[SGW] SGW Maarsbergen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:27

Gefeliciteerd Marloes!Super!
Snoekiej, fijn gereden dan!Nu heb je vast een fijner gevoel dan na Vlietlanden. Ik weet mijn stijlpunten nog niet, maar ik had volgens mij hetzelfde als jou bij de af- en opsprong. Ik ging met ellenlange teugels de opsprong op.
Martine ook gefeliciteerd!Toch een hoop mensen met prijs hier, superleuk!
Jody, ook fijn gereden. In welke ring had je dressuur gereden?
Amber, super gecrosst zeg. Ik zei nog tegen jou dat je snel binnen was. Toen was ik aan het losrijden voor de cross. Balen van de dressuur. Jij reed voor mij geloof ik.

Die van mij was trouwens ook behoorlijk enthousiast in de cross. Maar hij was niet de enige lees ik die daar last van had (Snoekiej en Amber, of ja jullie paarden dan :D ). Je zou toch denken dat ze met dit warme weer wat rustiger zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:31

Ik ook terug! :)
Naja, al ff maar nu pas tijd.

Ik was heel erg tevreden over Peps.
Hij was heel relaxed, en hij ging gewoon netjes weg van de start, helaas hadden we een stop op hindernis 3, omdat ik niet genoeg reed :o
Dus dat is gewoon echt mijn fout.

Daarna het water, nou, daar had Peps echt geen zin in, het ging zo lekker stijl ineens omlaag, nou mooi niet... :n
Met wat kleine stijgeracties ging ie er uiteindelijk in, doordat een man van de organisatie even voor Pepsi erin liep +:)+
Kreeg wel applaus haha _O-

Verder de cross foutloos uitgereden, heel trots op Peps, zo even na 5 crosslesjes, nog nooit gecrosst eerder, en op ander terrein, mij hoor je niet klagen :D

We gaan gewoon nog even wat verschillende tereinen qua water bezoeken en goed trainen, want in R'woude gallopeert ie er zo doorheen enz, we gaan het weer proberen in WW :)

Die opsprong keek ie wel even naar, die witte lijn, maar hij was al te laat om te remmen oid. }>

Zal zo ff bijlezen

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:36

M'n vader vond de cross ook erg leuk... om foto's te maken dan! Heb echt supergave foto's gekregen, hier vast eentje, voor de rest maak ik nog wel een ITP-topic!

Hindernis 13:

Afbeelding

edit: mmm, zie dat de kwaliteit door het uploaden wel erg achteruit is gegaan...

MelanieB

Re: SGW Maarsbergen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:51

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:54

Inderdaad Simmie! Ik heb even staan kijken 's middags bij de waterbak, maar sommigen kwamen er echt achterlijk hard op aan, paard stopt (natuurlijk), en dan meppen!
Super Melanie :D! Pepsi kan wel hoog steigeren zeg :=
Mooie foto Martine!!!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:57

Wow Melanie, die steigerfoto ziet er wel heel apart uit, hoog zeg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:01

Melanie, je hebt er wel een stoere foto aan over gehouden :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:14

aparte foto Melanie :j

Malloesje gefeliciteerd, snoekiej, martinev, amber en chartie (?) hadden fijn gereden, nick's zusje heeft fijn gecrosst in een moeilijke oefencross, en verder ben ik denk een paar mensen vergeten.

Ik ben net thuis, en erg tevreden. Dressuur ging wel, nog geen idee van de punten, springen ging erg lekker en foutloos en de cross ging eigenlijk als een speer. Wel een paar dingetjes die ze lastig vond, ik kon haar echt nog maar net doordrukken over de bielzenbloembak en ook het water was erg spannend (idd sim, gewoon even lekker laten stappen en dan weer door gaan) maar dat ging prima. Alleen op het steiltje voor de zandput (oid) kreeg ik een heel erg stomme langsloper, ik denk dat ze wat schrok van de hindernisrechter. Pure onervarenheid dus, en ik was te laat om te corrigeren. Maar een paar seconden te laat binnen en een heel fijn gevoel, want ze pakte wel heel goed aan. Uiteindelijk 7e en net buiten de prijzen, die langsloper kostte een derde plek. Ik ben direct na de cross naar Friesland gescheurd om eigenaresse en paard naar hun vakantie adres te brengen. We waren wel erg populair, duizenden mensen stonden ons uit te zwaaien op de terugweg :j of zou dat iets met die motoren te maken hebben gehad:D . Ik ben dus net thuis, ging om kwart over vier weg vanochtend.

