[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:27

Paul, jij herkende mij nog met cap en paard maar later zonder zap en zonder paard niet meer.
Heb je inderdaad veelvuldig voorbij zien komen.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:33

Kan heel goed, zal wel aan de zap liggen ... af en toe let ik ook gewoon niet op, dat is de waarschijnlijkere verklaring denk ik.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:35

Huh Paul, je bent nog scherp na zo'n weekend *LOL*

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:51

Gefeliciteerd met je eerste prijs van gisteren Vera! En gefeliciteerd met je foutloze cross vandaag Lachen Jammer dat het springen niet lekker ging
Goed gedaan Florence! Gefeliciteerd!
Mooie titels heb je weer veroverd Loes! Gaaf dat ze allebei zo lekker gaan
Gefeliciteerd Bento
Jammer dat het niet lekker ging Lisa! Balen zeg Ach gut
Balen dat je niet mocht starten Isjtar! Echt ontzettend vervelend zeg Ach gut
Fijn dat je foutloos was Marloez. Wel schrikken zeg, dat jullie bijna over de kop gingen
Gefeliciteerd met je foutloze rit Claire! Lekkere afsluiting hoor!
Fijn dat je foutloos was Apple! Jullie springen en stukje cross wat ik heb gezien zag er goed uit! Balen van je stijl zeg, maar als ik jou was zou ik nog even een mailtje naar de vereniging sturen. Het komt nog steeds wel eens voor dat de stijljury niet op de hoogte is van de niewe regel waarin de 6 een voldoende is!
Gefeliciteerd met je foutloze rit Martine!
Fijn dat je lekker gereden hebt Polo! Lekker gevoel dus weer Lachen
Fijn dat jij ook een lekker weekendje hebt gehad Paul! Lijkt me ook een leerzame bezigheid!

Ik ben ook weer terug. Heb een hoop bokkers gezien, onder andere Apple, Broertje, Vera, Paul en Heleen.
Dressuur ging lekker, ik ging voor een nette proef, wat aardig lukte. Na de dressuur stond ik 2e met 195 punten. Losspringen ging erg lekker, alhoewel we niet altijd een mooie afstand hadden. Het parcours ging op een goed tempo, alleen had ik Vorstin net niet genoeg onder controle. Resultaat was 3 balken, maar dat maakte me niet zo veel uit. Ik heb al een tijdje geen parcoursen meer gereden, daar moeten we gewoon weer inkomen. Toen de cross in. Ik was niet zo zenuwachtig, alleen vlak voor de start. Hindernis 1 ging netjes, alleen het bos was een beetje spannend. Op 2 kwam ze een beetje terug vanwege het weggetje, maar ik kon haar netjes doordrukken. Hindernis 3 en 4 gingen ook zonder problemen. Vorstin had een lekker tempo, en ik hoefde haar niet echt erg in te houden. Op de trakhener kwam ze eerst hard aan, maar toen ze het gat zag kwam ze erg terug. Ik kon haar nog doordrukken, maar we sprongen bijna vanaf stilstand. We kwamen er net overheen, maar ik geloof dat we de balk aantikten. Na de sprong gelijk uitbundig beloond, en over de volgende sprong. Toen ik halverwege het pad richting de afsprong was, ging ineens het knopje om. Ze remde af, en ineens stond ik stil, zo'n 10 meter voor de sprong. Ik kreeg Vorstin niet meer vooruit. Ik heb haar aangemoedigd, heel lief lopen doen, boos geworden, alles. Ik kreeg haar op de sprong, maar toen moest ik aan de kant voor degene achter mij. Die ging er moeiteloos overheen, dus ik probeerde iets daarna er achteraan te rijden. Vorstin wilde nog niet vooruit, maar uiteindelijk kreeg ik haar weer op de sprong. Ze wilde naar beneden gaan, maar krabbelde weer bovenop. Daarna kon ik haar toch doordrukken, en vanuit stilstand gingen we eraf. Ik heb haar weer uitgebreid beloond, en ondertussen draafden we richting de molenwieken. Ik wilde haar weer aangalopperen, maar toen ging ze weer op de rem. Ik heb haar geprobeerd over te halen en aan toe moedigen, geslagen, geschreeuwd, echt alles om haar naar voren te krijgen. Helaas zei iemand van de organisatie toen dat het genoeg was, en dat ik het parcours uit moest. Hij zei dat Vorstin niet goed was, omdat ze niet voorwaarts genoeg was. Ik had hem eigenlijk moeten vertellen dat ik dit al vaker heb gehad, maar daar dacht ik niet aan. Misschien dat ik het dan had kunnen oplossen, ik was de laatste starter, dus ik had best nog een hindernis kunnen springen. Ik ben terug naar het hoofdterrein gestapt, onwijs balend, en onderweg kwam ik Heleen tegen. Volgens mij heeft ze me bij de molenwiek gezien, dus als jij mij als toeschouwer nog een verslag zou kunnen doen, heel graag Heleen Lachen Ik vraag me ook af hoe het eruit heeft gezien vanaf de zijlijn, en of ik Vorstin niet te hard aanpakte. Ik schaam me dood dat ik daar zo liep te schreeuwen en af en toe een tik uitdeelde. Misschien dat ik er daarom uit moest.
Onderweg nog wat tranen gelaten, en op het hoofdterrein nog de losspring hindernissen van de cross gesprongen. Dat deed ze zonder problemen, en ze trok er ook weer gewoon op aan. Kortom, ik heb geen idee waar het nou door gekomen is. Vorige keer in Lisse was het mijn eigen fout dat het niet goed ging, maar dit keer liet Vorstin me stikken. Dat voelde erg rot. Desondanks heb ik wel een leuke gezellige dag gehad.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:52

