[SGW] SGW Markelo - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: SGW Markelo - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:32

Netjes hoor!!

Tientjeh, ik heb foto's van je ;) :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:34

Super!
Netjes gedaan, en een goed gevoel is altijd het belangrijkste en een prijs is dan helemaal super :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:35

Leuk martine! waar stond je eigenlijk?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:10

Naooom schreef:
Reed hier iemand met een haflinger mee gisteren ?
Daar heb ik nog een foto van :D

Ik reed op één van de twee Haffies :wave:

De andere was Mjoor hier op bokt ;)

Ik reed bij de ponies, zij bij de paarden ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:16

Gefeliciteerd Jantine :D We zagen je het grootste gedeelte van de cross (rond hindernis 8 t/m 14) dat zag er super uit :j

@ bvw: ik zag al foto's van je waar je paard de waterbak niet in wou. Altijd vervelend als ze dat doen.... Ik persoonlijk zou ze dan wel ff verder meppen, vooral als ze het elke hindernis doen (en al helemaal waar de hindernis niks voorstelt). Maar goed, ik ken je paard natuurlijk niet.

Ik heb vandaag de L cross gelopen en in Markelo zou ik mijn debuut ook wel willen maken daarin. De L vond ik echt niet moeilijk!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:19

Rowo: ik heb jullie helemaal niet gezien. mn zusje stond bij het water en die zei ook al dat je daar heel veel kon zien. Stonden jullie dan toevallig bij de 2e afsprong?

L cross was inderdaad zeer goed te doen. Vond op het laatst de picknicktafel nog wel redelijk flink ( daar zag ik dan ook het meest tegenop). Maar verder was het echt een leuke L cross.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:22

Normaal zou ik dat ook doen, maar bij dit paard werkt dit absoluut niet! Je krijgt alleen maar het tegenovergestelde effect.
Hij is echt hartstikke blind op zo'n moment en als je hem dan ook nog op z'n flikker geeft weet je zeker dat je ergens terecht komt waar je niet wil.
Hij springt op zo'n moment zo voor een auto, wat hij helaas ook al eens heeft gedaan...!
Maar het water ben ik al aan het oefenen (hij heeft twee week geleden zo lopen spetteren dat ik van boven en onder zeike nat was..)
En de rest komt ook wel, ben ik van overtuigd :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:24

@ tientjeh; wij konden 6 en 7 door de bomen zien en stond na hindernis 8. Daarna konden we dus de rest zien en zijn we bij de houtstapen gaan staan. Daar kon je veel hindernissen tegelijk zien, das erg fijn!

@ bvw: oei dat niet zo fijn. Moet zeggen dat het water in Markelo nu niet echt fijn was :n T was echt stijl naar beneden. Westerbork is wel erg fijn water !!
Volgend jaar wordt de route weer anders waarsch, hebben we uit bronnen gehoord.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:27

Hij moet even vertrouwen krijgen in water, dan komt het wel goed. En inderdaad de bult af richting het water was niet fijn!
Ik heb wel zin in Westerbork, we gaan gewoon door, hij leert het vanzelf :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:34

Ik heb helaas nog geen cross in het vooruitzicht staan.. :n

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:44

Helemaal tevreden terug uit Markelo met een eerste prijs *\o/* .
Fredje liep fijn dressuur, 201 punten en een eerste plaats. Met springen een foutje op 6, maar dat was mn eigen fout. In het starthok had ze alweer door wat er ging gebeuren, dus was ze mooi druk :+. Cross ging ook erg fijn, uiteindelijk 20 sec buiten de tij gefinisht, maar de tijd was ook niet te halen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:46

Wow super goed gedaan!
Gefeliciteerd +:)+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:47

Zo! Wat een topprestatie dan! Gefeliciteerd!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:02

Ik ben ook alweer even terug. Dressuur ging niet zo denderend 176 punten. Springen 2 balkjes. Meneer had iets te goed door wat er komen ging. De cross ging eerste stuk super fijn. Vond het een hele mooie cross. Het enige waren de 2 afsprongen voor ons. De eerste was heel mooi, eerst een piano naar boven en dan naar beneden. Hij nam alleen zo'n mega sprong := dat hij bij de volgende afsprong zoiets had van eheh :n dat doen we niet nog een keer. Daarna was die helemaal over de zeik en ik kwam niet eens meer in de buurt van de hindernis. Uitgebeld dus. Hindernisjury zij waar ik langs kon naar beneden, en toen ben ik verder gegaan. En toen pakte hij het weer super op. Alleen bij de paddestoel schoot hij nog een keer bij langs. Verder heeft hij toch weer veel geleerd, want die heuvels vond hij toch best wel eng op en neer. Vooral naar beneden was lastig, en zeker wanneer beneden een sprongetje stond (zoals de paddestoel). Op weg naar beneden nam hij de rit wat aan omdat hij het toch wel spannend vond, en schoot er toen langs. Tweede keer wat meer druk en toen was het prima. Hij keek verder ook niet naar de sprongen. Het lastige van de cross waren die heuvels met hindernissen als combi voor ons. De heg, waar ik zelf eerst dacht van, tja.. dat word goed 'sturen' ging echt super :D!
Dus ondanks dat ik uitgebeld ben voor onze eerste cross dit seizoen weer, heb ik eigenlijk toch ook wel weer fijn gecrossd :+. De tweede afsprong was te verwachten na die eerste mega sprong :=. Dus deze week even hier in de buurt een wat lager afsprongetje oefenen en dan vol goede moed volgende week naar Westerbork :D!

