[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:16

super simmie...hbe gereageerd...oke alleen maar van de val
maar verder ziet het er super uit!!

op naar de 200!!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:16

gehaald!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:35

Anja, Killea is nu 7. Hoop dat het nog lang duurt voor ze op haar lijf ook echt wit gaat worden. Maar ze heeft al wel flink wat witte appels op haar lijf, die ze toen ik haar kocht niet had. Ze was toen heel donkergrijs/zwart met witte haren door de vacht.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:55

Dan hoop ik voor je dat ze niet zo snel wit wordt als Lucky Simmie...

Lucky was ook super super donker, Lucky is nu net 10 (14 sept geworden) en die begint nu echt heel wit te worden... helaas!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:36

Mijn kleintje is nu 1,5 en die was de laatste keer dat ik haar zag al lichter dan killea

Super van Muriël Chantal! En ook fijn dat de waterinsprong goed ging

Foto's van Simmie ga ik zo even bekijken. Zo te horen hebben jullie allemaal een fijne training gehad

MissMuts: ik ga misschien heen, moet even kijken hoe of wat, want wil 11 november ook al naar ermelo voor het eindexamen van de verrichtingen.
Ik had me trouwens ingeschreven, maar ben niet uitgenodigd

Welt Hit is idd dressuurbloed, maar ze willen nog weleens fijn springen Lauriston x Pilot is wel weer heel mooi
(nowie heeft ook Lauriston-bloed via vaderskant )

En toen wist ik niet meer waar ik verder nog op wilde reageren

Otje ging gister fijn. Hij liep met losrijden voor de dressuur super, ondanks het kleine stukje en ook nog langs de crossbaan In de proef werd hij twee keer even lollig, maar verder was het een fijne proef. IK kon hem er eindelijk mooi doorheen houden en scherp voor het been houden. Punten waren om te huilen, snap er geen drol van en blijf dressuur een stomme bezigheid vinden (149 en derde van onder )
Springen ging foutloos. Het stond mooi op maat, veel fijner dan dat hele lage
Cross ging ook fijn(hij wilde alleen niet weg bij de start ). Had een stop op het afsprongetje voor het water, hij ging echt uitgebreid alle mensen staan te bekijken Daarna liep hij braaf door (wel via de inloop ipv de afsprong)

Cheeka ging vandaag ook goed Parcours was lekker kijkerig en het was ook nog haar eerste keer binnen. Ze sprong fijn, er zaten een paar hele kromme wendingen in en je moest heel vaak krap tussen een hindernis en de muur doorrijden, was wel rot. Kreeg een keer een 'stop' in het eerste rondje. Je moest heel krap tussen de vleugel van een hindernis en de muur door en dan bijna haaks op drie galopsprongen stond een oxer. Dat ging even niet(ze verschoot van die vleugel) en toen stonden we tegen de staander aangeparkeerd. Ben heel rustig opnieuw aangereden en toen ging het verder goed. Ze was wel wat kijkerig en kwam overal wat dicht onder, maar ze liep iig naar het eind
Tweede rondje ging super(alleen hindernis 1 kon ik beetje moeilijk bijkomen, dat was die rare wending weer...). Was dubbel nul en uiteindelijk tweede. Met het ererondje was ze ook superbraaf, dat had ze nog nooit meegemaakt Ze gaf niets om dat lintje aan haar hoofd. Zo grappig, het is echt een zeurpiet en met dat soort dingen is ze dan weer heel nuchter

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 18:59

ik ben bezig met een heleboel foto's, komen over een uurtje.

Muriel en Andrea proficiat. Gomir, klinkt ook als een goed rondje met Ot en proficiat met Cheeka!

Er komen dus ook foto's van onze 2,5 jarige schimmel

Sim, daar was er bij ons in de les ook een afgevallen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:05

Gefeliciteerd met Cheeka! En netjes van Ot!

Lielle, ik ben errug benieuwd naar de foto's!

Cheval lijkt goed te gaan, kheb hem vandaag en gister weer rustig aan wat gereden (alleen stap en draf 20 min) en dat ging prima,

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:07

*o/* Jee, ik ben L+2!!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:08

Lielle schreef:
ik ben bezig met een heleboel foto's, komen over een uurtje.

Muriel en Andrea proficiat. Gomir, klinkt ook als een goed rondje met Ot en proficiat met Cheeka!

