Jiska schreef:Dit weekend was het trainingsweekend voor de klasse Z en hoger van de belangenverening van Eventing. In werkerom was het. Was erg leuk en leerzaam...
Eerst op zaterdag een pittige dressuurles van Lucinda Fredericks. Even wennen zo in het Engels. Maar Ice liep erg fijn, ze wilde hem eerst opwaarts zien. Even weer omschakelen, maar ging best goed!
Daarna een grondwerk training van Martin Lips. Eerst op een volte vier hindernisjes springen. Lijkt simpel, is best lastig! Gelukkig bleef ice erg rustig. Daarna een lijntje van in-uitjes en een oxer op een galopsprong.
Savonds zijn we in utecht met zn allen uiteten geweest. Heb lekker wijntjes gedronken met Margo!! haha
Na het eten hadden we een Lezing van Eric van Breda over trainingsopbouw en werken naar een piekmoment.
Zondag eerst een springtraining van Martin. Daarna te paard naar het trainingsterein van Wendela in Ede. Daar hadden we een cross training van Lucinda. Erg pittig, en ook erg warm! Ice deed erg zn best en Lucinda was tevreden. Na de les hebben we voor onszelf wat water getraind. Hopen dat hij het onthoud voor de wedstrijd! haha
Haha was erg gezellig het Jiska. En erg leerzaam!!
Nou ik ben dus ook naar het trainingsweekend geweest. Lucinda vond Tino een mooi groot paard (wel wat groot voor mij
ze vroeg meteen naar zijn afstammeling en dacht dat het een duitsdressuurpaard was
!!Ze was erg tevreden over zijn dressuur. Wel vond ze hem heel sensibel en verteld ze me dat ik mijn voorbeen wat meer naar voren moest doen en zijn hoofd omhoog
Daarna grondwerk van Martin, ik ben al gewend aan Martin zijn manier van lesgeven dus de volte was voor mij en tino niet zo moeilijk meer. Wel het lijntje met grondbalkjes was voor ons moeilijk, want tino vind ook balkjes grote obstakels
S avonds lekker gegeten en gedronken en de lezing over trainingsopbouw was erg nuttig.
De dag erna het springparcours, was wel weer even wennen om binnen te springen, maar het ging wel goed.
Vervolgens daar waar we allemaal voor kwamen: de crossles van Lucinda. Lucinda gaf heel enthousiast les en dat was erg leuk, voor sommige was ze erg streng
maar dat bracht ze dan weer wel leuk. Belangrijkste commentaar :
Beugels korter en meer achterover zitten, maar dat wist ik al wel
. Ze vond Tino een moeilijk paard. Hij sprong goed, straalde kracht uit en galopeerde als een spinnetje
ook vond ze hem heel sensibel en moest ik hem nog meer met zijn hoofd bovenin rijden.
Daarna het water geoefent en dat ging lekker.
Snoopy was ook mee en Lucinda vond hem heel leuk