[SGW] Wat wil jij bereiken in het SGW-seizoen van 2009?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Wat wil jij bereiken in het SGW-seizoen van 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:12

Ik ga volgend SGW seizoen L starten en vanuit daar verder kijken. Iig het NK rijden zou erg leuk zijn. Haha!

Qua dressuur eigenlijk het zelfde als malloesje. Eind van het indoor seizoen wil graag M2 starten maar eerst lekker meerijden in het M1. Wat betreft het springen wil ik weer met vertrouwen een M parcours rond kunnen springen, dus we gaan rustig opbouwen en daarom eerst een paar keer L hc starten.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:03

Voor volgend jaar wil ik allereerst mijn paarden en mezelf gezond en heel houden.

De doelen met Jipje zijn: In de dressuur zal ik toch M2 moeten gaan starten, misschien wil ik dan zelfs de punten voor het Z1 bij elkaar hebben. In het springen moet ik weer vertrouwen krijgen, zit erover te denken om weer B te gaan starten in plaats van L. En met de cross heb ik geen echt doel meer, zolang hij het leuk blijft vinden en goed in conditie is mag hij mee.
Met Nika heb ik geen ambities in de dressuur, misschien soms eens een B-proefje rijden. Met springen lekker fijne B parcoursen rijden. En volgend seizoen zal ik L met haar gaan starten in de cross, aangezien de winstpunten vol zijn.

Met de 2-jarige(wordt nu 3) ga ik in het voorjaar beginnen met longeren denk ik, ligt er ook aan hoe hij zich de komende maanden gaat ontwikkelen.

Dus er ligt veel open en ik laat het wel weer over me heen komen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:07

Ik hoop dan te kunnen gaan starten met mijn paard, maar hij moet eerst nog wat beter springen (zijn net begonnen) en meer conditie krijgen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:27

Voorop gesteld dat paard en ik gezond blijven Haha! Haha!

Gewoon lekker trainingen en lessen blijven volgen. Daarnaast op dressuur gebied eens kijken of we wellicht L2 kunnen gaan starten (maar dan moet er nog heeeeeeeel veeeeeeeel gebeuren), met springen gewoon wat springparcoursen langs voor de routine en op SGW gebied 4-5 crossen rijden.

Als alles goed gaat misschien eind van het jaar eens een L-cross proberen.

xSiep

Re: Wat wil jij bereiken in 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:03

xSiep schreef:
Met vita wil ik aan het eind van 2009 graag de overstap naar de M2 maken en het liefst natuulijk wat winstpuntjes halen. Lachen
Kwa springen wat meer winstpunten halen in de B.

En met SGW het liefst ook wat winstpuntjes halen Lachen

Nog vergeten: Veel watertraining en hopen dat ze uiteindelijk gewoon in 1 keer de waterbak in loopt Lachen

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:42

Als eerste wil ik natuurlijk mijn paard gezond en fit houden, en daarnaast zou het heel mooi zijn als ze volgend jaar 1* zou lopen. Het plan is om Chaam (en misschien Etten-Leur) nog M te rijden, dan een paar wedstrijden Z en eind mei in Minderhout 1*.
Verder ga ik deze winter in dressuurtrainingskamp... Pfff... Maar eerst gaat Sam nog een indoorcross in Stuttgart lopen met Iris Pemen.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:52

Persoonlijk doel: veel sparen voor de trouwerij op 7-8-9

Paardendoel: Ik hoop volgend seizoen met net zo'n fijn gevoel en ritme weer wat M-crossen te kunnen rijden met De Shof, als hoe we tot nu toe hebben gereden in de M. Voorlopig nog geen Z, daar hebben we voor mijn gevoel nog gewoon te weinig M-crossen voor gezien.
Net als Suus wil ik me ook weer wat meer richten op het klassiek springen en hoop weer wat foutloze parcoursen op M-niveau te kunnen rijden.

Uiteraard hoop ik mijn paard goed te houden, maar daar ben ik continue mee bezig!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:31

Ik heb niet een heleboel doelen voor volgend jaar. Hangt allemaal een beetje af van hoe het allemaal loopt met mijn studie en als mijn paard hierheen komt. Eerst lekker doortrainen en dan zien wat er gebeurt. Volgend jaar gewoon weer lekker M starten Haha! en weer ons ritme terug krijgen met springen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:00

Voornaamste doel in 2009: eindelijk weer crossen! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Deze winter springlesjes volgen met Zazou en eventueel wat oefenparcoursen springen. In het voorjaar crosslessen en hopelijk een aantal oefencrossen rijden. Mocht het erg goed gaan dan aan het eind van het jaar nog een B-cross, maar als ik de oefencrossen lekker door kom ben ik ook al heel tevreden.

