[SGW] SGW Wieringerwerf - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:02

Nu mijn verslagje....
Dressuur ging best goed, niet een spectaculaire proef maar wel alles gewoon braaf, er ging eigenlijk niks fout.
Springen ging lekker, hij trok mooi op de hindernissen en was foutloos.
De cross ging ook hartstikke goed, ook foutloos! Reed alleen even een verkeerd paadje in, toen moest ik nog even omdraaien en dat kostte natuurlijk wel seconden.
Nou, toen paard afgezadeld enzo, lopen we weer naar het pleintje toe voor de uitslagen (ik wist de dressuurpunten nog niet), heb ik 162 :oo Ik had de laagste punten van de hele ring! Ik snap er nog steeds helemaal niks van. Weg winstpunten... dat was wel een beetje zuur na zo'n goed spring- en crossparcours.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:17

Welke ring zat je? Balen zeg!

Rosalie123

Re: SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:26

Ring 2.. was sowieso al laag gejureerd, maar dat zul je nog wel horen van meer bokkers. In ring 3 dus ook geen hoge punten las ik al van jou!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:31

Hester, balen van je onvrijwillige duik...

Melanie, da's toch wel erg netjes voor de eerste keer! Je weet nu in ieder geval dat ie buiten het water alles doet, top!

Jeetje Rosalie, da's wel echt een enorme domper... Snap helemaal dat je erg teleurgesteld bent! Wel fijn dat je verder lekker gereden hebt!

Ik heb zelf ook erg lekker gereden! Dressuur ging best heel aardig, was geen topproef, maar zeker ook niet slecht. Helaas maar 172 punten.
Springen ging prima, foutloos rondje.
Bij de cross had ik een beetje moeite weg te komen. Try Me stond zich enorm op te fokken bij het starthok, en bij 321 go, gingen we wel heel hard, maar in zijn achteruit! Daarna wel goed vertrokken, maar was toch een vreemde gewaarwording, denk dat ie het spelletje nu echt door gaat krijgen!
De hindernissen gingen allemaal erg goed, overal een goede afstand en zelfs het slootje ging prima, wel met een mega sprong, maar toch! Ook het water ging lekker, in een vloeiende lijn door! Maar toen de laatste hindernis, ik denk dat ie veel te veel zag op het hoofdterrein, daarbij lette ik ook niet genoeg op en we hadden een soort van langsloper, echt heel apart! Had het ook totaal niet verwacht en hij draaide heel snel dus lag er ook nog bijna naast (zal er grappig uit hebben gezien). Maargoed, het zou me niet gebeuren dat ik 10 meter voor de finish eraf zou liggen, dus mezelf er weer opgehesen en opnieuw aangereden, toen ging ie zonder problemen.

Ik ben dus echt heel tevreden, de hele cross liep super, en die laatste, tja, eigen schuld denk ik maar, maar alle moeilijke dingen gingen top!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:33

Leuk die verslagen :)

Wel jammer dat er dan zo laag gejureerd word :(

Ben benieuwd naar de foto's :)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:38

Jeempje, ik ben toch behoorlijk moe na zo'n spannende dag :o :P
Peerd staat nog lekker ff in 't land te genieten van het mooie weer, hij had het er maar druk mee aan de trailer .. dikke onruststoker.

