[SGW] 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:44

Ik maak mezelf niet gek hoor. Ik verdien eerder een schup onder mijn kont dat ik niet al echt aan het crossen ben.... :o

Ik maak me maar over 1 ding druk. Hij moet tussen mijn dressuur en springen echt gaan plassen. Zo lang kan hij het namelijk echt niet ophouden (van 9 tot 3)

Scum

Re: 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:03

Oro plast vrij gemakkelijk. Bij hem is het belangrijk dat ik een rustig plekje opzoek waar hij niet tezeer is afgeleid door andere mensen/paarden. En liefst met zachte ondergrond/hoog gras.

Kaatje krijg ik ook echt niet aan het plassen. Die doet dat alleen in haar eigen wei of in een stal.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:33

dat is wel vervelend ja.... die van mij plassen gelukkig ook allebei makkelijk 2x per dag op de vw. Is helaas niet zo handig voor de vw }:0

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:37

pol013 schreef:
Ik maak mezelf niet gek hoor. Ik verdien eerder een schup onder mijn kont dat ik niet al echt aan het crossen ben.... :o

Ik maak me maar over 1 ding druk. Hij moet tussen mijn dressuur en springen echt gaan plassen. Zo lang kan hij het namelijk echt niet ophouden (van 9 tot 3)

Je trailer/vrachtwagen heel dik opstrooien wil ook wel eens baten.
En om de hoek gaan staan fluiten....

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:13

Die van mij plast ook niet op de wedstrijd hoor. Gelukkig plast ie tegenwoordig wel altijd voordat ik ´m uit z´n stal ga halen. Standaard als ik aan kom draait ie zich om en gaat ie plassen, eerder krijg ik ´m ook de stal niet uit.
Pony in de stal naast hem begint dit ook al aan te wennen als haar baasje komt. Gekke beesten zijn het soms, maar het wel erg makkelijk als ie alvast geplast heeft.
Die van mij heeft alleen een andere tik, die drinkt niet op de wedstrijd, zelfs niet uit z´n eigen stalemmer.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:24

Hmm de mijne plast vrijwel altijd in de trailer (op weg naar huis dan wel). Weet niet of hij dit ook doet tussen het dressuur en springen in... zou wel mooi zijn! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 18:29

Hi, hoogte is dus gewoon 80! max, joepie, ikke blij!

Vond paar foto's van hindernissen er wel leuk uitzien en ook goed springbaar. Schrok me alleen het apelazerus van de 90 cm!!!

Startlijst gaat goed met de startlijst van het Limburgsclubkampioenschap springen begint om 12.00 uur moet als 13e.
Ga direct na het dressuur rijden wel proberen voor te keuren. (dressuur om 10.52 uur)

@Sabertje, wil graag gebruik maken van je voorlezer!!!
Het zelf hebben van een trailer rijbewijs betekend misschien dat je niet altijd een groom bij je hebt.
Maar het betekend ook dat je altijd weg kunt! (behalve met mennen :( )

@Amber, we doen ons best!

Gelukkig plast die van mij altijd en overal (vooral in de trailer, die ik dus ook altijd uit moet boenen).

Is het cross springparcour identiek aan het limburgsclubkampioenschap?
Dan kan ik heb misschien nog onthouden.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:30

Wil eerst wat verder doortrainen met springen maar volgend jaar ben ik dr zeker! :D

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:53

Suus: leg je al die mensen ook nog even uit wanneer ze moeten gaan keuren ;). Hopelijk wordt het dan geen ongeregeld zooitje...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:55

Ik vind qua keuren alles best, wat betreft tijdstip, zolang ik maar even mijn rondje limburgsclubkampioenschap kan springen, aangezien ik daar onmisbaar ben, want we doen maar mee met zijn 4en. (dat is het hele team, hoop dus ernstig dat die van mij zich gedraagt!)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:31

@Sjolvir: mijn voorlezer vind het vast niet erg om 2 keer die proef te moeten lezen. Laatst moest ze 4 keer lezen, heb voor de 5e en 6e keer toch mijn moeder maar weer ingeschakeld. Maar die is op B niveau bang dat ze alles te snel leest of juist te veel aan het kijken is, omdat ze daar dan weer tijd voor heeft.

