[SGW] SGW Markelo 4 & 5 april - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: SGW Markelo 4 & 5 april - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:15

Als het goed is ben ik er de zondag, groomen.
Ik geloof 2 ponys en n paard....

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:11

bvw schreef:
Nee dat klopt niet!

Op je springcoupons staat: springen/vaardigheid (doorhalen hetgeen nvt is)
Op je dressuurcoupons staat: dressuur/sgw/mennen (doorhalen hetgeen nvt is)

Je gebruikt dus alléén een dressuur coupon en dan streep je dressuur en mennen door!

Ik hoop dat het nu duidelijk is!

Oh super bedankt! Het is helemaal duidelijk :j

PolleMaster schreef:
zou wel lekker zijn lieziej als je voor punten bij de AB mee mag rijden :D ! voor C pony's is crossen soms namelijk best pittig [spreekt uit ervaring]

Ja! Het is ook nog eens mijn eerste cross! Nou heb ik dan wel een pony die makkelijk springt, en bijna iedereen ziet haar ook als een D, maar het zou inderdaad wel leuk zijn als ik op Shetlanderhoogte zou mogen beginnen :=
Helaas nog geen email terug van de organisatie :n

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:15

Oja, ik heb (nog) geen rugnummer drager. Is dit te lenen op die dag, of is het heel erg noodzakelijk om er wél eentje aan te schaffen? Ik ga zaterdag naar Putten toe, kan die dan het beste daar in een kraampje kopen, of is het beter/goedkoper om via internet eentje te kopen?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:57

Mjoor schreef:
Ik doe ook mee!!
Het is een thuiswedstrijd :D Ik start in het B- paarden op 4 april.

Concurentie :D

lieziej schreef:
Oja, ik heb (nog) geen rugnummer drager. Is dit te lenen op die dag, of is het heel erg noodzakelijk om er wél eentje aan te schaffen? Ik ga zaterdag naar Putten toe, kan die dan het beste daar in een kraampje kopen, of is het beter/goedkoper om via internet eentje te kopen?

Ik zal daar dan gewoon een kopen, anders zit je vaak nog met verzendkosten en dat is best wel zonde vind ik!

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:03

bvw schreef:
[

Ik zal daar dan gewoon een kopen, anders zit je vaak nog met verzendkosten en dat is best wel zonde vind ik!

Dat wilde ik dus ook vorig jaar doen (wist ik veel dat je een rugnummer houder moest hebben) maar die waren toen allemaal al uitverkocht:)

Ik zou het er dus niet op aan laten komen, en er van te voren nog één kopen :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:27

Ik doe mee bij de L paarden. Eerste cross van dit jaar weer :). Al hebben we morgen eerst een oefencross :P.

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:54

Mijn zus doet mee in de B paarden (mjoor) en ik zelf help bij de cross bij de dierenarts! Verder vind ik het altijd leuk om te zien!!

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:07

lieziej schreef:

Ik zal er een eentje kopen bij een ruiterzaak, het is goedkoper en je weet zeker dat je er een hebt, want als ze daar uitverkocht zijn heb je niks

Ik doe ook mee in Markelo in de EB. Mijn eerste sgw :D Ik heb er zo'n zin in
:o Met crossen gaat het met mij super. ZIj springt alles :D En om te oefenen ga ik zaterdag nog naar putten de oefencross rijden. maar ik heb wel al een paar crosstrainingen gereden en in het bos springt ze ook alles

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:31

Ik ga voor de B paarden, kan niet wachten tot het zover is

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:52

Mjoor schreef:
bvw schreef:
[

Dat wilde ik dus ook vorig jaar doen (wist ik veel dat je een rugnummer houder moest hebben) maar die waren toen allemaal al uitverkocht:)

Ik zou het er dus niet op aan laten komen, en er van te voren nog één kopen :)

Thanks for your advise :)

Ik ga zaterdag naar Putten, moet dan vrij vroeg, daar kan ik er éventueel eentje lenen van de organisatie, maar ik ga er maar meteen eentje proberen te kopen, en anders ga ik voor mijn second shot maar op Markelo eentje halen ;) (Als die mevrouw van de organisatie mij eens terug mailt of de AB ponies mét punten is....!!)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:48

In Putten staat een stanje van de Eventingshop, daar kan je wel rugnummerdragers kopen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:00

Yes yes yes! Met mijn C mag ik bij de AB rijden voor punten!!!!