Dressuur ... niet bijzonders, braaf op een paar puntjes wat slordig. Beetje lage punten als ik eerlijk mag zijn, 177 (ring 2).
Springen ... Zo hey, behoorlijk terughoudend ... maar toch foutloos :)
Cross ... 3 weigeringen: picknicktafel, 1e spoorboom en 1e v/d houtstapels(lagen we overigens op de voorknie-en in O:) .. het 'ik ga wel, ik ga niet, ik ga wel' verhaal :P ) .... en we stonden midden IN de waterbak stil :P 2 v/d weigeringen kwam oa omdat de baas de puf ook niet meer had :o Echt, volgens mij klapt m'n lichaam helemaal dicht v/d spanning ... kan niet eens fatsoenlijk in m'n beugels staan tijdens de cross -O- Daarnaast ook veel aandrukken voor de hindernissen natuurlijk, hij vond sommige wel wat spannend. Die bloembak ... prachtige reactie: hij had 1 gehad (ook best spannend), keek op, zag die fleurige hindernis in de verte en had zoiets van 'whooa?!' ... paar sprongen verder en aanmoedigingen van mij dacht ie van 'ohhh' en ging die door :+
De afsprong ging trouwens helemaal zoals het boekje, had nog nooit een boomstammetje op de afsprong met hem gedaan ... maar hij ging d'r mooi hop hop op en zonder blikken of blozen hees ie zich mooi netjes naar beneden over het boomstammetje heen :D

Maar ik ben rondgekomen .. joehoe! *\o/*

M'n ouders kwamen ook nog onverwachts langs te kijken ... NADAT ik klaar was met de cross :')
Ben toch wel benieuwd wat er op m'n dressuurcoupon heeft gestaan.

Eigenlijk alleen gesproken met Floor ... hihi sorry, ik had echt zoiets van 'ken ik jou?' :oo Herkende je mijn paard oid, aangezien we nog in dressuurtenue waren? Je had een wp zag ik trouwens, super!
en Melanie heel kort in het voorbijgaan :P
Verder was ik ook iets afwezig, laten we maar zeggen :o

Oh, en ik ben schor. Volgens mij heb ik m'n paard wat te veel aangemoedigd :P
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 23-08-09 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:40

Super toch :D

@Martine, jammer van de laatste, maar verder super!

Peps deed de afsprong heel vaag, hij nam me toch ineens een sprong naar voren ipv naar beneden laten zakken zoals ie normaal gesproken altijd doet.. :+ Gek paard..

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:41

Netjes Lappie_Lap! En dat zelf niet meer kunnen ken ik ook heel goed hoor. Had er in het begin veel last van en dacht dat ik na 300 meter ook echt niet meer in m'n beugels kon staan. Maar nu heb ik nergens meer last van en heb ik zelfs mijn ademhaling onder controle waardoor ik wel de energie blijf houden en niet meer dood dan levend over de finish kom.
Kortom, er is hoop!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:44

Goed gereden Martine! Mooi dat je tevreden bent :)
Lappie_Lap, ik moet je nog wel gezien hebben bij het wachten voor de cross. Je was maar een paar nummers voor mij zie ik net (ik was nr 66). Ik heb je niet herkend, maar ook niet echt op gelet eigenlijk. Had je mij wel herkend? Maar wel goed hoor, zo'n debuut!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:47

Wat jammer Rosalie!
Jammer van je val, Hester!
Melanie, dan heb ik je ook gezien denk ik. Je stond met Simmie te kletsen, jij met je SGWay of life shirt aan. Klopt dat?
Wij kregen net bezoek daar, toen ik je een paar min later op wilde zoeken was je weg.
Noor heeft goed gereden en zat in de prijzen. Gefeliciteerd Noor!
Jammer Lappie-Lap, ook al zenuwen dus, wel fijn dat je lekker gereden hebt.. Ik heb jou niet gezien, volgens mij.
Martine, jammer van je langsloper.

