[SGW] Oefencross Lunteren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Oefencross Lunteren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:24

@Lielle, o gelukkig, het zag er namelijk wel zo uit.
Ik dacht ook dat ie over/door het prikkeldraad ging, volgens mij Rob schreeuwe nog naar me dat ik daar moest blijven staan en gelukkig stopte de schimmel ook.

Zag idd je stop op dat blok, je was niet de enigste, echt veel hebben daarop geweigerd...

@Simmie, ben jij nog geweest eigenlijks? Heb je heel niet gezien :o

@Zensation, ja met mij ging het met beide super lekker dus was tevreden, mooi dat het goed gaat met je vriendin!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:43

Meisje met zwart (donkerbruin :P ) haar was ik en geen moeite hoor, gelukkig valt het mee met je vriendin

Ik heb idd op het secretariaat geholpen in de ochtend en vond dit erg gezellig leuke enthousiaste ruiters en ik hoop dat iedereen tevreden is.

Verder zelf een rondje in de 80 cm gereden met een van de jachtpaarden Cruising. Hij ging voor het eerst een eigen rondje maken, we hebben wel de trainingen gedaan. Gezien het einde van mijn laatste cross was ik behoorlijk nerveus, ook over het feit of hij zou willen vertrekken van de groep, maar hij was beter dan ooit. Hij startte en hij liep echt top, bij een paar hindernissen extra opsluiten en stevig aanrijden, maar top! Heb wel een hindernis overgeslagen, mn voorganger had vertraging opgelopen en stopte daar, ik schreeuwde nog maar helaas ik was er al voorbij ik kon hem niet goed aanrijden, ik dacht jammer joh en ben naar de volgende gereden, we hadden zon lekker temp en die hindernis hebben we tijdens de training gelukkig al meerdere keren feilloos gesprongen en had zo'n lekker ritme ik vond het prima. Kan gebeuren! Juichend kwam ik over de finish zo opgelucht was ikk :+ hihi.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:49

Caat, volgens mij was ik zo blond dat ik al wegliep zonder mn wisselgeld terug te nemen van die bonnetjes bij jou _O-

Mooi dat je cross zo lekker ging!

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:50

Thanks Melanie voor de foto!!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:55

Caat, oh dus jij bent dat donkere meisje die bij het secretariaat zat? :P

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:56

Gelukkig gaat het met je vriendin Zensation, ze lag zolang op de grond dat we ons toch wel zorgen aan het maken waren. Beterschap voor haar!

Voor Zazou was dit de eerste oefencross na 3 crosslessen te hebben gehad in zijn nog jonge leventje. Ik ben supertevreden, ondanks wat aarzelingen alles gesprongen inclusief alle greppels. Het 2e water gingen we alleen iets anders in dan ik had verwacht :+ :

Afbeelding

Ik vind het echt supergaaf dat hij het toch allemaal maar even gedaan heeft zo'n eerste keer. Zijn hartslag was ook wel grappig, ik was alleen nog maar het terrein op gestapt of hij had al hartslag 66 van de spanning. :D Naderhand had hij ook weer 66, heel tevreden dus.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 06:30

Nadua schreef:
Caat, oh dus jij bent dat donkere meisje die bij het secretariaat zat? :P

hahahaha, ja sorry hoor...... :9

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:21

canter: wat een aparte foto zeg! Er waren meer aparte sprongen op die hindernis. Op de foto zie ik ook nog de onderste helft van mijn dochter en mij :D

Amber: ik heb je wel zien lopen, volgens mij had fjordy het idd wel naar zijn zin met al dat lekkere gras!

Mercedess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:22

Hallo, het is I! Het meisje die van de schimmel gevallen was!

Het gaat naar omstandigheden goed met me, ik ben nog wel duizelig, bont en blauw en heb een mooie aandenken onderaan mijn kin in de vorm van een snee.

Wel lief van jullie hoe jullie meeleven met me! :o

Het ging juist allemaal zo goed, dit was de tweede keer dat we een cross reden, en tot die waterbak ging alles echt super. Maar helaas hij wilde linksaf en ik ging rechts.. Geen goede communicatie :n
Maar hierdoor ben ik weer vastberader geworden dat we hiermee doorgaan want voor de val was Noet erg knap bezig!
Even een fotootje van ons toen het goed ging en een wondfoto ;)

Afbeelding
Dit was btw vlak voor de val, zie je hoe ik mijn beugel kwijt ben.
Ik dacht ik spring wel zonder en dan neem ik hem weer terug.. verkeerd gedacht ;)

Afbeelding
#)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:27

Ik stond vlak naast de waterbak, ik zag dat hij opzij sprong voor dat boomstammetje, waarschijnlijk omdat hij idd rechts wilde en jij links, en toen was er geen houden meer aan! Het zag er akelig uit! Fijn dat het 'meevalt', ik zag zijn achterbenen tegen je aankomen op borsthoogte, brrrr :n!

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:37

Het duurde ook zo lang voordat de ambu er was.

Deze oefencross was mijn alleseerste ervaring. Was super maar ging nog niet echt goed zeg maar. We stonden geregeld stil. Was kapot aan het eind. Kreeg nog een hyperventilatie aanval tusendoor.... oeps... Was gewoon echt gesloopt. Maar mooie ervaring.

Pony was nog nooit op vreemd terrein geweest en dit was de 2e keer dat ik erop zat. Dus naar omstandigheden ging het goed. We zijn zelfs 8e geworden tot iedereens verbazing.