Me is HAPPY :D :D :D

Dit is dan wel een fijne manier om mijn eerste cross te rijden :) (Nu ben ik alleen bang voor de dressuur....) Als je in principe vaak rond (of net iets onder) de 180 haalt bij gewone wedstrijden, is de cross dan ongeveer net zo? Vragen ze hele andere dingen? En rekenen ze de ponies ook iets soepeler O:)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:05

Áls ik zelfs nog met Fjordy 165 punten haal (normaal dus 155), kom je er zeker door hoor :P.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:06

Haha :') Heb je mijn dressuur stand gezien :') En dát rijd bij de C ponies, waar je zelfs achterstevoren-rijdend nog punten haalt :=

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:08

lieziej schreef:
Haha :') Heb je mijn dressuur stand gezien :') En dát rijd bij de C ponies, waar je zelfs achterstevoren-rijdend nog punten haalt :=

Geloof mij maar haha,
Ik heb nog net dressuur gestart tussen Pony's, ik kwam er gelijk weer uit met 155 punten O:).

Daarom heb ik mijn punt op een andere pony gehaald.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:11

Oja, dat mag he? Als je maar één punt ooit op één pony haalt.....
Ik ga zaterdag 28 feb nog een thuiswedstrijdje dressuur doen, en dan kijk ik wel wat ik ervan ga bakken :+
Wij hebben meestal hele milde jury! Elke malloot haalt bij ons zn punten, dus mocht je ooit eens dresuur punten willen hebben op zaterdag avond... Het is niet eens zo heel erg ver voor jou ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:12

Nee dank je O:) Heb het echt gewoon opgegeven haha ! :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:16

Jammer dat alleen bij een cross ook dressuur er bij hoort ;)

Weetjewat: Wij gaan gewoon een tripatlon maken van: springen, cross, én iets van agility of zo :+

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:04

lieziej schreef:

Weetjewat: Wij gaan gewoon een tripatlon maken van: springen, cross, én iets van agility of zo :+

Nou ik vind het toch wel belangrijk dat je toch minimaal een B proefje af kunt leggen voordat je de cross in mag, als je namelijk al niet normaal een proefje kunt afleggen hoe wil je je pony dan goed voor de hindernis krijgen in het springparcours of in de cross!

Smeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:17

Mjoor schreef:
lieziej schreef:

Nou ik vind het toch wel belangrijk dat je toch minimaal een B proefje af kunt leggen voordat je de cross in mag, als je namelijk al niet normaal een proefje kunt afleggen hoe wil je je pony dan goed voor de hindernis krijgen in het springparcours of in de cross!

Helemaal mee eens! _/-\o_

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:25

Mjoor schreef:
lieziej schreef:

Tja Toch kan ik Fjordy goed en netjes rond krijgen in springparcours of cross ;).

Terwijl met dressuur hij vaak veel te heet en irritant is.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:32

Dressuur rekenen ze bij de cross wel soepeler. Ik had vorig jaar Heino 202 punten! Ik viel zowat van mijn paard toen ik dat hoorde! En ik had zelfs vier 2en...

Ik zal sowieso niet tegen de dressuur op zien, zolang je gemiddeld maar een 4,5 half rijdt mag je gewoon het parcours in. Heb je daar minder dan 20 strafpunten dán pas mag je de cross in!
En alleen de cross telt voor wp's en daarbij wordt de tijd niet gerekend. Rijd je de cross foutloos, maar ben je een minuut buiten de tijd heb je gewoon 2 wp's, maar dan moet in de B wel je stijlcijfer gemiddeld hoger zijn dan een 6!

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:38

zijn/lijken de hindernissen van dit jaar een beetje op die van vorig jaar?

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:43

Hey vraagje, weet iemand iets over de cross trainingen van regio oost? Ik heb daar vorig jaar aan mee gedaan, en heb wim al weer een mailtje gestuurd. Maar heb nog niks gehoord! Weet iemand hier meer over?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:36

Hier loopt wel een topic van zelf georganiseerde trainingen in Twente... ff het SGW en eventing forum hier checken. Check ook ff www.madeleinebrugman.nl