We waren echt blij dat we 2 fietsen mee hadden genomen. De terug weg van de finish had mijn moeder het zadel op het stuur, ik zat achterop en mn vader zat op de andere fiets, en loempia liep met hem mee. Soms is het echt een raar paard :=. Het ene moment is hij helemaal over de zeik en geflipt in de cross (2e afsprong) en het andere moment spring hij de rest weer met 2 vingers in zijn neus, of er niks aan de hand is :P.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:48

Jantine; ik was met Mandy mee en je ging echt super. Ik had ook niet anders verwacht, vorig jaar in de B ging je ook hardstikke lekker :j Proficiat!
Joyce; Ook proficiat, je ging echt super :)
Kim; Jou hebben we geloof ik gezien bij het water, jammer dat ie niet naar beneden wou, daar verder helemaal geen problemen gezien, ook al leek die afsprong lastig genoeg..

En ik zou ook wel L willen debuteren in Markelo, niet te lastig en niet te hoog, was goed te doen..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:51

Gaaf zeg Gefeliciteerd Indian Summer !

@ BVW, dan heb ik jou nog wel gezien ! Dacht nog, wat apart paard :))

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:06

Ik ben niet de enige die opvalt, ik heb jou ook gezien, jij valt ook op met je fjord! ;)

Maar ik ben door heel veel mensen aangesproken vanwege mijn raar gekleurd paard...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:07

Jaa dat is waar, lopen er niet veel haha :o .

Maar haha dat zal best, heel apart kleurtje. Je hebt het blauwe wel mooi erop uitgezocht. Staat mooi :))

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:12

Thx! :D

Het leuke van mijn paard is dat we hem zelf hebben gefokt, uit twee evenkleurige paarden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:15

Ik zal straks het topic doorspitten, maar ik heb een heerlijk weekend gehad :D .
Ben met Sophia meegeweest.

Jantine en Karen heb ik op film, Jantine is errug donker geworden :( . Zal straks wel uploaden.

Mandy ik zat heel erg te twijfelen of ik je zag, bij de finish.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:41

bvw schreef:
Thx! :D

Het leuke van mijn paard is dat we hem zelf hebben gefokt, uit twee evenkleurige paarden!

Oh echt :)) Komisch

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:08

Oeh leuk Mirthe!! Ik ben benieuwd!!

Edit: mijn verslagje:

Markelo was weer super gezellig!! Lekker gedressuur, had 186 ( die een beetje tegenvielen), foutloos gesprongen en in de cross een soort van weigering op 6. Was zelf een beetje uit de concentratie door kinderwagens en mensen op mn aanrijroute maar echt heerlijk gereden. T pakte zo goed aan, echt bloedje fanatiek!
Kortom helemaal tevreden en nu al zin in Westerbork!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:28

Amber, als je me je emailadres even pb't dan heb ik nog wat leuke foto's voor je :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:37

Massiemas, rianceles, Elise (heb je nog zien springen, ik stond bij de ingang samen met nog een meisje te drentelen want we durfden niets tegen je te zeggen _O- _ , Kennedyl, Bianca, Kim volgende keer beter! :(:)

Marie, Jody, Mendy, Dianne, Amber (op de dressuur na dan :(:) ), Tody, Berdien, Karen goed gedaan!
Jitske ook, snapte niet heel veel uit je sms maar nu snap ik je dressuur :(:)

Marloes gefeliciteerd met je prijs! zag het al op de lijst staan gister :)) , echt super!
Irene, Juventus, Jantine (heb dus een filmpje van jou, ik stond op het open veld met mijn camera jou te filmen :P ), IndianSummer ook gefeliciteerd!

@ Mandy, ik heb Calypso nog voorbij zien komen, bij de paddestoel :)
En ik heb dus tegenover je gestaan, al 'herkende' (wist ik wie je was, nouja twijfel := ) aan je vriend :o . Ik wist niet beter dan dat jij lang haar had :P . Ik heb heel hard rondgerend, hindernis 6&7, 8&9, waterbak en daarna Skyjumpiets van Sophia op de foto gezet, en toen naar de finish gerend, serieus ik leek wel een hijger :o . Ondertussen het rennen op een bult half gevallen en een spier in mijn linkerbovenbeen verrekt, net iets voor mij :') .
Jij liep langs bij de vet. keuring bij de finish, toen stond ik uit te hijgen :o . Heb meer dan een halfuur nodig gehad om bij te komen, tijdens het rennen zelf vergeet ik dus adem te halen wat een beetje irri en beschamend is := .

Voor evt andere mensen, wij zijn degenen die met zijn 3en op 1 scooter reden :P .

@ Karen, wij stonden vlak naast jullie met de trailer, ik hield die grijze ponyschimmel vast toen jij afzadelde. Wij waren toen aan het opzadelen, en ik ben dan ook weer te verlegen om iets te gaan zeggen. Leuk halster heb je :)) !

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:39

Oh dan heb ik je wel voorbij zien komen op de scooter!!
Haha ja vrolijk halster he :D In Westerbork wel wat zeggen hoor!!!