[SGW] SGW Castenray, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:48

Simmie schreef:
He getver Cin! Ik begrijp helemaal hoe je je voelt! :(:)
Wel heel fijn dat Rob je parcours gezien heeft zodat je niet aan jezelf gaat twijfelen. Super van de organisatie ook dat je het parcours nog een keer mocht springen! Dat is echt top!
Gelukkig is het wel iets incidenteels dus in Hooge Mierde gaan jullie weer knallen!

Nog bedankt trouwens voor het meenemen van mijn crossbeschermers na de keuring. ;)

Geen dank hoor! :D

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:36

Ahhhh Cindy wat balen!! Dat is echt heel erg frustrerend! Loop je zo'n mooie cross mis. Parcours is ook altijd zo gauw voorbij en je hebt geen tijd om even op adem te komen en orde op zaken te stellen!
Maar gauw wat parcoursjes springen zodat je het ritme weer te pakken hebt in HM! Komt het daar vast weer goed!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:39

@ diegene die hebben gereageerd op de vermistte ijzer kwestie en de boosheid van mijn dochters trainer.
Ik heb nu inderdaad reserve ijzers in mijn bus liggen, daarbij denk ik redelijk goed zelf in te kunnen schatten of iets verantwoord is of niet.

Pony heeft er geen last van gehad, liep een geweldige cross en ook vandaag heb ik niet aan hem kunnen merken dat we iets hebben gedaan waar hij pijn aan had. Maar goed ieder zijn wijsheden en waarheden.
Ik til er inmiddels niet meer zo zwaar aan als iemand zijn/haar mening geeft, hij zou het anders hebben aangepakt.

Zo te zien heeft iedereen een toptijd gehad, en wat hebben veel bokkers zich in de prijzen gereden.
Leuk hoor , onze volgende cross is in Oudkarspel , mijn dochter haar L debuut.

tientjeh

Re: SGW Castenray, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:38

Zo, ik ben er ook weer uit Castenray! En lange en vermoeiende dag! Maar ik ben oh zo tevreden!

Dressuur ging voor het eerst sinds tijden weer lekker, wel iets te weinig actief, maar voor mijn gevoel gewoon lekker en netjes. Helaas maar 180 punten, maar dat kan mijn fijne gevoel niet onderdrukken.

Losrijbak van het springen was te klein en veelste nat. Ze hadden het natgesproeit, maar het was nu gewoon modder en waterplassen. Ook kon je niet met zn 2en langs een hindernis. Dus dat werkte eigenlijk niet zo. Springen verder ging fijn, foutloos rondje!

Cross was weer helemaal super! Undercover pakte weer aan zoals altijd, alles zo simpel en braaf. Wel wil hij nog wel eens iets te enthousiast worden, maar hij is wel weer makkelijk af te vloeien. Heb echt een goed gevoel over deze cross, helaas net 3 sec buiten de tijd. Maar heb lekker gereden!

Tevens waren dat mijn 2 laatste winstpunten die ik nog nodig had voor het NK! Dus we mogen starten :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:48

Lees een heleboel enthousiaste verslagen en volgens mij heeft echt iedereen goed gereden +:)+

@ Fuego joy, ben wel benieuwd wie die trainer is, kom ook uit jou omgeving (IJmuiden), heb er voor de rest geen oordeel over.
Je verhaal van BB klinkt bekend, ze waren ons 2 jaar geleden ook vergeten. Misschien hetzelfde BB?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:50

Fijn dat je zo tevreden bent Tientjeh en gefeliciteerd met je startbewijs voor het NK!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:53

@Tientjeh: Gefeliciteerd met je laatste 2 winstpunten voor het NK! Fijn dat het weer zo lekker ging!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:10

ik ga zo alle verslagen door lezen en mijn wasmachine aanzetten maar wil toch ff snel een kort verslagje neer zetten.

want ik ben trots! :D

dressuur ging best fijn met af en toe wat spanning maar uiteindelijk toch 190 puntjes.

Springen was mede door de natte grond en kleine ruimte nou niet echt lekker, maar toch in het parcours ging die lekker ondanks dat ik ff mijn afstand op 9a verknalde en een balk neerhaalde :+

en toen de cross, ik zat hem best te knijpen voor de coffin :o maar we gingen gretig van start, alleen op 2 ging er iets niet helemaal lekker waardoor mac struikelde in de landing en ik een klap op mijn gezicht kreeg van zijn hals, waardoor mijn bril schots en scheef hing. Ik draag normaal nooit een bril maar heb nu tijdje al last van oogontstekingen dus mag mijn lenzen even niet in. :+

trakehner , coffin , driesprong alles pakte die aan! uiteindelijk met 5.17 als tijd binnen gekomen.

en dat bleek goed genoeg te zijn want ik was derde!
:D
dus envelopje en mooie rozet gehad!

