[SGW] SGW Neede verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: SGW Neede verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:08

PB: liep jij s'ochtends met je moeder de cross?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:15

waar stonden de stijljury's eigenlijk vraag ik me echt af,...
had een 7.7 en een 7 zag ik Haha!
stonden ze bij de waterbak? want daar ging ie voor het eerst eigenlijk zo mooi in...

ga zo naar Neede, kijken naar de L Lachen was vroeg wakker komt goed uit hahaha

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:19

nee ze stonden na hindernis 8 en bij hindernis 14 tm 16

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:21

Mikel en Ventje hebben gister gereden in de B ring 2.
Niet super gedressuurd, maar toch 184 dus viel zeker niet tegen. Foutloos gesprongen binnen de tijd en een foutloze cross gereden met o tijdfouten en een voldoende voor de stijl. Resulstaat een 4e plaats!
Helemaal tevreden en ben supertrots op mijn mannen!!
gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten en succes voor degene die nog moeten!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:23

Rayo: volgens mij heb ik jouw vriend gezien, die me aansprak dat ik een mooi vest had. Kan dat?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:24

Dat was overigens in het springparcours en hadden jullie ook honden bij je?

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:26

Zou kunnen.. Hij was startnummer 81, donkerbruin paard met blauwe rijbroek en sjabrak. We hadden alleen geen honden mee...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:28

mmh, ik probeer er nog steeds achter te komen wie dat was. Want ik had het idee dat hij wel iets van bokt bekend was. Vooral omdat hij het had over mijn vest. Heb hem inderdaad ook nog zien rijden want ik was zelf nummer 88.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:24

Irene2 schreef:
marieke, ik heb je wel zien springen met koek en later de waterbak in zien gaan. wat een supergaaf beest, zelfs mn moeder was er weg van. en vond ook dat je ontzettend netjes de waterbak deed met alle begrip voor je paard. super!

Dank je, ik vind hem ook erg leuk, hij is pas 4, dus dat maffe springen zal ook wel beter worden Haha!

Jammer van jouw stop op 5, was ook best een brede hindernis vond ik.

Er is wel goed gereden volgens mij, ben benieuwd naar de mensen die vandaag starten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:45

Ik ben weer terug uit Neede. Calypso ging goed Haha! Alleen een dullige stop op 2 Clown

Ik vond de L cross errug goed te doen. Dat durf ik ook nog wel *LOL*

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:57

En ik ben ook weer terug! (heerlijk dat je in Neede altijd zo lekker alles achter elkaar kunt doen! Als je dan in de buurt woont, ben je mooi op tijd thuis Knipoog ).

Vanmorgen ging al erg vroeg de wekker. Half 9 zat ik er op en het losrijden op het stoppelveld was niet superfijn, maar wel te doen.
In de ring liep ze erg braaf, naar mijn gevoel net zo fijn als in Gorssel (191pnt), maar deze jury vond het niet meer waard dan 177...
Nou ja, maakt niet uit. Ik had zelf wel een goed gevoel Lachen.

Toen het springen. Ze begon heel netjes, maar op een paar stukken in het parcours was ze toch nog niet volledig geconcentreerd op de sprongen, maar lette ze meer op de aankleding rondom de ring. Daardoor 4 balkjes.
Er zaten ook wel weer hele fijne stukken bij, gelukkig! De tijd stond trouwens wel erg krap in het springparcours, er kwamen er heel veel de ring uit met tijdfouten.

Hartslag van 64 bij de keuring en toen de cross in!
Ze voelde bij de eerste fijn aan. Op het veld richting hindernis 2 liep ze te loeren. Heb haar ff verteld dat ze niet zo stom moest lopen loeren en gewoon door moest lopen Knipoog! Daarna toch braaf door over 2. Hindernis 3 sprong ze super. Heb bij hindernis 4 gekozen voor de linkse sprong en de waterbak ging ook fijn. Kwam wel na het water een galopsprong te ruim uit en had daardoor beetje vroeg afzet op de sprong na het water. Stuk langs de sloot en door het bos ging erg fijn, mooi tempo. Hindernis 11 ging ook goed en toen door naar 12ab. Ik had me voorgenomen om rechtdoor over de punt te gaan, maar net als bij hindernis 2 zat ze weer stom te loeren en moest ik haar erg aandrukken richting sprong. Ook gleed vlak ervoor nog mijn rechtervoet uit mijn beugel, waardoor ik dacht dat ik haar niet genoeg kon opsluiten. Omdat ik mijn beugel kwijt was en zij aan het loeren was, stonden we bijna stil. (Volgens mij konden ze dit geen weigering noemen en volgens mijn zus riepen ze ook om dat ik 'goed over hindernis 12'was). Dus toch op het laatste moment maar voor het alternatief gekozen, wat ze heel goed deed! 13 mooie afsprong, door naar 14, 15 ab kwam ze ruim uit voor B, maar sprong hem toch netjes met enorm veel kracht. En de laatste 4 sprongen ook helemaal fijn.
Kortom: foutloze cross!
Nakeuring hartslag van 68.