@ Apple: nee hoor, eerder gaar dan scherp. Het duurde even voordat ik de typo zag en ja toen kon ik het niet laten Cool .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:55

Wat jammer Snoekiej Scheve mond

Wij hebben geloof ik bijna jouw hele springparcours op de foto, als ik ze online heb stuur ik ze wel door Lachen

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:58

snoekiej das wel heel erg balen zeg! wel vreemd dat ze ineens zo staakt als ze eigenlijk al halverwege is Ach gut

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:59

Ik heb je nog gezien met springen Snoekiej. Ik herkende jouw blauwe outfit van de foto's. Jammer dat het niet lekker ging in de cross.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:20

Dat is een meevaller Apple Lachen Ik zag je vriend als staan met die megacamera, dat zullen wel mooie plaatjes zijn Haha!
Ik snap ook echt niet hoe het komt Vera. Echt ontzettend vreemd. Als ik weet wat het is ga ik er in ieder geval keihard aan werken!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:00

Snoekiej schreef:
Dat is een meevaller Apple Lachen Ik zag je vriend als staan met die megacamera, dat zullen wel mooie plaatjes zijn Haha!
Ik snap ook echt niet hoe het komt Vera. Echt ontzettend vreemd. Als ik weet wat het is ga ik er in ieder geval keihard aan werken!

Ik heb jou toevallig zien springen maar ook over de trakhener zien gaan, Vorstin klapte vrij hard tegen de boom aan en landde idd daardoor ook wat eigenaardig, denk dat ze zich best bezeerd kan hebben (aan de achterbenen) op dat moment en daardoor staakte, heb je ook de afsprong nog zien doen ze sprong er uiteindelijk netjes vanaf maar kwam daarna direct erg terug in tempo. Dus best mogelijk dat ze toch even wat last had! Huilen

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:01

Zow vandaag oefencross gereden,
Het viel me reuzemee.
Dit was de eerste keer dat me paard deelde neemde met oefencross.
En 3x in zijn leven dat ie gekleurde hindernissen sprong.
Ben echt super trots op me paardje hij heeft 2x de oefencross helemaal uit gereden.
Dierenarts na 2x controle na de cross,
Je zou niet zeggen dat hij al 2x cross gereden heeft Haha!

Topic volgt nog van de week.
Ik was die gene helemaal in blauw, en elke keer zei ja voordat ik srpong

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:08

martinev schreef:
Ik lees over het algemeen goede resultaten, gefeliciteerd allemaal!

We hebben niet meer op de uitslag gewacht, dus hoop dat de uitslagen snel online komen!

Ik heb wel gewacht op de uitslagen maar ik kan je feliciteren met een eerste prijs! Jij was eerste in de oefencross! Mijn vader heeft trouwens nog een foto gemaakt van jou in de waterbak, ik zal hem morgen even sturen!

Hier mijn verslag van de oefencross, het ging echt super! Ook ik ben helemaal trots op mijn paardje! Ik zat een beetje in over het springen (we moeten eigenlijk M springen, maar echt vertrouwen heb ik niet omdat ze nogal heet kan worden), maar ik heb me druk gemaakt om niks, het ging gewoon lekker, 1 hindernis kwam niet echt uit maar ze sprong gewoon en dus foutloos!

Toen de cross in, ik vond hindernis 3 (de heuvel op en dan een afsprong) een beetje eng, want dat hadden we nog nooit gedaan. Toch maar geprobeerd en ze deed het gewoon in één keer dus das weer mooi meegenomen. Bij de waterbak toen we erin stonden een beetje twijfel van haar kant maar na wat geslinger waren we er ook weer uit. Op het rechte stuk flink gas gegeven, toen kwam het stuk met de mindere bodem en daar waren we een beetje uit ritme, dus sommige hindernissen kwam niet lekker uit. Over de finish en we waren foutloos! ook nog is 8 sec binnen de tijd, daarmee zat ik van de oefencross het dichtst bij de ideale tijd dus das helemaal mooi!