(en ben nog erg benieuwd naar mijn stijlpunten en mijn dressuurpunten)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:15

Whaha nou Mel, jij krijgt ook elk paard aan steigeren :))
Super gereden hoor zo 1e keer

Oh Chanti, nu weet ik wie je bent :D !
Ik kan jou verslag niet vinden, goed gegaan ? :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:16

Lange dag voor jou dan Lielle !
Zag je nog over het bolletje gaan (na Kuil), :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:22

ja, zeker lange dag. Ben ook moe :j Dat bolletje ging lekker, eigenlijk alles wel, muv water en bloembak.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:24

Ik heb idd lekker gecrosst, ondanks de zware oefencross. Ik had een aantal weigeringen, en sommige hindernissen heb ik helemaal niet gesprongen, maar over het algemeen ben ik wel tevreden! Er waren een aantal hindernissen die gewoon voor de B-paarden waren... dat was voor mij dus L-pony's. Een paar daarvan heeft ze ook gewoon gesprongen, dus ik ben blij :D
@Melanie: Ik had niet gezien dat jouw paard zó moeilijk deed bij het water! Ik was nr 133... ;) Wel fijn dat je verder zo lekker hebt kunnen rijden!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:37

Iedereen gefeliciteerd die goed gereden heeft en volgende keer beter voor bij wie het minder ging ;).

Bij mij ging het boven verwachting. Eerste drie sprongen beetje twijfel maar sprong wel. Sprong vier een langsloper. De waterbak wou hij toch niet in. Dus achter nr 149 aan. Die was iets te langzaam (was zelf 150). Daarna paar rondjes in de waterbak rond gestapt om hem te ;laten wennen en ook om nr 149 even tijd te geven weg te komen. Daarna ging het verder super. tot 10 toen kwam ik nr 149 weer tegen en die had een langsloper bij 10. Dus ik wou er lang maar zam was heel gefocust op nr 149 dus hij sprong vol het bordje er af :o . Voor de rest zonder probleem uit gereden. Hij liep zo geweldig. Straks stage bij henk jan kunnen we mooi nog even water oefen en dan ons debuut in Ysselstein gaat denk ik wel helemaal goed komen :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:18

zo ook mijn verslag maar doen..

ik hou het wel aardig kort.. heb geen zin om te typen.

dressuur 181 willen ze voorwaarts zien is het ook weer niet goed.. ol zette wel een keer flink de hals erop door zo'n rot golfkarretje..
springen waren we foutloos maar meneer was super sterk..
cross ook foutloos en iets buiten de tijd (4 strafpunten) maar super gereden voor onze laatste B
toch nog een 5e plaats..

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:24

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:24

Goed gedaan xxitsmexx, was nog wel even gezellig tijdens het wachten bij de tent!

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:26

[quote="_Chantie_"]
Jody, ook fijn gereden. In welke ring had je dressuur gereden?
quote]

Ik reed in ring 3. Daar waar het later op de ochtend zo uitliep omdat de jury de papieren etc van iedereen wilde controleren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:28

wat raar? Ik zat ook in ring 3, als nr 21, maar daar zijn geen papieren gecontroleerd.
Goed gedaan itsme :j

martine, je foto's zien er goed uit +:)+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:28

Oh echt ? Hmm dat heb ik dan weer niet gehad in Ring 3 :P

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:35

Ik las eerder in dit topic ook al dat het een half uur uitliep omdat ze van alles en iedereen het wilde controleren. Mijn groom had de spullen ook bij zich, misschien dat ze er daarom ook om vroeg. Maakt me verder ook niet uit. Heb de spullen wel voorelkaar :D haha..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:00

@Isjtar, nee, toen was ie weer kalm :))

Peps steigerde heel niet zo hoog, maar hij maait met voorbenen waardoor het zo hoog lijkt :))
Goedzo itsme! (ff je naam kwijt :o )

Mooie foto's Martine! +:)+

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:01

De meesten wel lekker gereden lees ik :) heel goed!!

hierbij ook een klein verslagje van mij kant ....
...het feest begon bij hindernis 3...stond meneer al zo'n 20 meter van te voren stil want stel je voor dat die heg je in een keer aanvalt. Uiteindelijk moeten wachten op de volgende en toen daar achteraan gereden. Hindernis 4 zat ik te dicht op me voorganger dus heb hem daar in een volte gezet en opnieuw aangereden ging wel gewoon goed. Maar daar was nr. 7 de waterbak :P, me voorgangen stond daar ook stil en heb het even geprobeerd maar het wilde niet (had op een gegeven moment ook nog dat me voorganger haar paard wel erg dichtbij mij ging steigeren met wapperende voorbenen .... pff dat was wel ff schrikken), nog gewacht op een ander ging hij ook niet achteraan toen ben ik maar omgereden.
hindernis 10 ik weet niet wat daar was maar die ging die ook weigeren.... ik zal wel iets verkeerds gedaan hebben ;)

daarna ging het gewoon goed alles netjes gesprongen. :) al met al redelijk tevreden.. :D
maar was wel poepie heet zeg vandaag :O arm paard en dan moet hij nog presteren ook :P hij heb lekker douche gehad daarna :D

pff is trouwens wel mooi daar dat landgoed ..... ooh ja ik heb trouwens een optie genomen op dat huis wat te koop staat waar je zo'n blaadje van mee kreeg. Iedereen mag een keer langs komen hoor ;)

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:20

Gave foto Melanie!