Ze was vandaag in de cross voor het eerst een beetje kijkerig op de omgeving. Volgens Tara zaten er in elk donker hoekje wel boskabouters Haha!. Gelukkig trok ze op elke sprong (met uitzondering van 2 en 12) lekker aan en wilde ze erg graag Lachen. Al met al tevreden en blij met mijn 2 winstpuntjes Lachen. Dat betekent dat ik het NK ook mag rijden!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:07

Ik lees praktisch allemaal goede resultaten. Gaaf Haha!

Ik heb ook een fijne rit gehad met Violin. Lekker dressuur gereden en 197 punten. Ik heb geen idee hoeveelste plaats, maar er was hoog gejureerd.

Met het springen 1 balkje. Ik had geen parcours meer geoefend na Castenray, maar ze deed het wel braaf. Die balk kreeg ik, omdat ze wat te sterk werd. Helaas pindakaas.

De cross ging echt super. Ik hoefde alleen te sturen en bij het water iets te drukken. Ik was 20 sec. binnnen de tijd (fiew...)
Ik ben dus weer super tevreden met mijn knollie. Ze pakte het allemaal wee super op!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:12

Goede ritten Lau en Renske! Top gedaan.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:04

Ik had 7 -7 -7 bij hindernis 6 en 7 - 8 - 7 bij hindernis ? als stijlcijfers. Weer een beetje trots dus Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:05

Dat was hindernis 14 t/m 16 waar de jury zat Karen!

@ renske: ik zag je bij de waterbak. Je ging er super fijn in zeg... Zag er super uit!

@ lautje: super van je cross.... balen van je balken. Van de tijd klopt idd. De nieuwe eigenaar van calypso reed foutloos maar had maar liefst 8 tijdfouten. Ik weet niet hoe de parcoursbouwer gelopen heeft, maar er klopte iig iets niet.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:26

ik kwam gisteren exact op (of paar seconden voor ideale tijd) tijd binnen en had ook tijdfouten (te langzaam, dat klopte niet). Toen hoorde ik vandaag dat ze een nieuwe klok hadden (voor vandaag) dus er klopte idd iets niet met de klok van gisteren, ze hadden het over 4 a 5 seconden

Voor mij had het geen consequenties gelukkig, was 5e en bleef dan ook 5e maar ik hoorde dat iemand anders 1e was geweest ofzo van hun eigen rijvereniging en nu dus ook 5e oid? Dat is wel balen,..
Laatst bijgewerkt door Qizz op 28-09-08 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:27

Lees net dat er in Neede een ongeluk is gebeurd vanmiddag en de cross 50min heeft stilgelegen. Op die onwijze enge trackener. Iemand een idee wat er is gebeurd?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:27

dat zou ik ook graag willen weten, er deden erg veel bekenden mee vandaag in het M en Z.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:28

Is met de ambu afgevoerd blijkbaar. Irene2 was er vanmiddag geweest.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:30

dat had ik al begrepen, maar ik hoop eigenlijk te horen dat het allemaal goed is nu.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:30

ow getver,.. ben tot begin M paarden gebleven en heb er toen niks van gehoord, zal dus daarna gebeurd zijn,.. (na 14.45/15.00)

vreselijk enge sprong

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:31

Ja geen idee... ik weet het niet.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:46

Ik heb net even met een vriendin van mij gebeld die daar is geweest.
Zij weet niet wie dat was, maar wel dat er een aantal daar gevallen zjin.
En 2 (voor zover zij weet) in de waterbak, waaronder 1 van bokt. Ach gut
Maar dat zal diegene zelf wel vertellen.
Dat liep dus nogal uit en daarna gingen ze om de minuut starten en was iedereen in de stress. Nagelbijten / Gniffelen

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:47

he bah!
Klinkt niet echt als een leuke dag daar, hoop dat voor iedereen de schade meevalt.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:49

Ik weet ook niet wie het is geweest, wel dat het niet dezelfde hindernis was als vorig jaar. (even gebeld met mijn bron ter plaatse Knipoog )