[SGW] 25-07 Oefencross Lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:01

MelanieB schreef:
Ook ik vind hem niet fair voor de paarden. :n

Bijv. Bonny die is gewent erdoorheen te schuiven, en tja, dan kom je toch snel neer, en dan kans dat ik zo het gat in ga.
Nee, ik doe die écht niet, niet fair voor mijn paard.

Het scheelt je hoeft hem ook niet te doen :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:03

Nadua schreef:
Tsja zijn denk ik meningen over verdeeld. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad in al die jaren dat ik er train. Immers geen een paard gezien die dat had, maar goed ieder daarover zijn mening :D
En het scheelt, het is een oefencross dus je kan dr omheen rijden.

ik vertrouw daarin op mijn instructeur, die dit een zeer oneerlijke sprong vindt. Het klopt ook niet, een heksenoog leert een paard om te bukken, een greppel wil je juist dat ze overheen kijken. Tegenstrijdig dus en ik zal het ook zeker niet springen. In een training hebben we deze ook nog nooit gedaan, ondanks dat we er ook met heel ervaren paarden hebben gereden.

Nadua

Re: 25-07 Oefencross Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:05

Misschien moeten we deze discussie maar in het midden laten. Het heeft naar mijn idee weinig zin. Degene die hem willen springen doen dat en de anderen niet. Iedereen is daar vrij in. Maar denk dat het weinig zin heeft om hierop door te gaan..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:06

waarom? Tenminste eens wat diepgaander dan de kleur van de setjes ;)

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:11

haha omdat dan zometeen dit onderwerp het hele topic overneemt en ik denk niet dat het daarvoor bedoeld is.

Maar goed ik vind het prima om er op door te gaan. Ik snap jouw redenatie wel. Klinkt ook logisch. Maar ik heb daar al zoooovaak getraind en ik heb er persoonlijk gewoon geen moeite mee, maar misschien omdat ik hem de eerste keer sprong zonder dat ik er toen nog teveel kijk op had. Maar ik heb die sprong inmiddels al zovaak gesprongen en nooit met problemen. Ook andere paarden in de training niet. Dat is mijn ervaring met deze sprong.
Dus ook als deze sprong erin zit met de oefencross, zal ik hem gewoon aanrijden.. ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:14

dat kan. Ik heb alleen te veel paarden gehoord die er wel op problemen op hadden, en bovendien vertrouw ik mijn instructeur daarin blindelings. Daarnaast vind ik het al helemaal onlogisch om een hindernis te springen als de greppel erachter ligt, dat haal ik uit het bericht van Melanie. Dat is echt oneerlijk, dan kan je paard zich ook niet voorbereiden. Een greppel ervoor kan dan nog wel, maar zoals ik idd al zei, niet in combinatie met een heksenoog. Bovendien ook gevaarlijk, springen ze schuin weg wat vaak gebeurt op een greppel, hang je zelf in de takken.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:19

Ik denk dat wij tijdens onze zeer goede lessen ook kunnen vertrouwen op de instructeur. Dus vandaar geen problemen met deze sprong. Maar goed ik denk dat we beide ons standpunt hebben laten zien en de meningen blijven verdeeld. Wat mij betreft is deze discussie voor mij gesloten :D

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:24

Nadua schreef:
Ik denk dat wij tijdens onze zeer goede lessen ook kunnen vertrouwen op de instructeur. Dus vandaar geen problemen met deze sprong. Maar goed ik denk dat we beide ons standpunt hebben laten zien en de meningen blijven verdeeld. Wat mij betreft is deze discussie voor mij gesloten :D

Ik weet uit ervaring dat die sprong echt niet zo "eng" is als men hem doet voorkomen en aan onze instructeur twijfel ik al helemaal niet! Ik moet er wel om lachen hoor die typische bokt discussies. Maar jongens een oefencross is om te oefenen en als je hem niet durft te springen moet je dat vooral niet doen! Laten we dat voorop stellen! Probeer alleen niet je mening bij een ander in "de maag te splitsen". :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:31

Beetje vreemde laatste opmerking Caatje, smiley of niet. Op een dergelijke manier discussieren vind ik idd typisch bokt, dat is geen inhoudelijke opmerking. Daarmee lijkt het me idd verstandig deze discussie te sluiten, aangezien ik idd weinig toegevoegde waarde kan vinden in de argumenten, anders dan "het is altijd goed gegaan". Gelukkig wel.

