[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:14

Thanks!
Ben echt blij!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:17

JeltjeW schreef:
Dus als er is omgeroepen dat je vrijwillig het parcours hebt verlaten heb je geen verliespunten?
Aangezien dat bij mij wél werd omgeroepen en dit in de regelementen staat.

Simone waar ben je gevallen dan? :oo

Net voor die bult :o Die vond ze doodeng :=

Nee dan heb je geen verliespunten. Maar aangezien wij bijna tegelijk stopten, hadden ze dat vast voor jou bedoelt dan :j
Maar val op hindernis is sowieso uitsluiting toch?

@texelse: oke, nouja ik ging toch al van uitsluiting uit :)

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:49

ik vond die bult trouwens wel flink naar beneden gaan :P heb letterlijk en figuurlijk plat achterover gezeten :D misde alleen het zonnetje nog :P

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:47

Ik vond die bult echt gaaf om te zien, de meeste paarden vonden het ook heel leuk volgens mij.

Er weigerde vrij veel paarden op de boom net voor de waterbak, ik denk doordat ze het water dan al konden zien?

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:58

Ik had een wat mindere dag, was m'n eigen schuld maar dat heb je soms he. Dressuur niet super, ik vond de de bodem erg hard. Wel een goed systeem dat je via de omroep hoorde dat je kon starten. Het springen ging fijn en foutloos. In de cross super van start, in volle vaart over 1 t/m 5. voor 6, de punt, kreeg ik Smurk niet goed terug en kwam in een te hoog tempo aan. Vervolgens zag ik geen afstand en reed naar voren waar ik had moeten wachten... gelukkig stopte hij wel (meer hersens dan ik) maar we lagen wel bovenop de punt. Opnieuw aangerden, toen sprong hij er wel overheen, maar was denk ik wel erg geschrokken, want hij stopte vervolgens weer op 7. Was daarna niet meer lekker voorwaarts, had nog een stop op 9 en 12 en toen was het einde oefening. Hij zal wel gedacht hebben, als jij zo rijdt, doe ik het ook niet...het vertrouwen is even weg.Wel jammer, vond het een heel mooie cross, mooie hindernissen en veel afwisseling. Eerst maar weer het vertrouwen terugkrijgen in de training. Vond zelf ook dat er veel weigeringen ed waren in het L paarden, terwijl het mij geen heel moeilijke cross leek. Lijntje trakhener-dubbel-bomm-water-passage du route vond ik erg leuk/uitdagend maar helaas dus niet gehaald. Organisatie was prima, heb niet gewacht dus geen last gehad met de vertraging bij de prijsuitreiking. Vond alleen dat de veterinair op een zeer onlogische plek stond, op een heel druk punt.

Helaas ook geen start in de Vlietlanden want ik moest nog 1 WP halen. Gorssel is dus de volgende, hopelijk dan beter!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:21

JeltjeW schreef:
Dus als er is omgeroepen dat je vrijwillig het parcours hebt verlaten heb je geen verliespunten?
Aangezien dat bij mij wél werd omgeroepen en dit in de regelementen staat.

De omroeper is niet interessant. Misschien wel als mens of omdat hij of zij het leuk doet maar niet als het om de resultaten gaat. De hindernisjury des te meer: wat die doorgeeft is wat bij de rekenkamer komt. Als het goed gaat roept de omroeper inderdaad om wat de jury doorgeeft. Daarom moet je gewoon altijd wachten op de uitslag: daar staat wat je wordt aangerekend en daar kan je op reageren.

Over verliespunten: als je in de cross wordt uitgesloten (te veel weigeringen, vallen, hulp van derden, verkeerd parcours of wat dan ook) krijg je in iedere klasse per keer twee verliespunten. En inderdaad ga je bij -6 een klasse terug behalve in de B - daar zit geen officiële klasse onder. Aan de andere kant en in alle eerlijkheid: wat heb je in een officiële wedstrijd te zoeken als je in de B drie keer of meer niet rondkomt?