Ik ben echt super tevreden over haar, dit is haar tweede oefencross en voor het eerst een cross met ook open stukken (die andere was alleen maar in het bos) dus ik ben nu lekker aan het nagenieten Haha!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:17

Go jij! Go jij! Yahoooo, gewoon eerste!!! Go jij! Go jij!

Dank je wel hetismij! Hoop niet dat ik al te mooie prijzen ben misgelopen, maargoed, we moesten nog een eind terug naar huis en het paard was het zat, vonden we wat belangrijker!

Maar jij hebt ook goed gereden zeg, gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar de foto!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:19

martinev schreef:
Go jij! Go jij! Yahoooo, gewoon eerste!!! Go jij! Go jij!

Dank je wel hetismij! Hoop niet dat ik al te mooie prijzen ben misgelopen, maargoed, we moesten nog een eind terug naar huis en het paard was het zat, vonden we wat belangrijker!

Maar jij hebt ook goed gereden zeg, gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar de foto!

Haha je bent alleen een oranje lintje misgelopen. Wij hadden wel gewacht, ik had helaas geen prijs (was achtste) want het ging ook op stijl ofzoiets, maar op mijn ding stond dat ik niet moest stuiteren in de verlichte zit, terwijl ik juist altijd te horen krijg dat ik zo'n nette zit heb maar ja ach ik ben echt super tevreden!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:26

De uitslagen staan online bij http://www.eventingsport.nl

Katja, jammer van je stijlpunten maar goed gereden Knipoog

Snoekiej, balen dat Vorstin zo afslaat. Als ik je verhaal zo lees, dan lijkt het of je paard niet helemaal lekker in zijn vel zit Ach gut
Je krijgt een paar héle mooie foto's als troost van Apple

MartineV, gefeliciteerd met je 1e prijs OK dan!

Paul, ik kan me voorstellen dat je gaar bent Haha!
Nog bedankt voor je sportieve medewerking aan mijn medische kaart Knipoog

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:28

happyhorse schreef:
Zow vandaag oefencross gereden,
Het viel me reuzemee.
Dit was de eerste keer dat me paard deelde neemde met oefencross.
En 3x in zijn leven dat ie gekleurde hindernissen sprong.
Ben echt super trots op me paardje hij heeft 2x de oefencross helemaal uit gereden.
Dierenarts na 2x controle na de cross,
Je zou niet zeggen dat hij al 2x cross gereden heeft Haha!

Topic volgt nog van de week.
Ik was die gene helemaal in blauw, en elke keer zei ja voordat ik srpong

*LOL*
je vergeet te vermelden dat er nog ff omgeroepen werd dat je paard prachtig in blauwe set was uitgedost!

@hetismij: jammer dat er geen foto's in je profiel staan, misschien heb ik je nog gezien!

mijn oefencross ging wat minder.. de pony kán het super doen, 1e keer op druk buitenterrein en ik kwam er met als doel een parcours rijden om de cross in te mogen, zij besloot helaas op sightseeing te gaan dus t was ook terecht dat ik uitgebeld werd (weigering op 1, na 2 debiel hard de bocht door zonder rem en stuur en dan vervolgens op 4 uitgebeld worden *zucht* ) meteen teruggereden naar het losspringterrein, en hopla.. zonder problemen overal over.. oooh wat baalde ik toen! meteen maar naar huis vertrokken, moest te voet nog een half uur afleggen met dr en op de helft belde ikke20 van bokt dat ik tóch de cross inmocht.. pony omgedraaid en in galop over de akkers teruggereden.. mocht uiteindelijk na 169 alsnog aan de start, en met de cross heeft ze zich écht van dr betere kant laten zien.. ze heeft er zoveel plezier in gehad, had een weigering op de wilgen maar bij de 2e keer aanrijden ging ze er zo over/doorheen Go jij! Go jij!

heb de tijd genomen voor de waterbak, heb ik in stap afgelegd, en de wilgenweigering heeft ze ff stilgestaan om te kijken en eraan te ruiken - was met exact 6 minuten rond Lachen

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:53

Bento1988 schreef:

.. all in a day's work, uiteindelijk had je het gelukkig niet nodig ... nog gefeliciteerd met je witte lint en enveloppe met inhoud. Groeten Paul

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:19

Bento1988 schreef:
De uitslagen staan online bij http://www.eventingsport.nl

Katja, jammer van je stijlpunten maar goed gereden Knipoog

Snoekiej, balen dat Vorstin zo afslaat. Als ik je verhaal zo lees, dan lijkt het of je paard niet helemaal lekker in zijn vel zit Ach gut
Je krijgt een paar héle mooie foto's als troost van Apple

MartineV, gefeliciteerd met je 1e prijs OK dan!