heb lielle , canter (tevens meteen een nieuwe polypad besteld!) mirjam, annemiek en bento ook nog gezien!

ga ff de was aanzetten en dan reageren op de verslagen!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:14

Nou mijn tweede dagje is ook weer volbracht en schijn gewoon niet van die bomen in castenray af te kunnen blijven :Y)

Het dressuur ging super fijn constant en 2 keer een super middendraf dus tevreden maar volgens de jury 5en waard. Dus was niet zo blij met deze jury maar ach had als doel de cross volbrengen was spannend!

springen hij sprong uitstekend! Was weer helemaal happy een foutloos rondje.
Cross haha hij begon te steigeren omdat hij uit dat verdomde starthok wilde :D en flitsend van start het ging voorbij voor je er erg in had. Trakhener was heel snel voorbij. Die hangende bomen ook waar ik bang voor was, de champions en dat lijntje naar de barbeque was ook super! paste precies! alles ging goed tot richting het water die afsprong botste ik natuurlijk tegen een boom, met mijn arm :o maar de afsprong en vat ging super en water kwam hij iets op terug. En toen stopte hij op de dikke boom. Sloeg hem maar mijn zweepje viel...tja wat nu boom onttakt en geslagen en hij ging. Was zoo blij toen ik over de finish kwam. Had nooit verwacht bij het water te geraken en had maar 1 weigering achteraf balen want kostte me nogal tijd en zonder de weigering was ik binnen de tijd geeindigd maar ach we waren rond. Uiteindelijk een 9e stekkie gehaald dus mijn resultaat van gisteren verbeterd ;)

Voor de rest heeft iedereen volgens mij een leuk weekeind gehad en mischien ook wel met een lading prijzen naar huis gegaan! toppie.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:34

Gefeliciteerd alle prijs winnaars en of winstpunten winnaars :) :)..
Jantine: Ik was graag met je meegegaan vandaag, ik zag al wel dat je een leuke groom mee had :).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:38

Crosskip, wat een rot manier om je springen te rijden zeg... En dan nog niet weten wat er nou precies mis gegaan is... frustrerend...

Anderen, gefeliciteerd met alle goede scores!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:41

gr_roos schreef:
Je verhaal van BB klinkt bekend, ze waren ons 2 jaar geleden ook vergeten. Misschien hetzelfde BB?

??

Ik was vandaag hindernisjury bij 2 dus heb verschillende bokkers langs zien komen en nog een aantal foto's gemaaktik zal ze nog in het fototopic plaatsen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:44

BB = Bed and Breakfast. Was tegen FuegoJoy gericht.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:45

Barbie_Blue schreef:
gr_roos schreef:

??

Ik was vandaag hindernisjury bij 2 dus heb verschillende bokkers langs zien komen en nog een aantal foto's gemaaktik zal ze nog in het fototopic plaatsen

dan heb jij me voor bij zien struikelen over hindernis 2 :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:47

vast wel maar dan was jij niet de enigste vooral bij het Lpaarden waren er heel veel paarden die zich verkeken en struikelden :Y)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:01

Zo. Hooper (de hond) ligt uitgeteld in zijn bench, die heeft mij de hele dag bezig gehouden. Verder heb ik vandaag een mooi parcours gezien met pittige sprongen en combinaties. En ik heb goede prestaties mee kunnen vieren en met tegenvallers mee kunnen leven. Groeten Paul

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:20

En nog even mijn verslagje van gister. Half 7 thuis vertrokken en even de paardjes gevoerd. Daarna richting Castenray. We hebben er 2 uur over gedaan. We waren daar mooi op tijd en rustig even de beentjes gestrekt en wat gedronken. Daarna lekker T op gezadeld, die er duidelijk zin in had. *D
Dressuur ging erg lekker, geen foutjes maar misschiens soms net iets te opgericht. Maar een mooi proefje! Uiteindelijk 196 punten. :D

De cross gelopen, echt een mooie cross! Gave trakhener als hindernis 4 en een leuke abc combi bij 9. 12ab, de halve coffin en 13 2 huisjes achterelkaar. Laatste uurtje wachten duurde toch wel erg lang. :+

Op naar het springen, losrijden was ie wat sterk. Maar echt een heerlijk foutloos rondje gesprongen, echt de beste van de laatste paar maanden. Mooi controle en afstanden. :D

Bij de DA een hartslag van 60 en een ademhaling van 36. Op naar de cross! T kreeg het al weer door en had er zin in! Paar losrijhindernisjes gingen al erg fijn. :D