Er komen dus ook foto's van onze 2,5 jarige schimmel

Sim, daar was er bij ons in de les ook een afgevallen

Leuk Lielle! Ik wacht met spanning op de foto's. Ook leuk om te zien hoe Wadhnu er nu uit ziet.

Was degene in jullie les ook met zijn/haar hoofd in de greppel gedoken?

Gefeliciteerd Missjumpy.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:09

miss_jumpy schreef:
*o/* Jee, ik ben L+2!!!!

Gefeliciteerd!!! *o/*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:15

GEFELICITEERD Miss_Jumpy! Ik ben erg benieuwd naar een uitgebreid verslag...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:17

Vandaag in Lisse gereden. Dressuur ging redelijk met losrijden, proef ging nog niet echt soepeltjes. 154 pt. Krijg Os niet echt met enthousiasme aan het lopen

Springen ging echt fijn, foutloos, mooi gecontrroleerd. Wel een paar keer dicht onder de sprong, maar Os wordt steeds handiger en trekt nu goed zijn benen in!

Cross vond ik erg spannend, ik had Lisse gekozen om over te stappen omdat ik dacht dat het zo simpel zou zijn, ehhh, dat was toch niet helemaal zo. Ik had gister de B gezien, dat was echt laag. Dus ik denk, overal 10 cm bij, niks mis mee. Maar ze hadden toch iets meer verhoogd, en in de extra lus stonden de sprongen toch wel aan de maat. Vond ik, maar ja, het was mijn eerste L...

Os wilde graag van start, 1 en 2 gingen simpel, nog wel wat dicht onder. 3 wel even kijken en een beentje gestoten. 4 en 5, de opsprong en hindernis erachter gingen erg simpel. Daarna drie hindernissen, 1 voor de kuil, 1 erin en 1 erna. Dat was flink lastig...maar doorgedrukt en os bleef toch maar springen. Dan naar een dijk van een strohindernis. Os kwam flink terug, maar ik was zelf lekker fel vandaag dus toch gesprongen. Dan een dubbel van stro, moest je van het pad af, Os weer remmen, ik toch maar even flink been gegeven, we kwamen erover mar wel scheef. Daarna een oxer, ging wer super. Dan een echt rare hindernis! Een heg die paralel aan het pad stond, moest je echt heel schuin over heen. Die ging bijna uit stilstand Dan echt wel dikke bomen, ging wel weer super. Tot het water geen moeilijke sprongen meer. Bij het water wel veel twijfel op de eerste afsprong, maar (net) geen weigering. Wel zo het water in en goed naar de finish!!

Ik was 30 sec. buiten de tijd. Uiteindelijk 5e geeindigd (4 prijzen...)

Ik ben erg tevreden, moet nu nog wel wat mooier gaan de volgende keer, maar ik voel nu wel dat Os zich heel makkelijk kan redden, goed voor vertrouwen! Veel bokkers gemeet, GvdT, Bento, MissM (eindelijk!!).

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:20

Geleficiteerd met je winstpunten jammer dat je net buiten de prijzen viel dan. Maar voor de 1e keer L toch vet goed

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:35

super Miss JUmpy!!! jij ook Gomir!! gefelciteerd met je 2e prijs! waar was je heen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 19:44

Super miss_jumpy! Lekker debut hoor.

Sim, nee niet echt. Jij wel dus? Staat toch hopelijk wel op de foto (heb nog niet gekeken )

Foto's zijn ge-upload, ga nu de topics maken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:44

marieketencate schreef:
Paard wat je noemt ken ik niet, ken Martin Lips alleen met Writzmarc en Baby Face...

Baby Face is de moeder van Winsor, ook een oud crosspaard van hem. Is op verschillende kampioenschappen heel hoog geeindigd met Marcel Beukers en later aan Piet Wals verkocht. Hij leeft nog steeds en is nu een jaar of 27.

Marieke, het ergste van zo'n duik is dat alles meteen zo verwaarloosd is.

Simmie leuke foto's, ik heb een jaar of 6 terug daar voor het laatst getraind maar zag nog een hoop bekende hindernissen.

Gomir, lekker wedstrijd weekend gehad zo te lezen.

Ik ben vandaag ook naar Lisse geweest. Dressuur ging niet zo fijn op mijn hengstige merrie. Ze liep alleen maar te g**len op mijn been Ik had evengoed nog 158 pt en stond iets van 7de.