Paul, ik kan me voorstellen dat je gaar bent Haha!

Krijg bij die site met uitslagen geen treffer, iemand een ander adres?

Ik was overings diegene met roze geklede fjord, die op hindernis 4, onder die blij geklede fjord belande.
Heb morgen maar vrij genomen om te ontkreuken, ben een beetje beurs hier en daar.
Vond het verder prachtig! Doe volgend jaar weer mee.
Mijn vader vond het ook prachtig, met uitzondering van het feit dat ik mee reed!! Haha!
Vooral toen ie erachter kwam dat ik op een hindernis ergens met pony en al was omgevallen.
(toch schattig dat ie zo zuinig is op zijn ruimschoots volwassen? dochter)

Ga nog wel een blij topic openen met foto's (paps alias groom, heeft vooral als fotograaf gediend)
En verslag!
(en ja, ik heb ook veel foto's van andere crossers oefen cross paarden en B pony's
van de week in de loop van de week plaats ik de links in de site van mijn pony, zie onderschrift)

Gefeliciteerd! aan diegenen die hem goed uitreden.
En bedankt aan de organisatie! Ik vond het super!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:35

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:41

aha, com, niet nl! Dank je!

Dat ik was uitgesloten bij springen en cross weet ik, maar wat
betekend de 24 bij jury 1? bij jury 2 staat niets, die zal wel gedacht hebben!
Die doet toch niet meer mee! Haha!

Volgend jaar beter Bloos !

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:09

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:10

MarkoesZ schreef:
Ik was gister gestart bij de L paarden met Koryan!
Over de dressuur was ik wel tevreden, en 191 punten en goed voor een 7e plaats.
Daarna springen, ging wel lekker, alleen kwam te dicht op 6b en had toen een stop.
Door die stop, had ik ook 8 srafpunten voor de tijd!

De cross reed ik foutloos, maar op 1 hindernis was ik bekant over de kop gegaan, de wilgen!
Kwam daar in rengalop aan, en hij sprong heel vroeg, en toen kwam die breekboom tussen zijn voorbenen Verdrietig hij kwam neer, en struikelde, maar kwam toch weer goed op zen hoeven terecht Haha!
Ik had een tijd van 6.43 en de optimale tijd was 6.40 dus had 1,2 strafpunten.
Dit bracht me op een 11e plaats.
Dus nu op naar het NK in Bathmen!! Haha! Alleen, zware concurentie,, Loes van Gils met Inner Cirkle Risky Tong uitsteken

Jaaa, ik stond er bij!! Korry sprong niet: hij galoppeerde gewoon rechtdoor en struikelde op de breekboom en daardoor was je landing zo akelig. Op iedere balk van de wilgen stond een hoefafdruk van Korry.... schrok me helemaal wild!!! Maar gelukkkig ploetert hij altijd stevig verder!!!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:28

Telt een verslag van de organisatie ook??
Ik zal het kort houden:

Ondanks de rommelige start zaterdagochtend hebben wij twee heerlijke dagen gehad. Geen nare dingen gebeurd, iedereen heel aan de finish, of in ieder geval weer heel bij de trailer. Hele goede ruiters gezien, hele sportieve (bij de waterbak oefencross, als de voorganger hem er niet in kreeg dat diegene die erachterop kwam diegene op weg hielp!!) hele snelle.......
De arts heeft kunnen bijslapen in zijn auto, dus die is ook tevreden. De enige met letsel, was ikzelf (had mezelf aan het startlijsten bord geniet, auw!!)
Ook hebben we weer veel tips suggesties EN complimenten ontvangen en met alle drie zijn wij erg blij en nemen wij woensdag mee in de evaluatie.

Het viel me wel op dat er veel oefencrossers waren, die ik nog niet rijp voor een oefencross achtte, maar goed, daar zullen de meningen over verdeeld zijn en dat is aan de officials....maar wel super dat iedereen goed en wel weer naar huis kon aan het einde van de dag.

Was helemaal kapot gister en ga nu opruimen.....zucht

op naar volgend jaar!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:32

kan iemand mij trouwens uitleggen wat al die dingen bij de uitslagen betekenen? wat bedoelen ze bij fouten? want bij mij staat 40 maar ik had helemaal geen weigeringen zowel in het springen als in de cross niet....

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:38

@mamabird: fijn dat het weekend zo goed verlopen is. Mijn complimenten! Dressuurbanen waren prima, springbaan goed, cross was super en erg mooi aangekleed! Zijn er toevallig nog foto's gemaakt??