[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:37

Zo, ik ben ook weer een beetje bijgekomen van een weekendje Etten-Leur. Enkele bokkers nog herkend.

@SGWollie: Ik heb je springparcours gezien en het zag er inderdaad super uit en de waterbak ging ook super strak!! Gefeliciteerd met je titel!
@Nickeltje: Super dat het springen nu wel fijn ging, jammer dat je in de cross bij 5 ook een probleempje had! Maar toch fijn gereden zo te lezen!
@Gabsie: Balen dat je de verkeerde hindernis gesprongen hebt!
@Vera-pino: Fijn dat het in het L lekker ging, jammer van je M cross. Je springparcours in het M zag er trouwens wel goed uit!

Ik was zaterdags al vertrokken naar Etten-Leur en heb toen ook de cross al gelopen, vond het een mooie cross en zag het wel zitten. Het springen daarentegen vond ik hindernis 1 wel erg breed staan om mee te beginnen :oo
De volgende dag dressuur gereden, ik was blij dat Nika eens rustig bleef in de ring en nog aardig te rijden was, helaas dacht de jury er anders over en kreeg ik 163 punten. Daarna het springen, ik was met losspringen al ontzettend aan het mutsen, uiteindelijk toch nog een keer fijn over de steil en toen het parcours in. Ik zag op tegen hindernis 1, waardoor ik Nika in de steek liet en een stop kreeg. Mezelf is even flink toegesproken en daarna ging het wat beter, maar niet echt een lekker ritme kunnen krijgen, dus uiteindelijk ook nog 2 balken. Daarna de cross in, ze pakte super lekker aan, ik kwam bij hindernis 5 en daar stonden allemaal mensen naar beneden, Nika vond het te smal worden en draaide om, toen maar bedacht dat ik naar het alternatief ging, voor de rest super lekker gereden en zelfs het water ging super! Uiteindelijk zelfs 2 seconden voor de optimale tijd binnen! Ik was weer mega trots op mijn kleine merrie en heb weer een top weekend gehad!! :D

Toen ik 's morgens trouwens bij het springen stond heb ik Wendy Basten (volgens mij zit zij ook op bokt) behoorlijk van haar paard zien vallen, ze was dan ook afgevoerd met de ambulance. Iemand enig idee hoe het nu met haar is??

Apocalatch

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:04

Ik heb van mijn moeder wel gehood dat iemand in het L zijn been had gebroken in het springparcours. Misschien is dat Wendy?

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:17

Nou hier mijn verslag:

's ochtends vroeg al moeten dressuren in de klasse L. Het was zo mistig dat ik de jury bij de ring niet eens kon zien staan. Dressuurproef ging wel lekkker, achteraf: dikke 1ste plaats met 221 punten.
Daarna gesprongen, foutloos, ging weer zoals vanouds. Daarna de cross in. De eerste 2 hindernissen gingen goed, maar daarna heb ik hem bij elke hindernis in het bos moeten overtuigen. Ze vond het zo spannend allemaal. Helaas kon ik bij hindernis 7 haar niet overtuigen en kreeg ik een weigering op de voederplaats. Verder wel de cross goed uitgereden. Op het open veld geen problemen meer gehad, toen pakte ze goed aan. Het water ging ook super en dat voor een paard die een hekel aan water heeft.
Uiteindelijk was ik nog 7de geworden, maar jammer dat ik mijn 1ste plaats moest afstaan.

Na de L cross moest ik gaan dressuren voor het Z. Er zat niet veel tijd tussen, dus ff haasten. Het was mijn 2de Z cross dus nog steeds spannend. Dressuur ging redelijk, wel wat fouten maar beter dan de eerste cross. Stond 17de van de 35.
Springen ging voor mijn paard goed. Springen is niet onze sterkste kant en daar gaat het nogals eens mis. Had 3 balken, waarvan 2 mijn eigen schuld.
Daarna de cross in . Ik vond zelf persoonlijk de Z cross in Chaam moeilijker. De cross ging echt perfect, nergens problemen gehad, ook niet op het slootje.
Cross foutloos afgesloten, binnen de tijd. Ik wist niet dat mijn paard zo had kon.
Uiteindelijk 14de geworden, maar super trots op mijn paardjes.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:30

Netjes Marloeske!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 18:41

Lisa91 schreef:
Ik heb van mijn moeder wel gehood dat iemand in het L zijn been had gebroken in het springparcours. Misschien is dat Wendy?

Och jee, dat zou wel heel sneu zijn!
Volgens mij was EL haar debuut met haar nieuwe paard.