Ik heb op zich wel fijn gereden. Ik was alleen zó nerveus, belachelijk gewoon. Heeft alles nog te maken met Vlietland waar we het springparcours plotseling niet rondkwamen, denk ik.
Dressuur 196 punten (daarmee stond ik in ring 1 op een 10e plaats van zo'n 50 starts)
Springen ging door mijn zenuwen echt niet mooi, maar wel foutloos en toen de cross.
We begonnen goed, maar op de picknicktafel reed ik een erg foute afstand. Olivier redde ons gelukkig met een enorme wapper overheen. Daarna de steil voor het slootje. Steil kwam hij al erg voor terug, maar daar gingen we nog overheen, slootje wilde hij inees niet meer (had nog meer de maken met de picknicktafel denk ik, hij is snel wat beledigd).
Ik heb mijn best gedaan hem over het slootje heen te krijgen en toen toch maar even om gereden. Dat kostte best veel tijd.
Daarna kregen we het ritme lekker te pakken en lukte alles goed. We gingen voor ons doen erg hard, dus ik hoopte nog wat verloren tijd in te halen.
Maar uiteindelijk bleken we een halve minuut te langzaam helaas, dat kostte 10 strafpunten, Het veld lag in onze ring dicht bij elkaar, door dit foutje ben ik van de 2e naar de 14e plaats gedoken.
Mijn man moest na mij, die is voor het eerst goed rond gekomen, dus die heeft 2 winstpunten te pakken. Hij is helemaal trots! :D
Toch een fijne dag gehad en lekker gereden!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:51

Ik vind het echt zooooo vervelend ... ik kan hier in het bos wel 3x de lengte v/d cross heerlijk staand in de beugels rijden ... maar in zo'n cross :n Godzijdank ben ik het opgeblazen benen gevoel in het springparcours nog maar sporadisch ...
Zou het gewoon veel doen zijn oid?
Schaamde me dood man, peerd voelde aan het eind v/d cross wel moe aan .. maar hield zich goed en de baas zit halverwege al zwaar hijgend te paard :o :o

Had trouwens hele nette waarden bij de DA, 48 na springen en 60 na de cross :D Die 60 had ik niet verwacht, als ik op dat moment naar m'n paard keek :+

@ Rosalie .. niet alleen m'n tijden waren veranderd .. ook m'n startnummer bleek vanochtend. Was vandaag nr. 43 :)
Jij hebt super gereden zeg! Balen alleen v/d punten v/d dresuur. Vond deze vrij streng.
@ Melanie ... Toch weer 't water? := Was dit ook je debuut dan? Dacht dat je al eerder in het zuiden gecrosst had :)
@ Martine .. Klinkt apart die soort van langsloper op de laatste hindernis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:52

Ook ik een teleurstellende dag. Na al die moeite (vrijdag 220 km gereden om alvast crossparcours te lopen) geen cross mogen rijden |( . Dressuur was matig, kreeg haar eerst niet richting ring toen zeuren over van alles dus kon ik haar niet lekker aan de teugel rijden maar boeien, dressuur was weer achter de rug, had overigens 167 punten niet veel maar genoeg. ;)
Parcours vondt ik niet echt spannend, laag en de meest kijkerige hindernis (die zon in het Z) stond er bij ons niet in. Ging ook zonder toestanden de ring in, na het groeten ook niet gestijgerd en gestaakt dus vrolijk op sprong 1 af, ik vondt haar wat lauw en moest dus flink drijven naar sprong 3, sprong 4 en 5 makkelijk maar toch niet lekker voorwaarts en aan het been, ik draaide naar zes en toen trok ze op de uitgang aan, ik gaf been en dacht dat ze weer oplette maar voor zes zette ze haar haar hakken in het gras en stopte, 2e keer wel erover heen landen 2 galopsprongen en bam... daar stonden we weer ruim van de sprong af en het lukte me niet om haar dichter naar de sprong te krijgen dus draaien opnieuw aanrijden maar helaas ze ging weer niet. Dus klaar uitgeschakeld! Met de gewone springwedstrijden nooit een probleem en nu voor de 2e keer met een SGW staakgedrag, echt balen..... Wel het bos ingegaan en de inspringhindernis bij de ingang genomen, madamme wou maar 1 ding het bos weer uit dus paar keer de inspringhindernis genomen, kopstoot gehad omdat ze sprong en weer na 1 galopsprong staakte toen heel boos het bos ingegalopeerd en hindernis 1 en 2 die niet voor de B 1 en 2 waren gesprongen en totaal geen probleem, grrrrrrrrrrrrrr..... :(
Ik weet niet of het kwam doordat ze weer hengstig was maar ga voor de zekerheid toch maar eens met de dierenarts overleggen en voorlopig geen SGW wedstrijd meer starten eerst maar meer doorrijden met het normale springen.
Anderen overigens gefeliciteerd met hun resultaten. |(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:53

Nee dat was ik niet Heleen, ik was compleet in't paars hihi.

