[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimberly_

Re: Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:12

klopt, dat is de pony die iris altijd reed

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:13

sgwuppie ik reed m-pony's

charlotte had jou nog voorbij zien komen in de cross op die put, smal smal en dat zag er goed uit ookal week hij heel erg uit.
Tevreden voor de eerste keer Z toch?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:15

Zo, best goed gereden door een paar bokkers, maar ook wat mindere resultaten gezien op de uitslagen.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:29

Ja,
Klopt hij week aardig uit. Hij heeft met smalletjes nog wel eens van hmmm maar daar kunnen we makkelijker langs. Kon hem toch aardig opsluiten Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:37

Weet iemand of er foto's gemaakt zijn en welke sites dat het zijn?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:47

Ik lees een aantal goede verslagen en wat mindere.
Ook de uitslagen geven een wat wisselend beeld. Jullie hebben iig nog het hele weekend kunnen starten.
Alle prijswinnaars gefeliciteerd.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:49

Ik ben echt helemaal kapot.....Leuk maar erg vemoeiend weekend gehad.
Ten eerste even een reactie op de val van Luca. Ze moest in het ziekenhuis blijven ter controle voor evt. inwendige bloedingen. De arts was er erg snel bij, of hij wel of niet kundig is kan ik niet beoordelen maar ik denk dat je er als organisatie van uit moet gaan dat zo iemand kundig is en je iedereen die zich ermee wil bemoeien er van af moet houden. Het is vast goed bedoelt maar je bent met die situatie bezig en hebt dan geen zin in anderen die (wrs goed bedoelt) er allerlei meningen over hebben.
Haar pink is gebroken, gezicht goed kapot en flinke hersenschudding. We hebben als organisatie al enkele malen contact met haar en familie gehad.

Verder een lekker weekend gehad. Jammer dat we vandaag later op de dag veel regen kregen. Veel respect voor alle vrijwilligers die in de kou en nattigheid de hele dag in het bos hebben gezeten.
Ik had vanmorgen fijn dressuur gereden. Stond vijfde en was daar erg tevreden mee. Toen was het lang wachten en veel te veel tijd om errug zenuwachtig te worden. Springen ging fijn, had wel even een kleine storing maar toch foutloos.
In de cross begon het fijn op 1 en 2. Toen ging het niet echt lekker t/m 7. Te weinig ritme en geen lekkere sprongen. )zal wel met mijn spanning te maken hebben gehad). Op 5 kon ik haar nog net doorduwen op de boom op de piano waardoor ik Tenda even helemaal kwijt was. Ik heb haar toen meteen weggedraaid voor de punt. Ik kreeg iei een weigering door de omroep en was het daar niet mee eens. Gelukkig had de hindernisjury na overleg toch besloten dat het geen weigering was.
Na hindernis 7 liep het weer lekker en kwam foutloos door de finish. Op de strodubbel hielp Tenda mij erg door uit de draf nog over de tweede te komen. Wat was dat een korte bocht....Ik was ruim een minuut te laat binnen. Ik reed (zeker in het begin) voorzichtig omdat het zo regende.
Uiteindelijk nog de vierde prijs.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:54

Ik ben ook weer thuis met hele gemengde gevoelens.
Sunny heeft echt een super wedstrijd gelopen. Dressuur lekker gereden met een plaats in de middenmoot. Springen heb ik lekker foutloos gereden. De cross ging ook super, totdat ik bij de strobalen kwam. Ik raakte met mijn rechtervoet de rode vlag, dus ik dacht dat het goed was. Jury schreeuwde dat het fout was.... Voor de rest weer heel lekker gecrosst.
Ik heb meteen protest aangediend. Een pluim voor de wedstrijdleiding, die alles heeft gedaan om het goed af te ronden. Helaas hield de hindernisrechter voet bij stuk. Jammer dan!
Ben hierdoor mijn tweede plek misgelopen.... ik ben supertevreden over Sunny, maar dit geeft toch een nare nasmaak.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:55

Ik heb je zien rijden Renske. Springen was echt super, waterbak ook heel mooi gereden!

Sabine, proficiat! Jullie komen weer helemaal terug.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 05-10-08 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:55

Zo ik ben ook weer terug van een weekendje Ysselsteyn...
Gister de veterinaire keuring gedaan en vandaag met Madelene mee. Ik heb gister Luca ook langs zien komen in de ambulance, zag er inderdaad niet heel fijn uit! Ik wens haar iig beterschap.

Vandaag heb ik lekker de tijd gehad om met iedereen bij te kletsen Haha!. (en eindelijk een aantal mensen ontmoet die ik alleen nog maar van hier kende..). Ik vond dat er een erg mooie cross stond voor de M. De rest van de routes heb ik niet zo grondig bekeken (muv van een paar B hindernissen waarvan ik dacht dat ik daar toch wel overheen durfde Haha!). Madelene zal denk ik zelf wel een verslagje typen..