@ Amber: Was wel grappig dat we elkaar tegen kwamen. Zag je later ook nog voorbij crossen in de 80 cm. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:43

@Mercedes, tja, op die sprong zie je inderdaad nog niets mis gaan, denk dat iedereen was gesprongen met 1 of geen beugel.
Echt balen dat jullie beneden, ieder een andere kant in gedachten hadden.

Zo te lezen uit de verslagen van je vriendin maar goed dat je bodyprotoctor aan had.
In ieder geval beterschap!
Wel fijn, dat je in ieder geval voor je val lekker gesprongen had, hou je tenminste het vertrouwen.

Sjolfje gevonden! Ging hier zo lekker, dat ik ze alle 3 maar heb gesprongen (laatste was niet deel van de hindernis)
En jonges wat hang ik er weer dwaas op, zucht. En wat is die pony toch weer braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nog steeds helemaal happy met gisteren, ondanks dat ik ben gestart zonder te hebben gegeten (was hele week al ziek)
en na die tijd op 2 banaantjes heb geleefd. (dacht wel na de cross dat ik ter plekke om zou vallen, lang leve de dextro en o.r.s.)
Daarna iets heel stoms gedaan, heb ook echt spijt, maar kon het niet laten. (wat een zelfdiscipline _O- )
Moest nog tanken en dat was naast de MAC, heb een crispy chicken wrap gekocht en langzaam opgegeten,
van elke hap genoten! (Daarna vreselijk spijt gehad van deze idiote actie, maar mijn dag was super!)
Vandaag leef ik weer op beschuitjes en banaantjes etc.
(moet de bananen delen met Sjol, die is er helemaal gek op, vreemd paard)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:08

sjolvir: jou heb ik ook gezien! Je was zo behulpzaam om je paardje even in de waterbak te laten gaan voor je de wedstrijd in ging, omdat een ander paard er niet in durfde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:26

De mijne wil altijd het water wel in, mits je niet met een gang van 200 km per uur erin wil stuiven.
(staat thuis ook altijd IN de sloot riet te eten)
En dat meisje was al een tijdje aan het hobbyen om hem erin te krijgen. (dit kindje bleef wel lief tegen de pony,
in tegen stelling tot sommigen bij de 80 cm)
Vond het zo sneu dat alle andere pony's hard voorbij stoven door het water, haar achterlatend.
(alleen ging dat bolletje van mij vervolgens weer staan slaan met voorbeen, dus toen maar weer de waterbak uit.)

Ennneee, je komt hiet hallo zeggen?
Maar dan heb je toch ook de andere fjordjes wel gezien, hingen ongeveer op dat tijdstip ook wel ergens rond.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:03

MelanieB schreef:
Caat, volgens mij was ik zo blond dat ik al wegliep zonder mn wisselgeld terug te nemen van die bonnetjes bij jou _O-

Mooi dat je cross zo lekker ging!

Dat was denk ik bij Wenda, die heeft mij afgelost, ik kan het me niet herrinneren :D

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:05

Mercedess schreef:
Hallo, het is I! Het meisje die van de schimmel gevallen was!

Het gaat naar omstandigheden goed met me, ik ben nog wel duizelig, bont en blauw en heb een mooie aandenken onderaan mijn kin in de vorm van een snee.

Wel lief van jullie hoe jullie meeleven met me! :o

Het ging juist allemaal zo goed, dit was de tweede keer dat we een cross reden, en tot die waterbak ging alles echt super. Maar helaas hij wilde linksaf en ik ging rechts.. Geen goede communicatie :n
Maar hierdoor ben ik weer vastberader geworden dat we hiermee doorgaan want voor de val was Noet erg knap bezig!
Even een fotootje van ons toen het goed ging en een wondfoto ;)

http://i17.photobucket.com/albums/b82/P ... 6436-1.jpg
Dit was btw vlak voor de val, zie je hoe ik mijn beugel kwijt ben.
Ik dacht ik spring wel zonder en dan neem ik hem weer terug.. verkeerd gedacht ;)

http://i17.photobucket.com/albums/b82/P ... 250016.jpg
#)

Gelukkig viel het achteraf mee ik zag het gebeuren, paard links en jij recht het leek alsof je een tik in je gezicht kreeg, gelukkig is het bij die nare snee gebleven en niet erger. Erg leuk paard heb je! En hoop dat het de volgende keer weer goed gaat!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:00

@Blingbling, ik "hoorde" je idd hyperventileren bij die waterbak. dacht al, da's niet goed.. :(:)

@Mercedes, mooi dat het weer goed gaat, idd nare snee :(:)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:46

sjolvir: we hebben best veel fjordjes gezien, viel me op hoe braaf die alles sprongen.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:00

@ melanieB: JA ernstig. Was echt kapot. Heb het wel vaker maar als ik dat gewoon ff rustig zit komt het wel weer goed. Maar is niet fijn nee.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:53

Ik had ook een hyper actie! Alleen al een stuk eerder! Eerst op de puntjes al, omdat ik toch wel bang was dat meneer het breedste gedeelte zou pakken (en dat deed ie ook, maar wel foutloos gelukkig).
Later bij de eerste heksenoog, noem ik het maar even. Ik moest wachten omdat mijn voorganger er niet overheen wilde en toen kwam ik erachter dat mijn bp te strak zat waardoor ik niet kon ademen _O-

Je had mijn hoofd ook meoten zien toen ik door de finish was en ik de bp los klikte haha _O-

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:33

ow das ook handig! haha. Gelukkig, je leeft nog. :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:36

Gelukkig wel! Heb nu wel spierpijn! Paardlief zal het ook wel hebben van ons avontuur door de Lunterse bossen _O-