Vliegend van start en voor ik het wist hadden we 1 al gehad. Pad naar 2 en naar 3 was een beetje slingeren. Maar de hindernissen geen probleem. Trakhener bij 4 met groot gemak erover en 6, 7 en 8 ook goed! Mooie stukken galop ertussen! 8-)
De combie 9 abc ging ook heel mooi al ging ie wel bijna rechtdoor naar de M sprong! 10, 11 en 12 de coffin ook super. Huisjes ook geen probleem al wel wat groot op de 2e. Door naar het water. Op een of andere manier was ik daar extra op gebrand, dus met veel druk richting de waterbak. Maarja T is ook niet dom en die voelde het wel aan. En door de druk kreeg ik hem ook niet goed terug dus helaas hij liep me over de schouder weg. Jammer, snel een volte en toen zonder twijfel over de boom en zo het water in. Laatste sprong ook geen probleem en met 13 seconde tijdsoverschreiding en 20 strafpunten aan de finisch.
Echt even flink gebaald hoor, maar verder ging ie zo fijn. Stuk harder gereden als in Westerbork en T bleef mooi gaan! Fijn te rijden en verder ook echt niet sterk.

DA ook weer goed, hartslag 64 en ademhaling 44. Ook geen kapotmondhoeken, spoorgaten of andere dingen want echt alles moest af. :+
Dus al met al een hele leuke dag gehad, super mooie wedstrijd en heel fijn gereden. :D

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:33

Mijn mannen gister een top L-debuut gehad!
Dressuur 197 punten, dus super tevreden!
Springen foutloos en cross ook!
Wel 39 sec. nog te langzaam, maar harder was echt geen optie, paard was leeg....dus maar weer meer galoptraining thuis doen!
Uiteindelijk waren ze 6e dus dik tevree naar huis gegaan!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:46

Ola, ik zit nog na te genieten.
Aller eerst iedereen natuurlijk een schouderklopje voor de goede ritten en een schouderklopje voor degene waarbij het iets minder ging.

Na een tijd van wat relatieve tegenslag, eindelijk weer aan de start van een wedstrijd.
Rustig naar de dressuur gewandeld en hem daar in alle rust opgepakt en losgereden. We wilden niks forceren en gewoon gaan voor het rustig zonder spanning kunnen rijden van een proef. En jawel op 1 ding na rustig bij paard en vooral ruiter en een mooie 181 pntn.
Los springen was een soort van chaos, 20 man tegelijk over de hindernissen werd wat krap :P.
Springen zelf ging als een trein, totdat hij net voor de laatste hindernis een crosser in het vizier kreeg en stil stond om te kijken. Resultaat 1 weigering en 2 seconden.

De CROSS :D . Rustig gestart en meneer schrok zich het apezuur van de 1ste hindernispost. Met veel kunst en vliegwerk schuin over de juiste hindernis gekregen. Vervolgens wilde hij het bos niet in, maar sporen kunnen ook overtuigen }> .
Daarna is hij in het juiste ritme gekomen en zijn we in 1 streep door gegaan naar de finish. Wat een fantastisch gevoel zeg. Nergens meer twijfelen en gewoon lekker doorrijden en met net zo'n joepie gevoel als Lielle over de finish gegaan. Schijnbaar toch de nodige tijd goed gemaakt want slecht 9 seconden te laat.

Klap op de vuurpijl, we bleken zelfs nog 7de geworden te zijn, dus in allerijl op zoek naar m'n kleren in een reeds ingepakte auto.
En daarmee is mijn eerste officiele rozette en prijzengeld een feit geworden *\o/*.

Volgende cross wordt Maarsbergen en tussendoor nog de nodige dressuurwedstrijdjes om ook dat verder te verbeteren.

edit: Nickel leuke foto's van de 1/2 coffin, bedankt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:48

Er stond trouwens een meneer met bordeaux rode polo steeds foto's van mij en T te maken. Weet iemand misschien wie dat was?? :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:53

Wij kunnen ook niet anders dan tevreden zijn. 4 starts van ETS dit weekend, alle amazones zijn tevreden op hun paarden. De pony op zaterdag moest even denken voordat hij over hindernis 1 ging, het L-paard van Susan werd gedemotiveerd van het lage springparcours (want ook die is hoger gewend), en Patricia heeft ontzettend genoten van haar 1e cross sinds 1 jaar (want vorig jaar rond deze tijd was ze 12 weken zwanger).
Linda heeft met onze kanjer alleen gedressuurd en gesprongen, want die liep vorige week nog de CIC** in Kreuth, Otto deed het goed.
Ben wel helemaal kapot. En dan maar blij dat wij op 10 minuten van Castenray wonen.....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:10

