[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:34

Zo ik ben weer terug van weekje in de ardennen met school.
Daar was ook super weer :D En verder veel gedaan: kajakken, kaart/kompas(lopen 6 uur door de bergen), mountainbiken 30 km door de bergen, en klimmen/tokkelen/abseilen. En de eerste nacht hebben we onder een zeil geslapen en eten gemaakt op een kamp vuur :P
Dus kwam vrijdag gesloopt thuis.

Zaterdag springwedstrijd gehad. Eerste x L tussen de paarden. Maar dat ging top. Foutloos en nog een 7e prijs. Was wel leuk, veel bekende hier uit de regio ruiters stonden er naast met prijsuitreiking en waren wel benieuwd wie ik was. En toen kreeg ik nog een compliment dat heel netjes was wat ik had gedaan.
Op naar de volgende wedstrijd :D

Verder goed druk met school, paardje en me vriendje. Al gaat hij overal mee naar toe zowat, haha. Crosswedstrijd, trainingen noem maar op dus dat is super leuk en handig!

** Gaat proberen wat mee te lezen weer! **

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:40

Kwam zojuist deze tegen op het net. Ondanks dat ik mijn jasje en handschoentjes uit zweette heb ik toch een smile op mijn gezicht in de ring :D

Afbeelding

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:07

Kris: Leuke foto, fijn dat je lekker gereden had :D Spannend om alles weer te verhuizen!
Noor: Mootje ging 2 weken weg, geloof dat ze dat al bijna is nu?

Ik ben net bij GG geweest. Was leuk om hem weer even te zien. Wat een aagjes die enters en niks geen beweging in te krijgen, dus helaas geen actiefoto's. Waren wel een paar die echt een stuk groter waren, maar mijn kleine vriend is toch wel echt een stukje groter dan een paar maanden terug :D

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... c488df.jpg
Foute boel dacht GG :P

Afbeelding
Nog steeds een grote knuffel

Afbeelding
GG & co

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... b71c7b.jpg

Afbeelding

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:14

Hij ziet er goed uit Vief! Ik vind die vlek ook echt geweldig!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:22

Inmiddels vind ik het zelf ook leuk :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:38

Heb trouwens zaterdag weer op 'mijn' zwarte god gereden, hij was goed te pas en braaf met springen. Staan zelfs al een oefenparcours en crossles gepland! Ben benieuwd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:48

Wat ziet ie er goed uit Vief! Misschien dat we binnenkort wel even naar Friesland rijden om onze 2 jarige en jaarling te kijken.

Ik heb de nieuwe, Domenica, aangemeld voor de stamboekkeuring in Middenbeemster. Vorig jaar is ze opgenomen in het stamboek maar was te schraal en te jeugdig voor ster. Dus dit jaar maar weer een poging.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:50

Noor stoer dat je met je jongere beest wat gepland hebt
Vief gg ziet er goed uit
Sm eng dat flauw vallen
Kris lastig dat je alweer moet verhuizen maar als je niet op je plek staat dan beter weer weg. Waar stond je
Verder niet zo goed onthouden

Net weer voor het eerst sinds minstens een maand springles gehad. Was wel werken, ik moest zelf netter rijden en toen ik even te makkelijk was, weigerde Ferrose en stond meteen even recht overeind. Later ging het beter alleen de overbouwde sloot ging niet zo soepel als het moest, maar ook die konden we uiteindelijk van alle kanten al achtjes rijdend over. Dus toch weer veel overwonnen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:01

Ik sluit mij ook aan bij de mega bijleesactie van Rosa :D
@ Evie dat simpel rondrijden komt vanzelf. In training hoger springen wil ook vaak helpen.
@ kris balen dat je weer moet verhuizen.
@ Vief wat ziet GG er goed uit. Ook al een beste qua maat.