Ik ben gister trouwens ook nog gefilmd door de L1. Erg leuk natuurlijk, maar ze liepen me eigenlijk een beetje in de weg bij de keuring. Dus mocht ik een tikkeltje ongeinteresseerd overkomen dan weten jullie de oorzaak Tong uitsteken.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:57

Goed gedaan, Sabine Lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:03

Nette prestatie Sabine, super!

Renske ook een nette prestatie, alleen jammer van dat gedoe van de hindernis wel/niet goed gesprongen.. maar gelukkig dat je wel een goed gevoel over sunny had!

Char: erg netjes voor je Z-debuut Lachen

Vera: gefeliciteerd met je prijs van vandaag, zo te horen een heel fijn/succesvol weekend gehad!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:04

Citaat:
De arts was er erg snel bij, of hij wel of niet kundig is kan ik niet beoordelen

Niet vervelend bedoeld, maar een huisarts is nooit kundig op het gebied van inwendig letsel, daar kan alleen ziekenhuisapparatuur uitsluitsel over geven en daarom mag je absoluut niet opstaan en gaan rondlopen na zo'n val. Bovendien vind ik dat je mag ingrijpen als er echt iets helemaal fout gaat, anders vergeef je het jezelf later niet. Weet wel dat mijn moeder niet had toegestaan dat een arts mij rechtop ging zetten zonder enige vorm van stabilisatie/nekband etc.

Goed gedaan Sabine en Renske! Als je met je rechtervoet de rode vlag raakt, zou je toch denken dat je dus binnen de vlaggen bent gebleven!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:09

Naar die val... getsie.

Wuppie: Ja dat dacht ik dus ook. Het waren twee strobalen, die haaks op elkaar stonden. Het leek me dus een uitdaging om ze in 1 lijn te springen. Ik had echt graag een filmpje van die hindernis willen hebben!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:09

Sabine en Suus vast proficiat Knipoog. Renske: ook goed gecrosst maar jammer van dat ze je een hindernisfout hebben aangerekend zeg...

Marieke en Jitske: fijn dat jullie jonge paarden het ook zo fijn aanpakken!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:22

Ik heb net de reportage van l1 gezien en ik wist niet echt dat het daar ook om Luca draaide... (volgens mij hadden ze van tevoren al bedacht dat iemand uit de buurt wouden filmen...). Toch wel jammer dat zo'n ongeluk er dan meteen uitgelicht wordt, alsof dat iedere keer gebeurt...

(verder vind ik het erg meevallen hoe ik zelf op de film sta) Bloos

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:21

Even aan het einde beginnen: ik heb de cross uitgereden, zij het met volgens mij drie weigeringen en volgens de uitslagen twee weigeringen, en dankzij een matig springparcours (balk en 2 weigeringen plus alle daarbij horende tijdfouten) en een te korte voorbereiding voor de dressuurproef heb ik dus geen enkele rol gespeeld in de strijd om de linten en enveloppen. Overigens heb ik (@ sfranken) óók waardering voor al die mensen die het hebben volgehouden in het kolereweer van vandaag.

Ik heb een hoop blije en ook wat minder blije gezichten gezien vandaag. Alle winnaars van harte (vooral als ze het van zichzelf niet hadden verwacht Cool Cool ), alle pechvogels de aai over de bol.

Zo'n dag is natuurlijk ook goed om nieuwe kennissen te maken. Zo had ik pas in de loop van de dag in de gaten dat Florence1986 niet alleen direct na mij de cross zou rijden, maar ook pal na mij het parkeerterrein was opgereden (parkeerde haar auto vervolgens net naast mijn Maxwell-busje Haha! Haha! ). Zo kom je nog eens aan de praat met elkaar nietwaar?

Groeten Paul

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:38

Iedereen die goed gereden heeft: van harte gefeliciteerd!!

Sabine: wat jij ook al zei, alle respect voor de mensen die vrijwillig in het bos hebben gezeten. Helemaal zuur om te horen dat het morgen al mooi weer wordt en 16 graden.