Beterschap Wendy!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:28

JN@ bedankt!

ik was helemaal vergeten om hier iedereen te feliciteren met de mooie resultaten en natuurlijk miriam super +:)+ het zag er ook allemaal heel goed uit. Dacht ook dat ik je ergens van kende maar blijkbaar een bokker :+

Even voor de duidelijkheid wendy heeft haar been niet gebroken! Hij stopte voor hindernis 7 die van blom, en wendy vloog vol in de hindernis. Het hoofdstel van het paard was ook af. Ze heeft daar even op de grond gelegen en er was iets met haar been, ze is inderdaad in de ambulance geweest maar later liep ze al weer gewoon door de cross. Het was alleen gekneusd. Maar inderdaad sneu zo voor de eerste start. Beterschap #)

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:29

Gelukkig kunnen wij melden, dat het bij zware kneuzingen is gebleven.Was met haar been op de hindernis balk gevallen.Was wel dikke pech, Renoir sprong echt heel goed, maar kreeg op hindernis 7 een verkeerde afstand en stopte plotseling.Wendy natuurlijk baaaalen dat zij niet de cross in mocht.
Bedankt voor het medeleven.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:02

Gelukkig valt het mee met Wendy en kan ze binnenkort al weer aan de start verschijnen.

Tiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:22

Ja je hebt twee verliespunten,maar hoe kun je nu uit de cross gehaald worden één: ze hebben je niet tegen gehouden, Twee je wist op dat moment zelf niet dat je verkeerd sprong
Gabsie schreef:
Hallo bokkers,

Ik wilde me voor de verandering ook eens in een verslagen topic melden als dat mag?. (normaal lees ik alleen stikem mee O:) )...

Ik heb gisteren een lekker dagje gehad met vooral heerlijk weer.
Dressuur was niet alles, meneer had het te druk met het blieken naar een paar hondjes. Springen ging goed, foutloos.
In de cross zette hij net één stapje terug op de sloot/beek, verder pakte hij alles goed aan en 'maar' 10 sec buiten de tijd...
MAAR: Op de voerderplaats hebben we de waterbak gesprongen ipv de voerderruif, dus uitsluiting!! (domdomdom 8)7 )
Nu vroeg ik me af of dit ook winstpunten kost? Ikzelf dacht van niet, maar weet iemand dat zeker?

En natuurlijk iedereen die fijn heeft gereden gefeliciteerd!

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:43

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:45

en de bokt voorpagina :j

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:15

Lielle schreef:
en de bokt voorpagina :j

Oh echt?!! Huh?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:04

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 06:15

Gelukkig dat met Wendy alles goed gaat! Hopelijk het vertrouwen niet al te veel beschadigd en kunnen ze de volgende cross lekker gaan genieten!

@Floor: Zo dat is nog eens een goed Z-debuut! Gefeliciteerd hoor!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:36

Leuk artikel Floor, gefeliciteerd met je 6de plek!

Dacht trouwens dat Renske een merrie was :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:07

Dat doet de naam idd wel vermoeden Wup. Ik dacht het ook.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:15

Me too!

pino33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:35

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar vraag het ff aan jullie doorgewinterde sgw/ers. Ben vorige week in Chaam gediskwalificeerd (Bpaarden) omdat ik de vd verkeerd nam. Uitslag liet erg lang op zich wachten trouwens. Ik had redelijk gedressuurd en foutloos parcours en foutloze cross binnen de tijd. Bij de uitslag zag ik dus uitsluiting en ben gaan vragen waarom.

Nu dan de vraag: zijn dit ook verliespunten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:38

@ Pino33

Volgens mij kan je in de B geen verliespunten rijden, omdat er geen lagere klasse is waar je naar toe kan degraderen. Had je L of hoger gecrosst, zou je idd twee verliespunten hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:38

In de B kun je geen verliespunten rijden.

pino33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:40

Oké bedankt voor het antwoord. Dacht het eigenlijk al....

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:42

SGWuppie schreef:
Leuk artikel Floor, gefeliciteerd met je 6de plek!

Dacht trouwens dat Renske een merrie was :P

Dat is ze volgens mij ook ;) zal wel een foutje zijn. Volgens mij is het zelfs een ster en of keurmerrie.

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:44

@ Lielle, cool, thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:56

Ik ben alweer terug van de cross! Mijn cross debuut + die van Vinet.
Dressuur ging niet goed, ik had amper los gereden omdat we wat te laat waren. 190 punten!
Springen ging goed. Met het losspringen sprong ze heel raar. foutloos
Cross ging super! Vinet sprong alles zonder twijfel tot hindernis 11. Hindernis 11 (stijlsprong voor het water) die sprong ze nog wel, alleen toen zag ze de waterbak en draaide ze om. Hierdoor verloor ik mijn balans en viel ik er vanaf. Ook had ik er langzamer op aan moeten rijden..
Maar als nog vind ik dit een superdebuut! Zeker omdat ze alles zonder twijfel had gesprongen! :)

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:42

Vandaag ook naar Etten-Leur geweest. We hadden eigenlijk verwacht dat we niet meer zouden kunnen rijden, want mijn zusje en ik stonden als 11e en 12e op de wachtlijst.

Met dressuur had ik 193 punten en een 8e plaats geloof ik in ring 6. Met springen had ik 2 balkjes. Ik heb heerlijk gecrosst!!Helemaal foutloos!!Wel wat buiten de tijd. Maar ben echt super tevreden!!De volgende cross is Hooge Mierde. Ben benieuwd naar hoe anderen gecrosst hebben vandaag!

@Marloes ; Jammer van je val, maar fijn dat ze voor de rest alles goed aanpakte.