Ik ben helemaal happy. Paard mag weer onder het zadel *\o/* . Had ik niet verwacht maar gelukkig is de da de expert en ik niet.
Mijn vader heeft zijn bypass vandaag gehad en dat is ook helemaal goed gegaan. Zij gingen hem zelfs wakker maken vandaag ipv morgen.
Minpunt van de dag is wel dat wij onze 12 jarige oude hond hebben laten inslapen. Zij was dit weekend zo slecht geworden en had waarschijnlijk een hersenbloeding gehad -O-

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:25

Caro: Goed nieuws van je paard en vader! Wel heel erg sneu van de hond. Sterkte ermee, dat zijn nooit leuke momenten :(:)
Rosa: Druk weekend gehad dus. Kan iemand niet een keer per week je paard longeren? Scheelt jou dan weer een dag heen en weer rijden
Vief: Wat ziet GG er goed uit!
Kris: Balen dat je paarden alweer gaan verhuizen. Hopelijk ben je nu wel tevreden over de stal
Joki: Jammer dat Ferrose stout was, maar gelukkig ben je wel goed geëindigd :)

Mijn dagje Arnhem ging niet door. Ben gestrand in Zwolle :+ Heel erg lang op de anwb gewacht en toen bleek er eigenlijk niets aan de hand te zijn, oepsie. Was een stekkertje in de motor waar vuil tussen zat waardoor er een storing ontstond. Ik hoefde toen niet meer naar Arnhem en was lekker op tijd thuis (zou anders pas na 10u thuis zijn) Heb nu even lekker op Yentil gereden in het zonnetje, poowny was helemaal blij en opgefokt :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:30

@ Rosa das pas een goeie bijleesactie! Ze is buiten levengevaar en hersteld erg goed.
@ Vief wat een kanpperd zeg!
@ Kris balen dat je alweer moet verhuizen maar gelukkig weet je vriendin hoe het daar is.
@ Caro goed nieuws zeg!!!
@ Evie dat kunnen jullie joh!!
@ Noor stoer hoor, ben benieuwd!
@ Anthea pff zonde tijd zeg! Gelukkig want kost anders weer een vermogen!

Erg druk op het werk maar toch ff tijd gevonden om bij te lezen!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:52

Henny: fijn dat ze goed hersteld!
Anthea: onverwacht thuis, ook wel lekker toch? Ik vertrouw mensen niet zo snel met winch dus vraag ook niet meer of ze haar willen longeren. Het is een schat van een paard hoor, daar niet van, maar ze is me zoveel waard dat ik dan niet rustig thuis zit met idee dat iemand anders haar aan het werk heeft.
Caro: mooi dat paard weer onder het zadel mag! En super van je vader. Toch ook sterkte voor je vanwege de hond.
Net gegeten met een vriendinnetje en ik ga zo knock out op de bank.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:55

Wel bijgelezen, maar geen tijd om te reageren. Dus ik zwaai even :wave:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 20:07

Noor: Heb je foto's van je zwarte god :D?
Karen: Ik zou zeker even gaan kijken als je er tijd voor hebt!
Rosa: Klinkt als een verstandig plan na zo'n druk weekend :)
Joki: Ik vind een maand geen les echt verschrikkelijk kort :+
Anthea: Soort van mazzel gehad dus ;)
Caro: Wat fijn, eindelijk wat positief nieuws +:)+ Wel sneu voor hondje.. :(:)

Ik ga nog eventjes zitten om wat jasjes op te meten en foto's te bewerken :)

Afbeelding
Vind dit zo'n mooitje

We zitten trouwens alweer op 200 pagina's :oo :=

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:33

vief dat jasje is mooi :D

net ol gereden en die was heet.. pff echt erg. dus die kan gewoon weer volop aan het werk.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:45

Hoihoi :D

Mijn laatste examen super gemaakt, 41 van de 55 punten, tussen de 6,7 en 8,7. Stelt voor sommigen misschien niet veel voor, maar ik heb het hele jaar alleen maar stomme cijfers gehaald, een 5,6, 5,2 en 5,3 ofzo, stond een 5.4 gemiddeld dus ik ben heel blij :o met een normering van 0,9 sta ik gewoon een 7 gemiddeld!