Worden de paarden eigenlijk gevlochten voor een SGW? Ik heb geen idee, maar als dat wel gebeurt heb ik nog wat te doen donderdagmorgen voordat ik naar Helden kom, niet dat het mij iets uitmaakt, is zo gebeurt, maar dalijk komt iedereen gevlochten en ik niet of juist anders om.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 01:48

Sjolvir schreef:
Hi, hoogte is dus gewoon 80! max, joepie, ikke blij!
Vond paar foto's van hindernissen er wel leuk uitzien en ook goed springbaar.

Gelukkig :D heeft onze bouwploeg hard aan gewerkt :Y)
Citaat:
Schrok me alleen het apelazerus van de 90 cm!!!
niet doen
Citaat:
Startlijst gaat goed met de startlijst van het Limburgsclubkampioenschap springen begint om 12.00 uur moet als 13e.
Ga direct na het dressuur rijden wel proberen voor te keuren. (dressuur om 10.52 uur)

Moet lukken ;)
Citaat:
Is het cross springparcour identiek aan het limburgsclubkampioenschap?
Dan kan ik heb misschien nog onthouden.

:j

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 01:48

en heb zojuist hopelijk de laatste keer de startlijsten aangepast, dus wat mij betreft zijn ze nu definitief :o weltrusten :Z

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:27

sabertje: in principe wel gewoon voor de dressuurproef. Sommigen halen ze er daarna uit. Anderen laten het dan zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 07:29

pol013 schreef:
sabertje: in principe wel gewoon voor de dressuurproef. Sommigen halen ze er daarna uit. Anderen laten het dan zitten.

En anderen doen alleen een vlechtje in met springen, omdat paard anders de hindernissen niet kan zien :Y) _O-

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:57

Oke dan moet ik een halfuurtje extra tellen donderdagmorgen. Meestal ben ik wel in een kwartiertje klaar, maar dat ligt er aan hoe chaggie meneer is ´s morgens, dus maar beter iets ruimer tellen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:06

Tuurlijk vlechten. Voor dressuur altijd.
Na de dressuur halen wij ze er uit, behalve de laatste bovenop. Die vlecht ik voor de cross opnieuw met een touwtje wat vast zit aan het hoofdstel.
Stel dat je er voorover afgaat, kun je het hoofdstel dan niet zo makkelijk meenemen....

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:09

Ja ik doe ook mee !

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:40

Hey Kimberly, heb je er ook zo´n zin in?

Moeten wel al vroeg op pad he. Ga je ook ´s morgens met Gerrit parcourlopen?
Ik wel.

Groetjes Sylvia

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:47

Nu heb ik bij mijn inschrijving vermeld dat ik een rugnummer wil huren maar ik neem aan dat je die op de wedstrijd zelf moet betalen toch ?
Sylvia :D
je hebt pb ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:26

Ik ga ook proberen er om 08.30 te zijn voor rondje verkennen, aangezien het andere rondje me iets te dicht op de dressuur zit, oef, dat wordt vroeg thuis weg! 06.30 uiterlijk! gaaapppp

Pony is hengstig, dat wordt lachen met dressuur. (dan doet ze dus niet echt wat voor je, klein voordeel, op de terugweg, kan ik eventueel langs de hengst rijden voor het dekken, maar denk eigenlijk dat dat morgen dekken wordt. )

Morgen pony staart wassen en manen knippen.
En proef uit het hoofd proberen te leren.

Erg praktisch dat parcours clubkampioenschap en cross hetzelfde is.
Kreeg vanavond nog op mijn kop, dat ik parcours altijd vergeet.
(blond en dressuur muts, dan krijg je dat. Volgens de juf stond het vanavond op 80 cm, maar heb toch het
verdachte idee, dat ze het iets lager had staan.)

