelen. Gelukkig ging ze wel gewoon door.
Uiteindelijk gefinisht met 4 sec. tijdstrafpunten.
Toen ik de uitslag ging bekijken, bleek dat ik eerste was geworden :) Helemaal toppie natuurlijk van mijn paardje!

Dit zijn foto's van Sunny gister.
Afbeelding

Afbeelding
Met 1 beugel is natuurlijk een extra uitdaging ;)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:50

Afbeelding
Afbeelding ik sta in mijn blauwe jasje naast die jongen in het oranje 12/48 met mijn tinker

Snoekiej

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:58

Gefeliciteerd Renske! Super hoor, jullie gaan echt als een trein :D
Leuke foto's! Jij ook AmberB. Die eerste is gaaf!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:02

@ Renskek

Citaat:
Ik heb vandaag in het M gereden. Dressuur ging niet echt goed, maar ook niet echt slecht. Ze was in tegenstelling tot de vorige keer op een normaal concours een bommetje. Dat blijft een beetje lastig in te schatten.

Volgens mij had ik vanmorgen bij jouw dressuurproef geschreven, toen had ik het er nog met de jury over dat je gisteren eerste was geworden :D Vanmiddag/vanavond komt er trouwens nog een topic met de foto´s die ik dit weekend had gemaakt, maar niet iedereen staat er op!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:03

Ja dat klopt Muriel, ik zag je zitten :) Was volgens mij wel een leuke jury!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:05

Pfoe! Goeie verhalen toch wel van iedereen en allemaal tevreden over Gorssel zo te lezen. Prijswinnaars gefeliciteerd! Renske, meid, super gedaan weer!! Ik kom je als het enigszins lukt aanmoedigen in Varsseveld!

Mijn (hernieuwde) L-debuut is geslaagd!
Dressuur middelmatig, springen 1 stop op 4b (vond de lijn van 3 naar 4a en b lastig) zat te mutsen daar en zag mijn lijn niet. 4a sprong ze nog maar b gingen we niet meer redden. Door de stop een behoorlijk aantal tijdfouten opgelopen. Maar Sim pakte heel fijn aan. Ze wilde echt graag zelf! Dat is een fijn gevoel. Dat fijne gevoel ook in de cross vast kunnen houden. Heb me nog niet met de tijd bezig gehouden omdat ik gewoon voor de eerste keer fijn rond wilde rijden. Tijd komt wel.
Het ging Sim heel gemakkelijk af in de cross. Weer wilde ze zelf erg graag en bleef mooi doorlopen en aantrekken. Op het waterinsprongetje kwam ze wel erg terug en we gingen er voor mijn gevoel heel raar over, maar toch door dus geen weigering. Sim vind het nog moeilijk om gelijk de waterbak in te springen. Heeft ze er (bij een training) door heen gelopen is het geen probleem, maar moet ze gelijk de 1e keer er in springen dan vind ze het toch spannend. Was dan ook trots op haar dat ze toch doorging.
Bij de molenwiek volgens plan het alternatief genomen en toen hadden we nog 4 hindernissen te gaan. Ondanks de beetje krom door mij gereden scherpe wending na 14 toch fijn door en voor ik het wist waren we gefinished en foutloos. Tijdfouten wel, maar dat boeit niet. Gorssel is gewoon heel fijn verlopen en daardoor hoop ik weer op de goede weg te zijn en de stijgende lijn vast te houden!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:11

Wat heerlijk voor je Simmie :D Ik gun het je van harte!
Echt super dat het zo lekker ging!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:12

renskek schreef:
Ja dat klopt Muriel, ik zag je zitten :) Was volgens mij wel een leuke jury!

Ja, het was leuk (en erg gezellig ;) ) om bij haar te schrijven en ik vond ook dat ze erg nette punten gaf, en met duidelijke uitleg (zo leer ik er ook weer wat van! *D ) Verder iedereen met goede uitslagen gefeliciteerd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:14

Dank je Snoek!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:30

Ik heb vandaag geschreven bij ring 14. Wel geinig, we hadden een brief erbij hoe we moesten gaan jureren. Als iets goed was moest een 8, was het echt niet goed een 2 of een 3 :D

Het was erg leuk maar ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zonder ijzers rijden... Met de regenbuien van vandaag en dan nog crossen :n

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:41

Super gedaan Renske en super van Sims!!! *\o/* *\o/*

Keep up the good work ladies...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:06

zo heb ook alles weer klaar thuis..

dressuur ging redelijk niet super maar tevreden.. had 183..
springen was meneer super gek maarja sprong hoog genoeg en liet alles liggen.. dus foutloos (een van de weinige volgens mij)
daarna de cross voordat ik moest starten had ik toch wel mega de kriebels gekregen.. maarja zodra ik start blijven die in het starthok liggen.. alles foutloos hij sprong het water hard in.. hele gezicht vol modder en molenwieken rechtdoor het midden..
was heel iets buiten de tijd binnen (5.40 volgens mij)
L debuut resulteerde in een 6e plaats :D :D

evenem_foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:18

Ik kan nergens vinden wie de kampioenen zijn bij de pony's klasse Z. M en L. Ik hoop dat een van jullie me dat kan vertellen. *D

Alvast bedankt.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:21

Z was Robin Breunis met Black Dancer. M en L weet ik niet

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:22

Op de KNHS site staan de uitslagen en kampioenen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:22

snoekij: gefeliciteerd!