Caro, wat een fijn nieuws! Wel sneu van de hond :(:)
Rosa, wat een mega-bijleesactie!
Ik mis Mo ook :+

Ik heb wat bedacht :roll: . Ik wil beginnen voor mijn rijbewijs, en wil morgen starten met rijlessen :') . Zit nu allemaal rijscholen in de buurt op te zoeken, maar ik ben bij verre familie denk ik het goedkoopst uit. 35 per les, en paketten zelfs nog voordeliger. Rijschool waar mijn pap, mam, oom en tantes hebben gelest en ik zelf mijn scooterexamen heb gedaan, is me te duur :o voel me wel een beetje l*llig, maar die is per uur 5 euro duurder en biedt geen paketten aan. En aangezien ik het zelf moet betalen O:)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:51

Mistid: goedkoop kan ook hier duurkoop zijn. Als je bij de duurdere rijschool je rijtechniek eerder onder de knie hebt, en eerder kan slagen, kan het zomaar goedkoper zijn, ook al is de rijles per uur duurder.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:55

Dat is wel waar. Ik wil zo weinig mogelijk lessen omdat ik het zelf moet betalen en bijna al mijn geld op is. Je kunt vrijblijvend een gratis proefles nemen bij diegene die familie is, dus dat is te overwegen. Bij de rijschool waar ik mijn scooterrijbewijs heb gehaald kan ik niet zo goed met de instructeur opschieten, hij is mij te laks. Als ik om 14.00 bij hem heb afgesproken voor een rijles, wil ik ook dat hij er dan is. Of anders even belt. En niet dat hij om 14.30 aan komt kakken en we pas om 14.55 wegrijden, want ik heb wel meer dingen te doen (zo ging het met mijn scooter toen). Het is alleen wel heel dichtbij, maar de brandstofkosten die ik maak voor een retourtje Assen zitten onder de 5 euro, dus kan ik denk ik beter die in Assen nemen. Die is ook faalhangstinstructeur. Maar dat heb ik niet. Wel erg lastig hoor, kiezen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:58

mirthe, als je weet dat die iets duurdere goede lessen heeft zou ik voor die gaan... 35 is erg weinig en heb je zelfs aardig kans om een ongediplomeerd iemand te krijgen, gebeurd veel namelijk.

Caro sneu van je hond, fijn van je paard :)

anthea balen van de auto, gelukkig niets aan de hand.

Ik heb weer even op dakar gereden, voornamelijk rechtuit en in de wei, zodat niet zo zwaar is. Hij wilde erg hard maar was wel erg braaf. Daarna nog eindje langs de weg gestapt. Heerlijk dat paard! Hij liep opzich wel aardig goed, voor 1,5 week niet rijden. Vocht bij zijn bult is bijna weg, de bult is de helft minder dik, en groot. Ik blij :D paard ook weer blij haha.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:59

Vief gaaf jasje. Ik ben nog te hard beginner qua springen om lang zonder les te kunnen, zeker met Ferrose die me ook niet altijd helpt
Caro wat fijn dat je paard weer onder zadel mag en dat de operatie van je vader goed gegaan is. Wel erg sneu van je hond

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:00

sorry mirthe, lees net tweede stukje pas. Klinkt opzich niet slecht die goedkopere dan. Ik betaalde 39 per uur en dat was hier erg weinig. Ben wel in 1x geslaagd

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:34

Vief, leuk ding is het ook! ;) dat vlekje is inderdaad speciaal. Leuk jasje ook. is het een springmodel?
Mirthe goed gedaan hoor met engels!
Caro, dubbel nieuws zeg! fijn van je paard en pa. Gecondoleerd vanwege je hondje.
Noor, leuk op je zwarte monster