Hoeveel weigeringen respectievelijk springfouten mag je maken in je springparcours om toch te mogen
crossen?

Niet vergeten, mijn stiften in te pakken. En morgen de stiftgaten vast uit te bikken.
Rugnummer houder uit het stof halen.
Knoop aan mijn rijjasje naaien.
Zoeken waar mijn plastron is gebleven.
Vermiste witte handschoenen opsporen.
Gat in witte rijbroek maken.
Laarzen en sporen poetsen (heb er afgelopen weekeind endurance gereden met die laarzen in de drek en nog niet gepoetst }> ).
Jullie horen het al, al in geen tijden dressuur proef gereden.
Dit wordt leuk. Heb nog zat te doen.

Overigens zijn er bij BB-eventing nog ahum regels met betrekking tot je sporen?
met dressuur, springen en cross? Ik heb zwanehalzen (anders kan ik er niet bij :D, zweep dressuur max 1.10 m? net als in gewone dressuur?)
Springen en cross, max. lengte zweep? (anders moet ik oud springzweepje opsporen in de kelder, heb er wel 1)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 22:15

he, handig je hebt de regels op de site staan 5 balken is, jammer maar helaas, u mag terug naar af, maar niet starten in de cross.
En ahum, hoeveel weigeringen? Die van mij weigert namelijk eerder dan dat ze er een balk af gooit. Gok het op 3 e weigering is uitsluiting van verdere deelname. (tijdens springparcours)

Ga de rest ook even uitvlooien!

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:28

Ik ga om 10 uur parcour lopen, moet om 12.18 dressuren dus neem aan dat ik dat wel moet halen.
Vandaag vast maar een beetje paardlief wassen en spullen klaarzetten, voordat ik morgen alles vergeet :P
Nog 1 dagje *\o/* haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:37

Ik weet helaas niet bij welke hindernis ik sta (ze hebben geen hindernislijsten meegestuurd).
Morgen eerst even mijn eigen knolsies rijden en dan moeten jullie maar gokken wie ik ben he ;)

Wel allemaal heel veel succes. Nog wat tips (van wat me vorig jaar was opgevallen). Ga niet in je witte rijbroek met rijjasje crossen. Dat is not done :D
En ga ook niet in dressuurhouding met veel te lange beugels door het traject. Errug vermoeienend ;)
Voor de rest moet het wel lukken toch? ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:18

Scum schreef:
Ik weet helaas niet bij welke hindernis ik sta (ze hebben geen hindernislijsten meegestuurd).
Morgen eerst even mijn eigen knolsies rijden en dan moeten jullie maar gokken wie ik ben he ;)

Wel allemaal heel veel succes. Nog wat tips (van wat me vorig jaar was opgevallen). Ga niet in je witte rijbroek met rijjasje crossen. Dat is not done :D
En ga ook niet in dressuurhouding met veel te lange beugels door het traject. Errug vermoeienend ;)
Voor de rest moet het wel lukken toch? ;)

Dat wordt dan inderdaad gokken, maar achteraf vertel je het ons wel he? Waar je stond.

witte rijbroek en rijjasje :D Had net bedacht dat het simpelste was, gewoon dressuur kloffie aanhouden (wel jasje uit).
Witte shabrak eronder, witte beenbeschermers, oeps, blijf ik zitten met oranje springschoenen. Dan ben ik gewoon in het wit ;)

Maar nu je zo aandringt, ga ik mijn oranje zooi maar ergens opzoeken.
(bij het gewone springparcours voor Limburgsclubkamp. moet je daar witte rijbroek aan?)
Jij gaat je vermoedelijk helemaal krom lachen als ik langs kom met dressuur zadel, te lange beugels en pinguin voeten. _O-

Heb er zin in, stomme is, ik zit niet zozeer met die cross hindernissen in mijn maag, als met het springparcours!

Er staat in het regelement, nakeuren zonder beenbescherming en hoofdstel, ik ga ervan uit dat ik het zadel er ook af moet gooien?
En ik parkeer dan wel een halster ergens op het terein.