Nena123: Gefeliciteerd met je 2e prijs!
Barbie_Blue: Netjes toch en een leuk verjaardagskado!
Amber: Je ging als een speer door de waterbak, gefeliciteerd met je prijs!
Vera: Mooi resultaat!! Haha ja had Ttje zn tong eruit, meestal trekt ie het wel in boven de sprong.
Marieke: Goed toch! Ik heb je met beide paarden wel even snel langs zien komen!
Lielle: Super zeg!!! Kan me voorstellen dat je nog steeds zit te stuiteren!
Sim: Had je al gesproken maar super zeg! Je springrondje zag er ook strak uit!
Motje: jammer dat je springen niet helemaal wou maar je cross maakte het dus weer goed!
Marije: Super hoor en nogmaals je springrondje was echt prachtig!
FJ: wat een leuk verslag, heel leuk om te lezen! Gefeliciteerd met jullie resultaat!
Benthe: nogmaals erg jammer maar in HM komt het vast weer goed!
CK: wat onwijs jammer van het springen, ik heb het vanuit mn ooghoeken gezien want was zelf aan het lossspringen.
Jantine: Super zeg!!!! Jullie gaan echt heel goed!
Nelis: Gefeliciteerd met je 3e plek!
Vera: nou toch in het M een mooi resultaat!
Rayo: super debuut!!
Ruud: gefeliciteerd met je prijs!!!!

:D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:19

Sim, echt super gedaan! Prijsje is jammer, maar geweldig dat het gewoon weer fijn ging.

Blesje, ook tevreden met het debuut dus +:)+

Motje, goed gedaan! Dat jouw balans goed is, wisten we al, petje af.

Berdientje, goed gereden! Er waren heel veel ruiters met tijdfouten, maar weinig combi's reden binnen de tijd.

Nick, super! Fijn dat je harde werk begint te lonen, en dat kan nu nog met wat foutjes gepaard gaan, kwestie van ingespeeld raken.

FJ, proficiat voor je dochter, knap gedaan! IJzers zou ik ook niet zo'n problemen mee hebben gehad eerlijk gezegd.

JN, jammer dat het niet ging in de cross. Op naar HM dan maar.

CK, wat ontzettend balen zeg! Wel fijn dat Rob het heeft gezien, anders ga je helemaal aan jezelf twijfelen.

Tientjeh, ik heb je zien vertrokken, je had er goed tempo op :j Ik vond het losrijdterrein eerlijk gezegd wel meevallen, al hadden wij er geen water staan. Proficiat met je NK kwalificatie.

Nelis, nogmaals proficiat!

VP, ik heb je zien starten, ik moest erg lachen om je pony :j Het zag er wel strak uit.

TG, jammer van je weigering maar fijn dat je lekker hebt gereden.

Rayo, proficiat met jullie 6e plek in je debuut.

Ruud, knap gedaan! gefeliciteerd met je rozet :j

Yolien, klinkt idd als een vol dagje. ik heb Patsmu nog even gesproken, en jou alleen uit de verte gezien.

(zo, bijgelezen).

(Amber en Ruud, mijn naam is trouwens Li-elle, zeer bekende verwarring ;) )

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:25

hoihoi!

ik heb alles gelezen en over het algemeen super resultaten gelezen. :)

Jipje, knap dat je het geprobeerd hebt, maar jammer dat het niet gelukt is...

Crosskipje, gats dat is echt balen. Goed oefenen en dan komt het in HM vast helemaal goed!

Lielle, Ik heb je gister al even gesprokne, maar je hebt het super gedaan :D

Ik heb gister ook een leuke dag gehad :)
Violin was met de dressuur fijn. Ik had iets van 190 punten en daarmee een dertiende plaats. met de punten was ik tevreden,
maar met mijn plaatsing iets minder :+
Sunny liep niet zo fijn in de dressuur. Ze vond de ring schijnbaar spannend en dat resulteerde in aardig wat spanning..
Daarna moest ik springen met Violin. Ze liep een fijn rondje en ik was 0. In de cross was ze weer super te rijden.
in het begin een beetje gretig en de rem is soms een beetje stuk, maar ze denkt wel super mee. Vol vertrouwen over de trakehner,
dat is goed voor mijn eigen vertrouwen (en het peerd vindt het allemaal wel best ;))
Foutloos gefinisht, wel buiten de tijd. uiteindelijk een vijfde prijs mogen ontvangen!

Daarna mocht ik met Sunny springen. ik wilde foutloos rijden en dat lukte ook :) Daarna de cross in. Sunny was erg zenuwachtig van tevoren.
dat is bij haar vaak wel een goed teken. de cross ging ook echt erg lekker. Wederom zonder problemen over de trakehner :) En de technische dingen gingen echt super! Wat een gaaf gevoel is dat! Voor het water even een aarzeling, maar ik was eindelijk een keer rap door te denken dat ik ook een tikje kon geven en met die aanmoediging sprong ze er zo in! Uiteindelijk foutloos gefinisht en wederom buiten de tijd. Met sunny mocht ik een tweede prijs in ontvangst nemen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:26

Oh zei ik het verkeerd O:)? Excuses haha
Dacht idd altijd gewoon Lielle, maar na de les van Rob toen wist ik dat het Li-elle was. :D