Heb nog jou springconcour gefilmd, zal die er vanavond opzetten. :)
Jammer van je slootje maar verder top! :D

Ik heb je man idd nog zien rijden ook, vond de techniek van dat paard zo leuk, hij doet zowat de handstand in de lucht! :D

@LL, nee dit was Peps 1e keer, heb wel eens met Bonny gecrosst. :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:55

sas1965 schreef:
Ook ik een teleurstellende dag. Na al die moeite (vrijdag 220 km gereden om alvast crossparcours te lopen) geen cross mogen rijden |( . Dressuur was matig, kreeg haar eerst niet richting ring toen zeuren over van alles dus kon ik haar niet lekker aan de teugel rijden maar boeien, dressuur was weer achter de rug, had overigens 167 punten niet veel maar genoeg. ;)
Parcours vondt ik niet echt spannend, laag en de meest kijkerige hindernis (die zon in het Z) stond er bij ons niet in. Ging ook zonder toestanden de ring in, na het groeten ook niet gestijgerd en gestaakt dus vrolijk op sprong 1 af, ik vondt haar wat lauw en moest dus flink drijven naar sprong 3, sprong 4 en 5 makkelijk maar toch niet lekker voorwaarts en aan het been, ik draaide naar zes en toen trok ze op de uitgang aan, ik gaf been en dacht dat ze weer oplette maar voor zes zette ze haar haar hakken in het gras en stopte, 2e keer wel erover heen landen 2 galopsprongen en bam... daar stonden we weer ruim van de sprong af en het lukte me niet om haar dichter naar de sprong te krijgen dus draaien opnieuw aanrijden maar helaas ze ging weer niet. Dus klaar uitgeschakeld! Met de gewone springwedstrijden nooit een probleem en nu voor de 2e keer met een SGW staakgedrag, echt balen..... Wel het bos ingegaan en de inspringhindernis bij de ingang genomen, madamme wou maar 1 ding het bos weer uit dus paar keer de inspringhindernis genomen, kopstoot gehad omdat ze sprong en weer na 1 galopsprong staakte toen heel boos het bos ingegalopeerd en hindernis 1 en 2 die niet voor de B 1 en 2 waren gesprongen en totaal geen probleem, grrrrrrrrrrrrrr..... :(
Ik weet niet of het kwam doordat ze weer hengstig was maar ga voor de zekerheid toch maar eens met de dierenarts overleggen en voorlopig geen SGW wedstrijd meer starten eerst maar meer doorrijden met het normale springen.
Anderen overigens gefeliciteerd met hun resultaten. |(

Jeetje wat balen!
Peps deed dit pas ook in het bos, toen galopeerde ik en ineens staakte ie en stijgeren, ook kopstoot dus begrijp wat je bedoelt, balen zeg! ;(

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:56

He wat jammer Sas! Daar kom je niet voor, erg frustrerend.

Meanie, heb je mij gefilmd. Oei :o , ik heb belabberd gereden. Paard redde mij eruit af en toe. Stomme zenuwen!
Ja, het paard van mijn man is een topper, eigenlijk te goed voor hem := ;)
Maar dat paard springt zo raar met zijn achterbenen als hij zijn beenbeschermers achter om heeft, anders springt hij normaler. We zitten steeds in dubio, maar om hem nou zonder beschermers te laten crossen vind ik ook weer eng.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:00

Maakt niet uit toch, volgens mij raakt ie zo iig echt niet snel een balk haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:04

Nee dat niet, maar mijn man kan hem dan af en toe niet goed volgen, hij is er de laatste paar weken daardoor 3x afgevallen :=

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:05

Ik lees hier een paar goede verslagen.