Met Kaatje hoop ik volgend jaar na d'r baby in het M2 te kunnen gaan rijden, en met Goaitske in het L2-M1. Maar laat de dames er eerst maar een gezond veulen uitgooien in het voorjaar.

Offtopic: ik wist niet dat je trouwplannen had, Merel? Spannend hoor!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:30

jenga_8 schreef:
Persoonlijk doel: veel sparen voor de trouwerij op 7-8-9

Paardendoel: Ik hoop volgend seizoen met net zo'n fijn gevoel en ritme weer wat M-crossen te kunnen rijden met De Shof, als hoe we tot nu toe hebben gereden in de M. Voorlopig nog geen Z, daar hebben we voor mijn gevoel nog gewoon te weinig M-crossen voor gezien.
Net als Suus wil ik me ook weer wat meer richten op het klassiek springen en hoop weer wat foutloze parcoursen op M-niveau te kunnen rijden.

Uiteraard hoop ik mijn paard goed te houden, maar daar ben ik continue mee bezig!

Merel, wat leuk!! Ik wist helemaal niet dat je ging trouwen! Wat een leuke datum. Ik zie je altijd alleen op trainingen en wedstrijden, dus wist niet eens dat je een partner had...

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:37

Het belangrijkste is natuurlijk dat ik en Spirit gezond blijven!

Verder wil ik proberen na een aantal x B SGW te starten een overstap naar het L te maken..
En als het allemaal meezit wil ik in de winter weer M springen gaan starten en hopen dat we dan rond kunnen komen anders nog een paar x L rijden Knipoog

Verder wil ik persoonlijk met een beetje goede cijfers mn examenjaar ingaan volgend jaar Tong uitsteken

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:16

Ik begin van de winter lekker met echt springen met Zoefje! Verder hoop ik nog wat puntjes te rijden in het L1, zodat ik in 2009 naar het L2 kan.

In februari beginnen de cross trainingen weer gelukkig!! Dan hoop ik dat ik in Chaam mijn eerste echte B cross kan rijden Lachen

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:19

1. Mijn handen dichtknijpen zodat de hobby er niet meer gierend uitloopt Haha! . Ik heb nu (wij hebben nu) negen paarden staan, van jaarling tot 25-jaarling (26 in 2009). De hobby is leuk maar moet dat ook vooral blijven.

2. Met de wedstrijdpaarden goed voorbereid een leuk seizoen draaien en in alle opzichten gezond het eind van het jaar halen. Misschien verleg ik het accent en wordt mijn eerste doel Sipali parcoursklaar krijgen en een paar wedstrijden met hem lopen.

3. Dochterlief haar entree laten maken bij de paarden. Daar gaat ook de nodige tijd en energie in zitten verwacht ik.

Eigenlijk is dit het bijna, samengebald in drie puntjes. Wat nog ontbreekt is de opleiding voor parcoursbouwer cross "met goed gevolg" afronden. Ook dat moet volgend jaar gebeuren. Daarover later meer. Groeten Paul

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:20

Paul, 9 paarden Haha! Haha!. Dat loopt inderdaad wat uit de hand Haha!

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:44

9 paarden Paul?!!!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:44

Ja da's schrikken zo veel beesten ... beetje off topic maar toch: twee jaarlingen en een tweejarige, een quarter, mijn twee wedstrijdpaarden, Anne's wedstrijdpony en -paard (net aangekomen) en het paard waar we mee zijn begonnen - de 25-jaarling. Groeten Paul

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:08

Mijn doel voor 2009:
Minstens 1 cross uitrijden Haha!
Daarnaast zou het fijn zijn als ik mijn angst voor gaten een beetje kan overwinnen zodat ik fijn in het M rond kan komen.

Verder wil ik met de merrie wat crosstrainingen volgen om te zien of het een crosspaard zou kunnen worden (heb nu nog mijn twijfels Clown )

Als Ukkepuk niet verkocht is voor die tijd, hem lekker doorrijden en misschien ook met hem wat springen/crosstrainen.