Of je slaagt ligt ook deels voor je zelf. ik betaalde ook 35euro, maar dat is ook wel weer paar jaar geleden ;)

Ik heb ff baal momentje :( Scriptiecijfer terug. Ze vinden het niet voldoende. Ik ben te beknopt, ze willen wat grotere hoofdstukken.. grr! ik dacht hier juist goed aan gedaan te hebben om niet teveel af te dwalen van het onderwerp, maar zij willen veel details blijkbaar. hopelijk is het niet van invloed op mijn afstuderen in juni.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:49

Tjee wat een bijleesacties!!!!!!!!!!!
Mister T: balen zeg! Heb je nog genoeg tijd om het te verbeteren?
TG: leuk dat je weer iets hebt om naar toe te werken!
Kris: fijn dat je zo veel plezier hebt gehad met crossen en een mooie foto van de dressuur
Vief: die stip is heel apart :D. Toch mooi om te zien, zo'n koppel jong grut bij elkaar.
Mirthe: er bestaan ook sites waarop je de slagingspercentages van de rijscholen kunt zien. Maar verhalen zijn de beste bronnen. Ik had een rijschool waarbij vrijwel iedereen met 30-35 lessen in een keer slaagde! Ik moet trouwens nog steeds mijn BE.. Geld speelt geen rol, krijg hem nog van mijn ouders. Heb alleen tijd en een schop onder de kont nodig :P

Zo, mijn weekend was weer vanouds druk maar super gezellig. Ik ben vrijdagavond begonnen op het Lustrumfeest van de maatschappij voor diergeneeskunde. Veel mensen uit mijn jaargang (die inmiddels al lang en breed dierenarts zijn :+) en iets ouderen gesproken. Was erg geslaagd! Zaterdagnaar Friesland voor weekendje weg met bestuursgenootjes, hebben een dag op de boerderij gebivakkeerd en 's avonds naar een fouter-dan-fout tentfeest geweest. Zondag terug van Leeuwarden naar Mtricht (niet aan te raden, Frankrijk is dichter bij..)en nog twee dagen heerlijk gereden!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:50

Ik heb vandaag aan geschiedenis gedaan omtrent mijn paard en ben tot zeer leuke verrasingen gekomen..... :D :D :D
namelijk dat de mijne 2 kinderen heeft gehad in het verleden en die heb ik inmiddels dankzij het internet medium ook gevonden.....
haar eerste kind heeft bij Johan laseur te koop gestaan dat is er een van Wender R ( Aes).
http://johanlaseur.nl/component/content ... ookie.html
en loopt nu dus bij deze persoon, die ik nog hoop te vinden heb haar al gemaild via YT.
http://www.youtube.com/watch?v=H6AZ5Xdq ... playnext=1

en haar tweede zoon van Verdi staat nu te koop op SH :
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoek/verdi

Hahahahaha.......wat een humor, tegenwoordig kun je alles terug vinden via internet en via mijn kwpn. ;) ze heeft dus een bonte en een bruine gegeven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:53

MrT, wat balen van je scriptiecijfer zeg. Was bij mij ook zo'n gez**k, dan weer te lang, dan weer te kort. :roll:
Caro, wat fijn van je vader en paard! :(:) voor de hond, dat zijn nooit leuke dingen.
Mirthe, ik zou ook een beetje op de centen letten hoor :j En super van je examen! Volgens mij had ik voor bijna al mijn examens onvoldoendes destijds :+ Moet er wel bij zeggen dat ik ziek was: keelontsteking en ontzettend verkouden, moest elk examen een keer of 6 naar buiten om snot te lozen :') Je gaat dus wel slagen dit jaar?

Net dressuurles gehad met Jer, moest hard werken. Sommige stukken was hij heel fijn, maar sommige stukken ook helemáál niet -O- Beetje wisselend gevoel dus. Weet wel hoe het komt, hij moet gewoon weer wat harder werken ~~}> Morgen eens wat hindernisjes bouwen.