Tot mijn verbazing staat er in de uitslagen dat ik een weigering had, maar dat klopt niet.
Ik heb op 5 en 6 vantevoren besloten om alternatief te rijden en heb de in-uitjes dus heen en terug gereden zonder op het puntje aan te sturen.
Ik heb heel kalm gereden aangezien ik er een half jaar uit ben geweest (laatste start was in maart, in Chaam).
Miel pakte alles super aan en had achteraf wellicht ook wel de bult en de punt kunnen doen, maar ik wilde vandaag niets forceren.
Heerlijk gereden ondanks het hondenweer!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:41

Ik heb jou ook gezien Suus, op de driesprong achterin. Zag er strak uit Ja

Paul, ik heb je gezien op hindernis 3, en later bij de finish.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:49

Kan je nagaan: ik heb jou dus helemaal gemist. Schandalig ... Op 3 was de eerste van de weigeringen. Ingrid vertelde dat ik te veel op de rem trapte; klopt. Groeten Paul

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:50

Lielle schreef:
Ik heb jou ook gezien Suus, op de driesprong achterin. Zag er strak uit Ja

Paul, ik heb je gezien op hindernis 3, en later bij de finish.

Mij of andere suus?
(en indien mij, welke driesprong? Ik hoorde wel wat toeschouwers bij het gat-smal-smal, was daarover zelf in ieder geval erg tevreden, smalletjes zijn niet mijn specialiteit en ik vond dit lijntje behoorlijk pittig)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:53

Jou, Suus. Het was op de 2e driesprong, half in het bos en dan een bochtje het pad op. Andere Suus heb ik op het water gezien.

Paul, klopt, dat vond ik ook. je kwam met een mooi tempo aan en ving toen te veel op, jammer. Kan trouwens wel kloppen dat je me niet hebt gezien, in de cross had je andere dingen aan je hoofd en bij de finish stond ik een eindje verderop.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:55

oh ja, die was ook leuk om te doen! Ja

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:09

Ik ben heel trots op mezelf dat ik ondanks t rotweer toch gereden heb (om half 6 Rolleyes ) Bloos Haha! . Drs begon heel lekker maar op een tijdes de rechtergalop explodeerde Pasjha toen ik op de hoefslag recht op een juryauto afreed Hamer dat waren dus gelijk n paar pt minder en 1 jury heeft me hierop op de laatste onderdelen ook heel hard afgerekend. Maar goed, dat is Pasjha Clown
Stond 3e van achteren na drs. En toen moesten we nog de heeeeele dag wachten. Z cross was niet overdreven zwaar maar er zaten wel enkele tricky combinaties in. Toen ik de laatste keer de cross fietste, terwijl t M bezig was, bleek dat ook al uit diverse weigeringen.

Springparcours ging foutloos maar ik kreeg geen lekker ritme. DA goed. Daarna bleken we 1 springschoen te zijn verloren met springen, dus even snel Talitha's hulp ingeschakeld Haha! OK dan! en toen konden we weer compleet de cross in. Alleen was t n beetje ingelopen door de diverse uitvallers en ging t n beetje te snel. Ben was nog n kinriempje strakker aan t maken bij Pasjha toen ik nog maar 30 sec had Nagelbijten / Gniffelen hij had zoiets van doe maar rustig aan Bloos! Resultaat was dat ik in galop naar de startbox moest en toen gelijk door kon galloperen Clown Ik passeerde precies op tijd de startlijn en had dus n lekkere start. Cross ging best goed. Wel een paar vroege afstanden, maar geen twijfelaars. Weiinsprong ging lekker. Piano met punt ging lekker. De strobalen in het weiland waren echt super moeilijk! Ik kwam helaas weer wat groot over a en toen werd de wending nóg korter. We kwamen heel kort op b maar ik wilde erover, dus toen stapte Pasjha er maar over Clown Braaf peard Lovers

De rietsprong met dikke haag heb ik mooi in een lijn gesprongen, daar ben ik best trots op Pling Opsprongetje, boompje, smalletje voor t water ging ook netjes. Het bergje af naar t water ging Pasjha weer n beetje té goed meekijken en dus gingen we geloof ik eigenlijk vanuit stap over t boompje t water in. Geen schoonheidsprijs maar goed Bloos Na de amsterdamse muur dacht ik alleen dat we niet op groot voor de picknicktafel mochten uitkomen want die was toch best wel huge, gelukkig hadden we daar een mooie afstand. Foutloos gecrosst met wel wat tijdsoverschrijding.

Er waren veel weigeringen in t Z. Dus nadat we Pasjha verzorg hadden snel naar de tent voor de uitslag en toen stond ik gewoon 3e! Haha! Hyper! Mega cool dus! Ben blij dat ik toch gestart ben ondanks t rotweer.

Het was echt een super mooie wedstrijd!! Mega plus voor de organisatie OK dan! OK dan! OK dan! erg jammer dat t vandaag vaak regende, maar daar is niks aan te willen. Bodem was gelukkig nog wel te doen op t laatst.

Verder veel gekletst dit weekend Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:14

Ik had het al op de uitslagen gezien, Suus!
Goed gedaan hoor onder deze omstandigheden!