pol013 schreef:@sgwwuppie: die kamikaze idioten in een oefencross hebben vaak geen tot erg weinig ervaring met springen, laat staan in een parcours. Die kwamen dus in bijvoorbeeld princenhage al niet redelijk door het voorafgaande springparcours.
Daar staat wel tegenover dat er daarna ook ruiters waren die constateerden dat wat spring- en crosslessen zowel slim als leuk zouden zijn. De volgorde daarvan is dus nog niet helemaal in orde. Het leermoment was er iig wel.
Een springparcoursje voorafgaand aan een oefencross lijkt me overigens een uitstekend middel om de kamikaze piloten eruit te halen. Maar dan een parcours op 80 cm en niet op 1.10.

Ik zeg niet dat een M1 proef minder voorstelt dan een B cross. Als die 5 jarigen die straks de M1 in gaan, vind ik persoonlijk ook niet wat. Maar das een ander punt.

. Ik vind een oefencross (ik kan dus nog niet spreken of een B-cross) gemakkelijker te rijden dan een springparcours. Een BB springen kom ik zo rond, maar dat staat vaak weer te laag (70-80) tegenover een B hier, wat eerder zoals rowo zegt hier op 1.10 staat dan op 1.00m.