Nou mijn verslagje dan ook maar eindelijk!
Poeh ben wel blij dat ik eindelijk zit :+
Vanochtend lekker rustig ingepakt, lekker op mijn gemakkie mevrouw uit het land gehaald.
Die lag helemaal languit in de zon, dus dacht lekker makkelijk kan haar zo pakken.
Nou niet dus deed het hek open, en floep weg was ze.
Tot ik opeens haar broodje aan een ander paard ging voeren, daar was mevrouw het toch niet mee eens.
Hoe durfde ik }:)

Kon meerijden met Marije(Marije112).
Bij het inrijden kwamen we erachter dat er twee mensies met z'n 2e de cross in gingen.
En omdat het pas Marijes 2e cross was met Amber, is het wel eens goed voor het vertrouwen om gewoon eens rond te crossen.
Daar mag ze zelf alles over vertellen.
Ik dus met moeder Prie voorop, denk nou kan ik rustig rijden met zo'n klein ponytje die mij bij moet houden.
Poeh dat heb ik geweten ook, dat ding ging hard :o
Ging helemaal super, water ging ook goed :D . Optijd afgeremt en uiteindelijk in stap erin want mijn meelifter heeft moeite met water.
En ik moet eerlijk toegeven dat ik mezelf alweer zag liggen :+ , dus om nog maar even te bevestigen dat prie niet bang is voor water vond ik het wel fijn dat we gewoon op ons gemakkie erin konden. En lol hadden we zeker :D
AfbeeldingAfbeelding

Na het water kwamen we onze voorganger tegen, die niet erg opschoot :+ en ons er ook niet even doorliet.
Ik weet ook niet wat daar precies de regels voor zijn eerlijk gezegd, maar ik zou zelf, als ik zou merken dat er iemand achter mij zit, en ik een nog al onervaren paard onder mijn kont had, diegene er ook gewoon even doorlaten.
Dat was wel even lastig, omdat we elke keer vol op de rem moesten, wel goed voor de controle maar minder lekker rijden.
Gelukkig voor ons had hij na 2 hinderniss en weigering waardoor wij erdoor mochten, en we weer lekker in ons gelijkmatige tempo door konden.

Ik ben dus helemaal tevreden over vandaag, en vooral trots op Prie want ze is nog nooit zo relaxt geweest. :D
En een lekker foutloos rondje gemaakt :D

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:31

Hmm Ingrid we begonnen ons al zorgen te maken.... we waren even bang dat je weer nat pak oid had omdat je geen verslagje plaatste :Y).
Zo te horen dus een fijn rondje voor het vertrouwen!

Ben vandaag ook in Maarsbergen geweest, helaas zonder paard maar met dikke buik :P . Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo gezellig druk vond als vorig jaar. Misschien omdat het nog zo vroeg was, er was nog weinig te zien en wat er te zien was ging niet heel erg goed helaas. Ook Ravel was een beetje te erg onder de indruk, maar de dressuur en springen ging eigenlijk best goed dus het begin is er.

Fijn iig dat de meeste een goed gevoel hebben en weer een hoop hebben geleerd/ervaring rijker zijn!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:31

Jaja, ook een verslagje van mij.
Wat een topdagje zeg!

's Ochtends al een beetje ruzie gehad met de trailer, maar na een kwartiertje stond ze er toch op.
Spulletjes in de wagen gesjouwd en naar Ingrid (hierboven) gereden!
Paard geladen en op naar Maarsbergen! (Nog een hele constructie gemaakt voor het hooinet, want Amber is zo klein dat ze er niet bij kon :(:) )
Daar aangekomen onszelf gemeld en samen de cross gelopen, mijn conclusie; mooie cross maar flinke hindernissen voor mijn pony van 1.35.. Met in rijden, waar we alle tijd voor hadden, rustig aan gedaan en de ontdekking gedaan dat je met zijn tweeen mocht starten.
Zo inderdaad met ingrid gestart voor mijn en Ambers vertrouwen, omdat dit onze tweede cross pas was.
En hij deed het zo onwijs lekker. Volledig foutloos rond en zonder enige twijfeling het water in!
Zo onwijs trots op 'm;
Afbeelding

Afbeelding

Hoge hartslag, dus even rustig aangedaan en afgezadeld en geprobeerd af te spuiten (het is een zeikerd), maar genoeg gekoeld was die wel.
Nou, toen begon het drama, het beest wilde nooit meer de trailer op. Drie hele lieve mensen hebben geholpen, maar dit mocht niet baten dus toen is Tom? erbij gehaald, en na nog wat oorlog voeren stond ze er dan eindelijk na ruim een uur toch in.. Ik kon d'r toen wel vermoorden. Ik ben er ondertussen wel redelijk klaar mee met dat gekloot bij die trailer, dus ik ga opzoek naar professionele hulp (ik moet alles zelf betalen, maar ik vind dit zo verschrikkelijk poedersuiker, dus hier ga ik toch maar voor sparen en een smak geld voor neer leggen)..

Maar, de cross zelf was echt meer dan super!

whitje, vroeg je nou of ik met jou in dat huis wilde gaan wonen? Prima :D!

Een dikke pluim aan de organisatie en aan die mooie vent bij de start waarvan we samen mochten starten!
Echtwaar, een prachtig terrein, betoverend droom paradijs.. Ohh en dat zwarte paard bij de inrijpiste voor het crossen.. Wat een plaatje.