Persoonlijk doel: minder voor de baas gaan werken en meer voor mezelf Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:14

nog een aanvulling op mijn depressieve berichtje van maandag:
- een gezonde Raimaer en een gezond veulen
- een jaar zonder blessures van wie dan ook
- weer eens een verre vakantie
- op het werk de internationale activiteiten verder uitbouwen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:18

Mijn doelen voor 2009 zijn:
Start maken in het L springen, nu B + 17, overgang L SGW B + 6, overgang L1 dressuur B + 8 nu... Eind januari mijn eindexamen halen op het NHB deurne.. Verder mijn stage fijn afsluiten waarschijnlijk bij Rom Vermunt en Chantal Mechelenbrink. Een fijne werkplek vinden voor mijn vervolgopleiding aan het HBO Stoas Dronten..

Verder hoop ik op weinig blessure leed, afgelopen periode af en toe wat pech gehad

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:25

klinkt al beter lielle Haha!

paul, 9 paarden inmiddels... dat is toch wel een echte kudde hoor Clown Maar leuk, ben benieuwd ook naar het nieuwe paard voor je dochter!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:30

mijn doelen voor 2009:

* Oliver een overgang maken naar het L2, weer verder met het L springen want ging laatste tijd niet zo goed dus weer even een paar x HC starten, en eind van het seizoen een overgang naar het L sgw (als alles zo blijft gaan hoe het nu gaat)
en natuurlijk lol met je knol hebben Haha!

* Zoeff verder door rijden en een paar groentjes wedstrijd meepakken en misschien nog wel starten.. een keer een oefenparcourtje springen

* baylando beginnen met inrijden verder nog niet zo veel plannen.. inrijden doen we rustig aan we zien wel hoe ver we komen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:38

Naast het gezond blijven van de paarden en mijzelf natuurlijk zijn mijn doelen voor 2009:

- Loempia: Lekker rondblijven springen in het L. En misschien weer wat dressuurwedstrijdjes in de M1 meepikken. Verder hoop ik wat meer crossen te kunnen rijden dan afgelopen jaar. Gewoon in het L Lachen.

- Sofie: Lekker in het B mijn WPtjes halen voor het L en misschien een keer L starten. Maar voorlopig blijven we lekker B, omdat ze gewoon te fijn springt Lachen. Verder proberen de WPen te halen en dan M1 dressuur starten. En misschien een crossje meepikken. Dat hangt er een beetje van af hoe ze het springen blijft doen Knipoog.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:13

Idd... het gezond blijven van de paarden, ERRUG belangrijk Ja

Verder hoop ik qua paarden met Zetje te gaan crossen. Verder gewoon met beide paarden rustig B dressuren en B springen. Nog geen doelen voor de L voorlopig.
Ook krijgt onze nu 3 jarige een veulen en die gaat na het afspenen ook onder het zadel. K heb het druk genoeg..

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:20

ik wil met Nescio beter gaan springen, dus lessen gaan volgen en veel parcoursen rijden. met dressuur wil ik L gaan starten,

kwa sgw ga ik gewoon lekker door in de B, totdat ik genoeg vertrouwen heb voor het L. ik weet nog niet of ik in 2009 al een L sgw ga starten, dat hangt helemaal van Nescio af. Hoe hij aanvoelt in de cross. Lachen

ik heb er in ieder geval zin in!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:13

Aangezien mijn doelen voor 2008 half gehaald zijn gooien we die nog even in de herhaling.

Citaat:
-In januari Z dressuur starten en niet uitgelachen worden. Daarna winstpunten kunnen rijden in deze klasse.
2009 is gelukt en wil ik in 2009 mee verder gaan. Wissels ooit onder de knie krijgen maar in 2009 nog geen Z2 ambities
-Springlessen voorzetten en winstpuntjes halen in het B springen
2009 winstpuntje in de B gaat hopelijk in december nog lukken en anders wordt het streven dat voor maart 2009 te doen.
-crosslessen nemen, oefencross rijden en dan .....
Een B cross rondkomen.
2009 B cross verlangen voorlopig uitgesteld tot chaam. Ben liever goed voorbereid want wil nog erg lang genieten van deze sport.
-En dan overall (omdat ik nogal wat noten op mijn zang heb): Mijn paard gezond houden!
2009 Dat vooral nog een jaar

Ben wel tot de conclusie gekomen dat het lastig is alles op volle sterkte met elkaar te combineren. Of je bent zelf te druk of je laat je paard te veel doen. Voor het komend jaar dus toch in de winter de focus op dressuur en springen en in de zomer de nadruk op crossen.