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:27

In de B kan je toch geen verlies rijden? Heb ik nog niet eerder gehoord!Pas vanaf de klasse L kan je verlies rijden.

Ik zie hier een aantal goede resultaten voorbij komen, proficiat voor diegene. Ook lees ik over een aantal weigeringen. Ik vond het nog best een pittige cross, dus dat verbaasd me niet. En het gaat natuurlijk om het fijne gevoel in de cross, wat je ook nog wel kan hebben met een paar weigeringen.

Ik heb zelf gisteren ook mee gereden in de B paarden. Dressuur was wat onstuimig, mijn paard had duidelijk door dat hij weer mocht crossen vandaag. Resultaat 187 punten. Springen erg fijn gereden, waarbij hij me nog een keer hielp op hindernis 6 en 7. Resultaat foutloos!Cross echt heerlijk gereden, hij pakte super fijn aan. Helaas een weigering op de een na de laatste, nr 15 de tonnen. Hij pakte het bit vast en ik had het einde al in zicht haha. Ik zal ook nog wel een bult tijdfouten hebben. Maar erg tevreden en benieuwd naar de stijlpunten.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:10

Noorwijdenes schreef:
Thanks!
Ben echt blij!

Gefeliciteerd Noortje! Superdebuut
+:)+

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:43

_Chantie_ schreef:
In de B kan je toch geen verlies rijden? Heb ik nog niet eerder gehoord!Pas vanaf de klasse L kan je verlies rijden.

Wat zegt het reglement:
Citaat:
Artikel 305 - Verliespuntenregeling
1. Verliespunten in de discipline Eventing worden behaald in het onderdeel crosscountry. Uitsluiting in de cross-country geeft 2 verliespunten.
2. Bij de stand van 6 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (met uitzondering
van de klasse B).
3. De combinatie krijgt geen verliespunten bij het vrijwillig verlaten van het crosscountryparcours of bij kreupelheid. De kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijddierenarts.

De tekst is bijna letterlijk die van het "oude" reglement:
Citaat:
4. Uitsluiting in de cross-country geeft 2 verliespunten (aftrekken van behaalde winstpunten). Uitzondering: geen verliespunten bij vrijwillig verlaten van het crosscountryparcours en bij kreupelheid. De kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijdveterinair. Bij de stand van 6 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (met uitzondering van de klasse B).

Op papier is het dus simpel: ook in de B krijg je verliespunten maar je kunt niet degraderen. Ik ben in de praktijk echter nog niet tegengekomen dat je in de B verliespunten echt krijgt. Nu heb ik wel gezien dat in de reglementen voor dressuur en springen expliciet is vermeld dat je in de B geen verliespunten krijgt; dat staat weer níet zo in het geldende eventingreglement.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:34

Ik heb nu pas tijd voor een verslagje:

Na een hele drukke zaterdag plus nog wat ander minder leuk bericht op vrijdag. M'n allerbeste vriendinnetje opgenomen in het ziekenhuis vanwege een breuk in de ruggewervel. Heb ik overwogen om niet naar Oud Karspel te gaan, moest ook in m'n eentje en daar ben ik met een SGW wedstrijd ook niet zo dol op.

Maar goed toen ik daar aan was gekomen en inderdaad prima opgevangen door de mensen van het Clusius College had ik er eigenlijk wel zin in. Snel aanmelden, omkleden en paard opzadelen. Onder het omkleden even snel een keer het proefje doorgelezen. Gelukkig kwam ik in het toilet Merel_Claire tegen en haar groom wilde mij wel lezen als ik niemand kon vinden. Bij het losrijterrein stond m'n regiocrosslesgenootje :D Floor (Hozie) me al op te wachten. Pppff dat is een "probleem" minder, losrijden ging wel maar hij was wel ietsiepietsie gespannen. Denk dat ie inmiddels wel wist wat er nog meer op het programma stond. Proefje ging wel, geen fouten maar voor mijn gevoel wel een beetje rommelig en gespannen gereden. De ring was redelijk hard en ongelijk, je moet iets te mekkeren hebben toch :+

