[SGW] Oefencrossen deze zomer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:47

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:13

Ruud_O schreef:
Kijk even op http://www.sgw-eventing.nl, daar staat de kalender.
Is vast wel iets te vinden.

Dankje! naar zoiets was ik op zoek.

Tierania_

Re: Oefencrossen deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:41

Ik ga donderdag naar Alice.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:54

Ik ga woensdag naar Alice. Heb even getwijfeld tussen de oefencross en een les want ik wilde het allebei wel. Uiteindelijk voor de les gekozen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:56

Er werd ook weleens een oefencross georganiseerd bij Kalverhoek (N-H), weet iemand of ze dat dit jaar weer organiseren?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:01

Scum schreef:
Ik ga woensdag naar Alice. Heb even getwijfeld tussen de oefencross en een les want ik wilde het allebei wel. Uiteindelijk voor de les gekozen.

Maar in de les wordt ook een deel van de oefencross gereden, dus je pakt ze dan allebei mee.
Ik heb het laatst ook gedaan en dat gaat best leuk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:09

Oeh, leuk Ruud! Dan heb ik het dus gewoon allebei :)
Ik hoop flink wat greppels te kunnen doen. Die gaan nog niet zo soepel (zachtjes uitgedrukt).

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:34

Greppels moeten zeker te doen zijn. Desnoods halen ze even de kleine trakhener aan de kant.

Ik had laatste keer les van Gert. Is ook leuk, maar wel strenger ;-)

Maar ja, dat is voorlopig voor mij weer even niet meer aan de orde ;(

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:19

Mn zusje is zaterdag voor een priveles naar Alice geweest, was erg goed bevallen. Misschien dat we nog een keer samen gaan.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:21

Ik kan het zeker aanraden.
In mijn ogen zijn de lessen van Alice en Gert vele malen beter dan Daren Chinchilla.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:05

Streng vind ik ook niet erg. Ik wil nogal eens te snel met mijn paard gaan meeliften omdat die al zo ervaren is. Pas als ik ergens een stop op heb (en dat is dan meestal een gat) dan geef ik mezelf op mijn donder en dan ga ik er meer zelf aan doen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:34

Ik ben ook 2x met les geweest, ik ga nu woensdag zonder les. Kijken of hij "cold turkey" ook overal overheen durft. 8-)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:58

Ik heb toen op hemelvaartsdag de les bij Alice meegereden, maar toen mochten we daarna idd ook de hele oefencross rijden. Dus 2 in 1 eigenlijk :D
Had toen les van Gert.

Morgenmiddag ga ik ook weer lessen, ff trainen voor Wieringerwerf :) Iemand in de groep van 4 uur?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:02

Ik moet morgen ook om 4 uur :) Ik weet alleen niet of ze dan meerdere groepen hebben of maar 1. Dus dan zie ik je morgen wellicht :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:04

Hmm, dat is idd de vraag.
Toen op hemelvaart zat er een verschil van half uur/3 kwartier tussen de groepen (op 1,5 uur les).

Ach, jou herken ik wel :D
edit: te paard dan :o

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:05

Echt? Ik heb jou volgens mij nog nooit te paard gezien.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:09

Dat kan heel goed kloppen :o
Ik heb jou of eigenlijk was het Bitwise te paard in Wieringerwerf vorig jaar gezien.
Was er ff te kijken.

Ik ben qua sgw nog niet verder gekomen dan Nijeberkoop en trainen doe ik hier in het noorden :)

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:45

Ik doe mee in:

- Haarle (thuis wedstrijd)
- Laren
- Broekland

Kan niet wachten! :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:53

Ik zat net te denken, maar volgens mij ben ik vorig jaar niet in WW geweest. Maar nu weet ik wel wie je bent :D
Dus dit jaar zou ik je wel moeten herkennen in WW.

Hoe liep die van jou nog tijdens het oefenrondje aan het einde van de les?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:58

Hihi, ja nu kunnen we elkaar herkennen :D
Hmm, nu je het zegt ... kon ook nog wel een jaar eerder zijn idd!

Tja, een beetje hetzelfde als met de les. Hij liep de hele tijd er wat met de handrem op, vind ik zo vervelend. 2 weken terug in W'werf kon ik hem nog maar met moeite houden ... heb ik liever, rijd makkelijker :o Kan ik ook makkelijker in m'n beugels STAAN :+

Maar heb wel dat trakhenertje gesprongen *\o/* ... die vond ik echt zoooo eng als ik er zo aan de zijkant na sta te kijken :o Dat gat eronder vind ik niet fijn: diep, harde planken die echt als een bak de greppel afbakenen. Maar in het aanrijden leek het net een lage boomstam, dacht peerdie ook ... alleen boven de hindernis had ie eens een reactie van " he-helup, d'r zit een ga onder" :') 2e rondje was ie dus iets twijfelender, maar ging d'r wel overheen :j In het 2e rondje ook dat rieten bankje (h4) meegepakt en die boomstam met smalletje als dubbel genomen ... hij deed 't ook nog gewoon hihi :D Dus wat dat betreft ging het dan wel weer heel goed, hij wilde alleen niet fijn doorgalopperen :)

Had jij die grote Trakehener ook nog gesprongen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:09

Die was niet zo groot hoor. Stel je eens voor dat er geen gat onder zat. Dan was het gewoon een steilltje van 80 cm. En het gat eronder was ook neit echt breed.

Maar uiteindelijk heb ik die niet meer gesprongen. Ik heb hem tig keer over het breedste deel van de greppel laten gaan. Ik hoefde daar niet veel voor te doen, hij deed het vanzelf wel. Maar Gert vond dat hij daar toch met teveel spanning overheen ging. Hij moet gewoon leren dat zo'n gat niks engs is. Thuis toch maar weer eens een greppel graven om wat te oefenen.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:10

Ik doe ook mee in Haarle en Broekland. Broekland word me 3e jaar. He tis echt te gek daar echt zo mooi!:D

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:42

carien13 schreef:
Ik doe ook mee in Haarle en Broekland. Broekland word me 3e jaar. He tis echt te gek daar echt zo mooi!:D

:o :o Dank je, altijd leuk om te horen! Geloof het of niet maar het word dit jaar weer mooier met een nieuwe start en finisch plaats, verbeterde en nieuwe paden, een paar nieuwe hindernissen en een dubbele waterbak! We zijn erg benieuwd wat de deelnemers er van vinden maar wij zijn er weer helemaal klaar voor!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:21

Volgend jaar wil ik zeker naar Broekland !!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:24

aadburg schreef:
carien13 schreef:

:o :o Dank je, altijd leuk om te horen! Geloof het of niet maar het word dit jaar weer mooier met een nieuwe start en finisch plaats, verbeterde en nieuwe paden, een paar nieuwe hindernissen en een dubbele waterbak! We zijn erg benieuwd wat de deelnemers er van vinden maar wij zijn er weer helemaal klaar voor!

wakiekie en ik starten samen!
Ben heel benieuwd en heb er erg veel zin in :D