[SGW] De SGW kalender 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sfranken

Re: De SGW kalender 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:21

Ysselsteyn is in het eerste weekend van oktober. Er is al een mail weg naar de KNHS dat ze ons vergeten zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:32

Ik zet Ysselsteyn er gelijk bij, is ook 2 dagen toch? Alle klassen, paarden en ponies?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:34

Aanpassingen zijn mooi. Ik wacht even af hoe fijn paard de trainingen in het voorjaar aanpakt. Wil oa even naar bussloo en thuis in Exloo trainen. Als de bult in markelo niet extreem is dan ga ik daar misschien wel heen. westerbork stelde vorig jaar in de B niks voor dus daar ga ik zeker heen.
Waar staan trouwens de wijzigingen voor de SGW. Ik zie het nog niet staan op de site van de KNHS of ik lees er overheen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:47

Mijn crossen zullen ongeveer hetzelfde zijn als die van Malloesje en Rowo Haha! Al denk ik dat ik Bathmen niet doe, en Barchem alleen als het goed gaat Lachen

We gaan het zien. Ik heb er iig al weer veel zin in!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:28

dit jaar wordt voor mij eentje van....als voornamenlijk mijn paard en dan ik er klaar voor zijn....schrijf ik me in...ben ik te laat of zit het vol...so be it!!! (maar moet het Z in dus dat zal wel meevallen)

en als mijn jonkie het op de crosstrainingen en reguliere wedstrijden ook leuk gaat doen....dan zien we in het najaar dan ook wel weer...hij is dan 4.5 dus wie weet wat er dan allemaal is.
momenteel is het nog zo'n onnozele hals...groeit nog aan alle kanten...dus we moeten 'm de tijd geven.

Ook wel weer lekker om op deze manier het seizoen in te gaan...wel me er volledig op concentreren om te kunnen starten...maar niet teleurgesteld zijn (hoop ik) als het niet zo is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:32

ik ga exact met je mee madelene, plannen maken heb ik opgegeven.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:19

Mijn voorkeurslijstje is:

Chaam
Etten-Leur
Oudkarspel
Leidschendam
Wieringerwerf
Gorssel
Lisse
Texel
Princenhage
Barchem

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:13

Jemig, aardig wat crossen die ik mee zou willen rijden.

Maar ik heb gelukkig vervoer, waar ik mee kan rijden naar de Crosscurcus van Boonzaaijer.
En wie weet dus ook de oefencross van Vlietland, Lisse enzo !

Misschien in 2010 dat ik weer aan start verschijn dan Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:25

rowo schreef:
Met een 3 jarige al crossen? Dat mag toch niet eens? Daarnaast zou ik dat dus ook echt nooit doen, echt veel te jong Bloos

Nee joh ....!!! Ik ga ook niet deelnemen aan sgw, maar misschien einde van het jaar op speelhoogte niveau een keer meedoen op pony hoogte niveau, maar dan een of twee keer. geen volledige wedstrijd of zo, alleen wat kennis laten maken. dit zal wellicht alleen op een oefencrosje zoals bij Alice zijn of zo. Niet ver weg.
maar echt plannen doe ik dus niet, hij moet er wel uiteraard aan toe zijn, maar dat zal altijd per paard wat verschillen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:44

Ik plan niks, kijk wel wat we gaan doen, alleen Chaam gaat op tijd de deur uit (wil daar Mhc starten) en daarna weet ik het nog niet. Hangt er van af hoe het in de trainingen gaat en wat ik wil gaan starten. Paard moet natuurlijk ook heel blijven, vorig jaar behoorlijk gekwakkeld, dus we zien het allemaal wel.

Baal alleen wel dat ik met HM op vakantie ben. Was eerst van maandag tot maandag gepland, maar mijn zusje wilde het van zaterdag tot zaterdag en zo is het nu helaas geworden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:56

Dus met de nieuwe regels mag je geen Bathmen, Barchem en Diepenheim achter elkaar rijden. Belachelijk vind ik dat dus. Crossen die zo mooi in de buurt liggen zou je dus tussen moeten kiezen. Met die regel ben ik het dus niet zo eens.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:37

Is inderdaad erg jammer. Maar als je dergelijke regels wilt doorvoeren, dan zul je toch discipline overschreidend moeten gaan werken.
Wie weerhoud mij om in 1 weekeinde zowel een cross als een dikke endurance te gaan rijden. Sommige endurance ruiters rijden bijna alle endurance wedstrijden. Zeker in de B is het haalbaar. Mits in de dagen ertussen, voldoende rust wordt genomen (= weidegang & lichte arbeid).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 09:48

Klopt 10jte, das inderdaad best jammer. In de B vind het het nog wel kunnen, maar 3 keer L of hoger achter mekaar zou ik toch niet snel doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:56

ik vind er niets belachelijks aan, ik vind het alleen maar heel goed dat de paarden zo beschermd worden tegen overbelasting (ook in het B, want als je de conditie van sommige paarden en pony's ziet Lips are sealed ) en ik ben het met Ruud eens dat het idd disciplineoverschrijdend zou moeten zijn.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:00

Deze discussie wordt ook regelmatig in de endurance gevoerd.
Het idee is zeker goed, echter niet uitvoerbaar.
Naast wedstrijd kan ik thuis ook iedere dag 40km of meer gaan rijden, een uur springen en een uur dressuur.
Met dit soort regeltjes krijg je vaak een betuttelend gevoel. Goed bedoelt, maar net niet.
Nou ja, ut is nie anders, leggen we de endurance-, dressuur- en springkalender er maar naast. Moet toch wat te doen hebben in het weekeinde Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:02

maar het feit dat het thuis niet te controleren valt, betekent toch nog niet dat je dan maar helemaal niets moet doen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:03

Lielle schreef:
ik vind er niets belachelijks aan, ik vind het alleen maar heel goed dat de paarden zo beschermd worden tegen overbelasting (ook in het B, want als je de conditie van sommige paarden en pony's ziet Lips are sealed ) en ik ben het met Ruud eens dat het idd disciplineoverschrijdend zou moeten zijn.

