Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JeltjeW schreef:Dus als er is omgeroepen dat je vrijwillig het parcours hebt verlaten heb je geen verliespunten?
Aangezien dat bij mij wél werd omgeroepen en dit in de regelementen staat.
Simone waar ben je gevallen dan?
Die vond ze doodeng 

heb letterlijk en figuurlijk plat achterover gezeten
misde alleen het zonnetje nog
JeltjeW schreef:Dus als er is omgeroepen dat je vrijwillig het parcours hebt verlaten heb je geen verliespunten?
Aangezien dat bij mij wél werd omgeroepen en dit in de regelementen staat.
_Chantie_ schreef:In de B kan je toch geen verlies rijden? Heb ik nog niet eerder gehoord!Pas vanaf de klasse L kan je verlies rijden.
Citaat:Artikel 305 - Verliespuntenregeling
1. Verliespunten in de discipline Eventing worden behaald in het onderdeel crosscountry. Uitsluiting in de cross-country geeft 2 verliespunten.
2. Bij de stand van 6 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (met uitzondering
van de klasse B).
3. De combinatie krijgt geen verliespunten bij het vrijwillig verlaten van het crosscountryparcours of bij kreupelheid. De kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijddierenarts.
Citaat:4. Uitsluiting in de cross-country geeft 2 verliespunten (aftrekken van behaalde winstpunten). Uitzondering: geen verliespunten bij vrijwillig verlaten van het crosscountryparcours en bij kreupelheid. De kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijdveterinair. Bij de stand van 6 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (met uitzondering van de klasse B).
Floor (Hozie) me al op te wachten. Pppff dat is een "probleem" minder, losrijden ging wel maar hij was wel ietsiepietsie gespannen. Denk dat ie inmiddels wel wist wat er nog meer op het programma stond. Proefje ging wel, geen fouten maar voor mijn gevoel wel een beetje rommelig en gespannen gereden. De ring was redelijk hard en ongelijk, je moet iets te mekkeren hebben toch
Bij het afgroeten zei de jury "zo jij bent er vanaf"
misschien dat er iets van mijn gezicht was af te lezen
2 ook prima en nr 3 had Luxor al een paar uur vanuit de trailer naar staan kijken dus dat ging ook goed
De heuvel op ging ook goed, ben in draf er vanaf gegaan en het boompje erna eitje. Hij werd een beetje kijkerig en kwam wat terug in tempo richting de opsprong en de afsprong maar hij deed het wel. Toen was ik heel even de draad kwijt en twijfelde heel even of ik naar links of rechts moest en reed goed richting 7. Daar stopte hij op het allerlaatste moment en draaide daarbij iets weg en daar stond ik. Letterlijk niet vrijwillig afgestapt van mijn paard, alleen daarvoor zou ik al een prijs verdienen
. Stond dus naast mijn paard en zei dat is het einde van mijn crossparcour ("val" ruiter) maar nee hoor meldde de hindernisjury, je mag gewoon doorrijden. Ik was zo overdonderd door mijn "val" dat ik weer op ben gestapt en geprobeerd de trakhener alsnog te springen. Nog 2x een stop en toen was het helemaal schluss.......jullie mogen eerlijk weten. Ik heb er flink de ziekte over in, het zal iedereen wel eens gebeuren maar had het helemaal niet verwacht
Op stal aangekomen in de stromende regen m'n auto uit staan laden Lux richting weiland geschopt

Heb je zelf geen idee waarom je gediskwalificeerd kan zijn? Ben benieuwd wat eruit komt!
.
JeltjeW schreef:Ook mijn uitslag.
Dressuur 182 punten, ging wel redelijk maar kon natuurlijk beter.
Springen een balkje die nergens op sloeg.
En in de cross op nummer 9, de dikke boom voor de waterbak eraf gevallen.
Heb gelukkig alleen, nu nog tenminste, wat pijn aan mijn kont, maar dat zal nog wel erger worden.
Heeft iemand toch nog wat foto's? Ik was nummer 156 een witte schimmel in het rood