[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:55

Zo heb jullie allemaal foutloos zien springen bij mijn hindernis, op degene na die ervoor al uit waren. Had ook niet echt een spectaculaire hindernis(L-paarden 17, B-paarden 13 en B-pony's 11). Maar de foto's, van slechte kwaliteit, staan al in een foto topic ;) .
Enne mensen die moesten wachten op de uitslag. pfiew dat duurde geloof ik best lang. Maar hopelijk is het niet voor niets geweest,

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:59

Zo, wat een lange dag. :=

Ik had erg fijn dressuur gereden, had maar 183 punten. :? Viel erg tegen.. Met springen 4 strafpunten door een blonde actie van mij. :o Cross foutloos. :D heb echt heerlijk gecrosst, alleen het heksenoog kwam niet helemaal uit. Ze ging echt super het water in :+: Zonder twijfel, heel hard. :D Nog een mooie foto besteld.
Was uiteindelijk 2e. :D *\o/*

Heb TeeGee nog op de foto gezet, die kwam ik onderweg nog een x tegen in het begin van de cross. :D
En zag 10je richting springring lopen met paard, voor de rest weinig bokkers gezien.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:00

:)) Super Siep !! Echt gaaf, Top Vita :D !

De rest ook super hoor, wacht met smart op fotos :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:04

Iedereen die fijn gereden heeft gefeliciteerd!

Ik heb de hele dag bij hindernis 3 gezeten. Was een simpele hindernis, er waren alleen bij de kleine pony's nog 2 weigeringen voor de rest iedereen er foutloos over :)

Hester: Waarom ben jij niet in de cross gestart dan?

mistid

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:12

Gefeliciteerd Hilde! :D

Ik heb nog tegelijk met dressuur met jou ingereden :P
Corien, ik weet niet welke hindernis, maar zal het zo wel zien :) .
Yoeri maakte een enorme wapper op 3 :oo !

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:24

Ik heb de door mij gemaakte foto's inmiddels op mijn website staan.
Ik was mee met xsiep, heb tussen haar rijden door enkele combinaties gefotografeerd, deze foto's staan nu online!
http://www.plienfotografie.nl

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:25

na een lange dag ben ik er ook weer (E/B, startnum 136)
Dressuur ging goed liep lekker en dus ook 198 punten, erg blij :P
Bij springen was ze erg voorwaarts en foutloos
cross ging veel beter dan vorige week, ze wou meer lopen en remde veel minder af bij de hindernissen. De cross heb ik dan ook foutloos uitgereden :D , wel 38 sec over tijd. Helaas niet kunnen wachten tot de uitslag, dus ik hoop dat het morgen op internet staat ( als iemand de uitslag van de E/B weet, graag even zeggen)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:30

183 in de dressuur, écht belachelijk!!
Zen liep super fijn en heel mooi in de aanleuning, paar andere paarden met de kop omhoog en vliegen, die zaten bovenin de 190!!!
Écht stom! Mensen aan de kant zeiden ook, 'nette proef hoor!'
Ach ja, volgende keer weer beter.
springen 2 balken, kwam niet helemaal mooi uit, ach, dat kon me niet zoveel schelen.
We kwamen daar voor de cross!
Bij dierenarts geweest, 78 voor de cross, 72 na de cross.
We hadden iets langer moeten stappen voor de cross, maar gelukkig was het goed :)
En ze liep ook niet kreupel oid.
En toen gecrosst, helemaal foutloos!!! :D :D
Ze ging zó fijn! Echt, ze vond het ge-wel-dig!
Én door de waterbak, in 1 x 8-)
Was 7e van de 22, 6 prijzen.
SUPER DEBUUT DUS :D
(en dat voor puur dressuurbloed :P )

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:37

Super Antal :D !
Jij ook netjes Marie

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:40

Mistid: zoiets dacht ik al te zien, maar was aan het proberen foto's te maken dus kon het niet heel goed zien. (foto's maken is overigens mislukt :( :o )

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:43

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:45

AntheaV schreef:
Mistid: zoiets dacht ik al te zien, maar was aan het proberen foto's te maken dus kon het niet heel goed zien. (foto's maken is overigens mislukt :( :o )