Hester dan heb je een rare duikeling gemaakt van af de boom naar het water!

Ik heb nog wel wat bokkers gezien maar niet zo veel.

Eerst de dressuur.
Wat is een B proef lastig! Verder wel braaf. In het M wil hij niet meer stappen en nu ook niet...
Lekker rond gereden. Soms had ik het idee dat hij niet helemaal lekker liep. Maar toch gewoon door gereden (advies eigen arts). Punten waren wel leuk!
196. Ik reed als eerste in de eerste ring.

Daarna even omgezadeld. Ik had iets te rustig gedaan met het omzadelen. Ik kon 3 x springen voor ik de ring in kon... Gelukkig kreeg ik iets meer tijd.
Springen foutloos na 2 jaar niet te hebben gesprongen.

Toen de cross in. Voor het eerst...
Eerst die hindernissen naar de start toe gesprongen. Dat was geen probleem. Hij had er zin in.
In de startbox kreeg ik het sein en hij wou niet meer.
Mn paard wou niet bij de rest weg. Daardoor gingen de eerste hindernissen wat lastig. Ik geloof dat ik ook nog een stop heb in het begin.
Tot de steil/greppel kreeg ik hem niet lekker.
Daar is ie van uit stilstand over heen gegaan en daarna snapte hij het principe.
Verder alles goed gesprongen tot het water.
De boom voor het water stopte hij. Even doorgezet en toch goed het water in.
Op het huisje had ik ook nog een stop. Zelf te weinig gereden.
Uiteindelijk toch nog gediskwalifiseert.
Ik ben over de verkeerde piknickbank gegaan....

Maar goed ik ben heel trots op mn paard en mezelf!
Mijn doel was rond komen en dat is gelukt!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:09

Verkeerde picknickbank :+ ? Had je die lage genomen? 8-)

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:12

Jep...
We vonden hem met lopen al zo laag.

We hebben gewoon de verkeerde bordjes gevolgd.
De gele ipv de groene (of anders om)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:20

Zo, ik ben ook weer terug van een vermoeiend dagje.
'S ochtends vroeg de cross gelopen, ik vond het geen moeilijke cross, als ze maar blijft gaan. Daarna inrijden voor dressuur, ze was een beetje druk. In de proef was ze wat gespannen, en ik had 179 punten. Jammer, want normaal scoren we wel hoger. Maargoed, het gaat voor mij niet om de dressuur. Het springen was wat ingelopen, dus ik moest al vrij snel de ring in. Gelukkig stond het parcours vrij laag, en ik was foutloos. Ze ging wel redelijk voorwaarts, maar voor mijn gevoel had ik wel wat controle. Daarna ben ik in het bos gaan stappen, en heb de inspringhindernis gepakt. Dat was geen probleem. Voor de zekerheid had ik mijn voorganger gevraagd of hij een stukje verderop wilde gaan stappen als ik moest starten, maar dat deed hij helaas niet. Ik kwam moeilijk weg, ze plette me nog even tegen een boom, maar gelukkig ging ze toch. Toen luidkeels aangemoedigd, en vooruit blijven rijden. Even niet gedacht aan de controle, maar aan naar voren. Op het stijltje voor het 'greppeltje' stond ze zowat stil, en de greppel wilde mevroi niet over. Gauw maar over het dammetje gereden, maar ik baalde wel van dat gezeur. Bij alle kuiltjes kwam ze heel erg terug, terwijl ze normaal blind doorgaat. Op de opsprong remde Vorstin flink, maar dat ging gelukkig wel goed. Toen op naar het water. In de bocht gleed ze uit, en kwam erg terug. Ik ging zitten en wilde netjes toerijden (Vorstin gaat nog wel eens heel groot voor het water), maar ze remde af en stopte 2x op de eerste boom voor het water. De tweede boom remde ze ook heel erg op, dus ik heb haar over het alternatief getrokken. Water stond ze ook even voor te twijfelen, terwijl het toch een mooie waterbak was. Al met al dus met 2 tot 4 weigeringen over de finish. Erg balen, want ik had helemaal geen problemen verwacht, en al helemaal niet op het waterlijntje. Vorstin was de hele cross al terughoudend, terwijl ik gewoon fijn rond wilde rijden.
Heel jammer dus, maar niet verschrikkelijk. We willen zowiezo pas volgend jaar naar de L, en ik denk dat we gewoon kilometers moeten maken.