Renke wat een weekend voor jouw zeg! :P heb je vanmiddag nog op het podium zien staan!

Simmie klinkt goed , zag je nog over de finish komen! :)

vandaag ook aan de bak geweest, dresuur slecht, maar ja wat wil je als je er een kwartier op zit :+
Springen erg fijn mede dankzij een redding van knollief, op 5 dus beetje te dapper naar 6 en een balk.

de cross, tsja wat zal ik zeggen, alsof die nooit anders doet. overal aanpakken en gaan. met mijn vertrouwn zit het weer goed ! :D

nu op deze voet verder!

evenem_foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:25

Dank voor jullie snelle reactie ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:46

Fijn nelis! Had je wel nodig na je training in BN.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:49

Super debuut hoor Itsme!
Wat onwijs fijn dat hij zo lekker ging Nelis!

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:06

evenem_foto schreef:
Ik kan nergens vinden wie de kampioenen zijn bij de pony's klasse Z. M en L. Ik hoop dat een van jullie me dat kan vertellen. *D

Alvast bedankt.

In de M-pony's is het Lonneke Klein Willink geworden.
Zij had als 1 van de weinigen het springparcours foutloos.
2e is daar Edith Chardon geworden, nadat ze in de cross 5 tijdfouten liet noteren. Anders was zij het geworden.
Was erg spannend voor de 1e 3..En zat allemaal erg dicht bij elkaar..

L-pony weet ik niet, zal zo op de site kijken..

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:08

[quote/Ben benieuwd wie er foto's hebben gemaakt buiten leuk op de foto...
Hihihhi heb 1 hele grappige,.. in de waterbak, oortjes van Prins helemala naar voren en hij "lacht" naar de camera, je ziet echt zijn tanden. Omdat ie zo stom/grappig was (en oortje mooi naar voren he hahaha) toch maar genomen voor zijn funniest horses-albumpje hahahah[/quote]

Ik heb 3 sites gevonden die foto's hebben gemaakt, teweten:

Leukopdefoto.nl
Evenementenfoto.com
foto4u.nl

Weet iemand nog meer?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:11

Heel veel goede verhalen, leuk! Gefeliciteerd voor iedereen die lekker heeft gereden!

Ik ben net weer thuis na een (mid)dagje Gorssel. Ben weer heel erg tevreden, ondanks een paar "jammer" momentjes!

Dressuur liep heel erg in en heb dus maar kort losgereden. Ook begint Try Me het spelletje door te krijgen, en weet dat ie na de dressuur veel leukere dingen mag doen. Het resultaat was dan ook een erg gespannen proef, ergens in de middenmoot geeindigd, met toch nog 189 punten.

Springen ging heel lekker, tot hindernis 7, kreeg hem niet lekker de wending door en we hadden een stop, was niet nodig geweest.

En tja, de cross. Een weigering op hindernis 1. De eerste hindernis was eerder een probleem, al ging het de laatste twee wedstrijden heel goed. Ik vond de hindernis lastig, de tweede keer er wel zonder problemen overheen. Daarna liep de cross echt weer geweldig. Overal super afstanden en in een heerlijk tempo kunnen rijden, kan hem dan ook voor de hindernissen weer goed terug nemen. Op het laatste pad naar hindernis 15 zag ik dat ik nog 1.17 minuten de tijd had, het laatste stuk dan ook in een handgalopje gereden en ondanks een weigering nog iets van 15 seconden binnen de tijd gefinished. Toch apart, heb helemaal niet het idee dat we zo hard gaan en neem toch echt wel de tijd voor de hindernissen!

Simone, had je al gesproken, maar fijn dat het zo lekker ging! Vond de lijn van 3 naar 4 in het springparcours ook niet helemaal lekker. Bedankt nog voor de protocollen trouwens, heb ze gevonden!

En Machie, ik rijd inderdaad zonder ijzers, heb totaal geen probelemen gehad, nergens weggegleden en het grootste deel van de cross is ook op zand. Tijdens de dressuur had ik ook overal prima grip!
Heb nog wel naar je gelachen tijdens m'n proef, geen idee of je doorhad dat ik het was :-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:22

Hindernis 1 was gewoon jammer Martine. Er waren heel veel stops op hindernis 1, dus dat zal voor Try Me wel een incident zijn geweest. Zeker als hij de laatste keren wel fijn weg ging.
Vergeet ook niet dat starten op zo'n open veld heel lastig is en de hindernis ook niet een "simpel inkomertje".
Ach, je hebt er toch weer een wp bij (als je stijl goed is, maar dat zal wel).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:25