Kreeg net een foto van hindernis 3 door, verkeerd moment verkeerde houding :o
http://i369.photobucket.com/albums/oo14 ... ork026.jpg

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:51

Ik ben ook alweer een tijdje terug, maar moest meteen werken toen ik thuis kwam ;).
Ik moest vanochtend om 8 uur als eerste dressuurrijden in baan 2. Paard was best wel relaxed en wel fijn kunnen rijden. Maar nog niet goed genoeg, 184 punten. Springen ging ook fijn, helaas op de laatste dubbel totaal geen afstand en had ik een balkje.
Crossen ging helemaal super :D!! In het starthok moest mijn vader hem wel goed vast houden := :+. Helemaal als ze af gaan tellen. Dan vliegt ie de lucht bijna in. Maar hij ging super van start :D! Meteen fijn ritme en we kwamen foutloos aan de finish. De eerste afsprong (met picknickbank en skyjump) keek ik eerst wat tegen op. Aangezien hij in markelo het een beetje bekeken had op de afsprong daar. Maar hij sprong mooi naar beneden, wel even een bochtje naar links gereden, omgedraaid en mooi naar de picknickbank gegalopeerd. De waterbak ging een beetje vreemd :+. hij sprong mooi bij het eilandje op, over het sprongetje, en toen besloot hij van het eilandje af meteen maar naar de overkant te springen het het laatste stukje water over te slaan :+. Dus hij nam een mega sprong, en toen stond ik al bijna naast de sprong na de waterbak. Ik was en beugel en teugels kwijt :+. Maar paardje zag de hindernis en sprong er nog super schuin over heen :+ ( Braaf paard :+: ). Reed Hilde nog bijna aan O:).
Was net iets buiten de tijd. Ben 7e geworden, helaas 6 prijzen. Maar super fijn gereden :D. Jammer dat Wieringerwerf pas weer de volgende voor mij is :(

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:56

Mooi dat je zo fijn gereden hebt Kim! Klinkt wel erg apart hoe jij de waterbak hebt genomen hahaha :D

Mistid: Die foto is wel grappig :D Mijnes was echt heel erg mislukt beetje jammer

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:58

Hester :(:), Balen dat Vent niet zoveel zin had om te springen.

Antal, superdebuut.
Kim, super!!

Kylico, nog gefeliciteerd met je prijs van vorige week ;) Ik heb je onderweg niet gezien :o volgens mij ging mijn paard in de bocht naar jouw hindernis zowat onderuit :o Het was daar best wel een rulle bodem.

Ben ook weer terug uit Westerbork
Vanmorgen 5 uur opgestaan, eten en naar stal en om 6.45 reden we richting Westerbork. Had gisteravond al ff de cross verkend. Was er met de gedachte heengegeaan ff simple crossje te rijden, maar het bleek dit keer best pittig maar wel fair te zijn. Had mn twijfels bij een paar sprongen, wist zo niet wat Kees zou gaan doen...
Naja, we beginnen natuurlijk eerst met dressuur. Losrijden werd ie steeds hyperder, ben daar dus maar mee gestopt en gewoon stil gaan staan kletsen :D kwam ie mooi tot rust. Kon in de baan nog ff lekker rustig stappen en inhet proefje was ie wel braaf. Met 184 pnt ergens een plaatsje in de middenmoot.
Springen ging best fijn en waren we foutloos. Van de dierenarts mochten we door naar de cross.
Was stiekum best wel een beetje zenuwachtig, omdat ie vorig jaar de laatste crossen niet echt lekker liep, rende soms wat paniekerig naar de hindernissen toe.
Eenmaal in de cross ging alles als in een flow. Kees pakte super aan, alees paste gewoon super en hij was goed te rijden en terug te schakelen en op het achterbeen te zetten. die hindernissen waar ik mn twijfels over had gingen vrij makkelijk. Zelfs de trakehenr keek ie geen eens naar :):)
Was dus helemaal blij toen we over de finish kwamen.
Echter.... onder weg had ik een enome blunder gemaakt...het bleek dat we bij hindernis 2 de B hindernis hadden gesprongen ipv de L hindernis... 8)7 :o? _O- Ik wist zo zeker van mezelf dat we in het L de moeilijkste moesten springen, en dat was de smalle (vond ik)... Heb daarmee helemaal niet goed op de kleuren van de bordjes gelet die er bij stonden ... volgens mij heeft iemand de bordjes verplaatst... :)* :+ Of ben ik kleurenblind aan het worden... :o
Naja, ondanks dat toch een supertevreden gevoel omdat Kees zo goed en safe aanpakte in de cross

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:11

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:26

@ Reeskees, met dat stukje dacht ik dus ook al.
Misschien dat voor de L paarden de bocht naar links dan scherper was ofzo :P ?
Ze moesten daar natuurlijk wel midden door dat gat heen.
Maar fijn van je goede gevoel!