Snel naar de trailer terug paard af zadelen, weer op de trailer, omkleden en alsvast m'n crosspullen een beetje vooraan gezet. Snel even met Merel_Claire en Hozie het crossparcour gelopen en het zag er wel uitdagend en leuk uit. Vond het "moeilijker" staan dan vorig jaar maar zag nergens echt grote problemen.
Even bij het springen staan kijken en dan kon ik gelijk even het volgorde in het springparcour in m'n hoofd stampen. Sommigen weten wat ik bedoel...... :P

Eigenlijk zag ik best tegen het springen op en heb met losspringen ook niet al te veel gedaan. Gelukkig kon ik weer de groom van iemand strikken om her en der wat balken omlaag te doen, bedankt Hearty :j
Lux wilde buiten niet stil staan bij de ingang van de springring en toen ik mocht starten gingen de eerste sprongen prima. De eerste van de dubbel had ik een beetje rare sprong op maar gelukkig ging hij braaf door naar de tweede. De hindernis erna (nr 8) was ie een beetje kijkerig en de laatse weer heel fijn erover, dus Foutloos binnen de tijd!!! *\o/* Bij het afgroeten zei de jury "zo jij bent er vanaf" :+ misschien dat er iets van mijn gezicht was af te lezen :D

Op het crossterreintje 2x de boom genomen en dat deed ie heel braaf, niets meer aan doen en lekker richting start gelopen. Daar was het een beetje rommelig met alle aankomende en wegrijdende auto's en vrachtwagen. Start goed en paar bokkesprongen na hindernis 1 Lux had er zin in. :D 2 ook prima en nr 3 had Luxor al een paar uur vanuit de trailer naar staan kijken dus dat ging ook goed :D De heuvel op ging ook goed, ben in draf er vanaf gegaan en het boompje erna eitje. Hij werd een beetje kijkerig en kwam wat terug in tempo richting de opsprong en de afsprong maar hij deed het wel. Toen was ik heel even de draad kwijt en twijfelde heel even of ik naar links of rechts moest en reed goed richting 7. Daar stopte hij op het allerlaatste moment en draaide daarbij iets weg en daar stond ik. Letterlijk niet vrijwillig afgestapt van mijn paard, alleen daarvoor zou ik al een prijs verdienen -:(- . Stond dus naast mijn paard en zei dat is het einde van mijn crossparcour ("val" ruiter) maar nee hoor meldde de hindernisjury, je mag gewoon doorrijden. Ik was zo overdonderd door mijn "val" dat ik weer op ben gestapt en geprobeerd de trakhener alsnog te springen. Nog 2x een stop en toen was het helemaal schluss.......jullie mogen eerlijk weten. Ik heb er flink de ziekte over in, het zal iedereen wel eens gebeuren maar had het helemaal niet verwacht |( -O- -O-

Toen Lux weer op de trailer stond ben ik gaan kijken of de dressuuruitslagen er al hingen (het was immers al 15.30) maar nee. Heb er niet op gewacht en ieder nadeel heeft z'n voordeel en kon dus "lekker" aftaaien naar huis. :o Op stal aangekomen in de stromende regen m'n auto uit staan laden Lux richting weiland geschopt :x

Zojuist nog even in de reglementen gekeken en daar staat, bij een val van de ruiter in een onderdeel volgt uitsluiting.....Maar goed iedere deelnemer behoort zelf de reglementen te kennen :o

Ik hoop dat ik aan de Vlietlanden een beter gevoel overhou.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:52

Jammer Luux. Snap dat je flink baalt.
Niet te veel van aantrekken. We hebben allemaal wel eens een wedstrijd (gehad) waar het niet lekker ging. Heel normaal.
Je leert er alleen maar van.
In Vlietland ga je gewoon weer lekker rond rijden.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:54

|o
Zal het proberen :+

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:57

Hmm de uitslagen staan erop en ik vind dit toch echt niet meer netjes van de organisatie. Gisteren had ik nog zoiets van het zijn scholieren ze doen allemaal hun best, maar nu begrijp ik er niks meer van. Volgens de uitslagen van nu ben ik gediskwalificeerd, maar waarom weet ik niet. En aangezien je nu geen bezwaar meer kan maken baal ik hier dus flink van. Beetje vreemd dat ik gisteren een 2de plaats in ontvangst heb genomen en dus gedacht dat dat de definitieve uitslagen waren en dan blijkt nu ineens dat ik gediskwalificeerd ben...