Netjes Anne!
Jammer van je val Hester! Wel netjes verder!
Heel netjes debuut Melanie! Jammer dat je het water niet doorkwam/mocht, maar idd gewoon blijven oefenen :) Vorstin is heel safe op water, maar dit water vond ze ook spannend. Waarschijnlijk door alle mensen erbij.
Wat onwijs balen Rosalie! Heb je foutloos gereden, geen winstpunten :(:)
Zonde van die langsloper Martine! Maar verder wel heel fijn dus :)
Mooi debuut LL! Jammer van de dressuur, idd allemaal vrij laag. Maar de cross daar gaat het om :D
Jammer dat je door je tijdfouten een reservetitel bent misgelopen Heleen, maar verder helemaal super gereden dus :D Feliciteer Henk ook maar!
Wat ontzettend balen Sas! Dat is echt het ergste wat er kan gebeuren, niet mogen crossen :(:)
Jammer dat je gediskwalificeerd was Saden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:22

Jeetje sas balen man!!! hoopte vandaag nog dat het voor je ging lukken!!! zag er gister goed uit!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:37

Oeh da's balen Saden!
Op een of andere manier keek ik toch wel op naar die picknick, vond 'm voor eerste cross toch even lastig, maar Peps keek er niet eens naar, was echt trots, elke sprong die die nam even goed beloont, hij begint het duidelijk echt leuk te vinden, hij gaat harder en had een heel mooi tempo, op weg naar de laatste wou ie zelfs een sprintje trekken, maar dat leek me geen goed plan haha.

Die coffin was apart, ik sprong over die stijl, ging simpel, beetje terugkomend, en dravend naar beneden, stopt ie, dus ik geef 'm een tik van, stel je niet aan, en hij stapt ernaartoe en hij nam me toch een wapper erover, ik werd zo uit mn zadel gegooid hihi.

@Heleen, oeh da's toch wat minder dan :(:)
Vond het al zo netjes hoe ie erop zat, zei al tegen vriendin, volgens mij is dat best moeilijk uitzitten. :)

Snoek, balen zeg, apart dat ze zo terughouden was, vond je springparcour er netjes uit zien. :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:37

Ben wel erg benieuwd naar foto's :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:38

Ik lees hier dat ik (gelukkig) niet de enige was die niet mocht crossen :o Stomme paard ging in het begin van het springen best redelijk... deed wel even stom op H2 maar ging er wel overheen. Kwam ik bij H6 deed ie weer moeilijk maar wel er over heen, H7a er over en bij 7b vol in de ankers tot 3x aan toe :( En dat terwijl er helemaal geen gekke hindernissen of lijnen waren :( Lichtelijk de neiging om een bordje om z'n nek te hangen "t.e.a.b" had trouwens wel 182 pnt met dressuur (zat in baan 1)

Heb daarna nog een tijdje bij de waterbak zitten kijken en zag dat er veel mensen moeite hadden om over de boomstam richting water te springen. m'n vader vertelde nog dat er iemand vol voorover het water in ging en heb zelf ook nog een paar combi's gezien die niet helemaal vlekkeloos het water in gingen (het blijft toch wel leuk om te zien vanaf de zijlijn :o )

gefeliciteerd voor degene die rond zijn gekomen! :D