@ Maaike, ik heb wél hoi gezegd en nog lief gelachen :oo . Ik moet mijn aandacht meer bij de pony houden, wist alle bekenden te staan en heb tegen de meesten hoi geroepen :') _O-

@ Reeskees, volgens mij stond jij 2 trailers verderop :P .
Je had zegmaar de haflinger tussen ons geloof ik.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:18

mistid schreef:
@ Maaike, ik heb wél hoi gezegd en nog lief gelachen :oo . Ik moet mijn aandacht meer bij de pony houden, wist alle bekenden te staan en heb tegen de meesten hoi geroepen :') _O-

owh, zat je op het paard :P Zeg dat dan :+

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:16

Even een verslagje van mijn SGW debuut.
Ik was nummer 78 in de B paarden.

S'ochtends vroeg dressuur gestart met een paard met ochtendhumeur }:0 (zoals altijd) Maar gelukkig ging de knop om vlak voor de ring en werd ze zo mak als een lammetje. Resulteerde in een relaxte proef en 202 punten.
Daarna de springring in, ze was niet te houden!! maar wel een foutloos parcour!
Daarna de cross in , ik had wel een beetje de kriebels voor hindernis 1. Ze keek er erg naar, maar met een hoop drijf en schreeuwwerk nam ze hem in 1 keer. Het pad richting hindernis 3 vond ze maar niks, ze ging een beetje aan de hobbel maar naar hindernis 3 ging de knop op. Ze ging als een speer, keek nergens naar, ging zóóó lekker :D Heb echt genoten!
Dus een foutloze cross. 10 min na de finish naar de veterinair , hartslag van 42 :+ alsof ze niks had gedaan.

Nja en toen nog even wachten op de prijsuitreiking. We hebben de 6de prijs gekregen :D
Zeer geslaagd debuut dus, het was echt fantastisch :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:39

AntheaV : dan heb ik jou nog zien zitten haha :P Ik liep met mirthe het parcours en ben later nog x wezen kijken.

Mirthe, wie was dat nou dan met die schimmelhengst? was ook n bokker :+

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:39

Laatst bijgewerkt door xSiep op 12-04-09 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:41

xSiep, ja die bedoelde ik, bedankt!
heb 2 leuke foto's van dr.

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:02

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen! :)

Gister was ik te laat thuis om te vertellen hoe het bij mij was gegaan, dus dan maar nu.
Dressuur ging écht slecht, totaal geen ontspanning met inrijden, later wel in de proef. Ze werd voor mijn gevoel heel erg lang en zwaar, maar de jury vond het toch nog 180 puntjes waard.
Dus ik was wel tevreden.
Springen waren we foutloos, een groot wonder!
Hartslag van 60, toen door naar het inspringen van de cross.
Heb bijna een half uur moeten wachten voordat ik kon crossen. :\
Duurde echt heel lang.
Jolie kreeg het toen ook pas door dat we gingen crossen toen we het starthok in gingen, ging ze helemaal naar voren en toen weer naar achter lopen, rare pony. :')
En cross foutloos, ging super! Lekker tempo enzo, alleen bij de waterbak jumpte ze erin en verloor ik mijn beugel dus hindernis 14 en 15 met 1 beugel gesprongen. Helaas net 1,4 tijdfout.
Maar uiteindelijk zijn we 2e geworden over de B-D.
Een leuk begin voor het cross seizoen in 2009! :D

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:07

Super gedaan Jeltje! Gefeliciteerd! :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:08

Ja dat wachten bij het crossen was wel een beetje jammer.. maarja. :D
Heb je gezien in de waterbak, zag dat je je beugel kwijt was :=