Weet iemand of je hier nog iets aan kan doen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:58

Je kunt achteraf een klacht indienen bij de KNHS. Moet je wel eerst geld betalen (dacht een euro of 30) voor ze je klacht in behandeling nemen. Je krijgt geen garantie dat er een oplossing komt.
De kool is dus eigenlijk het sop niet waard.

Ik heb ook ooit eens overwogen om een vergissing recht te zetten, maar eigenlijk is dat vergeefse moeite.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:00

Dan ga ik het eerst even via de vereniging proberen op te lossen en anders vind ik het wel goed zo, al blijf ik het raar vinden..

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:07

sh.t, stond gewoon 2de na het springen 8)7

Raar hetismij, heel vreemd. Zag je nog bij het water, je paardebeest nam in eerste instantie bijna de afsprong het water in ;) Maar netjes opgelost hoor zo. Het duurde even maar zij ging toch uiteindelijk heel braaf. En toen waren jullie als een speer weer weg :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:08

Mmmmm, ben ik onterecht met de eer aan het strijken? Als ik de uitslagen bekijk heeft iemand anders 0,5 strafpunt minder??

Nou ja, hoe dan ook, ik ben blij :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:10

ja ik dacht echt hooooo neee we gaan niet van die afsprong het water in, maar gelukkig is ze er uiteindeiljk wel in gegaan ja, toch nog een stukje training dan zo tijdens de cross. Qua tijd heb ik het ook weer redelijk goed gemaakt want we kwamen maar 10 sec buiten de ideale tijd binnen.

Ik heb de vereniging gemaild en ben benieuwd wat er nou aan de hand is. Want als je gediskwalificeerd bent heb je 2 verliespunten toch?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:28

Wat jammer zeg Luuxje! Volgende keer beter :(:)
Wat appart zeg hetismij! :? Heb je zelf geen idee waarom je gediskwalificeerd kan zijn? Ben benieuwd wat eruit komt!

Volgens de uitslagen heb ik het parcours wel vrijwillig verlaten??
En dat terwijl ik zoveel redenen had om gediskwalificeerd te worden :o
Had trouwens zelfs 184 punten voor de dressuur :=

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:37

Dan heb ik jou denk gezien xsiep? Volgens mij heb ik maar 1 fjord gezien, klopt dat? :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:40

balen judith... hij blijft ook gewoon beetje stout af en toe

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:45

Wat jammer Luux, maar iig heb je nu het springparcours wel gewoon gedaan :D.

Vlietlanden gaat vast beter :-)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:46

Luuxje schreef:
Dan heb ik jou denk gezien xsiep? Volgens mij heb ik maar 1 fjord gezien, klopt dat? :D

Er waren wel meer fjorden, maar die deden allemaal mee met de onderlinge ;)
Dus maar 1 fjord in de officiele sgw ja :P Waar was dat dan?

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:48

Ik liep met mijn ziel onder m'n arm daar rond ;)
Volgens mij stond jij dan op het grasveld direct links met je paard?

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:48

JeltjeW schreef:
Ook mijn uitslag.
Dressuur 182 punten, ging wel redelijk maar kon natuurlijk beter.
Springen een balkje die nergens op sloeg.
En in de cross op nummer 9, de dikke boom voor de waterbak eraf gevallen. :(
Heb gelukkig alleen, nu nog tenminste, wat pijn aan mijn kont, maar dat zal nog wel erger worden.

Heeft iemand toch nog wat foto's? Ik was nummer 156 een witte schimmel in het rood :)

Ik had je ook zien vallen, ik schok me de pletter!
Gaat het nu allemaal wel beter met je?