Inspringen was bijna niet mogelijk in een loeizware bak. De paarden die langs gecrosst kwamen waren ook niet echt bevoordelijk voor de concentratie.
Springen ging niet heel fijn. Ze raakte 2 hindernissen heel licht aan => 2 schijtbalken.
Het starten vond ik een beetje amateuristisch, er was geen klok en ze vroegen via een portofoon of ik al kon starten.
Er liepen een hoop niet paardenmensen met kinderwagens ed in de cross. Die gingen ook niet zo lekker aan de kant dus heb ik het eerste stuk wat rustiger aan gereden. Na het water wel een fotograaf een snoekduik laten maken de bosjes in
Ik kwam 30 sec te laat binnen, maar wel weer foutloos gecrosst.

Ik had geen zin om te wachten op de uitslagen dus ik weet niet hoeveelste ik geworden ben.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:49

Wel lekker toch miss_jumpy!

lielle ben benieuwd!

Irritant GvdT die mensen in het parcours!!]
Hadden wij in Boekelo vorig jaar ook zoveel problemen mee..op het laatst maar 1 van ons dichter bij de mensen gezet..Mensen gingen gewoon op het pad staan..
Dan denk ik echt kom denk eens na man!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:50

Lielle schreef:

Sim, nee niet echt. Jij wel dus? Staat toch hopelijk wel op de foto (heb nog niet gekeken )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:51

Ik was naar Assendelft RT

Super Miss_jumpy! Lekker dat het zo goed ging
Ik vond het B idd ook niet echt zwaar al stonden sommige sprongen wel mooi op maat. Enige probleempje had ik eigenlijk bij het water door het publiek.
Was allang blij dat hij weer zo goed aanpakte! Hij liep nu ook echt vol vertrouwen de bocht om(en die waren er genoeg ).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:04

Missjumpy weet jij de toevallig hoe de site heet waar een impressie stond van de cross. Hing met een briefje op de deur.

Als je een \ bij *o/* plaatst tussen het * en de o krijg je wel de

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:06

leukopdefoto.nl?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:18

GvdT, toch netjes van de cross!

Weet iemand hoe lang je na het enten niet mag wedstrijdrijden? 2 weken toch? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden in het regelement.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:19

GvdT, ik weet ook alleen van leukopdefoto.nl, verder zou ik niet weten??

Ik heb vergeten te kijken naar je einduitslag, maar de prijzen werden allemaal opgehaald. Waren voornamelijk mensen die op hoog niveau rijden (merel Blom en Chantal Mechelenbrink), onze instructeur en 1 van mijn vereniging.

Gomir, welk nummer had jij gister? Misschien heb ik je wel gezien?
Mijn vriendin had nr. 69 (ze viel van haar paard bij de eerste afsprong... oeps!). Leuk dat je zo lekker gereden hebt, jij crosst niet zo heel veel toch??

Chantal, daar heb ik nog nooit van gehoord of rekening mee gehouden...??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:23

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:24

Wauw Missjumpy, echt goed gedaan 2 winstpunten!

Ik had langslopers precies op de 2 sprongen die jij ook noemt: de "heuveltjes" en het schuine hek.

Dressuur ging redelijk, de bodem was slecht en Miel struikelde heel onhandig een paar keer over de graspollen, maar deed verder niets fout. Goed voor 160 punten, ongeveer 8e plaats. Springen deze keer foutloos (eindelijk).
Was erg zenuwachtig voor de cross want het stond wat dikker dan verwacht en natuurlijk 1e keer L.
Daarnaast waren man, kind en schoonmoeder er ook en dan ben ik ook altijd wat gestresster
Maar Miel pakte eigenlijk meteen heel goed aan, alle fors gebouwde sprongen waren geen probleem maar we moeten nog even handiger worden op de technische
Ik had namelijk uitgekiend dat bij de "drie-sprong"de 2e het lastigst zou zijn en daarmee heb ik me dus laten verrassen door een langsloper op 8, de laatste sprong van de 3
Bij het schuin te springen hek kwam ik gewoon veel te hard en te schuin in. Volgens mij had hij niet eens in de gaten wat de bedoeling was, volgende keer duidelijker bij de sprong brengen dus.

Al met al kan ik tevreden zijn

@Marieke, heb ik ook eens gehad: helemaal koppie onder

@Simmie: die man van jou is wel een ramptoerist zeg
Ik heb hardop zitten lachen om jouw reportage