Ik wens jullie veel plezier op het heksenoog, ik geef volmondig toe dat ik het erg onverstandig vind om zo'n hindernis te springen en als je dat wil betitelen als 'niet durven' mag dat van mij gerust.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:35

Lielle schreef:
Beetje vreemde laatste opmerking Caatje, smiley of niet. Op een dergelijke manier discussieren vind ik idd typisch bokt, dat is geen inhoudelijke opmerking. Daarmee lijkt het me idd verstandig deze discussie te sluiten, aangezien ik idd weinig toegevoegde waarde kan vinden in de argumenten, anders dan "het is altijd goed gegaan". Gelukkig wel.

Ik wens jullie veel plezier op het heksenoog, ik geef volmondig toe dat ik het erg onverstandig vind om zo'n hindernis te springen en als je dat wil betitelen als 'niet durven' mag dat van mij gerust.

Prima als je het een rare opmerking vind, ik vond hem wel toepasselijk. Ik denk laat ook weer eens wat horen en kom weer terecht in een typische bokt discussie. Ik discussier liever op een niet-bokt manier waarbij de mening van iedereen wordt gerespecteerd. Ik zeg niet dat je het niet durft, dat is je interpertatie van mijn opmerking, ik vind gewoon dat het geen gevaarlijke sprong is. Ik respecteer jou mening dat verwacht ik dan ook van jou.

Vooralsnog laat ik het hierbij. Ik hoop dat iedereen een leuke oefencross gaat rijden met hindernissen die hem of haar aanstaat en zo niet lekker om heen rijden, laten we het maar ontopic houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:41

wijs mij eens aan waar ik andermans mening niet respecteer? Hert feit dat ik het niet met iemand eens ben, en je mening dus bestrijdt met argumenten, betekent nog niet dat ik die mening niet wil respecteren. Dan kom maar met argumenten waarom wat ik zeg niet klopt, dat is nl discussieren.

Dus met alle respect, je maakt er zelf een 'bokt discussie' van door met je laatste opmerking te komen, tot dan toe was het een inhoudelijke discussie van mensen die het overduidelijk niet met elkaar eens zijn.

Ieder moet vooral doen wat hij wil, ik ben van mening dat die hinernis vooral oneerlijk is tegenover je paard, en dat heb ik beargumenteerd, iets wat ik nog niet weerlegd heb gezien. Dat is trouwens wat anders dan een hindernis eng vinden of niet durven en het niet durven haal ik letterlijk uit jouw tekst, zie hieronder ;) Overigens beweer ik ook niet dat jij zegt dat ik dat niet durf, ik zeg alleen dat het je vrij staat om dat te doen.

Caatje1986 schreef:
Ik weet uit ervaring dat die sprong echt niet zo "eng" is als men hem doet voorkomen en aan onze instructeur twijfel ik al helemaal niet! Ik moet er wel om lachen hoor die typische bokt discussies. Maar jongens een oefencross is om te oefenen en als je hem niet durft te springen moet je dat vooral niet doen! Laten we dat voorop stellen! Probeer alleen niet je mening bij een ander in "de maag te splitsen". :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:44

maar samengevat, ik doe lekker mee in de 100 cm met Ojee, eens kijken of dat een beetje wil lukken en of de hindernisrechters niet al te eng zijn :D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:45

Ik doe mee op Fjordy *\o/*

Dank je wel Amber :D
Ik heb er echt super zin in!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:46

Wat leuk druppeltje!
Je eerste oefencross?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:48

Nee ik heb al met m'n eigen paard gecrossed. Alleen ik heb geen vervoer :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:49

Dus mag ze op het halfbroertje van haar eigen paardje :))
Maar dat komt helemaal goed hoor Renee !

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:51

Die gaat tenminste de waterbak door :+

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:51

Haha leuk man! Jij gaat op een ander paardje toch amber?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:52

Haha pas maar op dat hij niet te enthousiast erin gaat O:)

Jaa, vriendin van mij heeft een Fjord die ook wel nieuwe Carriere wil.
Hopen dat hij het ook echt wilt haha

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:53

leuk man, kun je mooi ff oefenen.

Hoop alleen niet dat het weer zo warm is als vorig jaar....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:54

Zo echt he, was niet leuk meer :=
Jij start er 2 ? :D

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:54

Jep ik start er twee :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:49

zo door 1 vraag van mij een dikke discussie.. haha..
nouja ik heb het nog niet gesprongen ik zou maandag in de les eens vragen over die hindernis..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 14:10

Renée wat leuk dat je op Fjordy meedoet!
Ga je weer je tamagotchi meenemen haha :D

Ik zie dat je van te voren geld over moet maken voor de wedstrijd, was vorig jaar niet zo.. toch?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:12

Ja hoor, was vorig jaar ook. Pas na betaling kom je op de startlijst.