Mee eens, maar dat van conditie ed geldt niet voor mijn paarden. Ik heb Calyp toen ook een keer 3 weken achter elkaar gestart in de B SGW. De laatste cross was ie nog het heetst ook. Door de week gewoon 2 dagen vrij en verder lichte arbeid. Dan moet dat best kunnen IMO (alhoewel ik het met mijn jonkies niet snel zou doen). Je kan je ook wel gewoon voor een andere wedstrijd (buiten SGW) opgeven, ik zie het verschil dan niet zo.

Maar wat Tientjeh zegt is wel waar. Vooral als je geen fanatieke crosser bent en niet ver weg wilt. Hier in het oosten heb je in het najaar gewoon veel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:06

Ik zet op mijn verlanglijstje:
Chaam en Etten-Leur & Princenhage. Daarna met nog meer 'we zien wel hoe het loopt': Hooge Mierden/ Vrouwenpolder, Maarsbergen.

Is wel goed voor mij om planning te maken. Kan ik zien wanneer er nog gaatjes zijn om te dressuren.

Discipline overschrijdend werken met betrekking tot maximum aantal wedstrijden kan ook nadelen hebben. Sommige paarden doen het misschien beter met veel regelmaat en hebben baat bij ieder weekend weg zijn (niet altijd in de cross mag ik hopen)
Ik zelf ga maximaal 2 x per mand weg en dan gooi in cross-, spring,- en dressuurwedstrijden op één hoop samen met crosstrainingen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:07

het verschil tussen een sgw en een gewone dressuurwedstrijd lijkt me qua belasting aanzienlijk. En ik heb hier naar niemand gewezen wb conditie, er staat ook sommige. Ik vind het een prima regeling en dat er combinaties zijn voor wie het misschien niet van toepassing is en die er nu pech door hebben omdat ze minder kunnen starten, dat is heel sneu maar dat kun je niet voorkomen. Bovendien zijn er genoeg alternatieven om te starten, het is niet zo dat je helemaal nergens kunt rijden verder. je zult er wat meer kilometers voor moeten maken, maar als dat het ergste is? (ik weet het, deze discussie hebben we al vaker gehad).

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter naar de kalender kunt kijken, en daar iets aan doen want de regeling is prima.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:08

Mijn paarden moeten idd vaak op pad (wat springen betreft). Ze zijn nog jong en onervaren en moeten veel Km's maken voorlopig. Als het goed gaat, neem ik ze denk ik om en om mee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:08

Lielle schreef:
het verschil tussen een sgw en een gewone dressuurwedstrijd lijkt me qua belasting aanzienlijk. En ik heb hier naar niemand gewezen wb conditie, er staat ook sommige. Ik vind het een prima regeling en dat er combinaties zijn voor wie het misschien niet van toepassing is en die er nu pech door hebben omdat ze minder kunnen starten, dat is heel sneu maar dat kun je niet voorkomen. Bovendien zijn er genoeg alternatieven om te starten, het is niet zo dat je helemaal nergens kunt rijden verder. je zult er wat meer kilometers voor moeten maken, maar als dat het ergste is? (ik weet het, deze discussie hebben we al vaker gehad).

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter naar de kalender kunt kijken, en daar iets aan doen want de regeling is prima.

Ik heb nergens last mee hoor, want kan gewoon alles starten omdat ik waarsch 2 paarden om te crossen heb. Dus wat mij betreft gaat die 3 weken achter elkaar regeling niet op.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:10

Regeling lijkt me prima. Is alleen een taak weggelegd voor organisatoren om voor een fijne spreiding te zorgen lijkt mij. Ik kan vanuit Brabant op maximaal 1 uur rijden verschillende crossen rijden en die zijn aardig verdeeld over het seizoen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:12

Bij ons is dat helaas niet zo. 2 in het voorjaar (direct 2 weken achter elkaar) en een stuk of 7 in het najaar en dan in 2 maand. Das eigenlijk niet fijn verdeeld.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:12

Lielle schreef:
maar het feit dat het thuis niet te controleren valt, betekent toch nog niet dat je dan maar helemaal niets moet doen?

Ik denk dat je er dan met een goed programma voor kennis overdracht meer bereikt, dan met goed bedoelde afdwingende regeltjes.
Bij de endurance vereniging worden nu specificieke cursussen gegeven gericht op training, onderhoud en wedstrijdplanning. Vanuit de KNHS zou dit eventueel ook eens voor eventingruiters kunnen worden georganiseerd en dan juist voor de basis en niet voor A of B kaders. Zal er zaterdag (als ik er aan denk) eens van gedachten over wisselen met Gert en/of Alice.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:54

Ik vind de nieuwe regels prima. Wist ook al dat ze eraan zaten te komen.